Zaznacz stronę

Amazon SEO

W 2019 roku Amazon był chętniej wybierany przez użytkowników, poszukujących produktów w wyszukiwarkach internetowych. Oznacza to, że w tym rankingu prześcignął Google.

Pozycjonowanie na platformie Amazon daje szereg możliwości zwiększenia swojej sprzedaży na rynku niemieckim, ale też już wkrótce w Polsce (i nie tylko w samym Google). W 2019 roku również zyski tego marketplace’a były wyższe niż łączna kwota sprzedaży w polskim E-commerce.

Warte wspomnienia jest również, że Amazon 27.01.2021 oficjalnie potwierdził uruchomienie polskiej wersji serwisu. Otwarcie tego marketplace’a w Polsce otwiera szereg nowych możliwości promocji dla polskich przedsiębiorstw w internecie.

Poniższa statystyka dotyczy rynku Stanów Zjednoczonych, natomiast rynek niemiecki wcale temu nie ustępuje – można nawet powiedzieć, że poniższe wartości w Niemczech są większe. Amazon stał się hegemonem na rynku E-commerce naszych zachodnich sąsiadów pod kątem wyszukiwania interesujących użytkowników produktów.

Myśląc o promocji na rynku niemieckim, skupienie się wyłącznie na działaniach organicznych w wyszukiwarce Google, może nie przynieść tak pożądanego efektu synergii, jak w przypadku połączenia standardowych działań SEO w wyszukiwarce, jak i pozycjonowaniu w niemieckim Amazon.

Masz pytania?

Poproś o ofertę na Amazon.de

źródło: https://www.emarketer.com/

źródło: https://sparktoro.com/

Dodatkowo należy mieć na uwadze, że pozyskiwanie „kalorycznego” ruchu z wyszukiwarki staje się coraz trudniejsze – ponad 50% wyszukiwań w 2019 roku nie finalizowało się kliknięciem w jakąkolwiek stronę z wyników wyszukiwania Google. Czynników jest kilka: brak korelacji z zapytaniem użytkownika lub jego niska jakość, jak również proponowanie wyników przez samą wyszukiwarkę, które mogą nie być adekwatne do intencji osób wyszukujących.

Jak sprzedawać na Amazonie z Polski – co warto wiedzieć o najważniejszym Marketplace w Niemczech?

 

  • Wygenerowana sprzedaż poprzez tą platformę w 2018 roku to blisko 180 mld USD;
  • Średnio 9/10 obywateli Niemiec szuka produktów na Amazon z zamiarem zakupu, mimo że znajdzie je w innych sklepach
  • Sprzedaż podczas Amazon Prime Day 2018 przekroczyła ponad 100 mln produktów;
  • Ponad 1/3 Niemców (34%) kupuje mniej w sklepach stacjonarnych z powodu dokonywania zakupów na platformie Amazon.

 

 

Te 4 statystyki pokazują ogrom i potencjał tej platformy, w której Niemcy są liderem w Europie.

Pozycjonowanie Amazon – zasady działania algorytmu Amazon i kluczowe czynniki wpływające na ranking

Amazon identycznie jak Google posiada swój własny algorytm wyszukiwania (nazwany A9). Zasada jego działania wydaje się relatywnie prosta. W pierwszym etapie algorytm przeszukuje produkty odpowiadające intencjom osoby wyszukującej, a następnie listinguje je tak, aby na pozycji #1 znalazł się produkt, który zdaniem A9 będzie mieć największą szansę sprzedaży.

Co warte podkreślenie Amazon zarabia tylko wtedy, gdy Ty sprzedajesz swoje produkty (serwis otrzymuje 15% prowizji od sprzedawcy lub pobiera wynegocjowaną marżę).

Amazon ustanawia swój ranking w oparciu o prawdopodobieństwo zakupu.

 

źródło: https://sellics.com/

Czynniki algorytmiczne w Amazon można podzielić na dwie grupy:

Czynniki trafności

Wśród nich możemy wymienić m.in.:

  • optymalizację tytułów produktów,
  • grafiki i ich jakość,
  • używane słowa kluczowe w opisie,
  • bullet point’y;
  • ulepszona treść marki i A + Content
  • maksymalnie rozbudowana specyfikacja i opis produktu.

Możemy powiedzieć, że na trafność danego produktu (np.to czy się wyświetli w wynikach wyszukiwania) wpływają opisowe elementy budowy kart produktowych. To one, tak jak w przypadku kart produktowych optymalizowanych pod kątem Google, mają swoje spore znaczenie w późniejszym ustalaniu listingu produktów.

Czynniki wydajności

Natomiast czynniki wydajności będą brane pod uwagę w drugim etapie (dla przyp. jest to moment ustalania który serwis będzie na #1 miejscu, gdyż algorytm Amazon uzna, że będzie mieć największą sprzedaż) budowania swoich wyników wyszukiwania. Za czynniki wydajności uchodzą m.in.:

  • Cena produktu;
  • Czas dostawy;
  • Czy wysyłki zakupionego produktu jest płatna czy darmowa;
  • Szybkość reakcji sprzedającego na zadawane pytania;
  • Wysokość sprzedaży danego sprzedawcy (nie ma to bezpośrednio wpływu, natomiast będzie mieć wpływ np. na umieszczenie w sekcji z bestsellerami), co pośrednio może wpływać na późniejszą sprzedaż;
  • Fulfilment by Amazon (skr. FBA) – czyli wysyłka z magazynów Amazon, a nie od sprzedawcy. Należy też mieć na uwadze, że sprzedawcy uczestniczący w FBA z automatu otrzymują status „Prime” (taki odpowiednik wersji Premium), a to już realnie przekłada się na potencjał zwiększania widoczności w rankingu Amazon.de
  • Oceny produktów;
  • Ocena Ciebie jako sprzedawcy;
  • Wysokość stopy zwrotów (jeśli jest wysoka to działa negatywnie, gdyż Amazon nie zarabia wtedy, więc obniża i Ciebie w rankingu);
  • Współczynniki klikalności w ofertę oraz konwersji

Sprzedaż na platformie Amazon.de – jakie korzyści dla Twojego biznesu online?

