Możesz prowadzić najciekawszego bloga na świecie. Możesz umieszczać fascynujące treści w mediach społecznościowych. Twoja marka osobista może być odpowiedzią na pytania setek, tysięcy odbiorców.
Pod warunkiem że będą mieli szansę się o Tobie dowiedzieć. Poznać Twojego bloga. Trafić na Twoje wpisy w mediach społecznościowych. Zasięgi, zasięgi, zasięgi ― oto Święty Graal współczesnego internetu. Nie możesz o nich zapominać, skoro wiążesz swoją przyszłość z aktywnością w sieci.
Jak zatem stać się widocznym w internecie? Jak się wyróżnić spośród innych, którzy także ciekawie piszą, mają świetny wizerunek i interesującą propozycję dla świata ― i stanowią Twoją konkurencję?
Odpowiedź tkwi w angielskim akronimie SEO, oznaczającym optymalizację stron, tekstów, grafik w taki sposób, by stały się one bardziej „atrakcyjne” dla wyszukiwarek internetowych. Z tej książki dowiesz się, jak zrobić to samodzielnie, bez ponoszenia kosztów lub przy zainwestowaniu niewielkich środków.
Najważniejsze zagadnienia omawiane w książce:
kwestie contentowe ― czyli wszystko, co dotyczy doboru słów kluczowych i tworzenia treści
aspekty techniczne ― architektura bloga, optymalizacja poszczególnych taksonomii, dane strukturalne, konfiguracja pluginów SEO, czas ładowania strony i Core Web Vitals
narzędzia ułatwiające optymalizację ― darmowe i płatne
sposoby na stałe zwiększanie zasięgu bloga ― w tym Discover i sprzedaż artykułów sponsorowanych
opinie innych ekspertów - czyli co jeszcze możesz zrobić, by odnieść sukces nie tylko w wyszukiwarce?
Ewelina Podrez-Siama jest specjalistką SEO związaną z branżą od 2009 roku i prezeską naszej agencji. Zawodowo specjalizuje się w optymalizacji stron i blogów pod kątem SEO.
W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Współpracowała i współpracuje między innymi z takimi markami jak Allegro, mBank, PayU czy Media Senior.
Równocześnie jest autorką bloga kulinarnego z przepisami diety ketogenicznej ms-fox.pl i trzech bestsellerowych książek kucharskich, influencerką i marką osobistą. Na styku tych światów zdobyła wiedzę i doświadczenie, które prezentuje w książce SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych.
Po to, by praca z Twoją stroną stała się dla Ciebie łatwiejsza, bardziej efektywna pod kątem SEO i pozwoliła Ci uzyskiwać wymierne korzyści z obecności w wyszukiwarce.
Pozostałe możliwości wypełnienia wyników wyszukiwania
4. Monitoring wyników i wzmianek o marce osobistej
Niezbędne narzędzia i sposoby monitoringu wzmianek.
5. SEO bloga i personalnej strony internetowej - podstawy
Wstęp do SEO, czyli jak powstaje wynik wyszukiwania?
Narzędzia SEO
Google Search Console
Pluginy WordPress
Narzędzia do analizy słów kluczowych
Kompleksowe narzędzia SEO
Inne przydatne
6. Słowa kluczowe
Podstawowa analiza słów kluczowych w 7 krokach
Analiza słów kluczowych „na skróty”
Bezpłatna analiza słów kluczowych dla istniejącej podstrony (Search Console)
Szybka analiza dla nowej lub istniejącej podstrony (Content Editor)
Szybka analiza słów kluczowych i optymalizacja podstrony w WordPressie (Rank Math i Keyword Surfer)
Częste błędy i zagrożenia
7. Architektura informacji
Kilka słów teorii o linkach wewnętrznych i zewnętrznych
Architektura informacji, a praca botów
Typy podstron w WordPress
Elementy nawigacji
Częste błędy
8. Optymalizacja treści
Metatagi title i description
Nagłówki H1-H6
Strongi i inne wyróżnienia
Długość treści
Gdy brakuje ci pomysłów na przedłużenie treści…
Wykorzystanie AI do produkcji treści
Optymalizacja poszczególnych typów podstron
Techniczne aspekty optymalizacji treści
E-E-A-T, czyli autorytet strony i autora
Linkowanie wewnętrzne
Table of contents
Dane strukturalne
Dane OpenGraph
Częste błędy
9. Podstawy optymalizacji technicznej
Zarządzanie indeksacją
Metatag robots
Plik robots.txt
Plik sitemap.xml
Przesłanie do indeksacji
Żądanie usunięcia z indeksu
Kody odpowiedzi, przekierowania i linki kanoniczne
Kody odpowiedzi http
Własna strona błędu 404
Przekierowania
Linki kanoniczne
Indeksowanie stron w Search Console
Bezpieczeństwo i ręczne działania
Dostosowanie do urządzeń mobilnych
Szybkość ładowania się strony
Optymalizacja grafiki
Crawlery
10. Cykliczna praca nad SEO
Analiza SEO
Analiza wyników organicznych
praca w Search Console
praca z Google Analytics
Analiza widoczności organicznej
Poszukiwanie "Quick Wins"
Praca z pozycjami fraz
Praca z CTR podstron
Content Audit w Ahrefs
Poszukiwanie content gap
Analiza content gap w Senuto w 5 krokach
Analiza content gap w Ahrefs w 5 krokach
11. Wiadomości Google i Discover
Czym są wiadomości Google (Google News)?
Czym jest Discover?
Zależności między Wiadomościami Google, a Discover
Google News – wskazówki techniczne dla wydawców
Google News w praktyce
Discover – wymogi Google dot. Treści
Google News i Google Discover – monitoring
Dalsza obecność w News i Discover
12. Kilka sposobów na zwiększanie zasięgu i zarabianie na blogu
Linkbuilding wizerunkowy – podstawy
Badanie i przewidywanie trendów
Podstawy SEO dla podcastu
Podstawy SEO w YouTube
Sprzedaż artykułów sponsorowanych
Afiliacja i reklamy, a SEO
13. Nie zapomnij o... (OPINIE EKSPERTÓW)
W książce znajdziesz nie tylko pełny przewodnik po SEO dla blogów, ale także wypowiedzi ekspertów z branży marketingu. Wśród osób wypowiadających się w książce znaleźli się również:
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]
Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]
21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.