We wrześniu Google postawiło przede wszystkim na edukację SEOwców i webmasterów oraz zakończenie wdrażania zmian, które były na tapecie już od dłuższego czasu.
Poza tym obserwowaliśmy liczne wahania w wynikach wyszukiwania, ale żadna aktualizacja algorytmu nie została potwierdzona przez Google. Poniżej podsumowanie najważniejszych wrześniowych newsów.
2 września Google poinformowało za pośrednictwem Twittera o zakończeniu wdrażania aktualizacji Page Experience. O aktualizacji pisaliśmy już wielokrotnie na przestrzeni ostatniego roku. Została ona zapowiedziana już w maju 2020 roku, a jej wdrażanie rozpoczęło się w czerwcu 2021. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o aktualizacji Page Experience i ściśle powiązanym z nią pojęciem Core Web Vitals zapraszamy do wysłuchania 51 odcinka Dziennika Budowy Firmy, w którym szerzej opisujemy wprowadzane zmiany
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2021/09/more-info-about-titles
17 września Google zaktualizowało informację o tym w jaki sposób generowane są znaczniki <title> w wynikach wyszukiwania. Przypominamy, że w sierpniu zostały wprowadzone zmiany w zakresie generowanie tytułów stron, o których więcej piszemy w sierpniowym podsumowaniu zmian w wyszukiwarce. Z kolei we wrześniu Google, na podstawie zgromadzonych opinii, wprowadził pewne zmiany w systemie generowania tytułów. Sprowadzają się one do tego, że elementy <title> będą używane w około 87% przypadków, nie jak wcześniej – w około 80% przypadków. W pozostałych przypadkach Google będzie wykorzystywało treść strony do wygenerowania tytułu. Zawartość tagu <title> będzie najczęściej podmieniana w sytuacjach, gdy nie użyto tagu title ale też dla podstron, w przypadku których ręcznie zdefiniowany tytuł jest zbyt lakoniczny, przestarzały, nieprecyzyjny lub wielokrotnie używany dla różnych stron.
Źródło: https://twitter.com/googlesearchc/status/1433503909742534658
Wrzesień nie obył się również bez drobnego problemu po stronie Google Search Console. 18 września Google poinformowało o opóźnieniu w wyświetlaniu danych w obrębie raportu skuteczności. Błąd został ostatecznie wyeliminowany 23 września.
Źródło: https://searchengineland.com/google-search-console-performance-reports-are-now-back-to-normal-374669

ŹRÓDŁO 1: HTTPS://WWW.SEMRUSH.COM/SENSOR/

ŹRÓDŁO 2: HTTPS://APP.SENUTO.COM/VISIBILITY-ANALYSIS/SERP-WEATHER

ŹRÓDŁO 3: HTTPS://ALGOROO.COM/
Z ciekawostek - w trakcie tegorocznego wydarzenia Search On, Google poświęcił szczególną uwagę nowym zastosowaniom technologii MUM (Multitask Unified Model). Nowa technologia Google ma zmienić sposób poszukiwania informacji, jak i sposób ich dostarczania. Algorytm będzie miał za zadanie udzielić maksymalnie trafnej odpowiedzi jeszcze szybciej i w najbardziej przystępny sposób. Wykorzystanie technologii szerzej opisuje wpis na blogu Google Polska, który znajdziesz pod linkiem do źródła.
Źródła: https://polska.googleblog.com/2021/09/w-jaki-sposob-sztuczna-inteligencja.html
Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania
Praktycznie cały miesiąc był dość intensywnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować całkiem sporo wahań wychodzących poza normę. Największe wahania, w polskich wynikach wyszukiwania, narzędzia odnotowały w okolicach 23 września. Intensywne fluktuacje obserowaliśmy również między 9 – 16 września oraz w ostanim tygodniu miesiąca.
Zmiany znajdziesz na wykresach 1-3.