Po zawirowaniach na przełomie maja i czerwca, związanych z Google May Core Update, pora na wakacyjny odpoczynek, nie tylko w kontekście planów urlopowych. 😊 Lipiec okazał się bowiem miesiącem bardzo spokojnym także z punktu widzenia zmienności w wynikach wyszukiwania Google. Warto jednak zwrócić uwagę na Product Review Update – aktualizację rozpoczętą w ostatnich dniach.

Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w lipcu 2022 roku?

Google zaktualizował zaawansowane funkcje lokalizacji w kampaniach Performance Max. Nowe opcje zostały zauważone w okolicach 7 lipca i dotyczą:

  1. Możliwości ustawienia opcji kierowania reklam na podstawie fizycznej, regularnej obecności użytkownika w zdefiniowanej lokalizacji lub zainteresowania nią,
  2. Funkcji ustawienia wykluczenia z reklam zdefiniowanych lokalizacji.

Nowe funkcje pojawiły się również w Polsce.

Narzędzie Insights wzbogaciło się o obsługę 4. Dostęp do raportów Insights posiadają wszyscy zweryfikowani użytkownicy Google Search Console.

15 lipca Google Search Central poinformował na łamach Twittera o istniejącym problemie z indeksacją nowych stron w wynikach wyszukiwania. Rzeczywiście, na łamach mediów branżowych pojawiły się liczne zgłoszenia na temat braku nowych treści w najpopularniejszej wyszukiwarce (Problem zaobserwowano między innymi dla theverge.com oraz nytimes.com). 16 lipca Google powiadomił o pomyślnym rozwiązaniu sprawy.

Google dodał nową funkcję do Google My Business, związaną z automatycznymi odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania. Takie rozwiązanie okaże się szczególnie przydatne dla małego biznesu o niewystarczających zasobach dla stałego monitorowania pytań zadawanych poprzez usługę.

Źródło

Źródło: https://searchengineland.com/google-adds-automated-messaging-through-business-profiles-frequently-asked-questions-386636

 

Google rozpoczął automatyczne aktualizowanie inteligentnych kampanii shoppingowych do Performance Max. Konta bez aktywnych oraz wstrzymanych kampanii nie mogą już tworzyć kampanii smart shoppingowych. Proces aktualizacji potrwa do września 2022 roku

27 lipca Google uruchomił czwartą część aktualizacji Product Review Update, czyli update’u związanego z opiniami o produktach i recenzjami. Celem aktualizacji jest promocja niestronniczych, rzetelnych opinii w miejsce treści niskiej jakości. Na ten moment dotyczy ona wyłącznie treści anglojęzycznych, a zakończenia procesu możemy spodziewać się za około 2-3 tygodnie.

Źródło

Źródło: https://searchengineland.com/google-releases-july-2022-product-reviews-update-386763

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – lipiec 2022 r.

Zmienność w wynikach wyszukiwania Google niemal przez cały lipiec pozostawała w normie. Z pewnością ubiegły miesiąc w podsumowaniu rocznym okaże się jednym z najspokojniejszych w 2022 roku. Narzędzie SemRush Sensor wskazuje wyłącznie dwa dni, w których fluktuacje w nieznacznym stopniu przekroczyły normę – 10 oraz 19 lipca. Nie jest to jednak absolutnie zmienność, jaką mieliśmy okazję obserwować w pierwszej połowie roku.