W maju mieliśmy do czynienia z jednym z najważniejszych w tym roku wydarzeń – Core Updatem, czyli znaczącą aktualizacją głównego algorytmu silnika wyszukiwarki Google. Koniecznie zapoznaj się ze szczegółami na jej temat!
CO ZMIENIŁO SIĘ W WYSZUKIWARCE GOOGLE W MAJU 2022 ROKU?
Od 25 maja doświadczamy Google May 2022 Core Update, czyli ważnej aktualizacji głównego algorytmu wyszukiwarki Google, jakie mają miejsce jedynie do kilku razy w roku (Ostatnia w listopadzie 2021 roku). Jednocześnie zapowiedziano, że proces update’u potrwa około 1-2 tygodni. Szczytową zmienność obserwowaliśmy w dniu 26 maja, na co wskazują takie narzędzia jak SEMrush Sensor. Choć mija już 14 dni, aktualizacja nadal ma status “w toku”, w związku z czym nadal możemy spodziewać się wzmożonej, a nawet bardzo silnej zmienności w wynikach wyszukiwania.
Google wprowadza nowy sygnał rankingowy dla grafiki, a zarazem zachęca publikujących do stosowania nowego rodzaju etykiet. O co dokładnie chodzi? O wykorzystanie skali Monk Skin Tone (MST), której autorem jest socjolog i profesor z Uniwersytetu Harvardu, dr Ellis Monk. Skala określa 10 różnych odcieni skóry, a jej zastosowanie ma na celu pozwolić na lepsze zróżnicowanie rasowe, co powinno przełożyć się na wzrost inkluzywności całego procesu związanego z wyszukiwaniem grafiki w Google. W niedalekiej przyszłości planowane są dalsze zmiany idące w tym kierunku. Sam Google zachęca także twórców do korzystania z nowego rodzaju znaczników – inclusive schema. Dzięki niemu publikujący mogą oznaczać takie dane jak odcień skóry, czy kolor włosów, tym samym pozwalając Google na lepsze rozumienie prezentowanej zawartości.
W Google PageSpeed Insights pojawiły się dwie nowe metryki Lighthouse – TTFB (Time To First Byte – określa czas odpowiedzi serwera na zapytanie o zasoby) oraz INP (Interaction to Next Paint – oceniający responsywność). Na ten moment mają one charakter eksperymentalny.
Google testuje nową odsłonę portalu Google News (news.google.com). Odświeżonego designu nie zazna jednak na ten moment każdy użytkownik. Testy są ograniczone do części użytkowników.
W okolicach 25 maja w Google Ads pojawił się błąd, który skutkował incydentami podniesienia stawek CPC nawet o 300-400%. Szczegóły na ten temat opisuje Search Engine Roundtable. Warto przypomnieć, że o podobnym problemie wspominaliśmy także w zeszłym roku, kiedy w efekcie Google rekompensował straty poniesione przez użytkowników.
W Google wzrosła liczba wyników wyszukiwania rozszerzonych o FAQ. Narzędzie RankRanger zasygnalizowało wzrost częstotliwości wyświetleń tego elementu o 5% (z 22 do 27% zapytań).
WYKRESY ZMIENNOŚCI W WYNIKACH WYSZUKIWANIA GOOGLE – MAJ 2022 R.
Narzędzie RankRanger odnotowało w ostatnim miesiącu szereg dni, na które przypada znacznie podwyższona zmienność. Pierwsze z nich dotyczą okolic 8 maja.
Ponownie, silniejsze fluktuacje pojawiły się 16 maja. Warto jednak wskazać, że najsilniejsze wahania są związane z dniem 26 maja, czego przyczyną jest oczywiście opisywany wyżej Google May 2022 Core Update. Warto zwrócić uwagę, że zmienność w czerwcu pozostaje wyraźnie silniejsza od średniej majowej, co najprawdopodobniej ma związek z ciągle trwającym procesem aktualizacji.
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]
Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]
21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.