Pozycjonowanie Niemcy

Co należy wiedzieć, chcąc rozpocząć promocję swojego e-biznesu, w niemieckiej wyszukiwarce Google?

Na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, chcąc zacząć pozycjonowanie de oraz wdrażanie SEO (z niem. „Suchmaschinenoptimierung”), wprost do swojego serwisu? Czym charakteryzuje się tamtejsza odmiana wyszukiwarki Google? Bądź sprytny i zacznij rozwijać swój biznes za Odrą, w największych ośrodkach handlowych w Niemczech – Berlinie, Hamburgu, Monachium, Kolonii czy Frankfurcie nad Menem.

Zwiększaj swoją sprzedaż u naszych zachodnich sąsiadów – zapytaj Fox Strategy o pomysł na zwiększenie widoczności w niemieckim Google!

Na zdjęciu Kamil Demidowski - Lider Działu SEO.de

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie.DE

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Pozycjonowanie w Niemczech posiada wiele cech wspólnych, z tymi jakie rządzą się na rynku polskim.

Nie mniej jednak, nie można pominąć specyfiki, wynikającej z różnic kulturowych i przyzwyczajeń, jakie posiadają obywatele obu krajów. Naturalnie w Niemczech, tak samo jak w Polsce, najważniejsze jest znalezienie się w TOP10 wyników wyszukiwania – ma to odwzorowanie zarówno wobec stron usługowych, jak i segmentu e-commerce.

Niemcy, poprzez siłę mocy nabywczej oraz bliskość z Polską, mogą być dla polskich przedsiębiorców rynkiem zbytu, w który warto zainwestować i rozpocząć na nim sprzedaż swoich produktów, bądź usług.

Chcesz wiedzieć więcej?

Poproś o ofertę na pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google
Zapytaj o ofertę na SEO niemcy

Jak wypromować swoją stronę w niemieckiej wyszukiwarce Google?

Ponad 60 milionów obywateli Niemiec regularnie korzysta z dostępu do internetu, a co najważniejsze, ponad 50% mieszkańców Niemiec regularnie dokonuje zakupów za jego pomocą.

Niemcy są największym partnerem biznesowym Polski. W 2017r. udział eksportu dóbr do Niemiec wyniósł blisko 28% całej wymiany zagranicznej Polski.
94
%
W Niemczech blisko 94% internautów korzysta z wyszukiwarki Google.

Posłuchaj naszego 
podcastu i dowiedz się 
więcej o SEO na rynku niemieckim

Live z SEO MeetUp w Poznaniu

Dlaczego warto nam zlecić pozycjonowanie na rynku niemieckim?

• Posiadamy ponad 9-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu w niemieckiej wyszukiwarce Google;
 
• Swoje działania prowadziliśmy m.in. dla serwisów z branży motoryzacyjnej, consultingu, szkoleń, prawa, finansów;

• Posiadamy wiedzę na temat różnic kulturowych, jakie mają miejsce w Niemczech. Nasza merytoryczna wiedza jest wspierana przez znajomość tamtejszego rynku;

• Zajmujemy się kompleksową obsługą z zakresu SEO na rynku niemieckim– zarówno optymalizacją pod wyszukiwarki internetowe, jak i linkbuildingiem;

• Dostosowujemy swoje działania do celów biznesowych naszych klientów– wpasowując działania SEO w ogół strategii oraz działań wizerunkowych danej organizacji.

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google - dlaczego warto nam zlecić pozycjonowanie na rynku Niemieckim?

Konkurencyjność

Język niemiecki, poza Niemcami, jest językiem urzędowym również w Austrii, Szwajcarii, Lichtensteinie, Luksemburgu oraz w Belgii. Ogół rynków, na którym potencjalnie możesz zaistnieć, znacząco się zwiększa. Twoja strona będzie mogła konkurować w kilku wersjach niemieckojęzycznej wyszukiwarki Google.

Ruch

Pozycjonowanie w Niemczech, jak również reklama w Niemczech - Ads - tak samo jak w Polsce, przynosi największy udział w ruchu na stronach internetowych w Niemczech. Odpowiada tym samym za największą sprzedaż niemieckich przedsiębiorstw.

Rozpoznawalność

Taka usługa jak SEO Niemcy jako część marketingu internetowego wpłynie na rozpoznawalność Twojego e-biznesu, zwiększa świadomość marki, co w długim okresie jest niezwykle ważne z punktu widzenia rozwoju firmy, czy dostrzegania strony internetowej na największym rynku w Europie.

Prestiż

Obywatele Niemiec bardzo cenią sobie polskie produkty „z wyższej półki”, na przykład wyroby z drewna, ceramiczne i inne produkcji rzemieślniczej. Jeśli prowadzisz sprzedaż produktów luksusowych – to jest odpowiedni rynek zbytu dla Ciebie.

Zasięg

Dzięki SEO w niemieckiej wyszukiwarce Google, będziesz mógł stale zwiększać zasięg swojego biznesu, już nie tylko jako lokalny „gracz”, ale jako przedsiębiorca mający na celu rozwój swojego biznesu w ujęciu europejskim i globalnym. Dlatego też wraz z działaniami SEO wsparciem może być reklama w Google.de.

Minimalny budżet na działania SEO w Google.de

Minimalny budżet na działania SEO w Google.de:

6500
zł/netto
  • Koszty działań na rynku niemieckim są wyższe niż koszty działań SEO na rynku polskim. 

  • Powyższa cena uwzględnia takie elementy jak m.in. publikacja artykułów sponsorowanych (koszt minimum 200-300 EUR), współpraca z blogerami obcojęzycznymi, obsługa projektowa oraz pozyskiwanie linków z tematycznych niemieckojęzycznych serwisów internetowych

  • Reklama w niemieckim Google również wyceniana jest w sposób indywidualny. 

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google – charakterystyczne cechy

Poprawność językowa w Niemczech
Koszty pozycjonowania w Niemczech
Optymalizacja strony i kodu
Zdywersyfikowany linkbuilding niemieckiej strony internetowej

Tworząc content na strony www w języku niemieckim, warto zwracać uwagę na poprawność językową oraz brać pod uwagę różnice w wersjach językowych, jakie występują w każdym z państw posługujących się tym językiem. Pozycjonowanie w Niemczech bardzo mocno bazuje bowiem na wysoko jakościowych treściach.

Koszty pozycjonowania w Niemczech (Google niemieckie) znacząco są wyższe niż w Polsce. Wynika to np. z faktu, że stawki za publikację artykułów w serwisach tematycznych należy liczyć w setkach/ tysiącach złotych. Sam ten fakt, że przykładowa oferta na marketing szeptany również zaczyna się od kilkudziesięciu Euro (a nie złotych).

Optymalizacja strony i kodu w oparciu o standardy niemieckiej gramatyki, w tym stosowaniu przegłosów (np. ß, Ü, Ä, Ö). Warto również wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem składowych, stosowanych w Niemczech. Stąd też wynika trudność przeprowadzania jednej i słusznej wersji optymalizacji serwisu, pod kątem Użytkownika w Niemczech.

Chcąc zaistnieć w różnych krajach posługujących się językiem niemieckim – stosować zdywersyfikowany linkbuilding, który wspiera pozycjonowanie w niemieckiej wersji Google.

Pozycjonowanie w Google de w odróżnieniu do pozycjonowania w PL nie skupia się na pozyskiwaniu linków z jakichkolwiek źródeł. Znacznie bardziej cenne są: a) linki ściśle z tematycznych/ branżowych portali, b) linki z serwisów lokalnych.

Marketing szeptany dla Twojej firmy w takim kraju jak Niemcy znacząco różni się od tego znanego w Polsce. Przede wszystkim jest on mocno tematyczny i oparty o serwisy branżowe, również skoncentrowane na danym zagadnieniu. Tym samym Twoja oferta nie jest już na wstępie linkowana po 1 zdaniu komentarza. Tylko tego typu wypowiedzi na forach, czy blogach znacząco są opisowe i wskazujące w obszernym komentarzu na USP danej usługi produktu bez nachalnej formy promocji nawet bez użycia linka tylko z nazwą firmy bez podlinkowania.

Odmiany wyrazów i Long Tail w pozycjonowaniu na rynku niemieckim
Content Marketing i Social Media
Prezentacja USP i zrozumienie potrzeb obywateli Niemiec
Naturalność procesu SEO w Niemczech

Stosowanie odmiany oraz fraz z „długiego ogona” – język niemiecki z zasady posiada długie wyrazy, które poprzez zastosowanie „long taila” dodatkowo znacznie wydłużają całą strukturę pod linkbuilding oraz optymalizację. Wyszukiwarka Google.de znacznie lepiej sobie radzi z odmianami fraz kluczowych, w porównaniu do polskiej odmiany wyszukiwarki.

Znajomość tych różnic może być kluczowa, aby pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google przyniosło oczekiwane rezultaty. 

Należy zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na content marketing. Niemcy w odróżnieniu do innych obywateli mocno cenią sobie szczegółowe opisy. Pod kątem wizualnym – strony nie są dla nich tak bardzo istotne – stąd często są tak minimalistyczne i skromne wizualnie.

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google charakteryzuje się w szczególności współpracą na linii agencja SEOlokalni dziennikarze, którzy bardzo chętnie dzielą się linkami kierującymi do źródeł treści.

Pozycjonowanie Niemcy charakteryzuje się również tym, że linki z social media są znacznie chętniej używane do różnicowania profilu linków, niż to ma miejsce w Polsce. Każdorazowo będąc właścicielem danego produktu lub usługi – znacznie lepiej postrzegane jest, że tworząc raporty dla klientów z krajów niemieckojęzycznych warto wzbogacać swoje linki w te zaczerpnięte z social media.

Niemieckie Google dla polskich przedsiębiorców będzie znacznie bardziej ogólnodostępne w sytuacji, gdy polscy przedsiębiorcy pokażą unikalne
i jakościowe cechy swojego produktu oraz będą w stanie zrozumieć potrzeby z tym związane obywateli Niemiec.

Pozycjonowanie stron w Niemczech znacznie bardziej w odróżnieniu do rynku polskiego przypomina naturalne działanie użytkowników stawiając przede wszystkim na dzielenie się linkami pomiędzy partnerami biznesowymi (w Polsce to wciąż rzadkość), content marketing w prawdziwym tego słowa znaczeniu, znacznie silniejsze wsparcie w zakresie social media, czy dbałość o optymalizację onsite pod kątem przegłosów, składowych, jak i zapożyczeń (głównie z języka angielskiego).

Pozycjonowanie stron Niemcy – jak zaciekawić niemieckiego użytkownika do wejścia na naszą stronę www?
Optymalizacja SEO strony internetowej to z jednej strony próba znalezienia złotego środka pod kątem umieszczania intratnych fraz kluczowych w najważniejszych sekcjach serwisu www, jak również pod kątem przyjazności dla użytkownika. Dla strony firmowej czy dla sklepu internetowego ważnym jest, aby możliwie najmocniej zaciekawić swojego odbiorcę, gdyż tylko w ten sposób możliwa będzie konwersja (czy to w formie zakupu produktu, czy rozumiana jako kliknięcie w połączenie telefoniczne lub zapisanie do newslettera). Dla użytkownika w Niemczech ważna jest przede wszystkim właściwa architektura treści i informacji. Dzięki poprawnie zbudowanej strukturze i nawigacji, nie będzie problemów z poruszaniem się po danej stronie www. Odpowiednie zarządzanie sekcjami w formie podziału na śródtytuły, wypunktowania, tabele czy wyraźne graficzne oddzielenie danych elementów strony, może mieć na to wpływ. Mając na uwadze niemieckiego użytkownika warto również postawić na poprawnie skonstruowaną użyteczność strony – czyli możliwie najprościej i intuicyjnie podejść do nawigowania użytkownikami w obrębie serwisów www. Zatem tworzenie treści pod kątem użytkowników, przystępnym językiem (mając też na uwadze różnorodność dialektów języka niemieckiego) w połączeniu z budowaniem zaufania oraz sprawnym zarządzaniem użytecznością stron - jest to kluczowe do realizowania strategicznych celów biznesowych w Niemczech.
Pozycjonowanie strony w Niemczech – skupienie się na frazach typu long tail
Wybór słów kluczowych - chcąc się promować, rozwijać biznes i sprzedawać rodzime produkty, a dodatkowo mając na uwadze niemiecki rynek, jest jednym z pierwszych elementów jakie należy wziąć pod gruntowną analizę własnego potencjału oraz konkurencji, z którą przyjdzie nam się mierzyć. Ze sprzedażowego punktu widzenia najbardziej intratne wydają się być frazy kluczowe tzw. long tail (długi ogon – czyli frazy mocno precyzyjne, wskazujący na typ danego produktu/ usługi oraz jego cechy szczególne). Frazy z długiego ogona mimo, że mają niższy wolumen wyszukiwania w skali miesiąca, przyczyniają się jednak do znacznie większej konwersji (czy to na stronie sklepu internetowego czy firmy świadczącej dany typ usług). Język niemiecki z racji swojej złożoności oraz sporej ilości synonimów i słów bliskoznacznych dla tego samego wyrazu umożliwia kilkutorowe analizy potencjału słów kluczowych. Rynek niemiecki i działania SEO na nim powodują, że o wiele bardziej skupiamy się na budowaniu rozpoznawalności i widoczności organicznej w oparciu o tworzenie szerokich i wyczerpujących daną tematykę opisów na strony docelowe naszych klientów. Dzięki czemu zapewniając tym samym pokrycie tematyczne w obrębie stron sklepu czy firmy usługowej jesteśmy w stanie wspierać możliwie najszerzej wspomnianą widoczność na słowa kluczowe z TOP3, TOP10 oraz TOP100 wyników Google de. W języku niemieckim tworzymy treści na strony naszych klientów – co wprost przekłada się na zwiększanie pozyskiwanego ruchu dla danej witryny. Tym samym pozycjonowanie stron niemieckich pod kątem niemieckiego użytkownika jest kompleksowo zapewniane – pomagając tym samym zwielokrotniać osiągane zyski naszych klientów w Niemczech. Wynika to wprost z faktu, że frazy długoogonowe są w stanie przyciągnąć zdecydowanych użytkowników, którzy są świadomi swojego wyboru. Dodatkowo czynnikiem wspierającym wyszukiwanie (przez frazy long tail) jest fakt, że do głosu dochodzą coraz młodsze pokolenia, korzystające o wiele częściej z wyszukiwania głosowego niż to miało miejsce dotychczas. Wyszukiwanie głosowe wprost przekłada się na długość samego zapytania do wyszukiwarki, które jest o wiele bardziej rozbudowane.

Niemiecka domena a pozycjonowanie stron www - pozycjonowanie na domenie de
Stojąc przed wyborem odpowiedniej domeny dla swojej firmy usługowej lub sklepu internetowego już na samym początku spotkamy się z problemem – jaką domenę wybrać i na jaki kraj ma ona wskazywać? Z wieloletniego doświadczenia już wiemy, że najlepszym rozwiązaniem będzie wybór domeny krajowej wskazującej na Niemcy (z końcówką .de). Co prawda nie ma ona już aż takiego wpływu jak kiedyś na to czy będziemy wyżej czy niżej w wynikach organicznych. Natomiast przekłada się na wybory konsumenckie w Niemczech i tamtejsze przyzwyczajenia. Niemcy o wiele chętniej korzystają z usług stron i serwisów www uznawanych za ich niemieckie. Stąd z biznesowego punktu widzenia – wybór właśnie domeny z rozszerzeniem: .de będzie najlepszym rozwiązaniem. Jeśli myślimy również o międzynarodowej wersji naszej strony www – to tutaj alternatywnie (jeśli nie ma innego wyjścia i jest to mimo wszystko mniej intratne z punktu widzenia SEO) możemy utworzyć wersję niemiecką strony osadzoną w formie katalogu, czyli np.: Przykladowastrona.com/de/. Odradzamy tworzenie stron niemieckich opartych o polską wersję domeny (czyli: Przykladowastrona.pl/de/), możemy wtedy mimo np. wyższych pozycji w wyszukiwarce nie przenieść tego na pozyskiwany ruch na stronę (a tym samym na potencjalną sprzedaż).
Układ graficzny strony dla niemieckiego użytkownika
Pracując dla klientów z Niemiec zauważyliśmy, że pod kątem graficznym strony internetowe jakie są preferowane u naszych sąsiadów znacząco odbiegają od tych tworzonych m.in. w Polsce czy USA. Użytkownicy w Niemczech o wiele chętniej korzystają z prostych i intuicyjnych w obsłudze stron www z jasno wyznaczoną nawigacją, niż ze stron mocno rozbudowanych w elementy graficzne. Dla konsumenta w Niemczech ważna jest przede wszystkim informacja i to co dowie się np. z opisów produktów na stronie (a nie z perfekcyjnych grafik, choć te również muszą być najwyższej jakości, niemniej nie jest to czynnik tak istotny jak to co przeczyta na stronie). Strony internetowe dla Niemców mają przede wszystkim możliwie najszerzej informować i przedstawiać stan faktyczny danej usługi lub produktu. Chcąc zaskarbić sobie przychylność klienta w Niemczech musimy mocno skupić się na precyzyjnym informowaniu o naszych produktach – dobrym tutaj rozwiązaniem będzie sekcja FAQ lub broszur informacyjnych zawierających wszelkie parametry techniczne rozszerzające o wiedzę nt. danego wyrobu (w przypadku E-commerce) lub szerokie rozwinięcie kwestii szczegółowości opisu świadczonych usług. Tak by możliwie najszerzej dostarczyć wszelkich informacji użytkownikom oraz wyprzedzając ich potencjalne pytania dotyczące właśnie zakresu świadczonych prac.
Czym różni się pozycjonowanie stron w niemieckim Google od polskiego SEO?
Zasadniczo, aż takich różnic w pozycjonowaniu i optymalizacji pod kątem SEO nie ma w kontekście elementów technicznych na stronie czy pracy nad Architekturą Informacji. Zasadnicze różnice wiążą się pod kątem prowadzenia link buildingu w Niemczech, obsługi klienta w Niemczech, tworzonego contentu po niemiecku czy podejściu do strategii wyboru słów kluczowych - adekwatnych do prowadzonego biznesu. Gdyż nie wystarczy np. 1:1 przetłumaczyć z języka polskiego na niemiecki danego tekstu i wkleić tam przetłumaczone dosłownie słowa kluczowe. W tym wszystkim warto, aby SEO-wiec znał biegle język niemiecki i potrafił odnajdywać aktualne trendy panujące w danej branży, tym samym odpowiednio dopasowując najlepiej odwzorowujące potrzeby danego rynku i otoczenia konkurencyjnego. Widoczności strony internetowej nie zapewni zwykłe przetłumaczenie polskich tekstów na niemiecki, lecz w tym wszystkim potrzebna jest zarówno wnikliwa analiza konkurencji w Niemczech, znajomość językowa i umiejętność wyszukiwania specjalistycznej terminologii. Tym samym podejmując działania SEO na terenie Niemiec powinniśmy zlecić to specjalistom z doświadczeniem w tej dziedzinie. W Fox Strategy mamy specjalistów, działających w Niemczech już od ponad 10 lat. Mając solidny bagaż doświadczeń ze współpracy z klientami z Niemiec jesteśmy w stanie przygotować spersonalizowaną usługę i to na niej oprzeć kompleksowe działania SEO Niemcy.

Pozycjonowanie stron www na rynku niemieckim – czy wartościowe opisy po angielsku to dobre rozwiązanie dla stron niemieckich?
Nie. Chcąc zlecić pozycjonowanie Niemcy i optymalizację SEO musimy wziąć pod uwagę nie tylko fakt, że język angielski jest powszechnie wykorzystywany w Niemczech, ale również to, że Niemcy, jak większość ludności na całym świecie mimo wszystko woli posługiwać się swoim językiem. Nie ma co się temu szczególnie dziwić – również w Polsce wolimy posługiwać się językiem polskim by możliwie najlepiej się komunikować i być zrozumianym i rozumieć innych ludzi. Nie inaczej jest w Niemczech. Kluczowym z jednej strony jest rozwijać biznes za zachodnią granicą są zarówno perfekcyjnie przygotowane treści ze zróżnicowanym słownictwem, a z drugiej: skrupulatność w realizacji zamówień, bezpośredni kontakt z partnerami biznesowymi, całościowa obsługa zarówno przed i posprzedażowa. Całość komunikacji warto by była przeprowadzana w danym języku urzędowym. Z racji tego, przygotowanie tylko treści po angielsku nie jest odpowiednim wyborem. Inwestycja w treści i obsługę w danym języku, mimo że z początku może wydawać się sporym wydatkiem, to jednak ma to na celu realizację długoterminowego planu sprzedażowego dla produktów i usług. Chcąc już na początku podejść do tego procesu „na skróty” i skupić się na języku angielskim w Niemczech – może już na samym starcie przekreślić możliwość pozyskiwania leadów czy sprzedaży produktów w przyszłości.
Pozycjonowanie zagraniczne na rynku niemieckim – analiza konkurencji pod kątem niemieckiego klienta
Analiza otoczenia konkurencyjnego jest w zasadzie pierwszym kluczowym elementem przy ustalaniu dalszych kroków tworzenia dedykowanej strategii SEO (ale i ogólnie w marketingu internetowym) na danym rynku. Warunkuje to w zasadzie dalszy proces pozycjonowania i jego kluczowe składowe. Jeśli dana strona internetowa nie jest monopolistą w swojej branży to zawsze ma wokół siebie silniejszych konkurentów z którymi się mierzy, bądź słabszych, na których musi cały czas spoglądać czy nie podejmuje prób dogonienia.

Analiza konkurencji ma pomóc nam wskazać główne kierunki skąd m.in. pozyskiwane są linki, jak układać content plan na blogu, jak rozwijać treści i opisy produktów, kategorii czy w jaki sposób tworzyć etykiety w nawigacji, by jak najlepiej odpowiadało to zarówno pod kątem użytkowników oraz samej wyszukiwarki Google (im precyzyjniej ponazywane kategorie u konkurencji znajdujących się w TOP-ach Google w drzewie nawigacji, tym większa szansa, że my podchodząc do tego procesu w identyczny sposób, dołożymy kolejną cegiełkę w tworzeniu spójnej strategii SEO dla naszego klienta). Kluczowym w analizie konkurencji jest korzystanie zarówno z takich narzędzi jak Google Search Console (wykorzystywanie własnych zasobów do zwiększania konkurencyjności), jak również dane z takich narzędzi jak Ahrefs -> dzięki któremu możemy w przybliżony sposób oszacować metody link buildingu, czy analizując dane w Sistrix, gdzie możemy porównać dane związane z warstwą treści na stronie i słowami kluczowymi w ich obrębie. Już na samym wstępie określenie elementów do usprawnienia pod kątem konkurencyjności jest jednym z najważniejszych elementów sprawnie funkcjonującej strategii SEO Niemcy i wpływania na większy zasięg naszej witryny.
Pozycjonowanie lokalne w Niemczech
Jak sama nazwa nam podpowiada – chodzi o budowanie widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Mam na myśli, zarówno widoczność na Mapach Google, jak również wyświetlanie się w standardowych wynikach organicznych dla fraz zawierających np. nazwę miasta, dzielnicę w obrębie danego miasta czy punkt charakterystyczny na mapie danej lokalizacji.
Chcąc podejść kompleksowo do lokalnych działań SEO w Niemczech warto również wziąć pod uwagę strategię doboru fraz kluczowych z uwzględnieniem long taila (czyli fraz składających się z kilku słów o dużym stopniu szczegółowości) czyli odpowiednio optymalizując dedykowane podstrony przy użyciu fraz zawierających doszczegółowienia typu:
• charakterystyczne obiekty wokół;
• nazwy ulic;
• nazwy landów;
• inne charakterystyczne określenia używane przez lokalnych mieszkańców względem danej lokalizacji.
Pozycjonowanie na Mapach Google w Niemczech
Chcąc zaistnieć w lokalnej świadomości użytkowników na terenie Niemiec warto utworzyć wizytówkę w Google Moja Firma (Google My Business) i odpowiednio ją skonfigurować pod kątem wyników lokalnych. Co istotne, chcąc zaistnieć w wynikach lokalnych i na mapach Google w Niemczech konieczne jest posiadanie fizycznej lokalizacji w tym kraju (lub chociaż wirtualnego biura z fizycznym adresem) – bez tego ani rusz. Zatem jeśli rozważamy walkę o widoczność w lokalnych wynikach sugerujemy rozpocząć to od zdobycia fizycznego adresu w Niemczech.
Pozycjonowanie stron niemieckich – budowanie profilu linków to nie tylko artykuły sponsorowane

Jest to największa różnica między działaniami SEO w Polsce i Niemczech. W Polsce wciąż skuteczną metodą pozycjonowania są sztucznie umieszczane linki na różnego typu stronach. W Niemczech o umieszczenie sztucznego linka jest bardzo trudno (m.in. z racji silniejszej moderacji właścicieli witryn internetowych). W Niemczech bardzo często pozyskuje się publikacje, które wprost są oznaczane jako „materiał zewnętrzny”, bądź „reklama”. Tego typu zabiegi w Polsce jeszcze nie są tak powszechne jak za naszą granicą. Dodatkowo często praktykowane jest dzielenie się linkami ze swoimi kontrahentami. Niemieckie firmy dzielą się linkami tylko wtedy, gdy dany partner biznesowy jest sprawdzony pod kątem dobrej współpracy oraz wspólnych interesów.

Również pod kątem budowania zróżnicowania profilu linków są dość spore różnice – o ile w Polsce dbamy o to, by poziom zróżnicowania anchorów był możliwie jak największy, o tyle w strategii link buildingu w Niemczech przeważają anchory w formie nazwy brandu oraz surowych adresów URL – gdyż to jest w tamtejszym rozumieniu wyznacznik naturalności profilu linkowania.

Innymi poza linkami pozyskiwanymi z artykułów sponsorowanych metodami pozyskiwania linków są m.in.:
• linki w formie wzmianek publikowanych przez dziennikarzy w wersjach online prasy;
• linki od kontrahentów i partnerów biznesowych (np. przez uczestnictwo we wspólnym wydarzeniu);
• Guest blogging (czyli publikowanie gościnnych wpisów z linkami na tematycznych blogach);
• Linki ze stron organizacji pozarządowych (mających naturalnie wysoki autorytet swoich domen).

Optymalizacja SEO strony na Niemcy – co warto wiedzieć przed rozpoczęciem pozycjonowania za naszą zachodnią granicą
SEO, czyli Search Engine Optimization to szereg pojedynczych działań, mających n a celu zwiększanie widoczności organicznej, która w domyśle ma przełożyć się na wzrostu ruchu na danej stronie www oraz ostatecznie zwiększyć konwersję. Optymalizacja SEO strony na rynek niemiecki to przede wszystkim skupienie się na poprawności językowej oraz próbie możliwie naturalnych słów kluczowych do tworzonych opisów stron. Z oczywistych względów nie zawsze jest możliwe dodanie frazy kluczowej bez jej odmieniania, dlatego też tak ważna jest perfekcyjna znajomość języka niemieckiego. Chcąc zapewnić wyższe pozycje w Google de należy pamiętać o dokładnym opisywaniu danych produktów/ kategorii produktowych lub usług. Współpraca niemieckiego native speakera wydaje się tutaj jedynym naturalnym wyborem. Długość tekstu, wyczerpanie tematyczne i jego pokrycie merytoryczne może wprost przełożyć się na pozycjonowanie w Google.de. Kluczowe w tym jest, aby najważniejsze informacje zawsze znajdywały się na danej podstronie, które przynoszą wymierną korzyść informacyjną dla użytkownika.
Wspólnie realizowana strategia tworzenia treści, pozyskiwania linków, UX i poprawy konwersji czy pracy nad efektywną strukturą serwisu www i właściwa architektura treści – jest czynnikiem warunkującym całościowe działania, mające wpływ na pozycjonowanie Niemcy.
Warto również wspomnieć, że również działania PR-owe wpływają następnie na widoczność organiczną. Budowanie relacji z dziennikarzami oraz agencjami prasowymi może przynieść wymierne korzyści w postaci zwiększenia ruchu na stronie internetowej. Tym samym mamy sporo narzędzi, które mogą nam pomóc w osiągnięciu założonych celów pozycjonowania na Niemcy.

Jak zbudować zaufanie klientów z Niemczech do współpracy z agencją SEO z Polski?
Chcąc realizować pozycjonowanie w Google.de i stopniowo pozyskiwać niemieckich klientów, powinno się przede wszystkim patrzyć zarówno na doświadczenie zespołu odpowiadającego za działania SEO w Niemczech, jak również i kwestie językowe w połączeniu z praktyczną znajomością języka niemieckiego. W Fox Strategy posiadamy zasoby spełniające oba warunki. Ponad 10 letnie doświadczenie ze współpracy z klientami z krajów niemieckojęzycznych (przede wszystkim Niemcy i Austria) umożliwia nam wspierać naszych klientów pod kątem rynku niemieckiego i austriackiego, tak aby ich strona znalazła się na TOP-owych miejscach w wyszukiwarce. Stale pracujemy pod kątem doskonalenia własnych relacji biznesowych z wydawcami w Niemczech oraz tamtejszymi biurami i agencjami prasowymi. Również mamy na uwadze media społecznościowe w Niemczech, które może wprost nie przekładają się na pozycjonowanie w Niemczech, lecz wpływają na napędzanie ruchu na stronach klientów. Chcąc zacząć pozycjonować swoją stronę w Niemczech warto skupić się przede wszystkim na poprawnym języku niemieckim, otwartości na różnice biznesowe wynikające z uwarunkowań kulturowych oraz w pierwszej kolejności na tym, że rynek niemiecki charakteryzuje się (ale również inne rynki zagraniczne) innymi wymaganiami biznesowymi niż te, które znamy z Polski. Szczególnie istotne w tym wszystkim jest również dokładność, skrupulatność, terminowość oraz efektywne planowanie kolejnych kroków i w przystępny sposób ich przedstawianie swoim klientom.
Ile kosztuje pozycjonowanie Niemcy?
Pozycjonowanie stron internetowych w Niemczech jest usługą, która wymaga większych nakładów finansowych niż działania SEO realizowane np. w Polsce. Takie minimalne koszty jakie należy założyć w przypadku mniejszego biznesu to ok 1000 Euro/ miesiąc. W przypadku większych stron internetowych, a tym bardziej E-commerce, te koszty są już wyższe i zaczynają się od ok 2000 Euro miesięcznie. Wynika to wprost z wymogów jakie stawia z reguły konkurencja działająca w tym samym segmencie, która już z reguły na działania związane z pozycjonowaniem inwestuje od dłuższego czasu.
Dodatkowo, aby chcieć pozycjonować stronę internetową musimy również mieć na uwadze, że koszty publikacji sponsorowanych u zewnętrznych wydawców treści czy choćby koszty copywritingu po niemiecku są wyższe od tych w Polsce.

FAQ: Niemiecki rynek i jego specyfika

Nie jest zaskoczeniem, że wyszukiwarka Google dominuje pod kątem użycia przez niemieckich użytkowników Internetu (w 2022 r. – z wyszukiwarki Google korzystało 90% Niemców, druga najpopularniejsza wyszukiwarka, czyli Bing zabiera ok 17% z całego „tortu”).

Druga najważniejsza sprawa to fakt, że przyzwyczajenia behawioralne Niemców skłaniają ich przede wszystkim do wybierania rodzimych produktów i usług. Zatem by nakłonić niemieckiego użytkownika do zakupu należy włożyć znacznie więcej energii i nakładów finansowych by pozyskać klienta wśród naszych zachodnich sąsiadów. To co również jest kluczowe pod kątem budowania relacji biznesowych w Niemczech to fakt, że jest to bardziej długofalowy proces niż to ma miejsce w Polsce. W połączeniu budowanie relacji biznesowych w długim terminie oraz działań SEO - efekty przyjdą dopiero po pewnym czasie (w przypadku mniej konkurencyjnych branż jest to kilka miesięcy, natomiast w przypadku konkurencyjnych sklepów internetowych – tutaj czas może być liczony już od 1 roku i więcej).

 

Aktywni użytkownicy Internetu w przypadku niemieckich stron internetowych oczekują przede wszystkim konkretnych informacji i danych wskazujących kto stoi po drugiej stronie danego biznesu. Dlatego też wśród dostępnej dokumentacji na stronie www nie powinno zabraknąć takich dokumentów jak: Impressum czy Datenschutzerklärung, gdzie zawarte będą wszelkie informacje nt. organizacji oraz polityki prywatności. Dodatkowo warto również pamiętać o regulaminie danej strony. Dzięki temu dotarcie do potencjalnych klientów sprawi, że poczują się oni bezpiecznie korzystając z Twojego serwisu internetowego.

Zapytaj o ofertę

    Kamil Demidowski

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    NIP: 8971837880
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    starstar-emptyenvelopephone-handsetchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram