Koszty działań na rynku niemieckim są wyższe niż koszty działań SEO na rynku polskim.
Powyższa cena uwzględnia takie elementy jak m.in. publikacja artykułów sponsorowanych (koszt minimum 200-300 EUR), współpraca z blogerami obcojęzycznymi, obsługa projektowa oraz pozyskiwanie linków z tematycznych niemieckojęzycznych serwisów internetowych
Tworząc content na strony www w języku niemieckim, warto zwracać uwagę na poprawność językową oraz brać pod uwagę różnice w wersjach językowych, jakie występują w każdym z państw posługujących się tym językiem. Pozycjonowanie w Niemczech bardzo mocno bazuje bowiem na wysoko jakościowych treściach.
Koszty pozycjonowania w Niemczech (Google niemieckie) znacząco są wyższe niż w Polsce. Wynika to np. z faktu, że stawki za publikację artykułów w serwisach tematycznych należy liczyć w setkach/ tysiącach złotych. Sam ten fakt, że przykładowa oferta na marketing szeptany również zaczyna się od kilkudziesięciu Euro (a nie złotych).
Optymalizacja strony i kodu w oparciu o standardy niemieckiej gramatyki, w tym stosowaniu przegłosów (np. ß, Ü, Ä, Ö). Warto również wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem składowych, stosowanych w Niemczech. Stąd też wynika trudność przeprowadzania jednej i słusznej wersji optymalizacji serwisu, pod kątem Użytkownika w Niemczech.
Chcąc zaistnieć w różnych krajach posługujących się językiem niemieckim – stosować zdywersyfikowany linkbuilding, który wspiera pozycjonowanie w niemieckiej wersji Google.
Pozycjonowanie w Google de w odróżnieniu do pozycjonowania w PL nie skupia się na pozyskiwaniu linków z jakichkolwiek źródeł. Znacznie bardziej cenne są: a) linki ściśle z tematycznych/ branżowych portali, b) linki z serwisów lokalnych.
Marketing szeptany dla Twojej firmy w takim kraju jak Niemcy znacząco różni się od tego znanego w Polsce. Przede wszystkim jest on mocno tematyczny i oparty o serwisy branżowe, również skoncentrowane na danym zagadnieniu. Tym samym Twoja oferta nie jest już na wstępie linkowana po 1 zdaniu komentarza. Tylko tego typu wypowiedzi na forach, czy blogach znacząco są opisowe i wskazujące w obszernym komentarzu na USP danej usługi produktu bez nachalnej formy promocji nawet bez użycia linka tylko z nazwą firmy bez podlinkowania.
Stosowanie odmiany oraz fraz z „długiego ogona” – język niemiecki z zasady posiada długie wyrazy, które poprzez zastosowanie „long taila” dodatkowo znacznie wydłużają całą strukturę pod linkbuilding oraz optymalizację. Wyszukiwarka Google.de znacznie lepiej sobie radzi z odmianami fraz kluczowych, w porównaniu do polskiej odmiany wyszukiwarki.
Znajomość tych różnic może być kluczowa, aby pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google przyniosło oczekiwane rezultaty.
Należy zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na content marketing. Niemcy w odróżnieniu do innych obywateli mocno cenią sobie szczegółowe opisy. Pod kątem wizualnym – strony nie są dla nich tak bardzo istotne – stąd często są tak minimalistyczne i skromne wizualnie.
Pozycjonowanie stron w niemieckim Google charakteryzuje się w szczególności współpracą na linii agencja SEO – lokalni dziennikarze, którzy bardzo chętnie dzielą się linkami kierującymi do źródeł treści.
Pozycjonowanie Niemcy charakteryzuje się również tym, że linki z social media są znacznie chętniej używane do różnicowania profilu linków, niż to ma miejsce w Polsce. Każdorazowo będąc właścicielem danego produktu lub usługi – znacznie lepiej postrzegane jest, że tworząc raporty dla klientów z krajów niemieckojęzycznych warto wzbogacać swoje linki w te zaczerpnięte z social media.
Niemieckie Google dla polskich przedsiębiorców będzie znacznie bardziej ogólnodostępne w sytuacji, gdy polscy przedsiębiorcy pokażą unikalne
i jakościowe cechy swojego produktu oraz będą w stanie zrozumieć potrzeby z tym związane obywateli Niemiec.
Pozycjonowanie stron w Niemczech znacznie bardziej w odróżnieniu do rynku polskiego przypomina naturalne działanie użytkowników stawiając przede wszystkim na dzielenie się linkami pomiędzy partnerami biznesowymi (w Polsce to wciąż rzadkość), content marketing w prawdziwym tego słowa znaczeniu, znacznie silniejsze wsparcie w zakresie social media, czy dbałość o optymalizację onsite pod kątem przegłosów, składowych, jak i zapożyczeń (głównie z języka angielskiego).
Nie jest zaskoczeniem, że wyszukiwarka Google dominuje pod kątem użycia przez niemieckich użytkowników Internetu (w 2022 r. – z wyszukiwarki Google korzystało 90% Niemców, druga najpopularniejsza wyszukiwarka, czyli Bing zabiera ok 17% z całego „tortu”).
Druga najważniejsza sprawa to fakt, że przyzwyczajenia behawioralne Niemców skłaniają ich przede wszystkim do wybierania rodzimych produktów i usług. Zatem by nakłonić niemieckiego użytkownika do zakupu należy włożyć znacznie więcej energii i nakładów finansowych by pozyskać klienta wśród naszych zachodnich sąsiadów. To co również jest kluczowe pod kątem budowania relacji biznesowych w Niemczech to fakt, że jest to bardziej długofalowy proces niż to ma miejsce w Polsce. W połączeniu budowanie relacji biznesowych w długim terminie oraz działań SEO - efekty przyjdą dopiero po pewnym czasie (w przypadku mniej konkurencyjnych branż jest to kilka miesięcy, natomiast w przypadku konkurencyjnych sklepów internetowych – tutaj czas może być liczony już od 1 roku i więcej).
Aktywni użytkownicy Internetu w przypadku niemieckich stron internetowych oczekują przede wszystkim konkretnych informacji i danych wskazujących kto stoi po drugiej stronie danego biznesu. Dlatego też wśród dostępnej dokumentacji na stronie www nie powinno zabraknąć takich dokumentów jak: Impressum czy Datenschutzerklärung, gdzie zawarte będą wszelkie informacje nt. organizacji oraz polityki prywatności. Dodatkowo warto również pamiętać o regulaminie danej strony. Dzięki temu dotarcie do potencjalnych klientów sprawi, że poczują się oni bezpiecznie korzystając z Twojego serwisu internetowego.
Fox Strategy sp. z o.o.
NIP: 8971837880
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
Fox Strategy sp. z o.o.
NIP: 8971837880
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław