Blog Fox Strategy prowadzony jest (z większą lub mniejszą częstotliwością 😊) przez cały zespół. Zakładając go wiedzieliśmy z czym należy się zmierzyć – w końcu decyzja o tworzeniu wpisów i sekcji poradnikowej to nie lada wyzwanie dla każdego biznesu. Dla nas również, ponieważ każdy post uruchamia nasze pokłady kreatywności i zmusza do poszukiwania inspiracji. Zanim „puścimy” go w świat zastanawiamy się nad właściwym przekazem, który odda sens artykułu, a przy okazji nie zanudzi czytelnika na wstępie. Ostatecznie kilka godzin pracy nad wpisem blogowym procentuje.

Mówiąc wprost – to nie tylko „kawał” lektury, ale także ogromna szansa na uzyskanie dodatkowych korzyści.

Fakt jest jeden – coraz częściej prowadzimy blogi. Nie mówię tu o influencerach, którzy traktują swój blog jako bezpośrednie źródło dochodu. Mam na myśli firmy i przedsiębiorstwa, które zaczynają tworzyć content w postaci poradników i aktualności z branży.

Poniżej wykres prezentowany przez Statista Research Department, który przedstawia odsetek francuskich firm, prowadzących bloga lub mikrobloga w 2017 roku. Pierwszy słupek to niewielkie firmy, a trzeci słupek to przedsiębiorstwa największe, które wdrożyły takie rozwiązanie w ostatnich latach.

Źródło: https://www.statista.com/statistics/964697/share-companies-blog-microblog-by-size-france/

W Polsce statystyki prezentują się podobnie. Kiedy uświadomimy sobie, że 77% internautów czyta blogi, nie powinniśmy mieć obiekcji, że takie rozwiązanie jest nie tylko popularne, ale w dużym ujęciu po prostu opłacalne. Idąc za tym przekonaniem, odpowiedzmy na pytanie: czy i jeśli tak to dlaczego warto pisać firmowego bloga?

  • Źródło kontaktu z potencjalnym klientem

Standuperzy prezentują swój cięty humor na scenie. Aktorzy wykazują się możliwościami przed kamerą… a firmy piszą blogi. Wasz wpis jest doskonałym sposobem na przedstawienie wartości marki, na wzbudzenie zaufania, pokazanie swoich umiejętności lub wiedzy. To właśnie blog pozwala nakreślić jaki biznes prowadzicie i kim jesteście. Nagle z tajemniczego przedsiębiorstwa X stajecie się indywidualnymi jednostkami, którzy zyskują rozpoznawalność oraz ludzki wymiar. W końcu za nazwą, logiem i wdzięcznie brzmiącym motto jesteście Wy – pracownicy i przedstawiciele z wiedzą, doświadczeniem i hobby, którym warto się podzielić.

Tak, Twoje wpisy mogą rozwiać wątpliwości potencjalnego klienta, mogą zburzyć ewentualną, dotychczasową barierę i dostarczyć decydujących informacji o produkcie lub usłudze. To dzięki nim stajecie się ekspertem w swojej branży, to za ich pomocą udowadniacie, że wiecie co robicie, a produkt, który sprzedajecie nie jest Wam obcy. Blog to ring, w którym zderzają się dwie konkurencyjne firmy. Wygra ta, która zaprezentuje się lepiej – zarówno pod względem merytorycznym, jak i personalnym.

  • Zwiększamy potencjał naszej strony

Źródło: rysunek poglądowy wykonany przez Fox Strategy

Źródło: rysunek poglądowy wykonany przez Fox Strategy

Potencjał w rozumieniu działań SEO, o których oczywiście musimy wspomnieć 😊. Blog pozwala budować „długi ogon”, które wykorzystuje się we wpisach z wyjątkową łatwością –  głównie w postaci poradników lub krótkich instruktarzy. W końcu fraza „jak pisać teksty SEO?” aż sama prosi się o dedykowany wpis, który ma szansę wysoko rankować, prawda? Odpowiednie nasycenie słów kluczowych, starannie dobrane nagłówki i content wysokiej jakości to wartość, która zaowocuje i pozwoli systematycznie rozbudowywać serwis. Ponadto wyszukiwarka niezwykle wdzięcznie indeksuje takie wpisy.

  • Idealne miejsce do pozyskiwania nowych linków

Idąc za ciosem działań z zakresu pozycjonowania nie możemy zapomnieć o tzw. linkowaniu wewnętrznym i zewnętrznym. Wyobraźmy sobie, że część społeczeństwa przegapiła Igrzyska Olimpijskie. Po kilku dniach ta gromada pragnie dowiedzieć się o wynikach naszych reprezentantów – o osiągnięciach, medalach, pobitych rekordach. Znajdując post blogowy, który odpowiada na wszystkie trapiące ich pytania zaczynają dzielić się nimi z innymi, którzy również przegapili całą sportową imprezę. Link zaczyna krążyć po naszej rodzinie, znajomych. My zyskujemy miano eksperta, a nasza strona zostaje wzmocniona i coraz chętniej odwiedzana.

Na naszej stronie linkować możemy wewnętrznie, co z kolei pomaga w indeksacji serwisu. Obecnie najczęściej linkujemy zdjęcia/obrazki, dane podkategorie w obrębie kategorii, a także stopkę i menu. Oprócz powyższych, prawdziwą wylęgarnia waszych własnych miejscówek są właśnie wasze wpisy blogowe.

  • Content is king!

Wyświechtany frazes, ale od lat prawdziwy i znajdujący swoje odwzorowanie w wynikach. Google lubi świeży, wysokiej jakości tekst. Każdy wpis to nowa podstrona, a każda podstrona to nowa gałąź, która regularnie rozbudowuje Twój serwis. Jak mówi znane przysłowie – „jeśli stoisz w miejscu to znaczy, że się cofasz” i tak właśnie jest w przypadku rozbudowania domeny w content. Konkurencja nie śpi, trendy się zmieniają i zalewają świat online – nie pozwól, aby klienci pominęli cię w natłoku tych zdarzeń.

  • Źródło ruchu na stronie

Blog wpłynie na widoczność twojej marki. Im więcej wpisów, tym większa szansa na dotarcie do nowych klientów, którzy szukają pomocy lub odpowiedzi. Przyznaj się, ile razy wpisałeś nazwę danej firmy szukając odpowiedzi na temat poprawnego tapetowania ścian? Jak często wpisujesz jedno słowo np. „szkoła”, chcąc się dowiedzieć jakie zmiany w programie nauczania weszły po likwidacji gimnazjum? No właśnie. Kluczem do zrozumienia mechanizmu powstawania wpisów, jest zrozumienie klienta, który wyszukuje danych informacji. Jeśli my szukamy zmian w oświacie w określony sposób, szansa, że podobnie szukają inni jest naprawdę wysoka.

Tak, blog to integralna część witryny firmowej, a treści, które w nim umieścisz są tak samo widoczne, jak konkretne podstrony lub strona główna. Im więcej „chodliwych” tematów, które mają potencjał i realne zainteresowanie czytelnika, tym większa szansa, że ów czytelnik trafi do Twojej firmy i przy odrobinie szczęścia – skorzysta z Twoich usług.

  • Szansa do aktywizacji pracowników

Posty blogowe to ta wspomniana scena dla standuperów. Możemy się w nich wykazać, nadać im naszego wyjątkowego kształtu, oddać odrobinę naszej wiedzy, stylu komunikacji. Jeśli więc poszukujesz sposobu, aby pracownicy podzielili się swoją wiedzą, zżyli z firmą, oddali cząstkę swojej osobowości, to blog jest doskonałym polem do popisu. Wpisy to promocja, ale także ogromna szansa do samorozwoju, która jest tak cenna w ujęciu biznesowym i prywatnym.

W naszym firmowym poletku komunikat jest jasny: piszmy blogi, bo wiedza którą zdobywamy (naprawdę!) każdego dnia jest zbyt cenna, by zatrzymywać ją dla siebie. I bardzo dobrze, bo szkoda by było, gdybyśmy nie wychodzili na światło dzienne, pokazując, że to nasza pasja, a pisanie o niej jest przyjemniejsze, niż mogłoby nam się zdawać.

  • Doskonałe miejsce dla content marketingu

Nie samym tekstem człowiek żyje! Wpis blogowy to doskonała przestrzeń do wykazania się swoją kreatywnością w ogólnym ujęciu content marketingowym. Video, grafiki i infografiki powstałe spod naszych rąk są doskonałym sposobem na przekazanie wartości merytorycznej. Jest to tym istotniejsze, gdy zrozumiemy, że ponad 65% czytelników to wzrokowcy, którzy większość informacji zapamiętają z materiałów wizualnych i estetycznych.

Mój pierwszy, podcastowy odcinek był poświęcony blogom, dlatego zachęcam do jego odsłuchania, jeśli chcielibyście dowiedzieć się jeszcze więcej.