Pozycjonowanie stron w niemieckim Google

Co należy wiedzieć, chcąc rozpocząć promocję swojego e-biznesu, w niemieckiej wyszukiwarce Google? Na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, chcąc zacząć pozycjonowanie oraz wdrażanie SEO (z niem. „Suchmaschinenoptimierung”), wprost do swojego serwisu? Czym charakteryzuje się tamtejsza odmiana wyszukiwarki Google? Na te i wiele innych pytań odpowiemy na naszej stronie.

Jak wypromować swoją stronę w niemieckiej wyszukiwarce Google?

  • W Niemczech blisko 94% internautów korzysta z wyszukiwarki Google.
  • Ponad 60 milionów obywateli Niemiec regularnie korzysta z dostępu do internetu, a co najważniejsze, ponad 50% mieszkańców Niemiec regularnie dokonuje zakupów za jego pomocą.
  • Niemcy są największym partnerem biznesowym Polski. W 2017r. udział eksportu dóbr do Niemiec wyniósł blisko 28% całej wymiany zagranicznej Polski.
Bądź sprytny i zacznij rozwijać swój biznes za Odrą, w największych ośrodkach handlowych w Niemczech – Berlinie, Hamburgu, Monachium, Kolonii czy Frankfurcie nad Menem. Zwiększaj swoją sprzedaż u naszych zachodnich sąsiadów – zapytaj Fox Strategy o pomysł na zwiększenie widoczności w niemieckim Google!
Pozycjonowanie w Niemczech posiada wiele cech wspólnych, z tymi jakie rządzą się na rynku polskim. Nie mniej jednak, nie można pominąć specyfiki, wynikającej z różnic kulturowych i przyzwyczajeń, jakie posiadają obywatele obu krajów. Naturalnie w Niemczech, tak samo jak w Polsce, najważniejsze jest znalezienie się w TOP10 wyników wyszukiwania – ma to odwzorowanie zarówno wobec stron usługowych, jak i segmentu e-commerce. Niemcy, poprzez siłę mocy nabywczej oraz bliskość z Polską, mogą być dla polskich przedsiębiorców rynkiem zbytu, w który warto zainwestować i rozpocząć na nim sprzedaż swoich produktów, bądź usług.

Masz pytania?

Poproś o ofertę na pozycjonowanie Twojej strony w google.de

Poniżej zestawienie 10 sklepów internetowych w Niemczech z największym obrotem w 2017 r.:

Pozycjonowanie w Niemczech

4 powody, dla których warto rozpocząć promocję swojego biznesu, za naszą zachodnią granicą:

Język niemiecki, poza Niemcami, jest językiem urzędowym również w Austrii, Szwajcarii, Lichtensteinie, Luksemburgu oraz w Belgii. Ogół rynków, na którym potencjalnie możesz zaistnieć, znacząco się zwiększa. Twoja strona będzie mogła konkurować w kilku wersjach niemieckojęzycznej wyszukiwarki Google.

Obywatele Niemiec bardzo sobie cenią polskie produkty „z wyższej półki”. Jeśli prowadzisz sprzedaż produktów luksusowych – to jest odpowiedni rynek zbytu dla Ciebie;

Dzięki SEO w niemieckiej wyszukiwarce Google, będziesz mógł stale zwiększać zasięg swojego biznesu, już nie tylko jako lokalny „gracz”, ale jako przedsiębiorca mający na celu rozwój swojego biznesu w ujęciu europejskim i globalnym;

Pozycjonowanie w Niemczech, jak również płatna reklama AdWords w Niemczech, tak samo jak w Polsce, przynosi największy udział w ruchu na stronach internetowych w Niemczech. Odpowiada tym samym za największą sprzedaż niemieckich przedsiębiorstw.

Pozycjonowanie Niemcy

Charakterystyczne cechy SEO na rynku niemieckim

Na co należy zwrócić szczególną uwagę, przy pozycjonowaniu na rynku niemieckim oraz co my zalecamy naszym klientom?

  • Tworząc content na strony www w języku niemieckim, warto zwracać uwagę na poprawność językową oraz brać pod uwagę różnice w wersjach językowych, jakie występują w każdym z państw posługujących się tym językiem;
  • Stosować domenę krajową (ccTLDs), właściwą dla danego rynku lub ewentualnie domenę generyczną z rozszerzeniem niemieckim, np. „com/de”;
  • Optymalizacja strony i kodu w oparciu o standardy niemieckiej gramatyki, w tym stosowaniu przegłosów (np. ß, Ü, Ä, Ö). Warto również wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem składowych, stosowanych w Niemczech. Stąd też wynika trudność przeprowadzania jednej i słusznej wersji optymalizacji serwisu, pod kątem Użytkownika w Niemczech;
  • Chcąc zaistnieć w różnych krajach posługujących się językiem niemieckim – stosować zdywersyfikowany linkbuilding;
  • Stosowanie odmiany oraz fraz z „długiego ogona” – język niemiecki z zasady posiada długie wyrazy, które poprzez zastosowanie „long taila” dodatkowo znacznie wydłużają całą strukturę pod linkbuilding oraz optymalizację. Wyszukiwarka Google.de znacznie lepiej sobie radzi z odmianami fraz kluczowych, w porównaniu do polskiej odmiany wyszukiwarki.
  • Znaczny udział linków z artykułów sponsorowanych, w profilu pozyskiwanych odnośników;
  • Należy zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na content. Niemcy w odróżnieniu do innych obywateli mocno cenią sobie szczegółowe opisy. Pod kątem wizualnym – strony nie są dla nich tak bardzo istotne – stąd często są tak minimalistyczne i skromne wizualnie.

Pozycjonowanie w Niemczech charakteryzuje się blisko 90% współczynnikiem wpisywania właśnie fraz z „długiego ogona”, w porównaniu do fraz brandowych;

Dlaczego warto nam zlecić
pozycjonowanie na rynku Niemieckim?

  • Posiadamy pond 5-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu w niemieckiej wyszukiwarce Google;
  • Swoje działania prowadziliśmy m.in. dla serwisów z branży motoryzacyjnej, consultingu, szkoleń, prawa, finansów;
  • Posiadamy wiedzę na temat różnic kulturowych, jakie mają miejsce w Niemczech. Nasza merytoryczna wiedza jest wspierana przez znajomość tamtejszego rynku;
  • Zajmujemy się kompleksową obsługą z zakresu SEO na rynku niemieckim – zarówno optymalizacją pod wyszukiwarki internetowe, jak i linkbuildingiem;
  • Dostosowujemy swoje działania do celów biznesowych naszych klientów – wpasowując działania SEO w ogół strategii oraz działań wizerunkowych danej organizacji.

biuro@foxstrategy.pl

ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Poproś o ofertę na pozycjonowanie strony w Niemczech:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

15 + 9 =

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.

Kamil Demidowski

Kamil Demidowski

Senior SEO / UX Specialist

☎️ 508 793 267
📧 biuro@foxstrategy.pl

Loading...