Ostatni miesiąc w wyszukiwarce Google to przede wszystkim jedno oficjalne wydarzenie – Google Product Review Update. W zakresie zmienności pojawiły się także ponadprzeciętne wahania, które mogą wiązać się z bardziej istotnymi zmianami algorytmicznymi, nieoficjalnie nazwanymi Spring Update 2022. W interfejsie wyszukiwarki pojawią się także nowe elementy, choć zmiany na razie dotyczyć będą wyłącznie wyników amerykańskich. Oto, na co warto zwrócić uwagę…

Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w kwietniu 2022 roku?

Google zakończył trzecią część aktualizacji Google Product Review Update, czyli serii zmian w algorytmie Google, wycelowanych w strony publikujące opinie i recenzje na temat produktów. Ich celem jest promocja bezstronnych, rzetelnych opinii w miejsce opinii sztucznych oraz niskiej jakości. Update ogłoszono 23 marca 2022 roku. Finalizacja nastąpiła po 19 dniach, 11 kwietnia.

Użytkownicy mierzyli się w kwietniu z globalnym problemem dotyczącym odczytu danych w czasie rzeczywistym, co skutecznie utrudniało pracę m. in. portalów informacyjnych, polegających na bieżących danych na temat ruchu. Google kilkukrotnie sygnalizował naprawienie usterki, przy czym jeszcze w połowie kwietnia, użytkownicy wciąż odnotowywali problem. 

Google postawił następny krok w walce z natrętnymi reklamami pełnoekranowymi, wysyłając do webmasterów wiadomości z prośbą o poprawę Page Experience w związku z wyświetlanymi irytującymi elementami.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-search-console-notices-for-intrusive-interstitials-33271.html

Google pomoże Ci w imporcie celów z Universal Analytics (GA3) do GA4. Wszystko za sprawą nowego narzędzia dostępnego z poziomu panelu GA4.

W amerykańskich wynikach wyszukiwania pojawił się nowy element interfejsu wyszukiwarki – sekcja „Highly Cited Stories”, dotycząca najczęściej cytowanych źródeł. Zmiana na ten moment dotyczy wyłącznie wyników mobilnych.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-highly-cited-label-live-33244.html

28 kwietnia zaskoczył nas widok… a właściwie brak widoku, “średniej pozycji” w Google Search Console. Na szczęście okazało się to wyłącznie jednodniowym problemem.

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – marzec 2022 r.

Narzędzie RankRanger odnotowało w kwietniu znacznie więcej dni obszernych w zmiany w wyszukiwarce Google, niż w marcu.

Szczególne wahania przypadają na okolice:

  • 1-3 kwietnia (Potencjalnie może to mieć związek z Google Review Update),
  • 5-6 kwietnia,
  • 13 kwietnia,
  • raz 18-22. kwietnia.