Właśnie mijają ostatnie dni tego szalonego, wyjątkowego i trudnego roku. Na blogu Fox Strategy mamy tradycję tworzenia podsumowania, zbierającego wszystkie najważniejsze chwile z życia firmy. Ostatnie miesiące były jak sinusoida – obok trudnych decyzji pojawiały się szanse i nowe projekty. Ostatecznie 2020 rok przyniósł  nam naprawdę wiele wyzwań, satysfakcji, nauki i… pracy zdalnej. Nie mogliśmy więc przejść obojętnie obok tej tradycji. Jeśli więc nie śledziliście naszych poczynań i nie zobaczyliście wszystkich wystąpień – to doskonała okazja by nadrobić zaległości.

 

Zacznijmy od jednej z najważniejszych chwil w tym roku – powiększenia zespołu! W marcu na liskowy pokład wkroczył Krzysztof Rutkowski – Młodszy Specjalista ds. Marketingu. Jak sam o sobie napisał:

Świeża krew w zespole. Swoją przygodę z marketingiem internetowym rozpoczął właśnie u nas jako copywriter, łącząc pisanie artykułów z odkrywaniem tajemnic SEO. Lubi poznawać nowe rzeczy i ‘’przelewać to na papier komputerowy’’. Żadna dziedzina nie jest mu obca.

Wolną chwilę poświęca swoim dwóm pasjom  – fotografii i tworzeniu filmów video, gdzie w połączeniu z odpowiednią obróbką fotografii daje to przyjemny dla oka widok. W przerwie pomiędzy robieniem zdjęć rozwija się również w obszarze projektowania stron internetowych. Czas wolny stara się spędzać ze znajomymi odkrywając kolejne miejsca i smaki kulinarnej strony Wrocławia. Sam również coś przyrządzi w swojej kuchni. Lubi nowinki sportowe i może porozmawiać o każdej dyscyplinie.”

Krzysztof Rutkowski

Na scenie

Jedno jest pewne: brakuje nam spotkań i wydarzeń branżowych. Specyfika tych miesięcy spowodowała, że świat przeniósł się do online’u, a wystąpienia przed publicznością były równie rzadkie, co śnieg zimą. Jeszcze przed pandemią wystąpić zdążył:

Na scenie online’u

Branża SEO-SEM jest na tyle żywa i elastyczna, że to, czego nie mogliśmy zrobić “na żywo”, zrobiliśmy na łączach internetu. Okazało się, że to rozwiązanie urosło w siłę, a nasz zespół mógł w ten sposób podzielić się swoją wiedzą w nieco nowych (i bezpieczniejszych) okolicznościach:

Od podcastów…

Maj to miesiąc, w którym wzięliśmy “byka za rogi” i zrealizowaliśmy plan, który powstał już kilka miesięcy wcześniej. Projekt podcastu był dla nas szczególnie ważny, a pierwsze nagrywanie… zaskakująco stresujące. 

Dziś, po ponad pół roku:

  • zrealizowaliśmy ponad 30 odcinków, w tym odcinek z zaproszonym gościem, 
  • odcinki regularnie nagrywa dla Was Ewelina, Kasia, Agata, Ola, Dawid, Oktawian, Kamil i Damian, 
  • co tydzień, we wtorek, poruszamy zarówno zagadnienia z marketingu, jak i biznesu,

Dziennik Budowy Firmy znajdziecie na popularnych platformach streamingowych, a także na naszej, podcastowej podstronie. 

Nasz podcast znalazł się między innymi na liście Senuto i Marketer+. 

…po Sprytny Kurs SEO…

Kurs to chyba największy projekt tego roku. Planowanie, nagrywanie, montowanie, przygotowywanie – oj zajęło nam to trochę czasu! 🙂 Nie będziemy przesadnie skromni – jesteśmy dumni, że pomimo tak niespodziewanego roku udało nam się zrealizować ten cel. Chcieliśmy być wierni planom, które powstały jeszcze w 2019 roku i naprawdę cieszymy się, że ostatecznie mamy dla Was świetny materiał w dobrej cenie.

Nie będziemy ukrywać: występowanie przed kamerą, w nowej dla nas formie, było ekscytujące, stresujące i momentami bardzo zabawne. Zmontowane przez Olę bloopersy może kiedyś wyjdą poza mury Fox Strategy – tak, abyście zobaczyli ile razy można śmiać się ze słowa “śledzić”. 

Po kilkunastu tygodniach nagrywania i montowania powstał nasz pierwszy, autorski kurs SEO, w którym zaangażowało się 6 specjalistów Fox Strategy. Nadal możecie kupić kurs, w którym znajdziecie:

5 tygodni z SEO

Ponad 20 godzin nagrań podzielonych na 15 modułów

Łącznie ponad 70 lekcji o SEO wraz z aspektami UX

Moduł bonusowy dotyczący Optimization

Chętni na kurs?

…i Ebooki!

W 2020 roku sprawnie rozwijaliśmy dział ASO, który pod dyrektywą najpierw Eweliny, a potem Dawida, dzielił się swoją wiedzą w zakresie marketingu aplikacji mobilnych. Ich wspólnymi siłami powstało “7 najważniejszych aspektów ASO w Google Play”.

Ola, zainspirowana powyższym duetem, wydała świąteczny ebook “Moc pierwszych, napisanych słów. Copywriting od podstaw.” W jego tworzenie zaangażowało się ponad 20 copywriterów i specjalistów, którzy codziennie zajmują się treściami.

Newsletter i inne akcje 

Oprócz powyższych: prowadziliśmy też bezpłatne konsultacje dla przedsiębiorców (i nie tylko), którzy potrzebowali inspiracji, rozmowy lub wsparcia w okresie około-pandemicznym. Udało nam się również przenieść salę konferencyjną do nowego lokalu (rok bez remontu, to rok stracony!), poszerzyliśmy swoją ofertę o SEO na start i Amazon SEO, zjedliśmy kilkanaście wspólnych śniadań, regularnie na naszym blogu prowadziliśmy cykl “zmian zachodzących w środowisku Google”, a także co środę prowadzimy newsletter, który zdradza tajniki z firmy i całej branży. Od lipca mamy już ponad 600 czytelników, z którymi co tydzień spotykamy się na skrzynce biurowej. 

W ramach wsparcia wzięliśmy udział w akacji #RatunkoweKalorie, w której to wspomogliśmy lokalną burgerownię – BurgeryLTD – oraz Wojewódzki Szpital Specjalistyczny. 

Ponadto, pomimo (niestety) odwołanej edycji SEMpresso, przekazaliśmy uzbieraną sumę na leczenie małej Amelki, wpłacając na jej charytatywne konto 1500 zł. Kwota uzbierana została ze sprzedaży biletów, dlatego dziękujemy wszystkim uczestnikom za zainteresowanie i dołożenie swojej cegiełki. Mamy nadzieję spotkać się z Wami w najbliższych miesiącach!

Na naukę zawsze jest czas

Jak co roku nasz zespół uczestniczył w szkoleniach zewnętrznych i wewnętrznych. W tym miejscu chcieliśmy podziękować wszystkim, którzy przekazali nam swoją wiedzę – to dzięki Wam mogliśmy się rozwijać!

  • cały zespół bierze udział w regularnych spotkaniach i szkoleniach, organizowanych przez Active Strategy,
  • Katarzyna Baranowska uczestniczyła we wrocławskiej edycji LinkedIn Class,
  • Ewelina wzięła również udział w szkoleniu  “4 warstwy prezentacji Prezart”, które prowadził Kamil Kozieł i Janina Bąk
  • …szkolimy się też nawzajem, przekazując sobie wiedzę podczas wewnętrznych szkoleń!

Okrągłe urodziny!

Koniec lutego – początek marca to oczywiście urodziny Fox Strategy. Nie jest tajemnicą, że cały nasz zespół uwielbia spędzać ze sobą czas (nie tylko w pracy). Co roku organizujemy urodzinowe świętowanie, w którym to jemy nie zawsze zdrowe przekąski, zdmuchujemy świeczki na torcie i gramy w gry, przygotowane przez Agatę i Olę. W tym roku obok quizów była też okazja do rozegrania turnieju piłkarzyków. 

Z lekkim sentymentem patrzymy na te zdjęcia, bo od tamtej pory nie mieliśmy okazji na takie wspólne świętowanie – musieliśmy między innymi przełożyć nasze halloweenowe plany. Nie mniej jednak z optymizmem patrzymy na 2021 rok, licząc, że w końcu, wspólnie będziemy mogliśmy wyjść do naszej ulubionej, czeskiej knajpy, rozgrywając wcześniej turniej w FIFie (i karaoke!). 

2020 rok był również przełomowy ze względów prywatnych. Zmienialiśmy nazwisko, powiększyliśmy rodzinę, próbowaliśmy nowych rzeczy, zakładaliśmy prywatne blogi, pisaliśmy książki, uczyliśmy się pracy zdalnej, przeprowadzaliśmy się, robiliśmy remonty i próbowaliśmy uciec od zgiełku miasta na krótkich, bezpiecznych wyjazdach.  W tym samym czasie zdarzyły się też poważne, wewnętrzne zmiany: Kamil stał się liderem działu SEO na rynek niemiecki, a Dawid liderem działu SEO. Jeszcze raz gratulacje, chłopaki!

Chciałoby się rzec: i to tyle, chociaż słowa te nie oddają zakresu działań i wyzwań, które sobie, jako zespół, postawiliśmy. Pandemia i zdalna nie pokrzyżowała nam wszystkich planów. Mamy nadzieję, że przyszły rok będzie dla nas równie rozwojowy i ekscytujący. Obyśmy spotkali się cali i zdrowi na najbliższym, branżowym wydarzeniu!