Zmiany w wyszukiwarce Google – styczeń 2023

9 lutego 2023

Końcówka roku potrafi zaskoczyć. Po skąpym w wiadomości i aktualizacje listopadzie, w grudniu Google zaserwował internautom dwie istotne aktualizacje: Link Spam Update oraz Helpful Content Update. W porównaniu do poprzednich miesięcy, doświadczaliśmy także wyższej zmienności w wynikach wyszukiwania.


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w styczniu 2023 roku?

Google Helpful Content Update oraz Link Spam Update zostały oficjalnie zakończone. Dwie ogłoszone przez Google aktualizacje, o których wspomnieliśmy także w poprzednim podsumowaniu, dobiegły końca 12 stycznia, czyli po odpowiednio 38 i 29 dniach. (Źródło)

Google wprowadził nowe ograniczenia dot. treści generowanych przez użytkowników w obrębie Map Google. Krok ten ma na celu zwiększyć przydatność i jakość informacji publikowanych obrębie mapek. (Źródło)


26 stycznia wyciekł duży pakiet kodu źródłowego z usług rosyjskiego Yandexa, w tym z wyszukiwarki Yandex.ru, co doprowadziło do ujawnienia 1922 czynników. Wspominamy o tym także w kontekście Google, ze względu na liczne podobieństwa algorytmiczne obu silników wyszukiwania. (Źródło)

Najlepsze praktyki od Google

Google zaktualizował najlepsze praktyki dla obrazów i Google Discover. Zmiany zostały szczegółowo omówione tutaj.


Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – styczeń 2023 r.

Pomimo zakończenia Link Spam Update i Helpful Content Update, już 14 i 18 stycznia w mediach i społecznościach branżowych pojawiły się pierwsze wzmianki o podwyższonej zmienności w wynikach wyszukiwania (link 1, link 2).  

Wykres narzędzia MozCast analizującego fluktuacje w wynikach wyszukiwania Google, wskazuje na spore wahania w styczniu, zwłaszcza pierwszej połowie miesiąca. Szczególnie warto wskazać dni:  4, 11, 14 i 18 stycznia.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram