We wrześniu Google postawiło przede wszystkim na edukację SEOwców i webmasterów oraz zakończenie wdrażania zmian, które były na tapecie już od dłuższego czasu.
Poza tym obserwowaliśmy liczne wahania w wynikach wyszukiwania, ale żadna aktualizacja algorytmu nie została potwierdzona przez Google. Poniżej podsumowanie najważniejszych wrześniowych newsów.
2 września Google poinformowało za pośrednictwem Twittera o zakończeniu wdrażania aktualizacji Page Experience. O aktualizacji pisaliśmy już wielokrotnie na przestrzeni ostatniego roku. Została ona zapowiedziana już w maju 2020 roku, a jej wdrażanie rozpoczęło się w czerwcu 2021. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o aktualizacji Page Experience i ściśle powiązanym z nią pojęciem Core Web Vitals zapraszamy do wysłuchania 51 odcinka Dziennika Budowy Firmy, w którym szerzej opisujemy wprowadzane zmiany
17 września Google zaktualizowało informację o tym w jaki sposób generowane są znaczniki <title> w wynikach wyszukiwania. Przypominamy, że w sierpniu zostały wprowadzone zmiany w zakresie generowanie tytułów stron, o których więcej piszemy w sierpniowym podsumowaniu zmian w wyszukiwarce. Z kolei we wrześniu Google, na podstawie zgromadzonych opinii, wprowadził pewne zmiany w systemie generowania tytułów. Sprowadzają się one do tego, że elementy <title> będą używane w około 87% przypadków, nie jak wcześniej – w około 80% przypadków. W pozostałych przypadkach Google będzie wykorzystywało treść strony do wygenerowania tytułu. Zawartość tagu <title> będzie najczęściej podmieniana w sytuacjach, gdy nie użyto tagu title ale też dla podstron, w przypadku których ręcznie zdefiniowany tytuł jest zbyt lakoniczny, przestarzały, nieprecyzyjny lub wielokrotnie używany dla różnych stron.
Wrzesień nie obył się również bez drobnego problemu po stronie Google Search Console. 18 września Google poinformowało o opóźnieniu w wyświetlaniu danych w obrębie raportu skuteczności. Błąd został ostatecznie wyeliminowany 23 września.
Z ciekawostek - w trakcie tegorocznego wydarzenia Search On, Google poświęcił szczególną uwagę nowym zastosowaniom technologii MUM (Multitask Unified Model). Nowa technologia Google ma zmienić sposób poszukiwania informacji, jak i sposób ich dostarczania. Algorytm będzie miał za zadanie udzielić maksymalnie trafnej odpowiedzi jeszcze szybciej i w najbardziej przystępny sposób. Wykorzystanie technologii szerzej opisuje wpis na blogu Google Polska, który znajdziesz pod linkiem do źródła.
Praktycznie cały miesiąc był dość intensywnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować całkiem sporo wahań wychodzących poza normę. Największe wahania, w polskich wynikach wyszukiwania, narzędzia odnotowały w okolicach 23 września. Intensywne fluktuacje obserowaliśmy również między 9 – 16 września oraz w ostanim tygodniu miesiąca.
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]
Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]
21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.