Zaznacz stronę

Pozycjonowanie sklepu internetowego

Wartość sprzedaży, w polskim segmencie Ecommerce w 2019 roku, wyniosła blisko 50 mld zł.
W porównaniu do 2016 roku odnotowano wzrost o blisko 15 mld zł. Co więcej – regularnych zakupów online w Polsce dokonuje ponad 62% internautów (czyli 17 mln Polaków). Liczba ta stanowi za znaczący segment konsumentów, o których zdecydowanie warto „zawalczyć”.

Mając na względzie sukcesywny rozwój polskiego segmentu Ecommerce – w 2018 roku powstało ok 1800 nowych sklepów internetowych. Co ważne – polscy seniorzy stanowią ok ¼ klientów sektora sprzedaży online. To między innymi te czynniki warunkują aktualną kondycję i rozwój sklepów internetowych w naszym kraju.

Zgodnie z badaniami Statista – Polska znajduje się na 13 miejscu w zestawieniu najdynamiczniej rozwijających się rynków Ecommerce. Gemius, w swoim raporcie o Ecommerce, przewiduje, że w ciągu najbliższych lat w Polsce (2020-2022) wzrośnie liczba konsumentów online. Szacuje się, że przyrost ten osiągnie wartość 2.15 mln – co daje jeszcze szersze perspektywy rozwoju sprzedaży online.

Chcesz wiedzieć więcej?

Poproś o ofertę na pozycjonowanie Twojego sklepu

źródło: Gemius „E-commerce w Polsce 2019”

źródło: Gemius „E-commerce w Polsce 2019”

Polaków do zakupów online motywuje wysoka dostępność produktów oraz brak konieczności wychodzenia z domu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO sklepu internetowego) jest złożonym i szerokim procesem działań, skoncentrowanych zarówno na rozwoju optymalizacji wewnętrznej sklepu, jak również budowie link Popularity – czyli pracom związanym z pozyskiwaniem wysokiej jakości linków z serwisów zewnętrznych do Twojego sklepu online.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zakres oferowanych przez nas usług

 

  • Analiza potrzeb biznesowych klienta i przygotowanie strategii SEO dla Twojego e-biznesu;
  • Analiza Twojego otoczenia konkurencyjnego;
  • Research fraz kluczowych;
  • Audyt SEO sklepu internetowego i optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google;
  • Content marketing;
  • Link building w formie marketingu szeptanego czy artykułów w serwisach zewnętrznych (strony informacyjne, niezależne blogi tematyczne, etc.);
  • Wsparcie w pracach nad poprawą współczynnika konwersji.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

 

Pozycjonowanie Ecommerce to proces długotrwały, nastawiony na stopniowy i systematyczny wzrost –  nie można wskazać konkretnego czasu, w którym można uznać, że proces SEO dobiegł końca.

 

Pierwsze efekty wdrożonych działań widoczne są po minimum 3-5 miesiącach (dla mniej konkurencyjnej branży i fraz kluczowych). Jest to jednak czas uśredniony, uzależniony od wielu składowych i podjętych działań. 

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego wynosi (budżet minimalny).

Wskazany zakres cen jest mocno orientacyjny i ma za zadanie wskazać koszty działań SEO, które są nie mniejsze niż wskazane. Wycena usług powstaje po indywidualnej analizie przez Specjalistę SEO.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – korzyści dla Twojego biznesu

Zwiększenie ruchu na stronie

Pozycjonowanie sklepu w Google daje spore możliwości zwiększania ruchu organicznego z wyszukiwarki Google.

Osiągamy to poprzez optymalizację serwisu pod kątem fraz long tail-owych, które, mimo że posiadają mniejsze wolumeny wyszukiwania, odpowiadają za ponad 70% dowożenia wartościowego (konwertującego) ruchu na stronie www.

Wsparcie procesu sprzedaży i współczynnika konwersji

Pozycjonowanie sklepu online jest wsparciem Twojego procesu sprzedażowego (a nie jego przejęciem).

Działania SEO mają za zadanie dowieźć jak najbardziej dopasowany do Twojego asortymentu ruch zainteresowanych użytkowników. To czy nastąpi konwersja wynika ze znacznie obszerniejszego zagadnienia. Znaczenie bowiem ma przejrzystość serwisu internetowego, jego intuicyjność (użyteczność),  prowadzona polityka sprzedaży i proces sprzedaży (koszyk zakupowy).

Zwiększenie rozpoznawalności i prestiżu Twojego biznesu

Dzięki zwiększeniu widoczności Twojego sklepu na coraz to szersze grupy fraz kluczowych – zyskasz coraz większą przestrzeni wśród wyników organicznych.

To z pewnością nie przejdzie bez echa w Twojej branży. Co za tym idzie – wraz ze zwiększaniem zasięgu organicznego w Google – będzie rosnąć rozpoznawalność Twojego biznesu.

Precyzyjne docieranie z ofertą sklepu do potencjalnego klienta

Najważniejszym w tym aspekcie elementem jest optymalizacja sklepu internetowego. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na szerokim spektrum fraz kluczowych (long tail), w wyniku czego możliwe będzie docieranie do potencjalnie zainteresowanych klientów. Optymalizacja pod kątem pozycjonowania szerokiego jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku dużych sklepów z szerokim asortymentem produktowym.

Tym bardziej jeśli wiemy, że 15% zapytań każdego dnia wpisywanych do wyszukiwarki Google to unikalne (nigdy wcześniej się nie pojawiające) zapytania (źródło: https://searchengineland.com/google-reaffirms-15-searches-new-never-searched-273786).

Zwiększenie widoczności Twojego sklepu

Jest to podstawowe zadanie działań SEO dla sklepu internetowego. Dzięki optymalizacji wewnętrznej serwisu oraz pozyskiwaniu wartościowych odnośników, jesteśmy w stanie poprawić widoczność organiczną Twojego sklepu (dla mniej konkurencyjnych fraz w ciągu 3-4 miesięcy od momentu wdrożenia naszych rekomendacji, a dla fraz mocno konkurencyjnych powyżej 6 miesięcy).

Widoczność organiczna w Google jest miarą wyświetlania się konkretnej ilości słów kluczowych w TOP3, TOP10 oraz TOP100 wyników wyszukiwarki. Stale rosnąca widoczność strony internetowej na frazy powiązane z prowadzonym biznesem jest jednym z najważniejszych czynników wynikających z działań SEO (wpływających na pozycjonowanie Ecommerce).

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Wstępne prace związane z SEO dla sklepu internetowego

Optymalizacja tytułów i nagłówków

Są to podstawowe  elementy, które wpływają na pozycje stron i sklepów internetowych w wyszukiwarce. Poprawnie zoptymalizowane tytuły i nagłówki wspierają działania SEO – w sporym uproszczeniu dzięki tym dwóm elementom roboty indeksujące Google (tzw. Googlebot’y) są w stanie zrozumieć „o czym jest dana podstrona” w obrębie serwisu.

Optymalizacja treści

Mamy tu na myśli samą optymalizację pod kątem SEO – stron kategorii, podkategorii, kart produktowych, jak i utworzenie na stronie sklepu bloga o charakterze poradnika. Trzeba mieć na uwadze fakt, że obecnie ponad 60% użytkowników, którzy dokonali zakupu na stronie sklepu swoją przygodę z danym e-sklepem zaczęło właśnie od stron blogowych/ poradnikowych (a nie mylnie od strony głównej czy strony kategorii z produktami). Zatem dlatego właśnie tak bardzo istotne jest tworzenie autorskiego contentu, który przedstawi dany sklep i jego pracowników jako ekspertów w swojej branży, którzy po prostu „znają się na rzeczy”.

Optymalizacja Architektury Informacji w obrębie sklepu i linkowania wewnętrznego

Często pomijany aspekt, będący jednocześnie jednym z kluczowych elementów optymalizacji sklepu pod kątem późniejszego pozycjonowania. Dla Googlebot-ów odpowiednia nawigacja (menu, czy breadcrumbs) i linkowanie wewnętrzne (linki śródtekstowe, sekcje polecanych produktów czy linkowanie z bloga do konkretnych produktów w sklepie) pomaga w zrozumieniu struktury całego serwisu. Jest to bardzo ważny element budowania przemyślanej strategii SEO, gdyż niepoprawnie przeprowadzony może spowodować utrudnienie dostępu robotom wyszukiwarki do danej podstrony. To z kolei może negatywnie przełożyć się na jej widoczność – a tym samym dostępność dla użytkowników.

Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem technicznego SEO

Jednym z kluczowych elementów budowy widoczności organicznej jest optymalizacja sklepów internetowych pod kątem technicznym. Ma ona na celu skuteczne crawl’owanie, renderowanie oraz w ostateczności zaindeksowanie i wyświetlenie zawartości serwisu przez Google.

Wśród elementów wpływających na techniczne SEO wymienia się m.in.:

  • indeksacja treści przez Googlebot’y (to, że użytkownik widzi daną treść na stronie wcale nie znaczy, że roboty Google je widzą – weryfikacja w Google Search Console);
  • duplikacja wewnętrzna/ zewnętrzna serwisu – polecamy jak działać w duplikacji dwóch artykułach na naszym blogu: jak zapobiegać duplikacji oraz jakich narzędzi do analizy stopnia duplikacji warto używać.
  • błędy w działaniu serwera;
  • nadmierne zużywanie crawl budget’u;
  • niedziałające podstrony i uszkodzone linkowanie wewnętrzne;
  • wdrożenie wersji językowych – hreflang;
  • zarządzanie filtrowaniem, sortowaniem oraz paginacją;
  • zarządzanie plikiem robots.txt;
  • web performance – czas, w którym wyświetlą się najważniejsze elementy serwisu, które wynikają z intencji użytkownika (warto wziąć pod uwagę dane z narzędzia Chrome UX Report – skr. Crux);
  • optymalizacja i dostosowanie sklepu pod kątem urządzeń mobilnych (możliwości obliczeniowe Google w odniesieniu do różnego typu urządzeń mobilnych, które mają różnego rodzaju wydajność – RAM czy CPU);
  • używanie JavaScript’u.

 

Odnośnie wykorzystania JavaScript’u na stronie, musimy wziąć pod uwagę fakt, że Googlebot’y w pewnym stopniu nie są w stanie przerenderować, a następnie zaindeksować zawartości wywoływanej w wyniku wykonania JavaScript’u.

W tym przypadku robot indeksujący Google jest w stanie „dostrzec” tylko 36 ze 143 produktów.

Mając na uwadze tak powszechne używanie JavaScript’u na stronach internetowych, należy w szczególny sposób optymalizować swój sklep pod kątem technicznego SEO i w precyzyjniejszej i węższej specjalizacji – JavaScript SEO.

Poniżej przykład procesu indeksacji JavaScript’u:

źródło: https://developers.google.com/

Czynniki behawioralne

Czyli czynniki związane z UX dla sklepu internetowego.

W obliczu optymalizowania współczynnika konwersji (CRO) dla segmentu Ecommerce osiąganie najwyższych pozycji w wyszukiwarce jest nieco przestarzałe. Obecnie poza dowożeniem pozycji fraz kluczowych, istotnym z punktu widzenia SEO stało się również zwiększanie sprzedaży – czego nie da się osiągnąć stosując wyłącznie zasady SEO. Z pomocą przychodzi optymalizacja serwisu pod kątem użyteczności, w której dodatkowo warto wziąć pod uwagę takie elementy jak: optymalizacja Architektury Informacji, prezentacja asortymentu produktów, czy wsparcie podczas całego procesu zakupowego.

Mamy doświadczenie w działaniach SEO dla następujących platform e-sklepów

Prestashop

Zapytaj o pozycjonowanie PrestaShop

Shoper

Zapytaj o pozycjonowanie Shoper

IdoSell Shop

Zapytaj o pozycjonowanie IdoSell Shop

Magento

Zapytaj o pozycjonowanie Magento

Woo Commerce

Zapytaj o pozycjonowanie Woo Commerce

Shoplo

Zapytaj o pozycjonowanie Shoplo

Pozycjonowanie sklepu Wrocław

Pozycjonowanie sklepu Wrocław

biuro@foxstrategy.pl

Fox Strategy sp. z o.o.
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014

Poproś o ofertę na pozycjonowanie sklepu:

Zgoda na przetwarzanie danych osobowych

11 + 13 =

Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.

Katarzyna Baranowska

Katarzyna Baranowska

Ekspert SEO i Wiceprezes

☎️ 519 087 061
📧 biuro@foxstrategy.pl

Loading...