Audyt SEO

Profesjonalny audyt SEO to kompleksowa analiza widoczności organicznej i pozyskiwanego ruchu stron i sklepów internetowych. Przeprowadzając audyty SEO skupiamy się przede wszystkim na wskazaniu kluczowych elementów budowy serwisu, które mogą istotnie wpływać na ich „gorsze postrzeganie” przez roboty Google – a co za tym idzie negatywnie wpływać na wyświetlanie się w wynikach organicznych wyszukiwarki.

Wskazujemy mocne i słabe strony obecnej optymalizacji i przygotowujemy rekomendacje mające na celu doskonalenie całego procesu.
Na zdjęciu Dział SEO
Zapytaj o ofertę na Audyt SEO strony

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO co to jest? Głównymi czynnikami wpływającymi na koszty przeprowadzenia audytu są m.in.:

• Wielkość strony lub sklepu internetowego;
• Konkurencyjność branży, w której znajduje się dany serwis i trudność samych słów kluczowych;
• Wiek i historia domeny, której dotyczy analiza;
oraz sam zakres działań, gdyż w przypadku mniejszych stron usługowych działających lokalnie prace nie będą zakrojone na aż taką skalę, jak w przypadku dużych E-commerce’ów z szerokim asortymentem produktów.

Wskazane ceny są jedynie poglądowe. Każdorazowo dokonujemy indywidualnej wyceny.

Na zdjęciu Dawid Pietkiewicz - Lider Działu SEO

Ile kosztuje audyt SEO?

Wskazane ceny są jedynie poglądowe. Każdorazowo dokonujemy indywidualnej wyceny.
Wskazane ceny są jedynie poglądowe. Każdorazowo dokonujemy indywidualnej wyceny.

Audyt SEO cena: pakiet podstawowy

3000
    • Np. w przypadku lokalnego sklepu internetowego.

Audyt SEO cena: pakiet rozszerzony

4500
  • Np. w przypadku średniej wielkości sklepu internetowego.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Techniczne SEO (audyt techniczny SEO) w którym zostaną wskazane kluczowe elementy od strony back-end’u. Dzieje się tak np. w sytuacji złego wdrożenia rozwiązań JavaScript SEO, na skutek czego dochodzi do wyindeksowania sporej części serwisu. Działanie to nadmiernie obciąża Googlebot’a, a sam skrypt bardzo często nie zostaje wykonany.

• W ramach technicznego SEO analizujemy kilkadziesiąt dodatkowych czynników takich jak: poprawność wykonanych przekierowań, stabilność infrastruktury serwerowej, bezpieczeństwo serwisu – czy nie został ofiarą ataku hakerskiego – oraz kwestiami związanymi z optymalizacją crawl budget.

Audyt SEO strony to analiza serwisu i wystosowanie rekomendacji pod kątem treści na stronie – czy odpowiadają one zarówno na potrzeby użytkowników, jak i robotów indeksujących oraz czy w pełni wyczerpują daną tematykę;

Strategię przyporządkowania słów kluczowych do konkretnych typów podstron, wraz z pomysłami na ich rozbudowę;

Elementy związane z dostosowaniem stron do wyświetlania na różnego typu urządzeniach mobilnych;
Kwestie związane z prędkością działania strony internetowej – załadowania się strony, lecz w jakim tempie wyświetlą się najważniejsze elementy serwisu konieczne do jego eksploracji.

Poprawnie przeprowadzona analiza SEO (on-page i off-page) pomoże Ci ustalić działania doskonalące dla Twojej witryny. To dzięki tym działaniom zwiększysz widoczność i ruch na swojej stronie;

Poprawienie dostępności dla robotów indeksujących, które jest kluczowe z punktu widzenia ustalaniu rankingu wyszukiwarki;

Możliwość przeanalizowania aktualnej kondycji serwisu i zestawienie jej na tle konkurencji;

Przeprowadzenie audytu SEO Twojej strony lub sklepu internetowego jest podstawą działań optymalizacyjnych, dokonywanych wewnętrznie w obrębie serwisu. Bez poprawnie przygotowanego audytu ciężko będzie Ci rywalizować z konkurencją w wynikach organicznych na konkretne typy fraz kluczowych;

Weryfikacja dotychczasowego profilu pozyskiwanych linków. Linki do tej pory są jednym z najważniejszych czynników wpływających na ranking Google i warto, aby w jego profilu znajdywały się wyłącznie jak najwyższej jakości.
Dawid Pietkiewicz

Co zawiera audyt SEO?

Status indeksowania serwisu wraz z wykazem błędów w indeksowaniu oraz metodami ich rozwiązania;
Zasady uzupełniania meta znaczników oraz nagłówków HTML wraz z przykładami uzupełnienia najważniejszych typów podstron (strony głównej, kategorii, podkategorii, kluczowych produktów lub usług czy bloga);
Analiza profilu linków – czyli w jaki sposób do tej pory były pozyskiwane odnośniki do strony klienta oraz czy spełniały one wymagania jakości czy dywersyfikacji;
Kwestie związane z użytecznością, która wpływa na zwiększenie intuicyjności korzystania z danego serwisu, co mocno koreluje z poprawą konwersji (przede wszystkim w sklepach internetowych);
Audyt strony internetowej niesie za sobą rekomendacje dotyczące utworzenia nowych dedykowanych Landing Page’y, na które powinien być precyzyjnie kierowany ruch z działań SEO;
Kluczowe działania konkurencji, które wpływają na ich aktualną pozycję w wynikach organicznych – analiza SEO pod kątem konkurencji;
Zarekomendowanie poprawnej architektury Informacji w obrębie serwisu oraz struktury linkowania wewnętrznego;
Zarządzanie strukturą adresów URL i ich przekierowaniami;

Audyt SEO sklepu internetowego i audyt SEO  strony usługowej - zalety

Poprawa indeksacji serwisu

Dzięki czemu roboty Google będą w stanie „zrozumieć” jego strukturę, treść czy kontekst danej podstrony. To dzięki temu mamy szansę wyświetlić się w wynikach organicznych na dane zapytanie kluczowe.

Widoczność

Wykonanie audytu oraz wdrożenie na stronie jego założeń przekłada się na wzrost widoczności organicznej Twojego serwisu, dzięki czemu będziesz w stanie pozyskiwać więcej wartościowego ruchu na swoją stronę www.

Ruch na stronie

Analiza SEO i audyt strony internetowej
wskazuje, które obszary i w jakim zakresie należy udoskonalić, żeby możliwe było pozyskiwanie więcej „kalorycznego” ruchu na Twoją stronę internetową. Wszystko to ma na celu wspierać procesy sprzedaży Twoich produktów i usług.

Wyróżnienie

Im szybciej rozpocznie się działania SEO (w tym i przeprowadzi audyt strony www, który jest ich podstawą), tym bardziej będziesz mógł się wyróżnić na tle konkurencji, która tego typu działań jeszcze nie podjęła.

Posłuchaj naszego 
podcastu i dowiedz się 
więcej o Audycie SEO

Audyt SEO i co dalej?

Dlaczego darmowy i automatyczny audyt SEO nie jest wystarczający?
Czy wdrożenie założeń zawartych w audycie daje natychmiastowy wzrost widoczności i ruchu?
Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Wynika to przede wszystkim z tego, że tego typu audyty przygotowywane są z reguły przez narzędzia, które generują automatyczny raport. Tego typu zestawienie nie zawiera szeregu cennych rekomendacji, spostrzeżeń i analiz, jakie potrafi przedstawić Specjalista

Dodatkowo audyt SEO sklepu internetowego to działania wymagające, w zależności od wielkości serwisu, od kilkunastu do kilkudziesięciu roboczogodzin z użyciem specjalistycznych, różnych narzędzi i wiedzy eksperckiej osoby przeprowadzającej audyt. Dzięki temu będzie możliwa do przeprowadzenia pełna analiza aktualnej kondycji serwisu internetowego, wraz ze wskazaniem newralgicznych elementów wymagających poprawy.

Analiza SEO strony www potrafi dokonać tylko osoba biegle znająca się na kompleksowym procesie audytowania.

Bardzo często analiza strony internetowej pod kątem jej dostosowania do wymagań wyszukiwarki wymaga zbadania wielu obszarów, których zwyczajnie w swoich funkcjonalnościach nie posiadają bezpłatne narzędzia. 

Wdrożenie wszystkich rekomendowanych zmian zawartych w analizie SEO jest dopiero pierwszą częścią prac związanych z poprawą widoczności w wynikach organicznych. Faktem jest, że optymalizacja wewnętrzna często sprawia, że serwis nagle działa „jak na sterydach” i na mniej konkurencyjne frazy może w relatywnie krótkim czasie poprawić widoczność danego serwisu w Google.

Samo wdrożenie rekomendowanych zmian musi zostać podparte pracami off-site – czyli pozyskiwaniem wartościowych odnośników do strony klienta. Proces link building’u jest istotny z punktu widzenia budowania widoczności organicznej, gdyż jedynie kompleksowe działania będą w stanie dowieźć pozytywne rezultaty dla bardziej wymagających i konkurencyjnych fraz kluczowych.

Audyt SEO online ma rekomendacje, które mają na celu wykrycie wszelkich błędów uniemożliwiających poprawne rankowanie w Google. Dopiero po pewnym czasie, kiedy odwiedzające stronę roboty indeksujące w pełni „zrozumieją” zmiany na stronie i je zaindeksują na nowo, będziemy mogli mówić o pierwszych pozytywnych ruchach względem wyników osiąganych w wyszukiwarce. 

Co ważne - audyt SEO Wrocław to nie są zazwyczaj natychmiastowe skoki widoczności, które sprawią, że dogonimy konkurencję, która swoje działania prowadzi już od dłuższego czasu i posiada ugruntowaną pozycję na rynku.

Audyt SEO sklepu internetowego warto przeprowadzać w kilku przypadkach:

  • Kiedy strona przechodzi sporą utratę widoczności organicznej oraz ruchu;
  • Kiedy planowana jest migracja strony/ sklepu internetowego na nowy skrypt;
  • Kiedy strona lub sklep jest dopiero tworzony – moment budowy nowego serwisu jest najlepszym momentem na wprowadzenie wszelkich koniecznych zmian już na samym starcie jego funkcjonowania;
  • W momencie przebudowy struktury serwisu – wszelkie błędnie wprowadzone zmiany mogą negatywnie wpłynąć na cały proces SEO (np. usunięcie ważnej podstrony z punktu widzenia sprzedaży i nieprzekierowanie jej na nowy odpowiednik);
  • W sytuacji, gdy dotychczasowe działania SEO nie przynoszą pozytywnych efektów w perspektywie czasu (im cięższa branża, tym efekty przychodzą później, natomiast istnieje taki bezpieczny okres – 6 miesięcy, po których powinniśmy odczuwać pierwsze pozytywne symptomy rozwoju serwisu w „organiku”);
  • Na etapie rozpoczęcia współpracy z agencją SEO, która uzna, że niezbędna będzie analiza SEO strony.

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Zapytaj o ofertę

    Katarzyna Baranowska

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    NIP: 8971837880
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    envelopephone-handsetlaptop-phone linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram