Marzec wykazał się dość wysoką zmiennością w organicznych wynikach wyszukiwania Google. W trakcie miesiąca serwisy takie jak Search Engine Roundtable kilkukrotnie wskazywały na zauważalne niepotwierdzone aktualizacje algorytmu (w tym silny update dla wyników lokalnych).

  • Google opublikował aktualizację FAQ dotyczącego Core Web Vitals. Nową wersję uzupełniono o sporą ilość informacji, z którymi warto zapoznać się przed majem, w którym planowany jest update algorytmu.
  • Podczas Google Office Hours z 19 marca, John Mueller (Google) poinformował o wyłączeniu automatycznego przenoszenia witryn do Mobile-First Index. Ostatnia pula domen została dołączona do kolejki, by finalnie przejść do indeksowania mobilnego łącznie. Ten moment oznaczać będzie całkowite przejście wyszukiwarki Google na Mobile-First Index. John Mueller oznajmił, że będzie miał on miejsce maksymalnie w najbliższych miesiącach. Im większy procent domen oczekujących, tym silniej może się to przełożyć na zmienność w wynikach wyszukiwania Google.
  • Rand Fishkin (SparkToro) opublikował wyniki badania, z których wynika, że prawie 65% zapytań w wyszukiwarce Google w 2020 r. nie zakończyło się kliknięciem żadnego wyniku (tzw. zero-click searches). Nie należy jednak mylić braku kliknięcia z brakiem odpowiedzi na zapytanie użytkownika. Zachęcamy do szczegółowego zapoznania się z raportem.
  • Branża SEO dość jednogłośnie nie spodziewa się rewolucji w związku z wdrożeniem update’u Core Web Vitals. Rzeczywiście, także Martin Splitt (Google) zdaje się potwierdzać taką wersję, odpowiadając na Twitterze, że witryny spełniające wymagania metryk CWV, mogą otrzymać mały awans w rankingu Google.
  • Między 10, a 23 marca Google potwierdził występowanie problemu z crawlowaniem witryn, spowodowanego przyczyną po stronie Google

WYKRESY ZMIAN W WYNIKACH WYSZUKIWANIA

W marcu doświadczyliśmy silniejszych wahań w wynikach wyszukiwania Google. Najsilniejsza zmienność , mierzona dla Stanów Zjednoczonych, wystąpiła w dniach 14 i 20 marca, choć ponadprzeciętnymi fluktuacjami odznaczyły się także dni 4, 11 (W okolicach 10 marca miał miejsce także niepotwierdzony silny update wyników lokalnych) i 15 marca. W Google.pl, do zdecydowanie „żywych” należały dni 21 marca i 24 marca, przy czym ten ostatni wskazuje na najwyższą zmienność w całym kwartale.

 

 

Źródło: https://www.advancedwebranking.com/google-algorithm-changes/

Źródło: https://www.senuto.com/pl/