Czym jest ASO?
App Store Optimization, w wolnym tłumaczeniu, oznacza optymalizację aplikacji, w taki sposób by zajmowała jak najlepszą pozycję w wyszukiwarkach. Mowa oczywiście o wyszukiwarkach sklepów aplikacjami, które w ostatnich latach zyskują na coraz to większej popularności.
Jest to stosunkowo nowa usługa, która w dużej mierze ma odpowiadać na rosnące zainteresowanie aplikacjami mobilnymi – a co za tym idzie również na trendy. Fox Strategy, jako jednak z nielicznych agencji na polskim rynku, odpowiada na to zapotrzebowanie.
ASO, czyli pozycjonowanie aplikacji mobilnych
Aby mówić o kompleksowości usługi pozycjonowania aplikacji niezbędne jest wyróżnienie dwóch zasadniczych elementów:
- Optymalizacji aplikacji mobilnej, czyli działania skupione na dostosowaniu aplikacji pod wyszukiwarkę sklepu. Oprócz czytelności, przejrzystości i atrakcyjności wizualnej ważną są też elementy będące czynnikami rankingowymi w app store’ach. Rekomendacje ich dotyczące przygotowujemy na pierwszym etapie działań ASO.
- Budowanie Link Popularity appki – działania związane z pozyskiwaniem linków do podstrony pozycjonowanej aplikacji. Do tego celu używamy miejsc, z których skorzystaliby użytkownicy aplikacji, a także takich, które zostaną docenione przez roboty wyszukiwarki (w grę wchodzi tu marketing poleceń oraz wpisy do wysokiej jakości katalogów aplikacji.
Nasza usługa obejmuje wszystkie te działania, oferując przy tym najbardziej wszechstronne pozycjonowanie aplikacji.
Zainteresował Cię temat pozycjonowania aplikacji mobilnych? Więcej o optymalizacji, sposobie działań i czynnikach rankingowych w Google Play i App Store, możesz dowiedzieć się z prelekcji na 11 edycji SEMKRK (wideo obok) lub przeczytać na naszym blogu:
Pobierz e-booka o ASO
Wiedza pozyskana podczas pracy naszych Specjalistów z aplikacjami różnych branż: od agregatorów ofert pracy przez biura podróży po aplikacje edukacyjne.
Posłuchaj o ASO
Zobacz naszą prezentację o ASO na #11 SEMKRK:
Co możesz zyskać dzięki pozycjonowaniu aplikacji (App Store Optimization – ASO) ?
%
65% aplikacji jest instalowanych, po wcześniejszym odnalezieniu jej w wyszukiwarce AppStore.
%
70% Użytkowników pobiera aplikację na podstawie ocen innych pobierających.
Opinie o aplikacji to element, na którym również skupiamy się w audycie aplikacji. Średnia opinii, interakcja z użytkownikami, a także liczba opinii w porównaniu do konkurencji ma bezpośredni wpływ na widoczność aplikacji.
%
O 30% zwiększył się w 2017 roku czas spędzony w samych aplikacjach mobilnych.
Dane między innymi o czasie korzystania z aplikacji weryfikujemy na etapie audytu. Dodatkowo jeśli którykolwiek ze współczynników, w tym deinstalacji aplikacji jest niepokojąco wysoki, proponujemy audyt UX appki.
Zakres usługi App Store Optimization (ASO)
Pozycjonowanie aplikacji to złożony proces, w którym koncentrujemy się się na kilkunastu ważnych krokach. Każdy z nich oparty jest na analizie i doświadczeniu.
Swoje działania zaczynamy od analizy konkurencji, głównie w celu poznania rynku i nurtu, w który powinniśmy „uderzyć”. Na tej podstawie podejmujemy jeden z najważniejszych kroków – dobieramy tzw. słowa kluczowe. To na te frazy pozycjonowania aplikacja stoczy prawdziwą wojnę, by w ostateczności zająć jak najwyższą pozycję. Każdą listę dokładnie sprawdzamy i selekcjonujemy, wybierając tylko te słowa, które będą miały znaczenie dla Twojego biznesu.
Doświadczony sztab specjalistów przygotuje zoptymalizowany opis aplikacji – zarówno krótkich leadów jak i szerokiego opisu, składającego się z 3000 znaków. Uwzględnimy to co trafi do potencjalnego użytkownika – nie boimy się kreatywnych opisów, emoticon i technik, które przykują wzrok. Nie ominiemy również grafik, video lub screenów, które zamieścisz w opisie. Odpowiedni aspekt estetyczny – począwszy od ikony aplikacji, a ukończywszy na wszystkich wizualnych niuansach, ma realny wpływ na CTR (tzw. współczynnik klikalności w wynikach wyszukiwania). Tak samo znaczące się opinie – wierzymy, że w tym aspekcie nie jest ważna ilość, ale ich jakość.
Uwzględniamy zagrożenia, odpowiadamy na potrzeby, działamy rozważnie i wdrażamy tylko przemyślane działania marketingowe.
W ramach usługi pozycjonowania aplikacji dostarczamy unikatowe opisy stworzone na podstawie analizy grupy docelowej i doboru odpowiednich słów kluczowych. Doskonale znamy czynniki rankingujące, dlatego skupiamy się na optymalizacji takich elementów jak:
Dobór adekwatnych słów kluczowych
Optymalizacja elementów on-app
Optymalizacja grafik aplikacji
Budowa Link Popularity aplikacji mobilnej
Pozycjonowanie aplikacji mobilnej (ASO) – porównanie Google Play i App Store
Google oraz Apple, dostawcy popularnych systemów operacyjnych, stworzyli popularne sklepy z aplikacjami mobilnym. Ścigają się one w swojej popularności, imponując tym samym swoimi zyskami.
Z roku na rok, statystyki pokazują jak wiodący staje się rynek aplikacji mobilnych. Prostota i możliwość korzystania z danych usług o każdej porze dnia, nocy i w każdym miejscu, kusi użytkownika coraz mocniej. Poniższe liczby mają jasny, spójny przekaz – intratność aplikacji jest niemalże namacalna.
iOS
- 7,7 mld – to łączna ilość pobrań aplikacji w 2017 roku
- wynik z 2017 roku jest o 20% lepszy niż wynik z 2016 roku
- zarobki z aplikacji w sklepach szacowane są na 11,5 mld dolarów
- użytkownicy IPhone’a wydają znacznie więcej pieniędzy na aplikacje mobilne (95% więcej, niż użytkownicy Google Play)
ANDROID
- 19 mld – łączna ilość pobrań aplikacji w 2017 roku
- wzrost w stosunku rocznym wyniósł łącznie 10%
- najpopularniejsze kategorie w Google Play to: gry i finanse
- wydatki konsumenckie w Google Play od 2015 roku wzrosły czterokrotnie
ASO Wrocław
biuro@foxstrategy.pl
50-044 Wrocław
NIP: 8971837880
REGON: 366905453
KRS: 0000671014
Poproś o ofertę
na pozycjonowanie aplikacji mobilnych:
Szczegóły związane z przetwarzaniem danych osobowych znajdziesz w POLITYCE PRYWATNOŚCI.
Pozycjonowanie aplikacji mobilnych w Fox Strategy – ASO, App Store Optimization Wrocław
Ewelina Podrez
CEO, SEO & ASO Expert
797 282 742
📧 biuro@foxstrategy.pl