Pozycjonowanie zagraniczne

Pozycjonowanie stron za granicą to z jednej strony spore wyzwanie strategiczne dla Twojego biznesu, natomiast z drugiej: możliwość rozwoju organizacji oraz dotarcia do nowych rynków zbytu dla Twoich produktów i usług. 

Wejście na nowy rynek nie jest jednak takie proste jakby się mogło na pierwszy rzut oka wydawać. Nie jest to proces w którym można próbować przenieść „1:1” podejście do realizacji strategii widoczności w wyszukiwarce Google z Polski do Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych, ponieważ są to dwa zupełnie różne rynki. O ile jeszcze same wytyczne SEO są bardzo zbliżone (kwestia optymalizacji pod kątem technicznym, optymalizacja treści czy zarządzanie Architekturą Informacji), to jednak kwestie przyzwyczajeń konsumentów z danego kraju w połączeniu z językiem obcym oraz obsługą klienta zasadniczo jest bardzo zróżnicowane, od tego praktykowanego w Polsce.

Obsługa klienta w krajach anglojęzycznych przede wszystkim, budowana jest w oparciu o tamtejsze standardy oraz wzorce kulturowe (pieczołowicie kultywowane od setek lat przedsiębiorczości, do której byli zachęcani obywatele w Wielkiej Brytanii czy Stanach Zjednoczonych), jakie mają dość mocny wpływ na kwestie budowania relacji biznesowych.


Na zdjęciu Dział SEO w Fox Strategy.
Zapytaj o ofertę na seo na rynki zagraniczne
Na zdjęciu Dawid Pietkiewicz.

Skuteczne pozycjonowanie za granicą - jakie są różnice?


Inną kwestią różnicującą jest link building i budowanie autorytetu domeny „w oczach Google”. Standardową praktyką w działaniach SEO na zagranicę jest fakt, że pozycjonowanie globalne (m.in. pozycjonowanie UK czy pozycjonowanie USA) opiera się przede wszystkim przez tzw. link building relacyjny – dzięki zbudowanym kontaktom z również dużymi wydawcami treści, jak np. pozycje prasowe: NY Times, Time, Financial Times czy The Independent.

Innymi często praktykowanymi metodami jest nawiązywanie współpracy z wydawcami, u których publikacje posiadają serwisy konkurencyjne do stron klientów. Popularną praktyką jest również posiadanie własnego biura prasowego i udostępnianie wzmianek agencjom prasowym, które w toku współpracy publikują podlinkowane wzmianki do stron danego klienta. Zatem jest to nieco inny model współpracy niż podejście do procesu link buildingu praktykowanego w Polsce.

Fox Strategy, dzięki posiadanemu doświadczeniu w pracy na rynkach zagranicznych, zbudowało własne kontakty z wydawcami zarówno w Stanach Zjednoczonych, jak i Wielkiej Brytanii.

Tym samym pozycjonowanie zagraniczne różni się od pozycjonowania na rynku polskim i wpływ na nie, mają nieco inne czynniki, na które w całościowym procesie warto zwracać uwagę – dlatego też kluczowe w ustalaniu strategii działań SEO międzynarodowego będą:
✔️ Przeprowadzenie gruntownej analizy potencjału słów kluczowych;
✔️ Przeprowadzenie analizy konkurencji;
✔️ Przeprowadzenie całego rynku w danym kraju (od wydawców treści po potencjalnych partnerów biznesowych, z którymi warto będzie nawiązać współpracę już na samym starcie – dla przykładu systemy opinii jak np. Trusted Shops w przypadku E commerce, gdzie brak takiej integracji może znacząco wpłynąć na zaufanie wobec stron www, co wprost będzie się przekładać na sprzedaż online);
✔️ Weryfikacja podziału wyników wyszukiwana na najbardziej intratne grupy kategorii produktów lub usług, gdyż może się zdarzyć, że próby rywalizowania na kluczowe dla danego biznesu grupy fraz kluczowych mogą nie być osiągalne z powodu różnych czynników (globalny konkurent, sprzedawany produkt/ usługa jest marką własną konkurencji, etc.).

Pozycjonowanie Anglia - co należy o tym wiedzieć?


