Końcówka roku potrafi zaskoczyć. Po skąpym w wiadomości i aktualizacje listopadzie, w grudniu Google zaserwował internautom dwie istotne aktualizacje: Link Spam Update oraz Helpful Content Update. W porównaniu do poprzednich miesięcy, doświadczaliśmy także wyższej zmienności w wynikach wyszukiwania.
Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w styczniu 2023 roku?
Google Helpful Content Update oraz Link Spam Update zostały oficjalnie zakończone. Dwie ogłoszone przez Google aktualizacje, o których wspomnieliśmy także w poprzednim podsumowaniu, dobiegły końca 12 stycznia, czyli po odpowiednio 38 i 29 dniach. (Źródło)
Google wprowadził nowe ograniczenia dot. treści generowanych przez użytkowników w obrębie Map Google. Krok ten ma na celu zwiększyć przydatność i jakość informacji publikowanych obrębie mapek. (Źródło)
26 stycznia wyciekł duży pakiet kodu źródłowego z usług rosyjskiego Yandexa, w tym z wyszukiwarki Yandex.ru, co doprowadziło do ujawnienia 1922 czynników. Wspominamy o tym także w kontekście Google, ze względu na liczne podobieństwa algorytmiczne obu silników wyszukiwania. (Źródło)
Najlepsze praktyki od Google
Google zaktualizował najlepsze praktyki dla obrazów i Google Discover. Zmiany zostały szczegółowo omówione tutaj.
Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – styczeń 2023 r.
Pomimo zakończenia Link Spam Update i Helpful Content Update, już 14 i 18 stycznia w mediach i społecznościach branżowych pojawiły się pierwsze wzmianki o podwyższonej zmienności w wynikach wyszukiwania (link 1, link 2).
Wykres narzędzia MozCast analizującego fluktuacje w wynikach wyszukiwania Google, wskazuje na spore wahania w styczniu, zwłaszcza pierwszej połowie miesiąca. Szczególnie warto wskazać dni: 4, 11, 14 i 18 stycznia.
Latest posts by Oktawian Kitala
(see all)