Są to podstawowe elementy, które wpływają na pozycje stron i sklepów internetowych w wyszukiwarce. Poprawnie zoptymalizowane tytuły i nagłówki wspierają działania SEO – w sporym uproszczeniu dzięki tym dwóm elementom roboty indeksujące Google (tzw. Googlebot’y) są w stanie zrozumieć „o czym jest dana podstrona” w obrębie serwisu.
Mamy tu na myśli samą optymalizację pod kątem SEO – stron kategorii, podkategorii, kart produktowych, jak i utworzenie na stronie sklepu bloga o charakterze poradnika. Trzeba mieć na uwadze fakt, że obecnie ponad 60% użytkowników, którzy dokonali zakupu na stronie sklepu swoją przygodę z danym e-sklepem zaczęło właśnie od stron blogowych/ poradnikowych (a nie mylnie od strony głównej czy strony kategorii z produktami). Zatem dlatego właśnie tak bardzo istotne jest tworzenie autorskiego contentu, który przedstawi dany sklep i jego pracowników jako ekspertów w swojej branży, którzy po prostu „znają się na rzeczy”.
Często pomijany aspekt, będący jednocześnie jednym z kluczowych elementów optymalizacji sklepu pod kątem późniejszego pozycjonowania. Dla Googlebot-ów odpowiednia nawigacja (menu, czy breadcrumbs) i linkowanie wewnętrzne (linki śródtekstowe, sekcje polecanych produktów czy linkowanie z bloga do konkretnych produktów w sklepie) pomaga w zrozumieniu struktury całego serwisu. Jest to bardzo ważny element budowania przemyślanej strategii SEO, gdyż niepoprawnie przeprowadzony może spowodować utrudnienie dostępu robotom wyszukiwarki do danej podstrony. To z kolei może negatywnie przełożyć się na jej widoczność – a tym samym dostępność dla użytkowników.
Jednym z kluczowych elementów budowy widoczności organicznej jest optymalizacja sklepów internetowych pod kątem technicznym. Ma ona na celu skuteczne crawl’owanie, renderowanie oraz w ostateczności zaindeksowanie i wyświetlenie zawartości serwisu przez Google.
Wśród elementów wpływających na techniczne SEO wymienia się m.in.:
Odnośnie wykorzystania JavaScript’u na stronie, musimy wziąć pod uwagę fakt, że Googlebot’y w pewnym stopniu nie są w stanie przerenderować, a następnie zaindeksować zawartości wywoływanej w wyniku wykonania JavaScript’u.
W tym przypadku robot indeksujący Google jest w stanie „dostrzec” tylko 36 ze 143 produktów.
Mając na uwadze tak powszechne używanie JavaScript’u na stronach internetowych, należy w szczególny sposób optymalizować swój sklep pod kątem technicznego SEO i w precyzyjniejszej i węższej specjalizacji – JavaScript SEO.
Przed wyceną analizujemy kondycję sklepu pod kątem SEO - sprawdzamy jego bieżącą i historyczną widoczność, oceniamy profil linków i stopień wdrożenia optymalizacji pod kątem SEO. Bierzemy również pod uwagę to na ile silna jest konkurencja i jakie są cele klienta.
• research i pozyskanie linków,
• na działania contentowe,
• na pracę projektową, analizy i konsulting
Fox Strategy sp. z o.o.
NIP: 8971837880
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław
Fox Strategy sp. z o.o.
NIP: 8971837880
ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
50-044 Wrocław