Pozycjonowanie stron angielskich przez polską agencję SEO to bardzo często praktykowane rozwiązanie, zarówno przez właścicieli polskich serwisów E-commerce oraz strony o charakterze usługowym. Wybór rodzimej agencji SEO to bardzo dobre rozwiązanie przede wszystkim pod kątem jakości wykonywanych usług. Eksperci SEO z Polski niczym nie ustępują pod kątem wiedzy technicznej oraz contentowej od swoich kolegów po fachu zarówno ze Stanów Zjednoczonych czy Wielkiej Brytanii, a nawet i pewnych kwestiach ich przewyższają wiedzą z racji potrzeb dostosowywania rozwiązań SEO do polskich warunków oraz konieczności odnajdywania rozwiązań równie skutecznych i bardziej niestandardowych, lecz mniej kosztowych.
Pozycjonowanie Anglia czy pozycjonowanie Irlandia to w ostatnich latach – to dwie intratne typy usług, głównie za sprawą naszych rodaków, którzy pozakładali własne firmy poza granicami Polski, wywarło ogromny wpływ na rozwój takich usług jak – pozycjonowanie Wielka Brytania czy kampanie Google Ads za granicą przez polskie agencje SEO/ SEM mające swoje siedziby w Polsce. Warto w tym miejscu wspomnieć m.in. polską markę – Inglot, która w Wielkiej Brytanii odniosła ogromy sukces, do którego obecnie mierzą się zarówno inne polskie firmy (ale i z innych krajów), zakładające swoje filie na Wyspach.

Jeśli chcesz odnieść sukces w Wielkiej Brytanii – to działania SEO i pozycjonowanie w Google.co.uk jest niemal koniecznością. Wynika to z racji ogromnej konkurencji w postaci zarówno brytyjskich sklepów internetowych, jak i samych market place’ów (jak Amazon czy eBay oraz w nieco większej niszy jak Etsy) prowadzenie intensywnych działań z zakresu pozycjonowania.

Tak samo jak w przypadku pozycjonowania w Niemczech czy w Polsce - kluczowe w skutecznym podejściu do realizacji kampanii SEO są m.in.:
Na zdjęciu Oktawian Kitala
Na zdjęciu Kamil Demidowski
Analiza konkurencji w Anglii
Przygotowanie treści - zarówno z opisami kategorii produktów i usług, ale i samych produktów oraz wpisów blogowych przez native speakera;
Gruntowna analiza konkurencji pod kątem ich zaplecza posiadanych linków
Pozyskiwanie intratnych publikacji zarówno sponsorowanych, jak i tych opartych o relacje z dziennikarzami, wydawcami i tematycznymi blogami
Tworzenie treści w oparciu o własne biuro prasowe, które byłyby intersujące dla potencjalnych odbiorców (w celu ich ponownej publikacji na innych stronach);
Analizy narzędziowe obecnej kondycji stron naszych klientów;
Przygotowywanie rekomendacji SEO dla stron anglojęzycznych w oparciu o dane narzędziowe oraz ręczną analizę konkurencji;
Przygotowywanie content planów.

Pozycjonowanie lokalne w UK

Pozycjonowanie w Google co uk to również świetna metoda do dotarcia do lokalnych klientów. Poprzez lokalne pozycjonowanie w UK – będziesz mógł w stanie zwiększyć swoją rozpoznawalność i widoczność w wynikach lokalnych na mapach Google oraz dla fraz kluczowych zawierających np. wskazanie na lokalizację (np. Londyn/ dzielnica Londynu) czy charakterystyczne miejsce na mapie danego miasta (np. koło konkretnej stacji metra lub w pobliżu znanego budynku/ lokalizacji). Co jest charakterystyczne dla rynku w krajach anglojęzycznych to korzystanie z fraz zawierających dodatek „tuż za rogiem” albo „w pobliżu”. Zatem jest to bardzo dobre rozwiązanie dla firm usługowych, które głównie posiadają klientów z danej okolicy.


Pozycjonowanie lokalne w Anglii tym samym jest jedną z najskuteczniejszych metod pozyskiwania nowych klientów dla małych przedsiębiorców, gdzie nie jest konieczne inwestowanie tak dużych budżetów na obsługę, jak w przypadku ogólnokrajowego sklepu internetowego – tym samym w ramach takiej obsługi wykonujemy m.in.:
• Utworzenie i optymalizację wizytówki Google My Business;
• Tworzenie contentu na stronę w języku angielskim;
• Pozyskiwanie linków z lokalnych gazet w wersji online i blogów tematycznych;
• Przygotowywanie wskazówek optymalizacyjnych dla całościowej rozbudowy danej strony usługowej.
Na zdjęciu Daria Kloc
Na zdjęciu Katarzyna Baranowska

Pozycjonowanie USA - kluczowe elementy strategii


Powyżej omówiliśmy kluczowe elementy dotyczące strategii SEO na rynku brytyjskim. Mając na myśli pozycjonowanie zagraniczne stron nie sposób nie wspomnieć o największym rynku, którego dotyczy pozycjonowanie międzynarodowe – czyli optymalizacja i pozycjonowanie na rynku USA. Pozycjonowanie Google.com, jak całe pozycjonowanie za granicą różni się przede wszystkim pod kątem językowym, obsługi klienta oraz kwestiami związanymi z pozyskiwaniem linków do stron. O ile jeszcze kwestie optymalizacji pod kątem technicznym są uniwersalne dla każdego rynku, o tyle właśnie wspomniane elementy są zbliżone do tych praktykowanych w Wielkiej Brytanii.

Z racji tego, że rynek amerykański jest największą gospodarką na świecie o największym zarówno potencjale sprzedażowym, a co za tym idzie -> o największej konkurencji, tym samym nakłady finansowe są bardzo często z tym skorelowane. Pozycjonowanie Google com daje szereg możliwości dotarcia do zarówno największego rynku zbytu, jak również umożliwia promowanie swoich usług na rynku lokalnym (w danym Stanie lub mieście).

Posłuchaj naszego 
podcastu i dowiedz się 
więcej o pozycjonowaniu stron

Jak w Fox Strategy dbamy o to by międzynarodowe SEO skutecznie realizowało działania link building?

Współpraca z wydawcami

Współpracujemy z zagranicznymi wydawcami treści i portalami informacyjnymi, właścicielami prasy w formacie online, blogami tematycznymi.

Analiza profilu linków

Analizujemy profil linków konkurencji naszych klientów i tym samym sprawdzamy, które linki konkurencji są wartościowe i warte uwagi do dalszych prac na rzecz klienta.

Research

Niestandardowo podchodzimy do researchu w Internecie i sprawdzamy wszelkie wzmianki na tematy związane z działalnością naszych klientów, czy powiązanymi słowami kluczowymi z daną branżą – wykorzystujemy to w dalszych etapach do kontaktów z takimi serwisami w celu ustalenia szczegółów publikacji na rzecz naszych klientów.

Skrupulatny wybór publikacji

Analizujemy profil linków stron, na których chcemy umieścić publikacje z linkami do stron naszych klientów (od powiązania tematycznego, lokalizacji serwera, ilości i jakości linków przychodzących do stron, etc.).

Analiza widoczności

Analizujemy widoczność organiczną oraz ruch organiczny na stronach, z którymi chcemy współpracować za granicą.

Indywidualne podejście

Indywidualnie kontaktujemy się z wydawcami i negocjujemy budżet za publikację oraz weryfikujemy poziom indeksacji publikowanych artykułów z linkami do stron klientów.

Jak wygląda współpraca z Fox Strategy na rynkach zagranicznych?

Pozycjonowanie międzynarodowe - jaką domenę wybrać?
Czy zagraniczne pozycjonowanie może się odbywać z Polski?
Analiza konkurencji na rynkach zagranicznych
Content w pozycjonowaniu zagranicznym
Ile trwa SEO na zagranicę?

Preferowaną metodą dotyczącą wyboru metody domeny jest wybór domeny krajowej, czyli jeśli decydujemy się na międzynarodowe SEO i rynkami, w które celujemy z rozwojem działalności są Stany Zjednoczone to sugerujemy wybór domeny: „.com”, natomiast jeśli naszym rynkiem docelowym ma być Wielka Brytania to najlepszym wyborem domeny będzie: „.co.uk”.

Z doświadczenia w pracy z klientami zarówno z USA, Wielkiej Brytanii czy Niemiec wiemy, że o wiele większym zaufaniem cieszą się serwisy z danego kraju. Zatem jeśli nawet uda się osiągnąć wyższą pozycję na dane słowo kluczowe, to może nie przynieść to ruchu na stronę www z uwagi na przyzwyczajenia konsumentów w danym kraju.

Zatem lepsza będzie próba lokowania wersji anglojęzycznej czy dedykowanej pod Stany Zjednoczone w np. formie: Przykladowadomena.pl/en/ lub Przykladowadomena.pl/us/ -> jest złym rozwiązaniem dla rynków zagranicznych i nie wykorzysta w pełni potencjału tkwiącego w pozyskiwaniu potencjalnych klientów z wyszukiwarki Google.com lub Google.co.uk.

Nie ma przeciwwskazań, aby agencja z Polski nie prowadziła takich działań jak pozycjonowanie na rynki zagraniczne. W Fox Strategy posiadamy doświadczonych ekspertów od prowadzenia projektów zarówno w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii – mamy doświadczenie w prowadzeniu projektów na rynkach US i UK z takich branż jak:


Technologia;
Branża Ecommerce;
Wyposażenie, aranżacja wnętrz i wyroby meblarskie;
Branża automotive i przemysł kolejowy;
Branża spożywcza;
Producent sprzętu sportowego.

 

Nasze wieloletnie doświadczenie w obsłudze klientów posługujących się językiem angielskim sprawia, że Fox Strategy jest sprawdzonym partnerem biznesowym, który przede wszystkim stawia na kompleksowy rozwój klienta w wynikach organicznych. To ostatecznie przekłada się na wzrost widoczności na najbardziej konkurencyjne frazy kluczowe i wzrost sprzedaży lub pozyskiwanych leadów u naszych klientów.

Podchodząc do działań SEO za granicą (pozycjonowanie Anglia oraz pozycjonowanie USA) kluczowe zarówno na samym starcie (ale również i toku dalszej współpracy), jest przeanalizowanie otoczenia, w którym przyjdzie nam konkurować o pozyskanie ruchu z wyszukiwarki Google. Żaden serwis internetowy nie żyje w próżni – tym samym weryfikacja na start jest zawsze jednym z pierwszych kroków jakie wykonujemy podczas rozmów z klientami względem potencjalnej współpracy. Podczas analizy konkurencji za granicą bierzemy szereg elementów – są to m.in.:

  • Optymalizacja wewnętrzna stron konkurencji (nasycenie słowami kluczowymi, tytuły i nagłówki HTML, linkowanie wewnętrzne, jakość treści na pojedynczych podstronach i zagospodarowanie tematyczne danej treści);
  • Strategia linkowania i posiadane linki przychodzące;
  • Budowa i Architektura Informacji z podziałem na kategorie;
  • Komunikacja na stronie do swoich klientów;
  • Jakość optymalizacji technicznej.

 

Kluczowe w działaniach analitycznych w tym zakresie jest możliwie sprawdzenie jakie działania u konkurencji znajdujących się w TOP-owych pozycjach w Google na dane słowa kluczowe, umożliwiły im zajmowanie wysokich pozycji w wyszukiwarce. Stąd też tak to jest istotne do wypracowania efektywnej strategii dla działań pod pozycjonowanie zagraniczne stron www i sklepów internetowych.

 

Tworzenie treści na stronę internetową to podstawa, bez której pozycjonowanie zagraniczne nie mogłoby być efektywne. Im więcej unikatowych treści, które wypełniają daną tematykę – tym lepiej dla uzyskiwanych efektów SEO (niezależnie od rynku, na którym są prowadzone działania związane z pozycjonowaniem stron).
Profesjonalnie przygotowana treść przez native speakera w danym języku wpływa zarówno na budowanie wizerunku eksperta w danej dziedzinie, powoduje budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz zasadniczo wpływa na pozytywne postrzeganie pod kątem budowania zaangażowania z daną stroną internetową.

Mając na uwadze działania nastawione na pozycjonowanie UK (pozycjonowanie w Google co uk) czy pozycjonowanie globalne (pozycjonowanie Google com) to tworzone treści powinny zarówno być poprawne językowo i być wolne od błędów, zachęcać do czytania (a nie tylko skanowania opisu) czy też być spójne z przyjętą strategią biznesową, PR-ową, sprzedażową czy w porządku z kulturą wewnętrzną danej organizacji.
Pozycjonowanie na rynki zagraniczne może trwać od kilku do kilkunastu miesięcy – tyle zazwyczaj czasu należy czekać na pierwsze efekty w postaci wzrostu widoczności organicznej, wzrostu ruchu i w ostateczności -> wzrostu konwersji ze strony www.
Kluczowe w budowaniu widoczności organicznej jest możliwie sprawne i szybkie poznanie specyfiki działalności danego klienta, uwarunkowań np. logistycznych, specyfiki danego produktu i jego popularności czy też aktywności konkurencji, która również mogła o wiele wcześniej rozpocząć działania związane z pozycjonowaniem międzynarodowym w danym kraju. Im więcej firm uczestniczy w wyścigu o swój fragment rynku – tym ciężej rozpocząć rywalizację, poprzez bardzo wysoki próg wejścia do danej branży.

Pozycjonowanie Wielka Brytania oraz pozycjonowanie w Google.com na rynek Stanów Zjednoczonych (oraz w ujęciu globalnym) z racji większej konkurencyjności niemal w każdej branży niż ma to miejsce w Polsce może proporcjonalnie się wydłużyć, mając na uwadze właśnie wspomnianą konkurencję i stopień rozproszenia w wynikach organicznych. Ma tutaj również wpływ fakt, jak mocną pozycję w wynikach organicznych mają popularne market place’y (Amazon, eBay, czy w Niemczech -> Kaufland.de i Otto.de). Im więcej serwisów rywalizuje w wyszukiwarce, tym samym ciężej będzie zupełnie nowym serwisom (nowopowstałe strony www bez żadnej historii pod kątem promocji) przebić się do ścisłej czołówki w wynikach organicznych.
Tym samym, jeśli mówimy o bardzo ciężkiej i konkurencyjnej branży, może to być dobry moment na rozpoczęcie działań (przynajmniej na samym początku) od Google Ads na rynkach zagranicznych.

Czy linki z polskich stron www będą wsparciem przy pozycjonowaniu zagranicznych stron?

Odpowiedź brzmi- nie. Pozycjonowanie za granicą jest procesem, w którym należy pozyskiwać linki z domen w języku z kraju docelowego naszego klienta. Dla Google mocno nienaturalnym zjawiskiem byłby fakt, gdyby do strony amerykańskiej prowadziły tylko linki ze stron polskich czy z domen czeskich lub włoskich. Są to zupełnie ze sobą niepowiązane (w rozumieniu dla wyszukiwarki) rynki, które przede wszystkim różni język. Jeśli na stronach w języku polskim znajdą się linki i artykuły po angielsku to ich wpływ na zwiększanie autorytetu będzie marginalny (tym samym można powiedzieć, że będzie to marnowanie budżetu klienta). 

Stąd tak mocno dbamy o to by pozyskiwane odnośniki pochodziły z maksymalnie tematycznych serwisów w języku kraju, w którym prowadzone są działania z zakresu międzynarodowego SEO.

Pozycjonowanie stron za granicą jest procesem rozłożonym na kilkanaście miesięcy . To długofalowe działanie, które nie ma swojej żywotności (ciężko wskazać, że punkt startowy ma miejsce dnia X, a zakończenie prac w dniu Y, jest to proces długofalowy, który jest „żywy” i należy go prowadzić stale, tylko wtedy możliwe będą do osiągnięcia zamierzone efekty w postaci wzrostu ruchu na stronie czy wzrostu sprzedaży). SEO za granicą przynosi efekty, gdy proces pozyskiwania linków jest przeprowadzany w sposób zbliżony możliwie do naturalnego zachowania użytkowników, którzy dzielą się w naturalny sposób linkami w Internecie.

Ile kosztuje zagraniczne pozycjonowanie stron i sklepów www?

Pozycjonowanie międzynarodowe (SEO na zagranicę) z racji większej konkurencji na rynkach anglojęzycznych, zarówno powoduje to większe koszty, w tym:

Koszt tworzenia treści przez native speakera;
• Koszt publikacji artykułów i publikacji sponsorowanych u zewnętrznych wydawców treści;
• Koszt obsługi przez specjalistę SEO w języku obcym;
• Koszt narzędzi do obsługi prac SEO na rynkach zagranicznych.

Planujesz samodzielnie prowadzić kampanie reklamowe, które sprowadzają klientów na twoją stronę firmową lub sklep internetowy?
Szukasz Google ADS kurs online, który zdradzi Ci tajniki kampanii i strategii reklamowych?
Chcesz dowiedzieć się, jak tworzyć strategie reklamowe, które są rentowne i napędzają Twój biznes w Internecie?A może pragniesz zostać specjalistą SEM i pracować w agencji marketingu online?

Jeżeli Twoja odpowiedź na którekolwiek z powyższych pytań brzmi TAK, znalazłeś się w odpowiednim miejscu, ponieważ ten Sprytny Kurs Google Ads został stworzony właśnie z myślą o Tobie.

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Zapytaj o ofertę

    Katarzyna Baranowska

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram