SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych już w sprzedaży!

1 września 2023

Marzy Ci się TOP10 wyników wyszukiwania? Wskakuj!
Książka "SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych" właśnie trafia na sklepowe półki!

Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców.

Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.

Jak zatem stać się widocznym w internecie? Jak się wyróżnić spośród innych, którzy także ciekawie piszą, mają świetny wizerunek i interesującą propozycję dla świata ― i stanowią Twoją konkurencję?

Odpowiedź tkwi w angielskim akronimie SEO, oznaczającym optymalizację stron, tekstów, grafik w taki sposób, by stały się one bardziej „atrakcyjne” dla wyszukiwarek internetowych. Z tej książki dowiesz się, jak zrobić to samodzielnie, bez ponoszenia kosztów lub przy zainwestowaniu niewielkich środków.

Najważniejsze zagadnienia omawiane w książce:

  • kwestie contentowe ― czyli wszystko, co dotyczy doboru słów kluczowych i tworzenia treści
  • aspekty techniczne ― architektura bloga, optymalizacja poszczególnych taksonomii, dane strukturalne, konfiguracja pluginów SEO, czas ładowania strony i Core Web Vitals
  • narzędzia ułatwiające optymalizację ― darmowe i płatne
  • sposoby na stałe zwiększanie zasięgu bloga ― w tym Discover i sprzedaż artykułów sponsorowanych
  • opinie innych ekspertów - czyli co jeszcze możesz zrobić, by odnieść sukces nie tylko w wyszukiwarce?

O Autorce

Ewelina Podrez-Siama jest specjalistką SEO związaną z branżą od 2009 roku i prezeską naszej agencji. Zawodowo specjalizuje się w optymalizacji stron i blogów pod kątem SEO.

W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Współpracowała i współpracuje między innymi z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.

Równocześnie jest autorką bloga kulinarnego z przepisami diety ketogenicznej ms-fox.pl i trzech bestsellerowych książek kucharskich, influencerką i marką osobistą. Na styku tych światów zdobyła wiedzę i doświadczenie, które prezentuje w książce SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych.

Po to, by praca z Twoją stroną stała się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej efektywna pod kątem SEO i pozwoliła Ci uzyskiwać wymierne korzyści z obecności w wyszukiwarce.



Co znajdziesz w książce?

Te zagadnienia zostały szczegółowo omówione w książce:

1. Wstęp

Kilka słów o tym, jak pracować z książką

2. Budowanie marki osobistej w wyszukiwarce

Dlaczego personal branding w Google jest ważny dla firm, blogów i marek osobistych.

3. Sposoby wypełnienia TOP10 wyników wyszukiwania – podstawy SERM

  • Strona personalna i blog
  • Strona Twojej marki osobistej
  • Podstrona z opiniami i rekomendacjami
  • Google My Business (Moja Firma) - przewodnik
  • Profile w mediach społecznościowych
  • Pozostałe możliwości wypełnienia wyników wyszukiwania

4. Monitoring wyników i wzmianek o marce osobistej

Niezbędne narzędzia i sposoby monitoringu wzmianek.

5. SEO bloga i personalnej strony internetowej - podstawy

  • Wstęp do SEO, czyli jak powstaje wynik wyszukiwania?
  • Narzędzia SEO
    • Google Search Console
    • Pluginy WordPress
    • Narzędzia do analizy słów kluczowych
    • Kompleksowe narzędzia SEO
    • Inne przydatne

6. Słowa kluczowe

  • Podstawowa analiza słów kluczowych w 7 krokach
  • Analiza słów kluczowych „na skróty”
  • Bezpłatna analiza słów kluczowych dla istniejącej podstrony (Search Console)
  • Szybka analiza dla nowej lub istniejącej podstrony (Content Editor)
  • Szybka analiza słów kluczowych i optymalizacja podstrony w WordPressie (Rank Math i Keyword Surfer)
  • Częste błędy i zagrożenia

7. Architektura informacji

  • Kilka słów teorii o linkach wewnętrznych i zewnętrznych
  • Architektura informacji, a praca botów
  • Typy podstron w WordPress
  • Elementy nawigacji
  • Częste błędy

8. Optymalizacja treści

  • Metatagi title i description
  • Nagłówki H1-H6
  • Strongi i inne wyróżnienia
  • Długość treści
  • Gdy brakuje ci pomysłów na przedłużenie treści…
  • Wykorzystanie AI do produkcji treści
  • Optymalizacja poszczególnych typów podstron
  • Techniczne aspekty optymalizacji treści
  • E-E-A-T, czyli autorytet strony i autora
  • Linkowanie wewnętrzne
  • Table of contents
  • Dane strukturalne
  • Dane OpenGraph
  • Częste błędy

9. Podstawy optymalizacji technicznej

  • Zarządzanie indeksacją
  • Metatag robots
  • Plik robots.txt
  • Plik sitemap.xml
  • Przesłanie do indeksacji
  • Żądanie usunięcia z indeksu
  • Kody odpowiedzi, przekierowania i linki kanoniczne
  • Kody odpowiedzi http
  • Własna strona błędu 404
  • Przekierowania
  • Linki kanoniczne
  • Indeksowanie stron w Search Console
  • Bezpieczeństwo i ręczne działania
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych
  • Szybkość ładowania się strony
  • Optymalizacja grafiki
  • Crawlery

10. Cykliczna praca nad SEO

  • Analiza SEO
  • Analiza wyników organicznych
  • praca w Search Console
  • praca z Google Analytics
  • Analiza widoczności organicznej
  • Poszukiwanie "Quick Wins"
  • Praca z pozycjami fraz
  • Praca z CTR podstron
  • Content Audit w Ahrefs
  • Poszukiwanie content gap
  • Analiza content gap w Senuto w 5 krokach
  • Analiza content gap w Ahrefs w 5 krokach

11. Wiadomości Google i Discover

  • Czym są wiadomości Google (Google News)?
  • Czym jest Discover?
  • Zależności między Wiadomościami Google, a Discover
  • Google News – wskazówki techniczne dla wydawców
  • Google News w praktyce
  • Discover – wymogi Google dot. Treści
  • Google News i Google Discover – monitoring
  • Dalsza obecność w News i Discover

12. Kilka sposobów na zwiększanie zasięgu i zarabianie na blogu

  • Linkbuilding wizerunkowy – podstawy
  • Badanie i przewidywanie trendów
  • Podstawy SEO dla podcastu
  • Podstawy SEO w YouTube
  • Sprzedaż artykułów sponsorowanych
  • Afiliacja i reklamy, a SEO

13. Nie zapomnij o... (OPINIE EKSPERTÓW)

W książce znajdziesz nie tylko pełny przewodnik po SEO dla blogów, ale także wypowiedzi ekspertów z branży marketingu. Wśród osób wypowiadających się w książce znaleźli się również:

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Fox Strategy

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram