Audyt UX

Użyteczność stron internetowych dla Twojego e-biznesu

Czy wiesz, że badania nad intuicyjnością serwisów internetowych wykazały, że dla ok 55% użytkowników Internetu najczęstszym problemem występującym w obrębie serwisów internetowych jest brak możliwości odnalezienia konkretnej informacji? Kolejne badania udowodniły, że blisko 30% wszystkich kliknięć w internecie to kliki w przycisk „wstecz”. Daje to podstawę do wnioskowania, że blisko 1/3 serwisów internetowych jest wadliwie skonstruowana pod kątem intuicyjności nawigacji oraz realizowania podstawowych celów przez użytkowników.Blisko 90% osób dokonujących zakupy w internecie zgodnie deklaruje, że nie powróci na stronę, która okazała się mało użyteczna i nieprzyjazna użytkownikowi.

Bądź sprytny i zacznij tworzyć przyjazne, intuicyjne strony internetowe, które będą zoptymalizowane pod kątem SEO i zaprojektowane zgodnie z zasadami UX. Wyjdź naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów i zwiększaj sprzedaż!

Dlaczego użyteczność jest tak istotna dla Twojego e-biznesu:

  • Prawidłowo przeprowadzone badania użyteczności serwisu internetowego pozwalają zaoszczędzić sporą ilość pieniędzy – badania wskazują, że zatrzymanie obecnego klienta jest 6x tańsze niż pozyskanie nowego;
  • Wydanie 1 złotówki na optymalizację serwisu pod kątem UX może przynieść nawet 100 złotych zwrotu z inwestycji w bardzo krótkim czasie;
  • Blisko 70% użytkowników opuszcza stronę internetową lub rezygnuje z wykonywanych czynności w obrębie serwisu uznając, że właścicielom stron nie zależy na Klientach;
  • Badania wskazują, że blisko 70% biznesów online kończy swoją działalność z powodu przeciętnego UX;
  • Około ¾ serwisów źle umieszcza przyciski „Call to Action”, przez co nie realizują one w pełni zakładanych celów

Masz pytania?

Poproś o ofertę działań związanych z użytecznością Twojej strony www

Badania użyteczności stron www – nasze doświadczenie:

Od ponad 3 lat nasi specjaliści ds. użyteczności stron internetowych przeprowadzają gruntowne analizy UX serwisów.
Przygotowane przez nas rekomendacje mają na celu poprawę intuicyjności stron internetowych oraz zwiększenie prostoty korzystania z witryn tak, by jednocześnie skuteczniej realizowały cele biznesowe.

Nasi specjaliści realizowali projekty m.in. z następujących obszarów:

 

b

Przeprowadzanie audytów użyteczności

Audyt użyteczności przeprowadzany jest przy pomocy wybranej metodyki badawczej lub połączenia kilku: 10 heurystyk Jakoba Nielsena, 8 złotych zasad Shneidermana, badania serwisów www metodą wędrówki poznawczej, jak również dzięki listom kontrolnym (usability checklist). Audyt użyteczności wskazuje kluczowe elementy w strukturze strony, które mogą uniemożliwiać realizację celów przez użytkowników (problemy w procesie zakupowym czy skomplikowana nawigacja).

Przygotowanie makiet funkcjonalnych (makiety UX)

Tworzymy makiety funkcjonalne serwisów internetowych w celu wizualizacji rozmieszczenia elementów w obrębie danej podstrony. Makiety funkcjonalne są doskonałą formą przedstawienia najważniejszych funkcjonalności oraz zawartości danego serwisu internetowego. Dzięki makietom funkcjonalnym jesteśmy w stanie wspólnie z naszymi klientami wypracowywać finalną wersję serwisu zgodną z celami zarówno biznesowymi, jak i wizerunkowymi oraz sprzedażowymi.

U

Audyty kont Google Analytics

Przeprowadzenie audytu konta Google Analytics umożliwia odnalezienie kluczowych elementów w obrębie serwisu, które mogą powodować wzrost współczynnika odrzuceń (bounce rate). Umiejętnie zinterpretowane dane z Google Analytics są istotnym elementem w procesie identyfikacji przyczyn braku realizacji założonych celów strony (zapis do newslettera, pobrania pliku, dokonania rejestracji lub zakupu produktu w sklepie internetowym).

Analiza zachowania Użytkowników na stronie z wykorzystaniem map cieplnych (heatmapy)

Przeprowadzamy również gruntowną weryfikację serwisu z udziałem heatmap. Umożliwiają one zwizualizowanie elementów w obrębie serwisu, z którymi użytkownicy najczęściej wchodzą w interakcję. Chcąc możliwie najbardziej szczegółowo dokonać analizy, tworzymy: clickmapy pokazujące, w których obszarach użytkownicy klikają z największą częstotliwością, movemapy – wizualizujące nawigację kursorem przez użytkowników, jak również scrollmapy (głębokość przewijania w obrębie podstrony).

Przeprowadzanie testów A/B

Testy A/B są jednym z podstawowych elementów badań nad użytecznością stron internetowych. Przeprowadzamy je na stronach klientów w celu określenia skuteczności jednego z dwóch wariantów w układzie serwisu, tak by maksymalizować konwersję. Oprócz standardowych testów A/B przeprowadzamy również testy wielowariantowe, które umożliwiają weryfikację kilku kluczowych elementów i zmiennych w celu określenia, która z wersji jest najskuteczniejsza.

l

Analiza treści pod kątem użyteczności

Posiadamy doświadczony zespół copywriterów piszących angażujące i czytelne treści dla użytkowników. Dobrze dopasowany, unikatowy i przykuwający uwagę content ułatwi poruszanie się w obrębie serwisu oraz zwiększy realizację kluczowych celów biznesowych. Z doświadczenia wiemy, że odpowiednio dobrana komunikacja na stronie jest jednym z głównych czynników wpływających na wzrost zysków, zwiększenie pozyskiwanych leadów kontaktowych czy redukcję porzuconego koszyka.

W Fox Strategy znamy UX od podszewki

Przeprowadzenie optymalizacji pod kątem UX jest idealnym rozwiązaniem dla każdego e-biznesu, wspierając i doskonaląc procesy sprzedaży zarówno produktów jak i usług. Serwis internetowy, który w adekwatny sposób odpowiada na preferencje i zapotrzebowanie użytkownika i realizuje jego cele, jest w stanie systematycznie zwiększać wolumen wartościowego ruchu – nie tylko 1 miejsce w wyszukiwarce jest istotne, lecz również to, co zaproponujemy naszym klientom w sytuacji, kiedy zdecyduje się przyjść z wyników wyszukiwania na naszą stronę.

Audyt użyteczności – korzyści dla Twojego e-biznesu

Audyt UX zwany również audytem użyteczności stron internetowych to kompleksowa analiza serwisu internetowego, ukierunkowana na realizację celów biznesowych twojej organizacji z nastawieniem przede wszystkim na intencje klientów znajdujących się aktualnie na stronie www. Na bazie przeprowadzonego audytu przedstawiamy rekomendacje mające mieć wpływ na poprawę korzystania z serwisu internetowego, tak by był on maksymalnie przyjazny, prosty w obsłudze oraz funkcjonalny.

W Fox Strategy pracują Specjaliści z doświadczeniem i pasją do badań nad użytecznością serwisów internetowych:

  • Posiadamy certyfikaty potwierdzające nasze kompetencje z zakresu użyteczności;
  • Bierzemy udział w szkoleniach z zakresu UX, stale podnosząc swoje kompetencje;
  • Wypracowaliśmy ponad 4000 godzin przy optymalizacji pod kątem użyteczności;
  • Współpracowaliśmy zarówno z mikro przedsiębiorcami, serwisami e-commerce, jak również z dużymi koncernami m.in. z branży automotive, moda, finanse.

Strategia rozwoju Użyteczności serwisu w Internecie

Użyteczność stron internetowych – kluczowe elementy UX w których możesz liczyć na naszą pomoc:

  1. Usprawnianie UX serwisu względem urządzeń mobilnych wraz z uproszczeniem interfejsu, tak by spełniał zasady mobile first index.
  2. Optymalizacja nawigacji w obrębie serwisu, by twoi klienci więcej nie mieli poczucia, że się zgubili.
  3. Usprawnianie ścieżki zakupowej, by była maksymalnie intuicyjna i prosta. Dzięki temu możliwe będzie zmniejszenie skali tzw. porzuconego koszyka.
  4. Sprawimy, że twoje formularze będą przyjemne w wypełnianiu bez konieczności wprowadzania wielu danych, których klient może w danym momencie nie pamiętać.
  5. Sprawimy, że zarówno filtrowanie i sortowanie będzie przyjazne zarówno pod kątem UX, jak i SEO.
  6. Wesprzemy przy tworzeniu zoptymalizowanych pod kątem użytkownika treści, tak by były maksymalnie im użyteczne i przyjazne.
  7. Optymalizacja kart produktowych oraz kart kategorii, by efektywnie realizowały cel nadrzędny – zwiększenie zaangażowania oraz sprzedaży danego produktu.

biuro@foxstrategy.pl

ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Poproś o ofertę na audyt użyteczności stron www:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

15 + 1 =

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.

Kamil Demidowski

Kamil Demidowski

Senior SEO / UX Specialist

☎️ 508 793 267
📧 biuro@foxstrategy.pl

Loading...