Końcówka roku potrafi zaskoczyć. Po skąpym w wiadomości i aktualizacje listopadzie, w grudniu Google zaserwował internautom dwie istotne aktualizacje: Link Spam Update oraz Helpful Content Update. W porównaniu do poprzednich miesięcy, doświadczaliśmy także wyższej zmienności w wynikach wyszukiwania.
Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w grudniu 2022 roku?
Już nie E-A-T, a E-E-A-T – Google zaktualizował wskazówki dla testerów jakości. Nowy element, czyli dodatkowe „E”, to słowo Experience, czyli Doświadczenie. W tym wypadku nowe wytyczne wskazują, że tworzone treści powinny być opracowywane przez osobę z doświadczeniem w omawianym temacie (Np. recenzja powinna polegać na faktycznym i dokładnym zaznajomieniem się z ocenianym produktem).
Za nami December 2022 Link Spam Update, czyli kolejny krok Google wymierzony w pozyskiwanie nienaturalnych linków prowadzących do witryny. W komunikacie Google powołuje się na wykorzystanie potencjału narzędzia SpamBrain, które wykorzystuje sztuczną inteligencję do zapobiegania spamowi. Informacja o aktualizacji pojawiła się 14 grudnia 2022 roku, a przewidywany okres zakończenia update’u został określony na okolice końca roku. Na moment publikacji naszego podsumowania, December 2022 Link Spam Update nadal pozostaje w toku.
Podobna sytuacja spotkała także kolejną aktualizację Helpful Content Update, której przeznaczeniem jest promocja przydatnych i użytecznych treści, przy jednoczesnym ograniczeniu widoczności stron niskiej jakości oraz stworzonych głównie pod kątem pozycjonowania.
Już teraz sprawdzisz aktualną kondycję wyszukiwarki za sprawą nowego Panelu stanu wyszukiwarki Google, który znajdziesz pod adresem: https://status.search.google.com/?hl=pl
Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – grudzień 2022 r.
Zmienność w grudniu ponownie nie należała do ekstremalnie wysokich, choć zwłaszcza w porównaniu do listopada okazała się bardziej intensywna.
Narzędzie MozCast wskazuje na wyższe fluktuacje w dniach: 2, 18, 22, 29.
Na ile wynikają one z ogłoszonych przez Google aktualizacji? Szczególnie w sytuacji rozciągniętego w czasie wdrożenia, trudno na ten temat wyrokować. Na pewno możemy jednak mówić o istotnie wyższej średniej zmienności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, której poziom utrzymuje się także na początku stycznia.
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]
Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]
21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.