ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU GOOGLE – czerwiec 2021

8 lipca 2021

Przywykliśmy już do tego, że Google systematycznie informuje nas o wprowadzaniu globalnych zmian w algorytmie lub aktualizacjach skupiających się na konkretnym wycinku (weźmy, chociażby Page Experience Update). Czerwiec był, pod kątem informacji z tych gatunków, miesiącem zdecydowanie intensywnym. Poniżej podsumowanie najważniejszych czerwcowych newsów.


2 czerwca Google opublikowało informację o rozpoczęciu wprowadzenia kolejnego Core Update’u. Ostatecznie wdrażanie aktualizacji zakończyło się 12 czerwca. Update nazwany "June 2021 Core Update" to pierwsza potwierdzona globalna aktualizacja od grudnia 2020 roku. Od Google nie dowiedzieliśmy się jednak zbyt wiele na jej temat. Pewne wahania dla części stron były zauważalne. Również narzędzia do monitorowania zmian w wynikach wyszukiwania sygnalizowały, że „coś się dzieje”. Fluktuacje te nie były jednak aż tak intensywne jak w przypadku innych core’owych update’ów.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-june-2021-core-update-done-31601.html

Zdecydowanie interesującym uzupełnieniem powyższej informacji jest natomiast fakt rozbicia, planowanych poprawek w algorytmie, na 2 aktualizacje. Przekazując informację o powyższym czerwcowym updacie, Google ogłosiło już kolejny Core Update, który ma mieć miejsce w lipcu. Dwie globalne aktualizacje, następujące po sobie miesiąc po miesiącu są sytuacją nietypową. Zdecydowanie warto więc odnotować ten fakt. Ponadto na dzień, w którym piszę ten wpis (tj. 05.07), obserwujemy już zauważalne fluktuacje w wynikach wyszukiwania, spowodowane z bardzo dużym prawdopodobieństwem właśnie lipcową aktualizacją. Jej wdrażanie rozpoczęło się już pierwszego dnia miesiąca. Więcej na ten temat na pewno napiszemy przy okazji kolejnego podsumowania.

Źródło: https://blog.searchmetrics.com/us/google-summer-2021-core-updates/

W połowie czerwca Google potwierdziło rozpoczęcie wdrażania Google Page Experience Update, czyli aktualizacji związanej z metrykami Core Web Vitals. Zgodnie z informacjami ze strony Google wdrażanie aktualizacji będzie odbywało się dość powoli i ostatecznie jej wprowadzanie zostanie zakończone pod koniec sierpnia 2021.

Więcej na temat tej aktualizacji dowiesz się również z odcinka Core Web Vitals w pigułce naszego podcastu – Dziennik Budowy Firmy.

Źródło: https://searchengineland.com/google-page-experience-update-now-slowly-rolling-out-349649

23 czerwca Google potwierdziło również inną aktualizacją algorytmu, tym razem skupioną na walce ze spamem. Update ten był rozbity na dwie części i druga z nich miała miejsce 28 czerwca. Ma on na celu filtrowanie wyników wyszukiwania, eliminując tym samym jeszcze większy procent spamu i szkodliwych stron. Wymierzony jest więc przede wszystkim w strony o niskiej jakości i wysokiej szkodliwości. Większych szczegółów omawianego update’u Google niestety nie przedstawiło.

Źródła: https://searchengineland.com/part-two-of-google-search-spam-update-on-june-28-349949

Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania

Pierwsza połowa czerwca była dość intensywnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować całkiem sporo wahań wychodzących poza normę. Największe wahania narzędzia odnotowały pomiędzy 5- 17 czerwca, kiedy to faktycznie zmiany w algorytmie były wprowadzane.

ŹRÓDŁO 1: HTTPS://WWW.SEMRUSH.COM/SENSOR/
ŹRÓDŁO 2: HTTPS://APP.SENUTO.COM/VISIBILITY-ANALYSIS/SERP-WEATHER
ŹRÓDŁO 3: HTTPS://ALGOROO.COM/
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Dawid Pietkiewicz

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram