Planujesz rozpocząć współpracę z agencją SEO? Nie wiesz, na co zwrócić uwagę podczas procesu ofertowego? Z myślą o tym Katarzyna Baranowska przygotowała listę 30 pytań, które warto zadać jeszcze przed podpisaniem umowy. Pobierz ją i wysłuchaj uzupełniających odcinków podcastu #DBF, aby podjąć jak najlepszą decyzję dla swojego biznesu.
Zakres usług i harmonogram prac
Jakie konkretnie działania SEO będą realizowane przez Zleceniobiorcę?
Jakie są terminy realizacji poszczególnych działań?
Które działania prowadzone są jednorazowo a które cyklicznie?
Współpraca
Jak będzie wyglądać komunikacja między Stronami?
Czy usługa obejmuje konsulting i obsługę Zleceniodawcy (W jakiej formie? Czy są tu jakieś limity czasowe / godzinowe?)
Do wykonywania jakich zadań zobowiązuje się klient?
Kto będzie osobą kontaktową i decyzyjną z projekcie po stronie Zleceniodawcy i Zleceniobiorcy?
Która ze Stron odpowiada za wdrożenie optymalizacji?
Czy Zleceniodawca każdorazowo akceptuje zmiany na stronie przed ich wdrożeniem przez Zleceniobiorcę?
W jaki sposób Zleceniobiorca będzie pozyskiwał linki?
Budżet i rozliczenie
Jaki jest całościowy koszt usługi i czy jest on zmienny w czasie?
Jaka część budżetu przeznaczona jest na prace a jaka np. na pozyskanie linków czy copywriting?
Czy istnieją dodatkowe koszty związane z umową (typu: opłata aktywacyjna, opłata za narzędzia)?
Czy umowa przewiduje jakieś premie dla Zleceniobiorcy w zależności od wyników?
Czy płatność następuje z góry czy z dołu?
Jaki jest termin płatności?
Czy Zleceniodawca może zawiesić wykonywanie usługi w razie nieuregulowania przez Zleceniodawcę płatności w ustalonym terminie?
Wyniki
Jakie wyniki są oczekiwane i jak będą mierzone?
Czy Zleceniobiorca gwarantuje osiągnięcie określonych wyników?
Raportowanie i monitorowanie
Jakie są oczekiwane efekty działań SEO i jak będą one monitorowane?
W jaki sposób Zleceniobiorca będzie dostarczał raporty i jak często?
Jakie narzędzia będą wykorzystywane do monitorowania i raportowania wyników działań SEO?
Odpowiedzialność za treści
Kto będzie odpowiedzialny za tworzenie treści?
Kto będzie właścicielem treści stworzonych w ramach umowy jeśli będą one tworzone przez Zleceniobiorcę?
Czas trwania umowy
Czy umowa zawierana jest na czas określony czy nieokreślony?
Klauzula poufności
Czy Strony zobowiązują się do zachowania poufności?
Jakie informacje są objęte klauzulą poufności?
Czy fakt zawarcia umowy jest poufny (czy np. Zleceniobiorca może "pochwalić się na swojej stronie" nawiązaniem współpracy ze Zleceniodawcą)?
Warunki wypowiedzenia umowy
Jakie są warunki wypowiedzenia umowy przez każdą ze Stron?
Jakie działania podejmowane są przy zakończeniu współpracy (np. czy Zleceniobiorca usuwa pozyskane linki?)
Lista powstała na potrzeby wydarzenia I ❤️ Marketing, podczas którego Katarzyna Baranowska wystąpiła z prezentacją pt. "Nikt Ci tyle nie da, ile agencja obieca".
W wolnym czasie posłuchaj podcastu #DBF, w którym to Kasia opowiada o współpracy na linii Klient - Agencja SEO.
DBF #64: Umowy na działania SEO
W branży SEO, tyle samo kontrowersji, ile potrafi budzić np. sposób linkowania czy podejście do optymalizacji, budzą również zapisy stosowane w umowach! Na co warto wrócić uwagę podpisując umowę na działania SEO, czego bezwzględnie się wystrzegać a które zapisy negocjować – o tym w 64 odcinku Dziennika Budowy Firmy opowiada Katarzyna Baranowska.
DBF #81: Jak przygotować się do pierwszej współpracy z agencją SEO?
O co warto pytać przygotowując się do pierwszej współpracy z agencją SEO? Na co zwrócić uwagę? Jak przejść przez proces ofertowy? Na te i wiele innych pytań odpowiada Katarzyna Baranowska w najnowszym, 81 odcinku naszego Dziennika Budowy Firmy.
Katarzyna Baranowska – SEM Manager, Wiceprezes Fox Strategy. W branży SEO od ponad 10 lat. Pracuje zarówno z biznesami lokalnymi, jak i e-commerce. Specjalizuje się w audytach i tworzeniu zaleceń optymalizacyjnych. Wielbicielka otwartej i szczerej komunikacji oraz indywidualnej obsługi klienta. Od 2017 roku współwłaścicielka agencji Fox Strategy.
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]
Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]
21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.