Poniższa statystyka dotyczy rynku Stanów Zjednoczonych, natomiast rynek niemiecki wcale temu nie ustępuje – można nawet powiedzieć, że poniższe wartości w Niemczech są większe. Amazon stał się hegemonem na rynku E-commerce naszych zachodnich sąsiadów pod kątem wyszukiwania interesujących użytkowników produktów.
Myśląc o promocji na rynku niemieckim, skupienie się wyłącznie na działaniach organicznych w wyszukiwarce Google, może nie przynieść tak pożądanego efektu synergii, jak w przypadku połączenia standardowych działań SEO w wyszukiwarce, jak i pozycjonowaniu w niemieckim Amazon.
Masz pytania?
Poproś o ofertę na Amazon.de
Dodatkowo należy mieć na uwadze, że pozyskiwanie „kalorycznego” ruchu z wyszukiwarki staje się coraz trudniejsze – ponad 50% wyszukiwań w 2019 roku nie finalizowało się kliknięciem w jakąkolwiek stronę z wyników wyszukiwania Google. Czynników jest kilka: brak korelacji z zapytaniem użytkownika lub jego niska jakość, jak również proponowanie wyników przez samą wyszukiwarkę, które mogą nie być adekwatne do intencji osób wyszukujących.
Jak sprzedawać na Amazonie z Polski – co warto wiedzieć o najważniejszym Marketplace w Niemczech?
- Wygenerowana sprzedaż poprzez tą platformę w 2018 roku to blisko 180 mld USD;
- Średnio 9/10 obywateli Niemiec szuka produktów na Amazon z zamiarem zakupu, mimo że znajdzie je w innych sklepach
- Sprzedaż podczas Amazon Prime Day 2018 przekroczyła ponad 100 mln produktów;
- Ponad 1/3 Niemców (34%) kupuje mniej w sklepach stacjonarnych z powodu dokonywania zakupów na platformie Amazon.
Te 4 statystyki pokazują ogrom i potencjał tej platformy, w której Niemcy są liderem w Europie.
Pozycjonowanie Amazon – zasady działania algorytmu Amazon i kluczowe czynniki wpływające na ranking
Amazon identycznie jak Google posiada swój własny algorytm wyszukiwania (nazwany A9). Zasada jego działania wydaje się relatywnie prosta. W pierwszym etapie algorytm przeszukuje produkty odpowiadające intencjom osoby wyszukującej, a następnie listinguje je tak, aby na pozycji #1 znalazł się produkt, który zdaniem A9 będzie mieć największą szansę sprzedaży.
Co warte podkreślenie Amazon zarabia tylko wtedy, gdy Ty sprzedajesz swoje produkty (serwis otrzymuje 15% prowizji od sprzedawcy lub pobiera wynegocjowaną marżę).
Amazon ustanawia swój ranking w oparciu o prawdopodobieństwo zakupu.
Czynniki algorytmiczne w Amazon można podzielić na dwie grupy:
Czynniki trafności
Wśród nich możemy wymienić m.in.:
- optymalizację tytułów produktów,
- grafiki i ich jakość,
- używane słowa kluczowe w opisie,
- bullet point’y;
- ulepszona treść marki i A + Content
- maksymalnie rozbudowana specyfikacja i opis produktu.
Możemy powiedzieć, że na trafność danego produktu (np.to czy się wyświetli w wynikach wyszukiwania) wpływają opisowe elementy budowy kart produktowych. To one, tak jak w przypadku kart produktowych optymalizowanych pod kątem Google, mają swoje spore znaczenie w późniejszym ustalaniu listingu produktów.
Czynniki wydajności
Natomiast czynniki wydajności będą brane pod uwagę w drugim etapie (dla przyp. jest to moment ustalania który serwis będzie na #1 miejscu, gdyż algorytm Amazon uzna, że będzie mieć największą sprzedaż) budowania swoich wyników wyszukiwania. Za czynniki wydajności uchodzą m.in.:
- Cena produktu;
- Czas dostawy;
- Czy wysyłki zakupionego produktu jest płatna czy darmowa;
- Szybkość reakcji sprzedającego na zadawane pytania;
- Wysokość sprzedaży danego sprzedawcy (nie ma to bezpośrednio wpływu, natomiast będzie mieć wpływ np. na umieszczenie w sekcji z bestsellerami), co pośrednio może wpływać na późniejszą sprzedaż;
- Fulfilment by Amazon (skr. FBA) – czyli wysyłka z magazynów Amazon, a nie od sprzedawcy. Należy też mieć na uwadze, że sprzedawcy uczestniczący w FBA z automatu otrzymują status „Prime” (taki odpowiednik wersji Premium), a to już realnie przekłada się na potencjał zwiększania widoczności w rankingu Amazon.de
- Oceny produktów;
- Ocena Ciebie jako sprzedawcy;
- Wysokość stopy zwrotów (jeśli jest wysoka to działa negatywnie, gdyż Amazon nie zarabia wtedy, więc obniża i Ciebie w rankingu);
- Współczynniki klikalności w ofertę oraz konwersji
Sprzedaż na platformie Amazon.de – jakie korzyści dla Twojego biznesu online?
Zwiększenie sprzedaży Twoich produktów
Pozycjonowanie oferty na Amazon.de umożliwi Ci zwiększenie widoczności Twojego asortymentu w największym E-commerce w Niemczech, co realnie może przełożyć się na samą sprzedaż;
Zwiększenie widoczności
W wyniku tego, że Amazon pod kątem wyszukiwania produktów przewyższa Google, umożliwia również na szersze docieranie do osób realnie zainteresowanych oferowanych przez Ciebie produktów;
Rozpoznawalność
Pozycjonowanie w niemieckim Amazon to inwestycja w rozpoznawalność Twojej marki. Mając na względzie fakt, że na Amazon.de jest ok 30 mln aktywnych użytkowników to Twoje szanse na zwiększanie świadomości o marce znacząco wzrastają;
Ruch na stronie
Pozycjonowanie w Amazon de daje doskonałe możliwości dywersyfikacji kanału pozyskiwania ruchu na stronie Twojego sklepu internetowego.
Jak sprzedawać na Amazonie – czyli w czym możemy pomóc Twojemu biznesowi
Opracowanie kompleksowej strategii optymalizacji zarówno pod kątem algorytmu jak również Buy Box’
Wypracowujemy działania umożliwiające wejście na Amazon Marketplace (MPO) i tworzymy strategię działania która wprost odpowie na nurtującą kwestię jaką jest: Jak promować produkty na Amazonie, aby zwiększyć sprzedaż?
Przeprowadzamy analizę widoczności Twojej najbliższej konkurencji i również na bazie tej wiedzy przedstawiamy rekomendacje mogące wesprzeć pozycjonowanie Amazon de.
Poza optymalizacją pod kątem algorytmu Amazon skupiamy się również nad działaniami mogącymi wspomóc rywalizację o Buy Box (tzw. optymalizacja pod Buy Box Amazon). Jest to specjalne pole, z którego najczęściej korzystają Niemcy w celu zakupu danego produktu (mając na względzie, że pod tym polem znajdują się Twoi potencjalni konkurencji oferujący identyczny produkt).
Pełna opieka nad działaniami w Amazon.de
Mamy doświadczenie i wiedzę w tym, jak zdobyć wyższą pozycję w Amazon. Kompleksowo przygotowujemy Twój biznes do wejścia na tą platformę oraz podpowiadamy co jeszcze możesz udoskonalić w swoim działaniu, aby szerzej docierać do potencjalnych odbiorców w Niemczech.
Research słów kluczowych i ich adekwatny dobór
Korzystamy z takich narzędzi jak Sonar, Viral Launch oraz Ahrefs, które pomagają nam w wypracowaniu konkretnej strategii researchu fraz kluczowych pod kątem Twojego asortymentu. SEO Amazon to sporo pracy związanej właśnie z ciągłą optymalizacją kart produktowych pod kątem słów kluczowych.
Tworzenie treści i artykułów wspierających działania w Amazon
Posiadamy wsparcie coptywritingu, dzięki któremu tworzymy dedykowane treści na strony produktowe dla Twojego konta Amazon. Nie pozostajesz bez opieki naszych specjalistów w tym zakresie, dzięki czemu nie musisz samodzielnie pisać treści wg skomplikowanych specyfikacji i wytycznych samego marketplace’a.
Monitoring działań i zarządzanie kontem
W ciągu miesiąca analizujemy aktualną kondycję objętej strategii pozycjonowania oferty w niemieckim Amazon. W razie konieczności opracowujemy strategie doskonalące objęte działania. W ciągu miesiąca raportujemy klientom co się dzieje w obrębie konta oraz wskazujemy jak Amazon SEO wpływa na poprawę Twojej sprzedaży oraz widoczności wynikach wyszukiwania wewnętrznego tego serwisu. Co miesiąc przesyłamy również raport podsumowujący podjęte działania i osiągnięte rezultaty.
Szkolenia wewnętrzne
Mając kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii z obszaru SEO w Amazon – dzielimy się zdobytą wiedzą na szkoleniach wewnętrznych, dedykowanych naszym klientom. Dzięki czemu będziesz mógł ugruntowywać oraz stale poszerzać swoją wiedzę z zakresu obsługi działań w serwisie Amazon.de.
biuro@foxstrategy.pl
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014
Reklama na Amazon – poproś o ofertę na Amazon SEO:
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Kamil Demidowski
Seo Team Leader / UX Specialist
508 793 267
📧 biuro@foxstrategy.pl