Zmiany w wyszukiwarce Google – kwiecień 2022

9 maja 2022

Ostatni miesiąc w wyszukiwarce Google to przede wszystkim jedno oficjalne wydarzenie – Google Product Review Update. W zakresie zmienności pojawiły się także ponadprzeciętne wahania, które mogą wiązać się z bardziej istotnymi zmianami algorytmicznymi, nieoficjalnie nazwanymi Spring Update 2022. W interfejsie wyszukiwarki pojawią się także nowe elementy, choć zmiany na razie dotyczyć będą wyłącznie wyników amerykańskich. Oto, na co warto zwrócić uwagę…


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w kwietniu 2022 roku?

Google zakończył trzecią część aktualizacji Google Product Review Update, czyli serii zmian w algorytmie Google, wycelowanych w strony publikujące opinie i recenzje na temat produktów. Ich celem jest promocja bezstronnych, rzetelnych opinii w miejsce opinii sztucznych oraz niskiej jakości. Update ogłoszono 23 marca 2022 roku. Finalizacja nastąpiła po 19 dniach, 11 kwietnia.

Google March 2022 product reviews update is finished rolling out

Użytkownicy Google Analytics mierzyli się w kwietniu z globalnym problemem dotyczącym odczytu danych w czasie rzeczywistym, co skutecznie utrudniało pracę m. in. portalów informacyjnych, polegających na bieżących danych na temat ruchu. Google kilkukrotnie sygnalizował naprawienie usterki, przy czym jeszcze w połowie kwietnia, użytkownicy wciąż odnotowywali problem. 

Google Analytics confirms another reporting delay today

Google postawił następny krok w walce z natrętnymi reklamami pełnoekranowymi, wysyłając do webmasterów wiadomości z prośbą o poprawę Page Experience w związku z wyświetlanymi irytującymi elementami.

https://www.seroundtable.com/google-search-console-notices-for-intrusive-interstitials-33271.html

Google pomoże Ci w imporcie celów z Universal Analytics (GA3) do GA4. Wszystko za sprawą nowego narzędzia dostępnego z poziomu panelu GA4.

Google rolling out conversion migration tool for Google Analytics 4

W amerykańskich wynikach wyszukiwania pojawił się nowy element interfejsu wyszukiwarki – sekcja „Highly Cited Stories”, dotycząca najczęściej cytowanych źródeł. Zmiana na ten moment dotyczy wyłącznie wyników mobilnych.

https://www.seroundtable.com/google-highly-cited-label-live-33244.html

28 kwietnia zaskoczył nas widok... a właściwie brak widoku, "średniej pozycji" w Google Search Console. Na szczęście okazało się to wyłącznie jednodniowym problemem.

https://www.infidigit.com/news/google-search-console-removes-average-position-or-is-it-another-glitch/

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – marzec 2022 r.

Narzędzie RankRanger odnotowało w kwietniu znacznie więcej dni obszernych w zmiany w wyszukiwarce Google, niż w marcu.

Szczególne wahania przypadają na okolice:

  • 1-3 kwietnia (Potencjalnie może to mieć związek z Google Review Update),
  • 5-6 kwietnia,
  • 13 kwietnia,
  • raz 18-22. kwietnia.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram