Po zmianach zachodzących w marcu i niemałej intensywności zmian w środowisku Google – kwiecień okraszony był nieco większą intensywnością pod kątem zmian w algorytmie wyszukiwarki.
W narzędziach do monitorowania obserwujemy nieco większe wahania w zmianach w algorytmie niż to miało miejsce w poprzednim miesiącu. Na końcu tego wpisu znajdziesz statystyki z tym związane.

Kwiecień na pewno nie był nudnym miesiącem, ponieważ kilka istotnych zmian i newsów ze strony Google, mogliśmy się dowiedzieć. Poniżej podsumowanie najważniejszych z nich.

Na początku kwietnia Google ogłosiło zmianę w narzędziu Google Search Console, która dotyczyła wdrożeniu dodatkowych funkcjonalności związanych
z wyrażeniami regularnymi w raporcie dotyczącym wydajności serwisów www.
Dowiedzieliśmy się tym samym, że w GSC jest możliwość zaawansowanego filtrowana za pomocą wyrażeń regularnych lub regex. Dzięki temu mamy możliwość tworzenia bardziej zaawansowanych zapytań i filtrowania opartych na stronach w kontekście danych zapytań i fraz kluczowych.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-search-console-gains-regular-expressions-more-data-filters-31219.html

→ W połowie ubiegłego miesiąca Google nas poinformowało o zmianach w parametrze CLS (które jest częścią większej zmiany jak Core Web Vitals). Zmiana dotyczyła sprawiedliwszej (wg Google) ocenie pomiaru samego parametru. Oceniono, że pomiar serwisów, które otwierają się zbyt długo był w pierwotnym założeniu CLS błędnie ustawiony co mogłoby powodować penalizację sporej części stron www. Google wybrało jako właściwą opcję mierzenia w oknach sesji, które odpowiadają różnym częściom strony www, do których użytkownik dociera podczas scrollowania. Nowy system tym samym nie będzie karać długich w przewijaniu serwisów.

Źródło

https://www.searchenginejournal.com/google-cumulative-layout-shift/402216/

W połowie kwietnia Google ogłosiło aktualizację algorytmu recenzji produktów. Niniejsza aktualizacja ma na celu „sprawiedliwsze wynagradzanie” recenzji produktów, które wytwarzają dogłębne badania, a nie tzw. „thin content”, który tylko podsumowuje kilka produktów.

Źródło

https://searchengineland.com/google-product-reviews-algorithm-update-347568

Google poinformowało o zaprzestaniu publikacji sekcji Q&A w wynikach wyszukiwania. Pracownik Google poinformował nas, że nie będzie to mieć wpływu na funkcję Google Question Hub, ale wpływać będzie to na zdolność użytkowników do udzielania odpowiedzi w wyszukiwarce Google, gdy użytkownicy zadają pytania.

Źródło

https://searchengineland.com/google-officially-dropped-qa-on-google-in-search-results-348152

Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania

Kwiecień był dość intensywnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować całkiem sporo wahań wychodzących poza normę, jednak nie zauważyliśmy ich znaczącego odbicia na większości stron. Największe wahania narzędzia odnotowały w okolicach 11, 17 i 24 kwietnia, kiedy to faktycznie pewne mogły zostać wprowadzone.

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.ADVANCEDWEBRANKING.COM/GOOGLE-ALGORITHM-CHANGES/

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SENUTO.COM/PL/