Zwiększenie sprzedaży Twoich produktów

Pozycjonowanie oferty na Amazon.de umożliwi Ci zwiększenie widoczności Twojego asortymentu w największym E-commerce w Niemczech, co realnie może przełożyć się na samą sprzedaż;

T

Zwiększenie widoczności

W wyniku tego, że Amazon pod kątem wyszukiwania produktów przewyższa Google, umożliwia również na szersze docieranie do osób realnie zainteresowanych oferowanych przez Ciebie produktów;

Rozpoznawalność

Pozycjonowanie w niemieckim Amazon to inwestycja w rozpoznawalność Twojej marki. Mając na względzie fakt, że na Amazon.de jest ok 30 mln aktywnych użytkowników to Twoje szanse na zwiększanie świadomości o marce znacząco wzrastają;

Ruch na stronie

Pozycjonowanie w Amazon de daje doskonałe możliwości dywersyfikacji kanału pozyskiwania ruchu na stronie Twojego sklepu internetowego.

Jak sprzedawać na Amazonie – czyli w czym możemy pomóc Twojemu biznesowi

Opracowanie kompleksowej strategii optymalizacji zarówno pod kątem algorytmu jak również Buy Box’

Wypracowujemy działania umożliwiające wejście na Amazon Marketplace (MPO) i tworzymy strategię działania która wprost odpowie na nurtującą kwestię jaką jest: Jak promować produkty na Amazonie, aby zwiększyć sprzedaż?

https://sellics.com/

Przeprowadzamy analizę widoczności Twojej najbliższej konkurencji i również na bazie tej wiedzy przedstawiamy rekomendacje mogące wesprzeć pozycjonowanie Amazon de.

Poza optymalizacją pod kątem algorytmu Amazon skupiamy się również nad działaniami mogącymi wspomóc rywalizację o Buy Box (tzw. optymalizacja pod Buy Box Amazon). Jest to specjalne pole, z którego najczęściej korzystają Niemcy w celu zakupu danego produktu (mając na względzie, że pod tym polem znajdują się Twoi potencjalni konkurencji oferujący identyczny produkt).

Pełna opieka nad działaniami w Amazon.de

Mamy doświadczenie i wiedzę w tym, jak zdobyć wyższą pozycję w Amazon. Kompleksowo przygotowujemy Twój biznes do wejścia na tą platformę oraz podpowiadamy co jeszcze możesz udoskonalić w swoim działaniu, aby szerzej docierać do potencjalnych odbiorców w Niemczech.

Research słów kluczowych i ich adekwatny dobór

Korzystamy z takich narzędzi jak Sonar, Viral Launch oraz Ahrefs, które pomagają nam w wypracowaniu konkretnej strategii researchu fraz kluczowych pod kątem Twojego asortymentu. SEO Amazon to sporo pracy związanej właśnie z ciągłą optymalizacją kart produktowych pod kątem słów kluczowych.

Tworzenie treści i artykułów wspierających działania w Amazon

Posiadamy wsparcie coptywritingu, dzięki któremu tworzymy dedykowane treści na strony produktowe dla Twojego konta Amazon. Nie pozostajesz bez opieki naszych specjalistów w tym zakresie, dzięki czemu nie musisz samodzielnie pisać treści wg skomplikowanych specyfikacji i wytycznych samego marketplace’a.

Monitoring działań i zarządzanie kontem

W ciągu miesiąca analizujemy aktualną kondycję objętej strategii pozycjonowania oferty w niemieckim Amazon. W razie konieczności opracowujemy strategie doskonalące objęte działania. W ciągu miesiąca raportujemy klientom co się dzieje w obrębie konta oraz wskazujemy jak Amazon SEO wpływa na poprawę Twojej sprzedaży oraz widoczności wynikach wyszukiwania wewnętrznego tego serwisu. Co miesiąc przesyłamy również raport podsumowujący podjęte działania i osiągnięte rezultaty.

Szkolenia wewnętrzne

Mając kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii z obszaru SEO w Amazon – dzielimy się zdobytą wiedzą na szkoleniach wewnętrznych, dedykowanych naszym klientom. Dzięki czemu będziesz mógł ugruntowywać oraz stale poszerzać swoją wiedzę z zakresu obsługi działań w serwisie Amazon.de.

biuro@foxstrategy.pl

ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Reklama na Amazon – poproś o ofertę na Amazon SEO:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

8 + 4 =

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.

Kamil Demidowski

Kamil Demidowski

Seo Team Leader / UX Specialist

☎️ 508 793 267
📧 biuro@foxstrategy.pl

Loading...