ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU GOOGLE – kwiecień 2021

11 maja 2021

Po zmianach zachodzących w marcu i niemałej intensywności zmian w środowisku Google – kwiecień okraszony był nieco większą intensywnością pod kątem zmian w algorytmie wyszukiwarki.
W narzędziach do monitorowania obserwujemy nieco większe wahania w zmianach w algorytmie niż to miało miejsce w poprzednim miesiącu. Na końcu tego wpisu znajdziesz statystyki z tym związane.

Kwiecień na pewno nie był nudnym miesiącem, ponieważ kilka istotnych zmian i newsów ze strony Google, mogliśmy się dowiedzieć. Poniżej podsumowanie najważniejszych z nich.


Na początku kwietnia Google ogłosiło zmianę w narzędziu Google Search Console, która dotyczyła wdrożeniu dodatkowych funkcjonalności związanych
z wyrażeniami regularnymi w raporcie dotyczącym wydajności serwisów www.
Dowiedzieliśmy się tym samym, że w GSC jest możliwość zaawansowanego filtrowana za pomocą wyrażeń regularnych lub regex. Dzięki temu mamy możliwość tworzenia bardziej zaawansowanych zapytań i filtrowania opartych na stronach w kontekście danych zapytań i fraz kluczowych.

https://www.seroundtable.com/google-search-console-gains-regular-expressions-more-data-filters-31219.html

→ W połowie ubiegłego miesiąca Google nas poinformowało o zmianach w parametrze CLS (które jest częścią większej zmiany jak Core Web Vitals). Zmiana dotyczyła sprawiedliwszej (wg Google) ocenie pomiaru samego parametru. Oceniono, że pomiar serwisów, które otwierają się zbyt długo był w pierwotnym założeniu CLS błędnie ustawiony co mogłoby powodować penalizację sporej części stron www. Google wybrało jako właściwą opcję mierzenia w oknach sesji, które odpowiadają różnym częściom strony www, do których użytkownik dociera podczas scrollowania. Nowy system tym samym nie będzie karać długich w przewijaniu serwisów.

https://www.searchenginejournal.com/google-cumulative-layout-shift/402216/

W połowie kwietnia Google ogłosiło aktualizację algorytmu recenzji produktów. Niniejsza aktualizacja ma na celu „sprawiedliwsze wynagradzanie” recenzji produktów, które wytwarzają dogłębne badania, a nie tzw. „thin content”, który tylko podsumowuje kilka produktów.

Google announces product reviews algorithm update

Google poinformowało o zaprzestaniu publikacji sekcji Q&A w wynikach wyszukiwania. Pracownik Google poinformował nas, że nie będzie to mieć wpływu na funkcję Google Question Hub, ale wpływać będzie to na zdolność użytkowników do udzielania odpowiedzi w wyszukiwarce Google, gdy użytkownicy zadają pytania.

Google officially dropped Q&A on Google in search results

Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania

Kwiecień był dość intensywnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować całkiem sporo wahań wychodzących poza normę, jednak nie zauważyliśmy ich znaczącego odbicia na większości stron. Największe wahania narzędzia odnotowały w okolicach 11, 17 i 24 kwietnia, kiedy to faktycznie pewne zmiany w algorytmie mogły zostać wprowadzone.

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.ADVANCEDWEBRANKING.COM/GOOGLE-ALGORITHM-CHANGES/
ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SENUTO.COM/PL/
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Kamil Demidowski

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram