Zmiany zachodzące w środowisku Google - marzec 2021

9 kwietnia 2021

Marzec wykazał się dość wysoką zmiennością w organicznych wynikach wyszukiwania Google. W trakcie miesiąca serwisy takie jak Search Engine Roundtable kilkukrotnie wskazywały na zauważalne niepotwierdzone aktualizacje algorytmu (w tym silny update dla wyników lokalnych).


  • Google opublikował aktualizację FAQ dotyczącego Core Web Vitals. Nową wersję uzupełniono o sporą ilość informacji, z którymi warto zapoznać się przed majem, w którym planowany jest update algorytmu.

https://searchengineland.com/google-expands-its-core-web-vitals-and-page-experience-update-faqs-347361

  • Podczas Google Office Hours z 19 marca, John Mueller (Google) poinformował o wyłączeniu automatycznego przenoszenia witryn do Mobile-First Index. Ostatnia pula domen została dołączona do kolejki, by finalnie przejść do indeksowania mobilnego łącznie. Ten moment oznaczać będzie całkowite przejście wyszukiwarki Google na Mobile-First Index. John Mueller oznajmił, że będzie miał on miejsce maksymalnie w najbliższych miesiącach. Im większy procent domen oczekujących, tym silniej może się to przełożyć na zmienność w wynikach wyszukiwania Google.

https://www.seroundtable.com/google-last-batch-mobile-first-indexing-31116.html

  • Rand Fishkin (SparkToro) opublikował wyniki badania, z których wynika, że prawie 65% zapytań w wyszukiwarce Google w 2020 r. nie zakończyło się kliknięciem żadnego wyniku (tzw. zero-click searches). Nie należy jednak mylić braku kliknięcia z brakiem odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z raportem.

In 2020, Two Thirds of Google Searches Ended Without a Click

  • Branża SEO dość jednogłośnie nie spodziewa się rewolucji w związku z wdrożeniem update’u Core Web Vitals. Rzeczywiście, także Martin Splitt (Google) zdaje się potwierdzać taką wersję, odpowiadając na Twitterze, że witryny spełniające wymagania metryk CWV, mogą otrzymać mały awans w rankingu Google.

https://www.seroundtable.com/google-core-web-vitals-ranking-advantage-31071.html

  • Między 10, a 23 marca Google potwierdził występowanie problemu z crawlowaniem witryn, spowodowanego przyczyną po stronie Google

https://searchengineland.com/google-crawl-stats-report-data-issue-347233


WYKRESY ZMIAN W WYNIKACH WYSZUKIWANIA

W marcu doświadczyliśmy silniejszych wahań w wynikach wyszukiwania Google. Najsilniejsza zmienność , mierzona dla Stanów Zjednoczonych, wystąpiła w dniach 14 i 20 marca, choć ponadprzeciętnymi fluktuacjami odznaczyły się także dni 4, 11 (W okolicach 10 marca miał miejsce także niepotwierdzony silny update wyników lokalnych) i 15 marca. W Google.pl, do zdecydowanie „żywych” należały dni 21 marca i 24 marca, przy czym ten ostatni wskazuje na najwyższą zmienność w całym kwartale.

Źródło: https://www.advancedwebranking.com/google-algorithm-changes/
Źródło: https://www.senuto.com/pl/
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram