Dlaczego użyteczność jest tak istotna dla Twojego e-biznesu:
- Prawidłowo przeprowadzone badania użyteczności serwisu internetowego pozwalają zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy – badania wskazują, że zatrzymanie obecnego klienta jest 6x tańsze niż pozyskanie nowego;
- Wydanie 1 złotówki na optymalizację serwisu pod kątem UX może przynieść nawet 100 złotych zwrotu z inwestycji w bardzo krótkim czasie;
- Blisko 70% użytkowników opuszcza stronę internetową lub rezygnuje z wykonywanych czynności w obrębie serwisu uznając, że właścicielom stron nie zależy na Klientach;
- Badania wskazują, że blisko 70% biznesów online kończy swoją działalność z powodu przeciętnego UX;
- Około ¾ serwisów źle umieszcza przyciski „Call to Action”, przez co nie realizują one w pełni zakładanych celów
Masz pytania?
Poproś o ofertę działań związanych z użytecznością Twojej strony www
Badania użyteczności stron www – nasze doświadczenie:
Od ponad 3 lat nasi specjaliści ds. użyteczności stron internetowych przeprowadzają gruntowne analizy UX serwisów.
Przygotowane przez nas rekomendacje mają na celu poprawę intuicyjności stron internetowych oraz zwiększenie prostoty korzystania z witryn tak, by jednocześnie skuteczniej realizowały cele biznesowe.
Nasi specjaliści realizowali projekty m.in. z następujących obszarów:
Przeprowadzanie audytów użyteczności
Audyt użyteczności przeprowadzany jest przy pomocy wybranej metodyki badawczej lub połączenia kilku: 10 heurystyk Jakoba Nielsena, 8 złotych zasad Shneidermana, badania serwisów www metodą wędrówki poznawczej, jak również dzięki listom kontrolnym (usability checklist). Audyt użyteczności wskazuje kluczowe elementy w strukturze strony, które mogą uniemożliwiać realizację celów przez użytkowników (problemy w procesie zakupowym czy skomplikowana nawigacja).
Przygotowanie makiet funkcjonalnych (makiety UX)
Tworzymy makiety funkcjonalne serwisów internetowych w celu wizualizacji rozmieszczenia elementów w obrębie danej podstrony. Makiety funkcjonalne są doskonałą formą przedstawienia najważniejszych funkcjonalności oraz zawartości danego serwisu internetowego. Dzięki makietom funkcjonalnym jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi klientami wypracowywać finalną wersję serwisu zgodną z celami zarówno biznesowymi, jak i wizerunkowymi oraz sprzedażowymi.
Audyty kont Google Analytics
Przeprowadzenie audytu konta Google Analytics umożliwia odnalezienie kluczowych elementów w obrębie serwisu, które mogą powodować wzrost współczynnika odrzuceń (bounce rate). Umiejętnie zinterpretowane dane z Google Analytics są istotnym elementem w procesie identyfikacji przyczyn braku realizacji założonych celów strony (zapis do newslettera, pobrania pliku, dokonania rejestracji lub zakupu produktu w sklepie internetowym).
Analiza zachowania Użytkowników na stronie z wykorzystaniem map cieplnych (heatmapy)
Przeprowadzamy również gruntowną weryfikację serwisu z udziałem heatmap. Umożliwiają one zwizualizowanie elementów w obrębie serwisu, z którymi użytkownicy najczęściej wchodzą w interakcję. Chcąc możliwie najbardziej szczegółowo dokonać analizy, tworzymy: clickmapy pokazujące, w których obszarach użytkownicy klikają z największą częstotliwością, movemapy – wizualizujące nawigację kursorem przez użytkowników, jak również scrollmapy (głębokość przewijania w obrębie podstrony).
Przeprowadzanie testów A/B
Testy A/B są jednym z podstawowych elementów badań nad użytecznością stron internetowych. Przeprowadzamy je na stronach klientów w celu określenia skuteczności jednego z dwóch wariantów w układzie serwisu, tak by maksymalizować konwersję. Oprócz standardowych testów A/B przeprowadzamy również testy wielowariantowe, które umożliwiają weryfikację kilku kluczowych elementów i zmiennych w celu określenia, która z wersji jest najskuteczniejsza.
Analiza treści pod kątem użyteczności
Posiadamy doświadczony zespół copywriterów piszących angażujące i czytelne treści dla użytkowników. Dobrze dopasowany, unikatowy i przykuwający uwagę content ułatwi poruszanie się w obrębie serwisu oraz zwiększy realizację kluczowych celów biznesowych. Z doświadczenia wiemy, że odpowiednio dobrana komunikacja na stronie jest jednym z głównych czynników wpływających na wzrost zysków, zwiększenie pozyskiwanych leadów kontaktowych czy redukcję porzuconego koszyka.
W Fox Strategy znamy UX od podszewki
Przeprowadzenie optymalizacji pod kątem UX jest idealnym rozwiązaniem dla każdego e-biznesu, wspierając i doskonaląc procesy sprzedaży zarówno produktów jak i usług. Serwis internetowy, który w adekwatny sposób odpowiada na preferencje i zapotrzebowanie użytkownika i realizuje jego cele, jest w stanie systematycznie zwiększać wolumen wartościowego ruchu – nie tylko 1 miejsce w wyszukiwarce jest istotne, lecz również to, co zaproponujemy naszym klientom w sytuacji, kiedy zdecyduje się przyjść z wyników wyszukiwania na naszą stronę.
Audyt użyteczności – korzyści dla Twojego e-biznesu
Audyt UX zwany również audytem użyteczności stron internetowych to kompleksowa analiza serwisu internetowego, ukierunkowana na realizację celów biznesowych twojej organizacji z nastawieniem przede wszystkim na intencje klientów znajdujących się aktualnie na stronie www. Na bazie przeprowadzonego audytu przedstawiamy rekomendacje mające mieć wpływ na poprawę korzystania z serwisu internetowego, tak by był on maksymalnie przyjazny, prosty w obsłudze oraz funkcjonalny.
W Fox Strategy pracują Specjaliści z doświadczeniem i pasją do badań nad użytecznością serwisów internetowych:
- Posiadamy certyfikaty potwierdzające nasze kompetencje z zakresu użyteczności;
- Bierzemy udział w szkoleniach z zakresu UX, stale podnosząc swoje kompetencje;
- Wypracowaliśmy ponad 4000 godzin przy optymalizacji pod kątem użyteczności;
- Współpracowaliśmy zarówno z mikro przedsiębiorcami, serwisami e-commerce, jak również z dużymi koncernami m.in. z branży automotive, moda, finanse.
Strategia rozwoju Użyteczności serwisu w Internecie
Użyteczność stron internetowych – kluczowe elementy UX w których możesz liczyć na naszą pomoc:
- Usprawnianie UX serwisu względem urządzeń mobilnych wraz z uproszczeniem interfejsu, tak by spełniał zasady mobile first index.
- Optymalizacja nawigacji w obrębie serwisu, by twoi klienci więcej nie mieli poczucia, że się zgubili.
- Usprawnianie ścieżki zakupowej, by była maksymalnie intuicyjna i prosta. Dzięki temu możliwe będzie zmniejszenie skali tzw. porzuconego koszyka.
- Sprawimy, że twoje formularze będą przyjemne w wypełnianiu bez konieczności wprowadzania wielu danych, których klient może w danym momencie nie pamiętać.
- Sprawimy, że zarówno filtrowanie i sortowanie będzie przyjazne zarówno pod kątem UX, jak i SEO.
- Wesprzemy przy tworzeniu zoptymalizowanych pod kątem użytkownika treści, tak by były maksymalnie im użyteczne i przyjazne.
- Optymalizacja kart produktowych oraz kart kategorii, by efektywnie realizowały cel nadrzędny – zwiększenie zaangażowania oraz sprzedaży danego produktu.
Poznaj Fox Strategy!
biuro@foxstrategy.pl
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-450-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014
Poproś o ofertę na audyt użyteczności stron www:
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Kamil Demidowski
Seo team leader / UX Specialist
📧 biuro@foxstrategy.pl