Wśród czerwcowych wydarzeń warto zwrócić uwagę przede wszystkim na zakończenie Google May 2022 Core Update, czyli jednej z głównych aktualizacji algorytmu Google. Oprócz tego warto zwrócić uwagę także na update dotyczący wielojęzycznych meta tagów title oraz nową odsłonę Google News.

Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w czerwcu 2022 roku?

9 czerwca, czyli nieco po planowanym terminie, zakończył się proces aktualizacji o nazwie Google May 2022 Core Update, który rozpoczął się 25 maja. Zapowiadany update miał potrwać 1-2 tygodnie.

Z obserwacji zmienności w wynikach wyszukiwania można wnioskować, że majowy Core Update przyniósł większe zmiany, niż poprzedni, który miał miejsce w listopadzie (November 2021 Core Update). Do najsilniejszych wahań doszło w dwóch momentach – tuż po ogłoszeniu aktualizacji oraz w okolicach 5 czerwca.

Google May 2022 Core Update to jedna z głównych aktualizacji algorytmu silnika wyszukiwarki Google. Z tym rodzajem update’ów spotykamy się do kilku razy w roku i wiążą się one z najsilniejszą zmiennością w wynikach wyszukiwania.

To nie koniec update’owych newsów od Google. Najnowsze wieści dotyczą aktualizacji dotykającej wielojęzycznych stron, a konkretnie jednego elementu – title. W związku z udoskonaleniem, Google ma ujednolicać meta tytuły w taki sposób, by dopasowywać je do dominującego języka obowiązującego na stronie internetowej.

Po okresie testowym nowej odsłony Google News (o którym informowaliśmy w naszym Sprytnym Newsletterze), przyszła pora na jej oficjalną premierę. Odświeżony design ujrzał światło dzienne, co miało miejsce 22 czerwca. Do głównych zmian należy zmiana struktury dotychczasowej postaci Google News. W ten sposób Google za cel postawił sobie ułatwienie dostępu do najważniejszych informacji, poprzez umieszczenie na szczycie widoku sekcji Top Stories, newsów lokalnych oraz aktualności dopasowanych do preferencji użytkownika.

Google zaktualizował dokumentację, wskazując, że Googlebot crawluje i indeksuje wyłącznie 15MB zawartości strony internetowej.

W związku z minioną odsłoną Google Product Review Update w sieci pojawiły się wątpliwości, czy aktualizacja dotknęła wyłącznie anglojęzycznych treści. Dla jasności, tak! Na Twitterze potwierdzili to Alan Kent oraz John Mueller.

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – maj 2022 r.

Po zakończeniu burzliwego okresu związanego z ostatnim core updatem, nastąpiły spokojniejsze czasy. Ponadstandardową zmienność w wynikach wyszukiwania Google możemy wskazać w datach: 15, 16 oraz 23 czerwca, jednak nie należą one do wyjątkowo silnych fluktuacji. Lipiec także zaczął się łagodnym tonem.