Zaznacz stronę

Audyt SEO

Profesjonalny audyt SEO to kompleksowa analiza widoczności organicznej i pozyskiwanego ruchu stron i sklepów internetowych. Przeprowadzając audyty SEO skupiamy się przede wszystkim na wskazaniu kluczowych elementów budowy serwisu, które mogą istotnie wpływać na ich „gorsze postrzeganie” przez roboty Google – a co za tym idzie negatywnie wpływać na wyświetlanie się w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Wskazujemy mocne i słabe strony obecnej optymalizacji i przygotowujemy rekomendacje mające na celu doskonalenie całego procesu.

Jaki jest cel wykonania audytu SEO?

 

  • Przeprowadzenie audytu SEO Twojej strony lub sklepu internetowego jest podstawą działań optymalizacyjnych, dokonywanych wewnętrznie w obrębie serwisu. Bez poprawnie przygotowanego audytu ciężko będzie Ci rywalizować z konkurencją w wynikach organicznych na konkretne typy fraz kluczowych;
  • Poprawnie przeprowadzona analiza SEO (on-page i off-page) pomoże Ci ustalić działania doskonalące dla Twojej witryny. To dzięki tym działaniom zwiększysz widoczność i ruch na swojej stronie;
  • Poprawienie dostępności dla robotów indeksujących, które jest kluczowe z punktu widzenia ustalaniu rankingu wyszukiwarki;
  • Możliwość przeanalizowania aktualnej kondycji serwisu i zestawienie jej na tle konkurencji;
  • Weryfikacja dotychczasowego profilu pozyskiwanych linków. Linki do tej pory są jednym z najważniejszych czynników wpływających na ranking Google i warto, aby w jego profilu znajdywały się wyłącznie jak najwyższej jakości.

Masz pytania?

Poproś o analizę swojej strony internetowej, pod kątem jej dostosowania do wymagań wyszukiwarki.

 

Rys. 1 Przedstawiający proces indeksowania JavaScript

  • Techniczne SEO (audyt techniczny SEO) w którym zostaną wskazane kluczowe elementy od strony back-end’u. Dzieje się tak np. w sytuacji złego wdrożenia rozwiązań JavaScript SEO, na skutek czego dochodzi do wyindeksowania sporej części serwisu. Działanie to nadmiernie obciąża Googlebot’a, a sam skrypt bardzo często nie zostaje wykonany. informacji na kanale Google Webmasters na Youtube.
  • W ramach technicznego SEO analizujemy kilkadziesiąt dodatkowych czynników takich jak: poprawność wykonanych przekierowań, stabilność infrastruktury serwerowej, bezpieczeństwo serwisu – czy nie został ofiarą ataku hakerskiego –  oraz kwestiami związanymi z optymalizacją crawl budget.
  • Analiza serwisu i wystosowanie rekomendacji pod kątem treści na stronie – czy odpowiadają one zarówno na potrzeby użytkowników, jak i robotów indeksujących oraz czy w pełni wyczerpują daną tematykę;
  • Strategię przyporządkowania słów kluczowych do konkretnych typów podstron, wraz z pomysłami na ich rozbudowę;
  • Elementy związane z dostosowaniem stron do wyświetlania na różnego typu urządzeniach mobilnych;
  • Kwestie związane z prędkością działania strony internetowej – załadowania się strony, lecz w jakim tempie wyświetlą się najważniejsze elementy serwisu konieczne do jego eksploracji;

Co powinno być zawarte w audycie SEO sklepu internetowego lub strony usługowej / bloga?

 

  • Status indeksowania serwisu wraz z wykazem błędów w indeksowaniu oraz metodami ich rozwiązania;
  • Zasady uzupełniania meta znaczników oraz nagłówków HTML wraz z przykładami uzupełnienia najważniejszych typów podstron (strony głównej, kategorii, podkategorii, kluczowych produktów lub usług czy bloga);
  • Analiza profilu linków – czyli w jaki sposób do tej pory były pozyskiwane odnośniki do strony klienta oraz czy spełniały one wymagania jakości czy dywersyfikacji;
  • Kwestie związane z użytecznością, która wpływa na zwiększenie intuicyjności korzystania z danego serwisu, co mocno koreluje z poprawą konwersji (przede wszystkim w sklepach internetowych);
  • Rekomendacje dotyczące utworzenia nowych dedykowanych Landing Page’y, na które powinien być precyzyjnie kierowany ruch z działań SEO;
  • Metody zapobiegania duplikacji zarówno wewnętrznej, jak i zewnętrznej serwisu;
  • Zarekomendowanie poprawnej architektury Informacji w obrębie serwisu oraz struktury linkowania wewnętrznego;
  • Zarządzanie strukturą adresów URL i ich przekierowaniami;
  • Wskazanie kluczowych elementów mogących mieć wpływ na użyteczność stron internetowych -> co realnie przekłada się finalnie na sprzedaż i generowane przychody z kanału organicznego;
  • Kluczowe działania konkurencji, które wpływają na ich aktualną pozycję w wynikach organicznych – analiza konkurencji pod kątem SEO;
  • Wytyczne umożliwiające dostosowanie witryn do wymagań zarówno wyszukiwania głosowego (voice search), jak i na przetwarzanie języka naturalnego (NLP).

Jakie są korzyści z przeprowadzenia audytu pod kątem SEO?

l

Poprawa indeksacji serwisu

Dzięki czemu roboty Google będą w stanie „zrozumieć” jego strukturę, treść czy kontekst danej podstrony. To dzięki temu mamy szansę wyświetlić się w wynikach organicznych na dane zapytanie kluczowe;

Widoczność

Wykonanie audytu oraz wdrożenie na stronie jego założeń przekłada się na wzrost widoczności organicznej Twojego serwisu, dzięki czemu będziesz w stanie pozyskiwać więcej wartościowego ruchu na swoją stronę www.

Ruch na stronie

Analiza SEO wskazuje, które obszary i w jakim zakresie należy udoskonalić, żeby możliwe było pozyskiwanie więcej „kalorycznego” ruchu na Twoją stronę internetową. Wszystko to ma na celu wspierać procesy sprzedaży Twoich produktów i usług;

Wyróżnienie

Im szybciej rozpocznie się działania SEO (w tym i przeprowadzi audyt, który jest ich podstawą), tym bardziej będziesz mógł się wyróżnić na tle konkurencji, która tego typu działań jeszcze nie podjęła.

Koszt wykonania audytu SEO

… i od czego jest on zależny?

Głównymi czynnikami wpływającymi na koszty przeprowadzenia audytu są m.in.:

  • Wielkość strony lub sklepu internetowego;
  • Konkurencyjność branży, w której znajduje się dany serwis i trudność samych słów kluczowych;
  • Wiek i historia domeny, której dotyczy analiza;
  • oraz sam zakres działań, gdyż w przypadku mniejszych stron usługowych działających lokalnie prace nie będą zakrojone na aż taką skalę, jak w przypadku dużych E-commerce’ów z szerokim asortymentem produktów.

Wskazane ceny są jedynie poglądowe. Każdorazowo dokonujemy indywidualnej wyceny.

Dlaczego darmowy i automatyczny audyt SEO sklepu internetowego lub strony nie jest wystarczający?

Wynika to przede wszystkim z tego, że tego typu audyty przygotowywane są z reguły przez narzędzia, które generują automatyczny raport. Tego typu zestawienie nie zawiera szeregu cennych rekomendacji, spostrzeżeń i analiz, jakie potrafi przedstawić Specjalista

Dodatkowo audyt SEO strony internetowej to działania wymagające, w zależności od wielkości serwisu, od kilkunastu do kilkudziesięciu roboczogodzin z użyciem specjalistycznych, różnych narzędzi i wiedzy eksperckiej osoby przeprowadzającej audyt. Dzięki temu będzie możliwa do przeprowadzenia pełna analiza aktualnej kondycji serwisu internetowego, wraz ze wskazaniem newralgicznych elementów wymagających poprawy.

Tego typu analizę potrafi dokonać tylko osoba biegle znająca się na kompleksowym procesie audytowania.

Bardzo często analiza strony internetowej pod kątem jej dostosowania do wymagań wyszukiwarki wymaga zbadania wielu obszarów, których zwyczajnie w swoich funkcjonalnościach nie posiadają bezpłatne narzędzia.

Czy wdrożenie założeń zawartych w audycie spowoduje natychmiastowy wzrost widoczności i ruchu?

Wdrożenie wszystkich rekomendowanych zmian zawartych w analizie SEO jest dopiero pierwszą częścią prac związanych z poprawą widoczności w wynikach organicznych. Faktem jest, że optymalizacja wewnętrzna często sprawia, że serwis nagle działa „jak na sterydach” i na mniej konkurencyjne frazy może w relatywnie krótkim czasie poprawić widoczność danego serwisu w Google.

Samo wdrożenie rekomendowanych zmian musi zostać podparte pracami off-site – czyli pozyskiwaniem wartościowych odnośników do strony klienta. Proces link building’u jest istotny z punktu widzenia budowania widoczności organicznej, gdyż jedynie kompleksowe działania będą w stanie dowieźć pozytywne rezultaty dla bardziej wymagających i konkurencyjnych fraz kluczowych.

Rekomendacje zawarte w audycie mają na celu wykrycie wszelkich błędów uniemożliwiających poprawne rankowanie w Google. Dopiero po pewnym czasie, kiedy odwiedzające stronę roboty indeksujące w pełni „zrozumieją” zmiany na stronie i je zaindeksują na nowo, będziemy mogli mówić o pierwszych pozytywnych ruchach względem wyników osiąganych w wyszukiwarce. Zazwyczaj jednak nie są to natychmiastowe skoki widoczności, które sprawią, że dogonimy konkurencję, która swoje działania prowadzi już od dłuższego czasu i posiada ugruntowaną pozycję na rynku.

Kiedy warto przeprowadzić tego typu analizę?

Audyty SEO warto przeprowadzać w kilku przypadkach:

  • Kiedy strona przechodzi sporą utratę widoczności organicznej oraz ruchu;
  • Kiedy planowana jest migracja strony/ sklepu internetowego na nowy skrypt;
  • Kiedy strona lub sklep jest dopiero tworzony – moment budowy nowego serwisu jest najlepszym momentem na wprowadzenie wszelkich koniecznych zmian już na samym starcie jego funkcjonowania;
  • W momencie przebudowy struktury serwisu – wszelkie błędnie wprowadzone zmiany mogą negatywnie wpłynąć na cały proces SEO (np. usunięcie ważnej podstrony z punktu widzenia sprzedaży i nieprzekierowanie jej na nowy odpowiednik);
  • W sytuacji, gdy dotychczasowe działania SEO nie przynoszą pozytywnych efektów w perspektywie czasu (im cięższa branża, tym efekty przychodzą później, natomiast istnieje taki bezpieczny okres – 6 miesięcy, po których powinniśmy odczuwać pierwsze pozytywne symptomy rozwoju serwisu w „organiku”);
  • Na etapie rozpoczęcia współpracy z agencją SEO.
Audyt SEO

Audyt SEO

biuro@foxstrategy.pl

Fox Strategy sp. z o.o.
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Poproś o ofertę na audyt SEO:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

12 + 15 =

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.

Katarzyna Baranowska

Katarzyna Baranowska

Ekspert SEO i Wiceprezes

☎️ 519 087 061
📧 biuro@foxstrategy.pl

Loading...