#Protip 9 Komunikacja pracy firmy w dobie pandemii cz.2 Facebook i Instagram

12 kwietnia 2021

Zgodnie z zapowiedzią, powracamy z drugą częścią protip'u: "Komunikacja firmy w dobie pandemii". Tym razem słów kilka o komunikacji z Klientem za pośrednictwem Facebook'a i Instagram'a.

W zeszłym tygodniu opowiedziałam Ci o transparentnej komunikacji działalności firmy w Google My Business. Ta z mojej perspektywy SEOwca jest bardzo ważna, ponieważ wpływa na wizerunek marki w wyszukiwarce.

Dziś pokrótce, na bazie mojej wiedzy i doświadczeń, o możliwościach na Facebooku i Instagramie. Obostrzenia związane z COVID-19 zmieniają się z tygodnia na tydzień, stąd również komunikacja będzie miała kluczowe znaczenie w kontekście Twojej strategii social media.


Facebook & Instagram & inne social media

Komunikuj wprost zmiany w sposobie działania firmy

Otwarta komunikacja (nie tylko) w dobie pandemii to podstawa 😃

  • Spotykasz się z klientami offline czy online?
  • Zespół pracuje zdalnie czy na miejscu?
  • Działacie bez zmian czy ograniczacie zakres / zmieniacie formę świadczenia usług?

Zaplanuj posty informujące o tym, w jaki sposób funkcjonuje Twoja firma.

Mogą to być proste grafiki. U nas, jeszcze w marcu, sprawdził się kolaż zdjęć zespołu z domowych miejsc pracy i informacja, że do odwołania pracujemy zdalnie, a potem sygnały o delikatnym powrocie do biura. W naszym przypadku to wystarczyło, ponieważ swoje usługi możemy świadczyć tak naprawdę z dowolnego miejsca nas świecie.

W przypadku biznesu lokalnego czy na przykład branży eventowej, obostrzenia mają realny wpływ na działanie firmy i warto informować i tym samym uspokajać klientów, a dzięki ułatwiać im funkcjonowanie w nowej rzeczywistości. Nie zapomnij o tym w natłoku obowiązków.

Facebook & Instagram

Skorzystaj z dedykowanych narzędzi i pomocy

Jeśli Twoja firma ma kłopoty w związku z ograniczonym dotarciem do klientów, możesz ubiegać się Grant od Facebooka i uzyskać środki na reklamę. Jeśli jesteś małym biznesem, warto zainteresować się tematem!

Zwróć uwagę również na nowe funkcje na Instagramie, pozwalające na: oznaczanie produktów na zdjęciach (obecne również na Facebooku), a także przekierowanie do serwisów partnerskich w przypadku dowozu jedzenia czy sprzedaży kart podarunkowych. Wśród partnerów, których możesz dodać jako link w przycisku działania są: Glovo, Pyszne.pl, Uber Eats, Wolt, Gift Up! i SumUp.

Więcej informacji o narzędziach od Facebooka i Instagrama

Jeśli jeszcze nie miałeś / miałaś okazji, posłuchaj pierwszego odcinka podcastu Dziennik Budowy Firmy, w którym opowiadałam, jak radzić sobie z sytuacjach kryzysowych, pod kątem biznesowym, jak i marketingowym. Już na początku listopada, w 26-stym odcinku Dziennika Budowy Firmy, odpowiem na Wasze pytania związane z wymienionymi elementami strategii. 

DBF #1: Mała firma vs. koronawirus. 6 elementów zarządzania kryzysowego.

To już koniec tej serii. Mamy nadzieję, że protip'y dotyczące przetrwania biznesu w trakcie pandemii, były przydatne i pozwoliły wdrożyć kilka udogodnień dla Ciebie i Twoich Klientów. Zachęcamy do subskrypcji naszego newslettera, w którym co środę, oprócz najnowszych ploteczek ze świata Google, przygotowujemy dla Ciebie nowy protip.

-Protip Eweliny Podrez, w redakcji Agaty Kaliatzi i wsparciu graficznym Aleksandry Sudnik

Ewelina Podrez-Siama
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Ewelina Podrez-Siama
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji. Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej. Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram