Zmiany w wyszukiwarce Google – kwiecień 2023

Ostatni miesiąc w wyszukiwarce Google, w porównaniu do marcowych wahań wywołanych core updatem, nie należał do wybitnie zmiennych. Nie oznacza to jednak, że był on pozbawiony ważnych wydarzeń, do których należał April 2023 Reviews Update.


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w kwietniu 2023 roku?

Niespełna miesiąc po marcowym core updacie, nadeszła pora na kolejną aktualizację od Google. Tym razem mowa o April 2023 Reviews Update. Wprawne oko szybko zauważy, że mowa o czymś więcej, niż kolejnym Product Reviews Update. Rzeczywiście, w związku ze zmianami, Google wychodzi ponad weryfikację opinii na temat produktów, biorąc pod uwagę także recenzje usług, firm i mediów. Aktualizacja doczekała się swojego finału 25 kwietnia 2023 roku. (Źródło)

Google opublikował WebSpam Report dotyczący 2022 roku. Dowiadujemy się z niego między innymi o tym, że SpamBrain wykrył pięć razy więcej witryn niskiej jakości, niż w poprzednim roku. Ponadto 99% odwiedzin pochodzących z wyszukiwarki Google było wolnymi od spamu. (Źródło)

Z przewodnika po systemach rankingowych, Google usunął informacje o kilku systemach związanych z page experience. Należały do nich systemy page experience, mobile-friendly, page speed oraz secure site. Co więcej, Google nie przeniósł ich do sekcji systemów wycofanych. Informacje na ich temat, zwyczajnie usunięto z tekstu. (Źródło)

Google przedstawił swojego nowego robota indeksującego- GoogleOther. Jest on podobny do Googlebota, indeksuje publiczną sieć, przestrzegając tych samych dyrektyw i finalnie ma na celu jego odciążenie. (Źródło)

Google rozszerzył informacje o dostawie i zwrotach w wynikach wyszukiwania. Pełną listę informacji o zmianach znajdziesz na developers.google.com (źródło podane niżej). (Źródło)


Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – styczeń 2023 r.

Czy April 2023 Review Update wiązał się z większą zmiennością w wyszukiwarce? Najprawdopodobniej tak, co wyjaśniono w tym artykule. Na ponadstandardowe wahania, analizując wykres narzędzia SemRush, mogliśmy trafić 20, 23 i 25 kwietnia. Wykres innego narzędzia, MozCast, potwierdza wyższe fluktuacje w dniu 23 kwietnia, klasyfikując w normie pozostałe dni miesiąca.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram