Pozycjonowanie sklepu internetowego

Mając na względzie sukcesywny rozwój polskiego segmentu Ecommerce – w 2018 roku powstało ok 1800 nowych sklepów internetowych. Co ważne – polscy seniorzy stanowią ok ¼ klientów sektora sprzedaży online. To między innymi te czynniki warunkują aktualną kondycję i rozwój sklepów internetowych w naszym kraju.

Zgodnie z badaniami Statista – Polska znajduje się na 13 miejscu w zestawieniu najdynamiczniej rozwijających się rynków Ecommerce. Gemius, w swoim raporcie o Ecommerce, przewiduje, że w ciągu najbliższych lat w Polsce (2020-2022) wzrośnie liczba konsumentów online. Szacuje się, że przyrost ten osiągnie wartość 2.15 mln – co daje jeszcze szersze perspektywy rozwoju sprzedaży online.

Na zdjęciu Ewelina Podrez-Siama - CEO i ekspertka SEO&ASO.
Zapytaj o ofertę 
źródło: Gemius „E-commerce w Polsce 2019”

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zakres oferowanych przez nas usług

Polaków do zakupów online motywuje wysoka dostępność produktów oraz brak konieczności wychodzenia z domu.

Pozycjonowanie sklepów internetowych (SEO sklepu internetowego) jest złożonym i szerokim procesem działań, skoncentrowanych zarówno na rozwoju optymalizacji wewnętrznej sklepu, jak również budowie link Popularity – czyli pracom związanym z pozyskiwaniem wysokiej jakości linków z serwisów zewnętrznych do Twojego sklepu online.
•  Analiza potrzeb biznesowych klienta i przygotowanie strategii SEO dla Twojego e-biznesu;
•  Analiza Twojego otoczenia konkurencyjnego;
•  Research fraz kluczowych;
•  Audyt SEO
sklepu internetowego i optymalizacja pod kątem wyszukiwarki Google;
•  Content marketing;
•  Link building w formie marketingu szeptanego czy artykułów
w serwisach zewnętrznych (strony informacyjne, niezależne blogi tematyczne, etc.);
•  Wsparcie w pracach nad poprawą współczynnika konwersji.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie Ecommerce to proces długotrwały, nastawiony na stopniowy i systematyczny wzrost – nie można wskazać konkretnego czasu, w którym można uznać, że proces SEO dobiegł końca.

Pierwsze efekty wdrożonych działań widoczne są po minimum 3-5 miesiącach (dla mniej konkurencyjnej branży i fraz kluczowych). Jest to jednak czas uśredniony, uzależniony od wielu składowych i podjętych działań.

Na zdjęciu Dział SEO w Fox Strategy

Pozycjonowanie sklepów internetowych – korzyści dla Twojego biznesu

Zwiększanie ruchu na stronie

Pozycjonowanie sklepu w Google daje spore możliwości zwiększania ruchu organicznego z wyszukiwarki Google.

Osiągamy to poprzez optymalizację serwisu pod kątem fraz long tail-owych, które, mimo że posiadają mniejsze wolumeny wyszukiwania, odpowiadają za ponad 70% dowożenia wartościowego (konwertującego) ruchu na stronie www.

Wsparcie w procesie sprzedaży i współczynnika konwersji

Pozycjonowanie sklepu online jest wsparciem Twojego procesu sprzedażowego (a nie jego przejęciem).
Działania SEO mają za zadanie dowieźć jak najbardziej dopasowany do Twojego asortymentu ruch zainteresowanych użytkowników. To czy nastąpi konwersja wynika ze znacznie obszerniejszego zagadnienia. Znaczenie bowiem ma przejrzystość serwisu internetowego, jego intuicyjność (użyteczność), prowadzona polityka sprzedaży i proces sprzedaży (koszyk zakupowy).

Zwiększenie rozpoznawalności i prestiżu Twojego biznesu

Dzięki zwiększeniu widoczności Twojego sklepu na coraz to szersze grupy fraz kluczowych – zyskasz coraz większą przestrzeni wśród wyników organicznych.

To z pewnością nie przejdzie bez echa w Twojej branży. Co za tym idzie – wraz ze zwiększaniem zasięgu organicznego w Google – będzie rosnąć rozpoznawalność Twojego biznesu.

Precyzyjne docieranie z ofertą sklepu do potencjalnego klienta

Najważniejszym w tym aspekcie elementem jest optymalizacja sklepu internetowego. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na szerokim spektrum fraz kluczowych (long tail), w wyniku czego możliwe będzie docieranie do potencjalnie zainteresowanych klientów. Optymalizacja pod kątem pozycjonowania szerokiego jest najlepszym rozwiązaniem w przypadku dużych sklepów z szerokim asortymentem produktowym.
Tym bardziej jeśli wiemy, że 15% zapytań każdego dnia wpisywanych do wyszukiwarki Google to unikalne (nigdy wcześniej się nie pojawiające) zapytania (źródło: https://searchengineland.com/google-reaffirms-15-searches-new-never-searched-273786).

Zwiększenie widoczności Twojego sklepu

Jest to podstawowe zadanie działań SEO dla sklepu internetowego. Dzięki optymalizacji wewnętrznej serwisu oraz pozyskiwaniu wartościowych odnośników, jesteśmy w stanie poprawić widoczność organiczną Twojego sklepu (dla mniej konkurencyjnych fraz w ciągu 3-4 miesięcy od momentu wdrożenia naszych rekomendacji, a dla fraz mocno konkurencyjnych powyżej 6 miesięcy).
Widoczność organiczna w Google jest miarą wyświetlania się konkretnej ilości słów kluczowych w TOP3, TOP10 oraz TOP100 wyników wyszukiwarki. Stale rosnąca widoczność strony internetowej na frazy powiązane z prowadzonym biznesem jest jednym z najważniejszych czynników wynikających z działań SEO (wpływających na pozycjonowanie Ecommerce).

Posłuchaj naszego 
podcastu i dowiedz się 
więcej o SEO

Jak zacząć pozycjonowanie sklepu internetowego?

Optymalizacja tytułów i nagłówków
Optymalizacja treści
Optymalizacja Architektury Informacji w obrębie sklepu i linkowania wewnętrznego
Optymalizacja sklepu internetowego pod kątem technicznego SEO

Są to podstawowe  elementy, które wpływają na pozycje stron i sklepów internetowych w wyszukiwarce. Poprawnie zoptymalizowane tytuły i nagłówki wspierają działania SEO – w sporym uproszczeniu dzięki tym dwóm elementom roboty indeksujące Google (tzw. Googlebot’y) są w stanie zrozumieć „o czym jest dana podstrona” w obrębie serwisu.

 

Mamy tu na myśli samą optymalizację pod kątem SEO – stron kategorii, podkategorii, kart produktowych, jak i utworzenie na stronie sklepu bloga o charakterze poradnika. Trzeba mieć na uwadze fakt, że obecnie ponad 60% użytkowników, którzy dokonali zakupu na stronie sklepu swoją przygodę z danym e-sklepem zaczęło właśnie od stron blogowych/ poradnikowych (a nie mylnie od strony głównej czy strony kategorii z produktami). Zatem dlatego właśnie tak bardzo istotne jest tworzenie autorskiego contentu, który przedstawi dany sklep i jego pracowników jako ekspertów w swojej branży, którzy po prostu „znają się na rzeczy”.

Często pomijany aspekt, będący jednocześnie jednym z kluczowych elementów optymalizacji sklepu pod kątem późniejszego pozycjonowania. Dla Googlebot-ów odpowiednia nawigacja (menu, czy breadcrumbs) i linkowanie wewnętrzne (linki śródtekstowe, sekcje polecanych produktów czy linkowanie z bloga do konkretnych produktów w sklepie) pomaga w zrozumieniu struktury całego serwisu. Jest to bardzo ważny element budowania przemyślanej strategii SEO, gdyż niepoprawnie przeprowadzony może spowodować utrudnienie dostępu robotom wyszukiwarki do danej podstrony. To z kolei może negatywnie przełożyć się na jej widoczność – a tym samym dostępność dla użytkowników.

Jednym z kluczowych elementów budowy widoczności organicznej jest optymalizacja sklepów internetowych pod kątem technicznym. Ma ona na celu skuteczne crawl’owanie, renderowanie oraz w ostateczności zaindeksowanie i wyświetlenie zawartości serwisu przez Google.

Wśród elementów wpływających na techniczne SEO wymienia się m.in.:

  • indeksacja treści przez Googlebot’y (to, że użytkownik widzi daną treść na stronie wcale nie znaczy, że roboty Google je widzą – weryfikacja w Google Search Console);
  • duplikacja wewnętrzna/ zewnętrzna serwisu – polecamy jak działać w duplikacji dwóch artykułach na naszym blogu: jak zapobiegać duplikacji oraz jakich narzędzi do analizy stopnia duplikacji warto używać.
  • błędy w działaniu serwera;
  • nadmierne zużywanie crawl budget’u;
  • niedziałające podstrony i uszkodzone linkowanie wewnętrzne;
  • wdrożenie wersji językowych – hreflang;
  • zarządzanie filtrowaniem, sortowaniem oraz paginacją;
  • zarządzanie plikiem robots.txt;
  • web performance – czas, w którym wyświetlą się najważniejsze elementy serwisu, które wynikają z intencji użytkownika (warto wziąć pod uwagę dane z narzędzia Chrome UX Report – skr. Crux);
  • optymalizacja i dostosowanie sklepu pod kątem urządzeń mobilnych (możliwości obliczeniowe Google w odniesieniu do różnego typu urządzeń mobilnych, które mają różnego rodzaju wydajność – RAM czy CPU);
  • używanie JavaScript’u.

 

Odnośnie wykorzystania JavaScript’u na stronie, musimy wziąć pod uwagę fakt, że Googlebot’y w pewnym stopniu nie są w stanie przerenderować, a następnie zaindeksować zawartości wywoływanej w wyniku wykonania JavaScript’u.

W tym przypadku robot indeksujący Google jest w stanie „dostrzec” tylko 36 ze 143 produktów.

Mając na uwadze tak powszechne używanie JavaScript’u na stronach internetowych, należy w szczególny sposób optymalizować swój sklep pod kątem technicznego SEO i w precyzyjniejszej i węższej specjalizacji – JavaScript SEO.

 

Koszt pozycjonowania sklepu internetowego

Wskazany zakres cen jest mocno orientacyjny i ma za zadanie wskazać koszty działań SEO, które są nie mniejsze niż wskazane. Wycena usług powstaje po indywidualnej analizie przez Specjalistę SEO.

Minimalna cena

3900

Przed wyceną analizujemy kondycję sklepu pod kątem SEO - sprawdzamy jego bieżącą i historyczną widoczność, oceniamy profil linków i stopień wdrożenia optymalizacji pod kątem SEO. Bierzemy również pod uwagę to na ile silna jest konkurencja i jakie są cele klienta.

Na tej podstawie wyznaczamy strategie i konkretny plan działania.
W wycenie jasno i transparentnie wskazujemy co składa się na całościowy budżet i jaki jego % będzie wydatkowany na:

research i pozyskanie linków, 

na działania contentowe, 

na pracę projektową, analizy i konsulting

Podcast #DBF

Podcast Dziennik Budowy Firmy powstał w 2020 roku. W jego tworzenie zaangażowany jest cały zespół Fox Strategy, który porusza tematy z obszaru biznesu i marketingu - m.in. SEO, contentu, ASO, Adwords, HR i zarządzania.
Słuchaj podcastu

Sprytne Kursy

Chcąc dzielić się swoją wiedzą, przygotowaliśmy dwa kursy online: 20-godzinny Sprytny Kurs SEO i ponad 40-godzinny Sprytny Kurs Ads. Zakres materiału odpowie na potrzeby osób początkujących i średnio-zaawansowanych.
Zobacz kursy

Newsletter

Co 2. tygodnie na Twojej skrzynce mogą pojawić się obszerny newsletter, w którym znajdziesz m.in. ProTipy marketingowe, porady dla Twojego biznesu, newsy i plotki z branży SEO/SEM oraz kody rabatowe na nasze kursy online.
Zapisz się

Zapisz się do newslettera 

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Zapytaj o ofertę

    Katarzyna Baranowska

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    NIP: 8971837880
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram