Zaznacz stronę

Marketing aplikacji mobilnych

Marketing aplikacji mobilnych jest wciąż dość niedocenianym elementem strategii działań marketingowych.

Rynek aplikacji mobilnych rozwija się w tak dynamicznym tempie, że dzisiaj nie wystarczy już mieć po prostu dobrej aplikacji. Wypromowanie jej w zalewie kilku milionów innych aplikacji nie jest łatwym zadaniem, a konkurencja wciąż rośnie.

Czy wiesz, że liczba wszystkich użytkowników smartfonów na świecie wynosi obecnie ponad 3,5 miliarda?

Dla uzmysłowienia skali – populacja całej Ziemi liczy trochę ponad 7,5 miliarda osób. Statystycznie ponad 45% wszystkich ludzi ma więc już dostęp do smartfona. Według kolejnych statystyk przeciętny użytkownik smartfona używa go przez ponad 3 godziny dziennie, a 90% tego czasu poświęca na korzystanie z rozmaitych aplikacji mobilnych.

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez eMarketer.com przeciętny Amerykanin spędza więcej czasu korzystając z urządzeń mobilnych, niż oglądając telewizję.

Wnioski nasuwają się same 😉

Masz pytania?

Poproś o ofertę na ASO

%

Tyle czasu w miesiącu poświęcamy jedynie 3 ulubionym aplikacjom

Łączna liczba aplikacji

Aplikacje Mobilne w liczbach

 

  • prognozowany dochód z rynku aplikacji mobilnych na rok 2020 to 189 miliardów dolarów
  • liczba aplikacji w sklepie Google Play wynosi obecnie 2,9 miliona i wciąż rośnie
  • natomiast w sklepie App Store znajdziemy ponad 2,2 miliona aplikacji, ich liczba również z dnia na dzień staje się coraz większa
  • w Q1 2020 roku sumaryczna liczba pobrań aplikacji z Google Play i App Store osiągnęła 33,6
    miliarda
  • porównując powyższą wartość do Q1 2019 wzrost liczby pobrań aplikacji mobilnych wynosi ponad 20%
  • najchętniej pobieraną aplikacją na świecie jest na chwilę obecną TikTok
  • najchętniej sięgamy po aplikacje z kategorii: gry, rozrywka oraz narzędzia
  • przeciętny użytkownik smartfona korzysta z około 25 różnych aplikacji w ciągu miesiąca

Zalety kompleksowego podejścia do marketingu aplikacji mobilnej

Stopień efektywności działań promocyjnych dla Twojej aplikacji w sieci będzie ściśle powiązana ze ścieżkami jej promocji. W ramach naszych usług oferujemy zarówno pojedyncze składowe marketingu aplikacji mobilnych, takie jak: działania ASO, kampanie Paid, wsparcie analityczne oraz marketing szeptany, jak również kompleksowe podejście, łączące wszystkie wymienione elementy.

W przypadku aplikacji mobilnych najbardziej efektywne będzie to drugie podejście, w którym kompleksowo budujemy widoczność aplikacji w sieci. W tym miejscu warto zwłaszcza zwrócić uwagę na zwiększoną skuteczność działań ASO łączonych z kampaniami Paid np. Google Ads. Strategia łączenia działań ASO z kampanią UA (User acquisition), nastawioną na pozyskanie instalacji aplikacji będzie wykazywać się wyższą efektywnością, w porównaniu do prowadzenia tylko jednego z wybranych działań. Wynika to wprost z działania algorytmów app store’ów, dla których liczba instalacji aplikacji jest istotnym czynnikiem rankingowym. Liczba instalacji z płatnych kampanii promocyjnych ma więc również wpływ na widoczność organiczną aplikacji.

Z tego też względu stworzyliśmy kompleksową ofertę obsługi marketingu aplikacji mobilnych, w ramach, której realizujemy oba te działania synergicznie, tak aby jak najszybciej efektywnie budować widoczność aplikacji oraz liczbę jej użytkowników.

Kompleksowe podejście

W ramach naszych usług oferujemy zarówno pojedyncze składowe marketingu aplikacji mobilnych, jak również kompleksowe podejście, łączące wszystkie wymienione elementy.

Budowanie widoczności

 Strategia łączenia działań ASO z kampanią UA (User acquisition), nastawiona jest na pozyskanie instalacji aplikacji.

Odpowiednia strategia

W ramach kompleksowej obsługi promocji aplikacji mobilnych jesteśmy w stanie sterować poszczególnymi elementami strategii, w taki sposób aby zwrot z inwestycji osiągać możliwie jak najszybciej.

Marketing aplikacji mobilnych – zakres usług

ASO

Działania ASO, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnej, skupiają się na budowie organicznej widoczności aplikacji w app store’ach. W ramach procesu ASO realizujemy m.in. elementy takie jak:

1. Zaplanowanie i koordynowanie strategii działania
2. Dobór słów kluczowych, adekwatnych do zawartości aplikacji i jej otoczenia konkurencyjnego
3. Przygotowanie audytu ASO
4. Analizy konkurencji
5. Przygotowanie propozycji testów A/B
6. Monitorowanie kondycji aplikacji i bieżące dostosowywanie jej optymalizacji
7. Pozyskiwanie linków do aplikacji (dla Google Play)
8. Raportowanie działań

PAID

Pomagamy docierać do nowych użytkowników aplikacji dzięki kampaniom reklamowym Google Ads oraz dedykowanym reklamom na Facebooku. Dzięki precyzyjnym metodom targetowania trafiamy dokładnie tam, gdzie znajdują się osoby najbardziej zainteresowane daną aplikacją mobilną.

Zalety Google Ads

  • Możliwość wyświetlania reklam w wyszukiwarce Google, na YouTube oraz na największych serwisach internetowych i stronach www na całym świecie
  • Reklamy generujące instalacje aplikacji
  • Możliwość korzystania z remarketingu i angażowanie dotychczasowych użytkowników
  • Precyzyjne mierzenie liczby instalacji aplikacji mobilnych
  • W ramach obsługi kampanii tworzymy strategię, optymalizujemy działania pod zwiększenie liczby instalacji oraz dostarczamy raport skuteczności wraz z rekomendacjami rozwoju działań reklamowych
WoMM i Link Building

W ramach działań marketingu szeptanego i link buildingu skupimy się na promowaniu aplikacji m.in. na blogach, forach oraz w social mediach. Ponadto w procesie link buildingu dla aplikacji mobilnych wykorzystamy artykuły sponsorowane i gościnne oraz współprace z blogerami.

W działaniach z zakresu marketingu szeptanego i link buildingu stawiamy przede wszystkim na jakość wpisów, komentarzy oraz artykułów. Miejsca, w których będziemy pisać o Twojej aplikacji są starannie wyselekcjonowane, zarówno pod kątem jakości, widoczności w sieci, jak i profilu linków przychodzących i wychodzących. Wpisy w ramach marketingu szeptanego tworzone są w czasie rzeczywistszym przez doświadczonych copywriterów, uprzednio zapoznanych z profilem Twojej aplikacji oraz jej funkcjonalnościami.

Analityka

Oferujemy wsparcie we wdrożeniu oraz skonfigurowaniu narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics, Apple App Analytics, AppsFlyer i wielu innych, w zależności od potrzeb oraz możliwości wdrożeniowych. W ramach działań sprawdzimy czy dane z narzędzi są prawidłowo zbierane, uporządkowane i interpretowane. W przypadku marketingu aplikacji mobilnych wskaźników pozwalających ocenić efektywność działań może być bardzo dużo.

Spriorytetyzowanie ich w odniesieniu do celów biznesowych aplikacji i jej rozwoju jest elementem niezwykle istotnym, pozwalającym oceniać i planować strategię działań. Prawidłowo zbierane i interpretowane dane są kluczowym elementem strategii promocji aplikacji mobilnej w sieci. W ramach usługi analityki oferujemy nie tylko zadbanie o poprawności zbierania danych i ich interpretowanie ale również edukację w kierunku samodzielnej oceny efektywności prowadzonych działań.

SEO

Oferujemy wsparcie w działaniach SEO, mających na celu promocję aplikacji. Przygotowujemy wytyczne pod stworzenie dedykowanego landing page’a, dedykowanego promocji aplikacji mobilnej oraz dobieramy słowa kluczowe, na które warto taką podstronę promować. Szukamy możliwości promocji aplikacji w obrębie Twojej strony oraz połączenia strony z aplikacją np. za pomocą deep linków. Dążymy w ten sposób do maksymalizacji synergii działań SEO i ASO oraz ich wzajemnego uzupełnienia się. Oferujemy wsparcie w działaniach SEO, mających na celu promocję aplikacji. Przygotowujemy wytyczne pod stworzenie dedykowanego landing page’a, dedykowanego promocji aplikacji mobilnej oraz dobieramy słowa kluczowe, na które warto taką podstronę promować.

Szukamy możliwości promocji aplikacji w obrębie Twojej strony oraz połączenia strony z aplikacją np. za pomocą deep linków. Dążymy w ten sposób do maksymalizacji synergii działań SEO i ASO oraz ich wzajemnego uzupełnienia się.

Dlaczego warto pracować z nami?

 

Bez wątpienia rynek aplikacji mobilnych już dzisiaj stwarza ogromne możliwości dotarcia do użytkowników urządzeń mobilnych i nic nie zwiastuje zahamowania jego rozwoju.

Jako jedna z nielicznych agencji w Polsce jesteśmy w stanie pomóc Ci w wypromowaniu Twojej aplikacji.

W ramach kompleksowej obsługi marketingu aplikacji mobilnych jesteśmy w stanie zarówno nadać kierunek działaniom promocyjnym dla Twojej aplikacji, jak i konsekwentnie realizować obraną strategię na wybranych płaszczyznach i kanałach promocji.

 

 

 

biuro@foxstrategy.pl

ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Poproś o ofertę na Marketing Aplikacji Mobilnych:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

5 + 3 =

Dawid Pietkiewicz

Dawid Pietkiewicz

SEO & ASO Team Leader

☎︎ 508-793-267

📧 biuro@foxstrategy.pl

 

Loading...