Pozycjonowanie Niemcy

Co należy wiedzieć, chcąc rozpocząć promocję swojego e-biznesu, w niemieckiej wyszukiwarce Google? Na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, chcąc zacząć pozycjonowanie oraz wdrażanie SEO (z niem. „Suchmaschinenoptimierung”), wprost do swojego serwisu? Czym charakteryzuje się tamtejsza odmiana wyszukiwarki Google? Na te i wiele innych pytań odpowiemy na naszej stronie.

Jak wypromować swoją stronę w niemieckiej wyszukiwarce Google?

  • W Niemczech blisko 94% internautów korzysta z wyszukiwarki Google.
  • Ponad 60 milionów obywateli Niemiec regularnie korzysta z dostępu do internetu, a co najważniejsze, ponad 50% mieszkańców Niemiec regularnie dokonuje zakupów za jego pomocą.
  • Niemcy są największym partnerem biznesowym Polski. W 2017r. udział eksportu dóbr do Niemiec wyniósł blisko 28% całej wymiany zagranicznej Polski.
Bądź sprytny i zacznij rozwijać swój biznes za Odrą, w największych ośrodkach handlowych w Niemczech – Berlinie, Hamburgu, Monachium, Kolonii czy Frankfurcie nad Menem. Zwiększaj swoją sprzedaż u naszych zachodnich sąsiadów – zapytaj Fox Strategy o pomysł na zwiększenie widoczności w niemieckim Google!
Pozycjonowanie w Niemczech posiada wiele cech wspólnych, z tymi jakie rządzą się na rynku polskim. Nie mniej jednak, nie można pominąć specyfiki, wynikającej z różnic kulturowych i przyzwyczajeń, jakie posiadają obywatele obu krajów. Naturalnie w Niemczech, tak samo jak w Polsce, najważniejsze jest znalezienie się w TOP10 wyników wyszukiwania – ma to odwzorowanie zarówno wobec stron usługowych, jak i segmentu e-commerce. Niemcy, poprzez siłę mocy nabywczej oraz bliskość z Polską, mogą być dla polskich przedsiębiorców rynkiem zbytu, w który warto zainwestować i rozpocząć na nim sprzedaż swoich produktów, bądź usług.

Masz pytania?

Poproś o ofertę na pozycjonowanie Twojej strony w google.de

Poniżej zestawienie 10 sklepów internetowych w Niemczech z największym obrotem w 2017 r.:

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google

5 powodów, dla których warto rozpocząć promocję swojego biznesu, za naszą zachodnią granicą:

Język niemiecki, poza Niemcami, jest językiem urzędowym również w Austrii, Szwajcarii, Lichtensteinie, Luksemburgu oraz w Belgii. Ogół rynków, na którym potencjalnie możesz zaistnieć, znacząco się zwiększa. Twoja strona będzie mogła konkurować w kilku wersjach niemieckojęzycznej wyszukiwarki Google.

Dzięki SEO w niemieckiej wyszukiwarce Google, będziesz mógł stale zwiększać zasięg swojego biznesu, już nie tylko jako lokalny „gracz”, ale jako przedsiębiorca mający na celu rozwój swojego biznesu w ujęciu europejskim i globalnym;

Pozycjonowanie w Niemczech, jak również płatna reklama AdWords w Niemczech, tak samo jak w Polsce, przynosi największy udział w ruchu na stronach internetowych w Niemczech. Odpowiada tym samym za największą sprzedaż niemieckich przedsiębiorstw.

Obywatele Niemiec bardzo cenią sobie polskie produkty „z wyższej półki”, na przykład wyroby z drewna, ceramiczne i inne produkcji rzemieślniczej. Jeśli prowadzisz sprzedaż produktów luksusowych – to jest odpowiedni rynek zbytu dla Ciebie;

Taka usługa jak SEO Niemcy jako część marketingu internetowego wpłynie na rozpoznawalność Twojego e-biznesu, zwiększa świadomość marki, co w długim okresie jest niezwykle ważne z punktu widzenia rozwoju firmy, czy dostrzegania strony internetowej na największym rynku w Europie.

Pozycjonowanie Niemcy

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google – charakterystyczne cechy

Na co należy zwrócić szczególną uwagę, przy pozycjonowaniu na rynku niemieckim oraz co my zalecamy naszym klientom?

Poprawność językowa w Niemczech

Tworząc content na strony www w języku niemieckim, warto zwracać uwagę na poprawność językową oraz brać pod uwagę różnice w wersjach językowych, jakie występują w każdym z państw posługujących się tym językiem.

Niemiecka domena krajowa (ccTLDs)

Stosować domenę krajową (ccTLDs), właściwą dla danego rynku lub ewentualnie domenę generyczną z rozszerzeniem niemieckim, np. „com/de”;

Optymalizacja strony i kodu
Optymalizacja strony i kodu w oparciu o standardy niemieckiej gramatyki, w tym stosowaniu przegłosów (np. ß, Ü, Ä, Ö). Warto również wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem składowych, stosowanych w Niemczech. Stąd też wynika trudność przeprowadzania jednej i słusznej wersji optymalizacji serwisu, pod kątem Użytkownika w Niemczech.
Zdywersyfikowany linkbuilding niemieckiej strony internetowej

Chcąc zaistnieć w różnych krajach posługujących się językiem niemieckim – stosować zdywersyfikowany linkbuilding.

Odmiany wyrazów i Long Tail w pozycjonowaniu na rynku niemieckim
Stosowanie odmiany oraz fraz z „długiego ogona” – język niemiecki z zasady posiada długie wyrazy, które poprzez zastosowanie „long taila” dodatkowo znacznie wydłużają całą strukturę pod linkbuilding oraz optymalizację. Wyszukiwarka Google.de znacznie lepiej sobie radzi z odmianami fraz kluczowych, w porównaniu do polskiej odmiany wyszukiwarki.
Publikacje sponsorowane na rynku niemieckim

Znaczny udział linków z artykułów sponsorowanych, w profilu pozyskiwanych odnośników.

Content Marketing

Należy zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na content marketing. Niemcy w odróżnieniu do innych obywateli mocno cenią sobie szczegółowe opisy. Pod kątem wizualnym – strony nie są dla nich tak bardzo istotne – stąd często są tak minimalistyczne i skromne wizualnie.

Współpraca z lokalnymi dziennikarzami

Pozycjonowanie w Google.de charakteryzuje się w szczególności współpracą na linii agencja SEO – lokalni dziennikarze, którzy bardzo chętnie dzielą się linkami kierującymi do źródeł treści.

Prezentacja USP i zrozumienie potrzeb obywateli Niemiec

Niemieckie Google dla polskich przedsiębiorców będzie znacznie bardziej ogólnodostępne w sytuacji, gdy polscy przedsiębiorcy pokażą unikalne
i jakościowe cechy swojego produktu oraz będą w stanie zrozumieć potrzeby z tym związane obywateli Niemiec.

Naturalność procesu SEO w Niemczech

Pozycjonowanie stron w Niemczech znacznie bardziej w odróżnieniu do rynku polskiego przypomina naturalne działanie użytkowników stawiając przede wszystkim na dzielenie się linkami pomiędzy partnerami biznesowymi (w Polsce to wciąż rzadkość), content marketing w prawdziwym tego słowa znaczeniu, znacznie silniejsze wsparcie w zakresie social media, czy dbałość o optymalizację onsite pod kątem przegłosów, składowych, jak i zapożyczeń (głównie z języka angielskiego).

Wysokiej jakości linkbuilding
Pozycjonowanie w Google de w odróżnieniu do pozycjonowania w PL nie skupia się na pozyskiwaniu linków z jakichkolwiek źródeł. Znacznie bardziej cenne są: a) linki ściśle z tematycznych/ branżowych portali, b) linki z serwisów lokalnych.
Priorytetem jest widoczność i ruch na stronie
Działania z zakresu pozycjonowania stron na rynku niemieckim różnią się również tym, że istotnym wskaźnikiem rozwoju jest – widoczność organiczna oraz generowany ruch na stronie z działań SEO.
Social Media i jego rola w SEO DE
Pozycjonowanie Niemcy charakteryzuje się również tym, że linki z social media są znacznie chętniej używane do różnicowania profilu linków, niż to ma miejsce w Polsce. Każdorazowo będąc właścicielem danego produktu lub usługi – znacznie lepiej postrzegane jest, że tworząc raporty dla klientów z krajów niemieckojęzycznych warto wzbogacać swoje linki w te zaczerpnięte z social media.
Marketing szeptany
• Marketing szeptany dla Twojej firmy w takim kraju jak Niemcy znacząco różni się od tego znanego w Polsce. Przede wszystkim jest on mocno tematyczny i oparty o serwisy branżowe, również skoncentrowane na danym zagadnieniu. Tym samym Twoja oferta nie jest już na wstępie linkowana po 1 zdaniu komentarza. Tylko tego typu wypowiedzi na forach, czy blogach znacząco są opisowe i wskazujące w obszernym komentarzu na USP danej usługi produktu bez nachalnej formy promocji nawet bez użycia linka tylko z nazwą firmy bez podlinkowania.
Koszty pozycjonowania w Niemczech
Koszty pozycjonowania w Niemczech (Google niemieckie) znacząco są wyższe niż w Polsce. Wynika to np. z faktu, że stawki za publikację artykułów w serwisach tematycznych należy liczyć w setkach/ tysiącach złotych. Sam ten fakt, że przykładowa oferta na marketing szeptany również zaczyna się od kilkudziesięciu Euro (a nie złotych).

Pozycjonowanie w Niemczech charakteryzuje się blisko 90% współczynnikiem wpisywania właśnie fraz z „długiego ogona”, w porównaniu do fraz brandowych;

Dlaczego warto nam zlecić pozycjonowanie na rynku Niemieckim?

  • Posiadamy ponad 5-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu w niemieckiej wyszukiwarce Google;
  • Swoje działania prowadziliśmy m.in. dla serwisów z branży motoryzacyjnej, consultingu, szkoleń, prawa, finansów;
  • Posiadamy wiedzę na temat różnic kulturowych, jakie mają miejsce w Niemczech. Nasza merytoryczna wiedza jest wspierana przez znajomość tamtejszego rynku;
  • Zajmujemy się kompleksową obsługą z zakresu SEO na rynku niemieckim– zarówno optymalizacją pod wyszukiwarki internetowe, jak i linkbuildingiem;
  • Dostosowujemy swoje działania do celów biznesowych naszych klientów– wpasowując działania SEO w ogół strategii oraz działań wizerunkowych danej organizacji.

biuro@foxstrategy.pl

ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Poproś o ofertę na pozycjonowanie strony w Niemczech:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

5 + 4 =

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.

Kamil Demidowski

Kamil Demidowski

seo team leader / UX Specialist

☎️ 508 793 267
📧 biuro@foxstrategy.pl
Loading...