Chcąc rozpocząć sprzedaż swoich produktów konsumentom w Niemczech to oprócz posiadania pomocy prawnej przy np.:
• zakładaniu bądź to działalności gospodarczej (w niem. Einzelunternehmer – czyli Działalność na własny rachunek) w Niemczech;
• spółki z ograniczoną odpowiedzialnością - Gesellschaft mit beschränkter Haftung (GmbH) oraz Haftungsbeschränkt (UG) – (tzw. mini GmbH);
• czy też Gesellschaft bürgerlichenRecht (w skr. GbR).
To równie ważne jak forma prawna organizacji w Niemczech jest posiadanie biura rachunkowego w Niemczech, które zarówno zna „od podszewki” wszystkie aspekty niemieckiego prawa podatkowego, jak również będzie w stanie skutecznie obsłużyć klientów wywodzących się z Polski i nie znających tak dobrze tamtejszego systemu podatkowego, jak nasz rodzimy w Polsce.
Tym samym dobrym rozwiązaniem jest posiadanie sprawdzonego partnera biznesowego, który jest zaznajomiony z prawem finansowym obowiązującym na terenie Niemiec.