Ostatni miesiąc w wyszukiwarce Google to przede wszystkim jedno oficjalne wydarzenie – Google Product Review Update. W zakresie zmienności pojawiły się także ponadprzeciętne wahania, które mogą wiązać się z bardziej istotnymi zmianami algorytmicznymi, nieoficjalnie nazwanymi Spring Update 2022. W interfejsie wyszukiwarki pojawią się także nowe elementy, choć zmiany na razie dotyczyć będą wyłącznie wyników amerykańskich. Oto, na co warto zwrócić uwagę…
Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w kwietniu 2022 roku?
Google zakończył trzecią część aktualizacji Google Product Review Update, czyli serii zmian w algorytmie Google, wycelowanych w strony publikujące opinie i recenzje na temat produktów. Ich celem jest promocja bezstronnych, rzetelnych opinii w miejsce opinii sztucznych oraz niskiej jakości. Update ogłoszono 23 marca 2022 roku. Finalizacja nastąpiła po 19 dniach, 11 kwietnia.
Google March 2022 product reviews update is finished rolling out
Użytkownicy Google Analytics mierzyli się w kwietniu z globalnym problemem dotyczącym odczytu danych w czasie rzeczywistym, co skutecznie utrudniało pracę m. in. portalów informacyjnych, polegających na bieżących danych na temat ruchu. Google kilkukrotnie sygnalizował naprawienie usterki, przy czym jeszcze w połowie kwietnia, użytkownicy wciąż odnotowywali problem.
Google Analytics confirms another reporting delay today
Google postawił następny krok w walce z natrętnymi reklamami pełnoekranowymi, wysyłając do webmasterów wiadomości z prośbą o poprawę Page Experience w związku z wyświetlanymi irytującymi elementami.
https://www.seroundtable.com/google-search-console-notices-for-intrusive-interstitials-33271.html
Google pomoże Ci w imporcie celów z Universal Analytics (GA3) do GA4. Wszystko za sprawą nowego narzędzia dostępnego z poziomu panelu GA4.
Google rolling out conversion migration tool for Google Analytics 4
W amerykańskich wynikach wyszukiwania pojawił się nowy element interfejsu wyszukiwarki – sekcja „Highly Cited Stories”, dotycząca najczęściej cytowanych źródeł. Zmiana na ten moment dotyczy wyłącznie wyników mobilnych.
https://www.seroundtable.com/google-highly-cited-label-live-33244.html
28 kwietnia zaskoczył nas widok... a właściwie brak widoku, "średniej pozycji" w Google Search Console. Na szczęście okazało się to wyłącznie jednodniowym problemem.
https://www.infidigit.com/news/google-search-console-removes-average-position-or-is-it-another-glitch/
Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – marzec 2022 r.
Narzędzie RankRanger odnotowało w kwietniu znacznie więcej dni obszernych w zmiany w wyszukiwarce Google, niż w marcu.
Szczególne wahania przypadają na okolice:
- 1-3 kwietnia (Potencjalnie może to mieć związek z Google Review Update),
- 5-6 kwietnia,
- 13 kwietnia,
- raz 18-22. kwietnia.
Latest posts by Oktawian Kitala
(see all)