Protip #3 Zaprzyjaźnij się z konkurencją

1 marca 2021

Dzisiaj początek będzie trochę sentymentalny.....Jakieś sześć lat temu, wyrwana z wieczornego oglądania serialu Agenci NCIS (ach co to był za serial:)), odebrałam telefon od Eweliny, gdzie na zamiast "Cześć" usłyszałam pełne entuzjazmu pytanie:- co myślisz o nazwie "Fox Strategy"? Powiedziałam, że jak to ma być nazwa firmy to jest super i mega czadowy pomysł!! Dwa lata później przekroczyłam próg biura, stając się członkiem zespołu Fox Strategy.


Dokładnie 1 marca 2015 roku powstało Fox Strategy. Dzisiaj to zupełnie inna firma, ale wciąż z tymi samymi ludźmi, których pomysły i kreatywność są szybsze od rakiety wystrzelonej w kosmos :).

Czego sobie życzymy w te szóste urodziny? Żebyśmy mogli stale rozwijać się dla Was, być wsparciem dla Waszego biznesu w sieci i wspólnie z Wami piąć na sam szczyt drabinek Google. Mamy nadzieję, że za jakiś czas znów spotkamy się gdzieś na branżowym evencie i zjemy wspólnie nocnego kebaba w jednym z polskich miast 🙂 - Jak to mawiają Lisy, wyjazd bez kebsika to nie wyjazd 🙂 A my już bardzo za tym tęsknimy. Zresztą nie tylko za tym!

Dzisiaj zaśpiewajmy wspólnie sto lat i trzymajmy mocno kciuki, żeby siódme urodziny świętować w lepszych czasach! Na cześć całego zespołu Fox Strategy: Hip, Hip, Huraaaaa!!!!

A co dziś polecamy do poniedziałkowej kawy? Ten protip pozwala zupełnie z innej strony popatrzeć na swoją konkurencje i zaprzyjaźnić się z nią. W jaki sposób? O tym właśnie opowie Wam Katarzyna Baranowska 🙂

Dość często (zwłaszcza w naszej kulturze) rozmowy na temat konkurencji czy faktu posiadania konkurentów przywołują od razu skojarzenia z nieuniknioną rywalizacja czy nierówną walką. Do tego dochodzi obawa przed działaniami tzw. nieuczciwej konkurencji czy podejście mówiącym o tym, że „trzeba wywalczyć sobie swój kawałek tortu” bo należy mieć na uwadze ograniczone zasoby i grono klientów. Krótko mówiąc" zdania na temat konkurencji najczęściej bywają niepochlebne.

Dzisiaj chcielibyśmy jednak nieco „odczarować” mity dotyczące tego jakoby każdego dnia musimy stawiać czoła konkurencji. Jeśli taka myśl często do nas powraca to warto spróbować skupić się na tym co nas wyróżnia, w czym realnie jesteśmy naprawdę dobrzy, co nam najlepiej wychodzi i w co wkładamy najwięcej serca. Takie działania pozwolą nam nie tylko skoncentrować naszą uwagę i skupić wysiłki na naszym biznesie (i na tym co możemy zrobić jeszcze lepiej), ale też sprawią, że przestaniemy „wspierać myślą innych” i rozpraszać się.

Już kilka razy w naszych artykułach, poradnikach czy podcastach wspominaliśmy o tym, dlaczego staramy się nie myśleć o innych firmach z naszej branży przez pryzmat konkurencji. Jasne, zdarza się, że mamy podobne cele, profile usług, chcemy dotrzeć do tych samych klientów, nasza oferta jest na tym samym progu cenowym, ale często na tym podobieństwa się kończą. Jeśli przeanalizujemy temat dokładniej okazuje się, że wiele podmiotów, które automatycznie kwalifikowaliśmy jako konkurencję… wcale nią nie jest. Czasem różnią nas wartości, czasem proces obsługi klienta a czasem podejście i doświadczenie. Okazuje się, że tak naprawdę na horyzoncie zostaje niewiele firm z którymi możemy się realnie porównywać.

Przy okazji wejścia w Nowy Rok warto zrewidować swoje podejście i spojrzeć na relacje jakie łączą nas z innymi osobami z naszej branży. Celowo piszę o ludziach, bo w przypadku małych i średnich podmiotów to właśnie oni (konkretne osoby, które znamy) stoją za sterami firm, do których jakkolwiek się odnosimy i z którymi chcąc nie chcąc się porównujemy… Paradoksalnie ci ludzie mają często rozważania zbliżone do naszych, borykają się z podobnymi trudnościami, szukają rozwiązań problemów z którymi my również się mierzymy i mają podobne obawy.

Wychodzimy z założenia, że dobrze jest połączyć siły oraz czerpać inspirację i motywację z dobrych relacji. Tak, zdarza nam się dzwonić do naszych znajomych i przyjaciół marketingowców po branżową poradę, zdarza się też prosić o pomoc czy feedback. Równocześnie chętnie odbieramy telefon by opowiedzieć, jak coś wygląda bądź działa u nas i dlaczego więcej nie zdecydujemy się na takie, a nie inne rozwiązania. Czasem jedna cenna sugestia bądź tylko nakreślenie kierunku okazuje się być bardzo pomocne.

Może tego typu podejście sprawdzi się również u Ciebie?

I to już wszystko w naszym dzisiejszym protipowym poniedziałku. I tradycyjnie zapraszamy Was do śledzenia naszego newslettera!

-Protip Kasi Baranowskiej, w redakcji Agaty Kaliatzi i wsparciu graficznym Aleksandry Sudnik

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Katarzyna Baranowska

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram