Zgodnie z zapowiedzią, powracamy z drugą częścią protip’u: “Komunikacja firmy w dobie pandemii”. Tym razem słów kilka o komunikacji z Klientem za pośrednictwem Facebook’a i Instagram’a.

W zeszłym tygodniu opowiedziałam Ci o transparentnej komunikacji działalności firmy w Google My Business. Ta z mojej perspektywy SEOwca jest bardzo ważna, ponieważ wpływa na wizerunek marki w wyszukiwarce.

Dziś pokrótce, na bazie mojej wiedzy i doświadczeń, o możliwościach na Facebooku i Instagramie. Obostrzenia związane z COVID-19 zmieniają się z tygodnia na tydzień, stąd również komunikacja będzie miała kluczowe znaczenie w kontekście Twojej strategii social media.

Facebook & Instagram & inne social media

Komunikuj wprost zmiany w sposobie działania firmy

Otwarta komunikacja (nie tylko) w dobie pandemii to podstawa 😃

  • Spotykasz się z klientami offline czy online?
  • Zespół pracuje zdalnie czy na miejscu?
  • Działacie bez zmian czy ograniczacie zakres / zmieniacie formę świadczenia usług?

Zaplanuj posty informujące o tym, w jaki sposób funkcjonuje Twoja firma.

Mogą to być proste grafiki. U nas, jeszcze w marcu, sprawdził się kolaż zdjęć zespołu z domowych miejsc pracy i informacja, że do odwołania pracujemy zdalnie, a potem sygnały o delikatnym powrocie do biura. W naszym przypadku to wystarczyło, ponieważ swoje usługi możemy świadczyć tak naprawdę z dowolnego miejsca nas świecie.

W przypadku biznesu lokalnego czy na przykład branży eventowej, obostrzenia mają realny wpływ na działanie firmy i warto informować i tym samym uspokajać klientów, a dzięki ułatwiać im funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Nie zapomnij o tym w natłoku obowiązków.

Facebook & Instagram

Skorzystaj z dedykowanych narzędzi i pomocy

Jeśli Twoja firma ma kłopoty w związku z ograniczonym dotarciem do klientów, możesz ubiegać się Grant od Facebooka i uzyskać środki na reklamę. Jeśli jesteś małym biznesem, warto zainteresować się tematem!

Zwróć uwagę również na nowe funkcje na Instagramie, pozwalające na: oznaczanie produktów na zdjęciach (obecne również na Facebooku), a także przekierowanie do serwisów partnerskich w przypadku dowozu jedzenia czy sprzedaży kart podarunkowych. Wśród partnerów, których możesz dodać jako link w przycisku działania są: Glovo, Pyszne.pl, Uber Eats, Wolt, Gift Up! i SumUp.

Jeśli jeszcze nie miałeś / miałaś okazji, posłuchaj pierwszego odcinka podcastu Dziennik Budowy Firmy, w którym opowiadałam, jak radzić sobie z sytuacjach kryzysowych, pod kątem biznesowym, jak i marketingowym. Już na początku listopada, w 26-stym odcinku Dziennika Budowy Firmy, odpowiem na Wasze pytania związane z wymienionymi elementami strategii. 

To już koniec tej serii. Mamy nadzieję, że protip’y dotyczące przetrwania biznesu w trakcie pandemii, były przydatne i pozwoliły wdrożyć kilka udogodnień dla Ciebie i Twoich Klientów. Zachęcamy do subskrypcji naszego newslettera, w którym co środę, oprócz najnowszych ploteczek ze świata Google, przygotowujemy dla Ciebie nowy protip.

-Protip Eweliny Podrez, w redakcji Agaty Kaliatzi i wsparciu graficznym Aleksandry Sudnik