Pozycjonowanie aplikacji (App Store Optimization) to złożony proces, w którym koncentrujemy się się na kilkunastu ważnych krokach. Każdy z nich oparty jest na analizie i doświadczeniu.
Swoje działania zaczynamy od analizy konkurencji, głównie w celu poznania rynku i nurtu, w który powinniśmy „uderzyć”. Na tej podstawie podejmujemy jeden z najważniejszych kroków – dobieramy tzw. słowa kluczowe. To na te frazy pozycjonowania aplikacja stoczy prawdziwą wojnę, by w ostateczności zająć jak najwyższą pozycję. Każdą listę dokładnie sprawdzamy i selekcjonujemy, wybierając tylko te słowa, które będą miały znaczenie dla Twojego biznesu.
Następnie analizujemy elementy mające wpływ na widoczność strony aplikacji w sklepach Google Play oraz/lub App Store oraz przygotowujemy na tej podstawie rekomendacje do wdrożenia.
W ramach dalszej współpracy stałe działania skupiamy na szukaniu nowych fraz i dokręcaniu optymalizacji - głównie dlatego, że działania ASO to proces, a nie jednorazowe działanie. Podejmowane kroki dotyczą m.in. działań związanych z link buildingiem i promowaniem aplikacji za pomocą zewnętrznych treści (np. artykuły gościnne/sponsorowane).