ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU GOOGLE – czerwiec 2020

1 lipca 2020

Na początku czerwca odnotowaliśmy problem z indeksacją nowych treści, który został potwierdzony przez Google. Błąd ten był najbardziej problematyczny dla dzienników internetowych oraz innych portali opierających się na „świeżości” treści. Podobne problemy związane z indeksacją nowych treści zdarzały się już wcześniej w tym roku, jak i w latach ubiegłych. Na szczęście w tym przypadku błąd został rozwiązany w ciągu około 2 dni od jego wykrycia.

Źródło: https://twitter.com/googlewmc/status/1268122673315487744


W czerwcu został naprawiony przez Google jeszcze jeden błąd związany z indeksowaniem. Chodzi o moduł komentarzy Disqus, pojawiający się często na blogach internetowych. Moduł ten opiera się w głównej mierze na JavaScript i mimo tego, że od dłuższego czasu Google radzi sobie już całkiem dobrze z renderowniem kodu JS i indeksowaniem treści na nim opartych, tak nie wszystkie komentarze z Disqus’a były do tej pory indeksowane. 20 czerwca Martin Splitt z Google poinformował, że problem został rozwiązany dla wszystkich stron.

Źródło: https://searchengineland.com/google-confirms-fixing-issue-with-indexing-disqus-comments-336454


Na początku czerwca pojawiły się również w Google Search Console nowe udoskonalenia. Obejmują one nowe typy filtrów, możliwe do wykorzystania w raporcie Skuteczności. Dotyczą one tzw. rich snippet’ów (fragmentów rozszerzonych) dla przepisów kulinarnych. Od tej pory możecie wyizolować w raporcie statystki odnoszące się tylko do wspomnianych snippet’ów i oceniać ich efektywność.

Źródło: Google search console

Jest to już kolejne w ostatnim czasie udoskonalenie w GSC związane z obsługą danych strukturalnych. Możemy na tej podstawie wnioskować, że będzie to coraz ważniejszy element optymalizacji wyników wyszukiwania i warto na bieżąco śledzić wszystkie nowinki z nimi związane i dbać o poprawność wdrożenia.

Źródło: https://searchengineland.com/google-search-console-performance-report-gets-recipe-filters-335736


Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania

Początek czerwca był stosunkowo spokojnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować kilka wahań wychodzących poza normę, jednak nie zauważyliśmy ich większego odbicia na większości stron. Końcówka czerwca obfitowała natomiast już w zdecydowanie bardziej zauważalne wahania, co może sugerować, że pewne większe zmiany w algorytmie zostały wprowadzone. Do tej pory nie zostały jednak potwierdzone przez Google. Dodatkowo w polskich wynikach wyszukiwania nie zaobserwowaliśmy tak dużych wahań, jak w przypadku anglojęzycznych zapytań. Są głosy mówiące, że wspomniana aktualizacja może być poprawką aktualizacji algorytmu z maja, o której pisaliśmy w podsumowaniu  poprzedniego miesiąca, które możecie sobie przypomnieć tutaj. Na chwilę obecną nie jesteśmy jednak w stanie w 100% potwierdzić tej informacji. Poniżej prezentujemy wykresy zmian w wynikach wyszukiwania z narzędzi do monitorowania SERPów.

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SEMRUSH.COM/SENSOR/

ŹRÓDŁO: HTTPS://MOZ.COM/MOZCAST/

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SENUTO.COM/PL/

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Dawid Pietkiewicz

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram