W minioną środę mieliśmy okazję uczestniczyć w kolejnej edycji Targów e-Handlu. Tym razem cały event miał miejsce w Warszawie. Ponad 120 wystawców, 24 ciekawe prezentacje, szerokie grono uczestników i jak deklarowali sami organizatorzy: „Cały eHandel w jednym miejscu”. Nie mogło więc zabraknąć i nas.

Formuła targów nie zmieniła się względem poprzednich edycji – w trakcie całego wydarzenia, równolegle na trzech scenach, odbywały się prezentacje prowadzone przez ekspertów i praktyków z zakresu . Część tematów wystąpień została wybrana w wyniku głosowania, więc uczestnicy mieli okazję dowiedzieć się więcej o zagadnieniach, które faktycznie były dla nich interesujące.

Mieliśmy okazję wysłuchać m.in. wystąpienia Adriany Lysniewskiej-Hiley z AB Tasty, która podzieliła się poradami i wskazówkami dotyczącymi optymalizacji konwersji na bazie testów A/B. Adriana na postawie kilku case’ów zwróciła uwagę na to jakie elementy w obrębie serwisu czy sklepu warto testować oraz jakie efekty przyniosły badania współprowadzone m.in. przez jej firmę. Adriana zwróciła uwagę na jedną bardzo ważną rzecz, spośród wydatków na optymalizację konwersji wciąż tylko 1% przeznaczany jest na prowadzenie testów.

Byliśmy również obecni na wystąpieniu Piotra Michalaka (Grupa TENSE), który opowiadał o tym jak zaplanować skuteczny start pozycjonowania sklepu. Piotr pokrótce wskazał na najważniejsze elementy jakie warto wziąć pod uwagę i przy okazji wyróżnił rzecz, o której często wiele osób zapomina (bądź nie traktuje jej jako element ), a mianowicie budowanie marki i zaufania oraz obecność brandu w sieci.

Najbardziej naszym zdaniem udaną i wartościową prezentację poprowadził Krzysztof Marzec z DevaGroup. Temat wystąpienia dotyczył błędów w kampanii AdWords, które (jak sugestywnie pokazał Krzysztof), po prostu sprawiają, że zainwestowany budżet jest zwyczajnie marnowany. Oprócz wskazania samych błędów Krzysztof podzielił się kilkoma poradami i opowiedział o dobrych praktykach.

W przerwach między prezentacjami mieliśmy okazję porozmawiać zarówno z uczestnikami jak i wymienić doświadczenia z agencjami i firmami z naszej branży. Organizatorzy, podobnie jak przy poprzednich edycjach, dołożyli wszelkich starań, aby całość była dopięta na ostatni guzik, więc z przyjemnością ponownie weźmiemy udział w przyszłorocznej edycji targów. Dziękujemy! 🙂