Co jest ważne w pierwszym kontakcie z klientem? Jak sobie radzić w sytuacjach trudnych? Czy emocje mają prawo wpłynąć na naszą relację z klientami? Aby odpowiedzieć na powyższe pytania, musieliśmy jasno zdefiniować swoje wartości, które przecież tak mocno wpływają na pracę i kontakt z klientem.

Planujemy coraz częściej dzielić się aktualnościami, z samego serca naszej firmy. Jest to idealny sposób, aby poznać nas lepiej, na przykład przed ewentualną współpracą 🙂 Jeśli jesteś zainteresowany tym, co jest dla nas ważne, jakie cele i zadania sobie stawiamy w obsłudze klienta oraz do jakiś wniosków doszliśmy podczas warsztatów, przedstawiamy je poniżej.


W ramach samorozwoju i chęci wymieniania własnych doświadczeń, zorganizowaliśmy wewnętrzne warsztaty z Obsługi Klienta. Ich głównym celem było zrozumienie potrzeb klienta, naszych działań w tym obszarze, wzajemnych oczekiwań i trudności, które mogą z tego wynikać.

Chcąc korzystać z pięknej, letniej już pogody – warsztaty odbyły się na świeżym powietrzu. Tak niecodzienne warunki sprzyjały ponad 3-godzinnej dyskusji. Musimy przyznać, iż był to naprawdę produktywnie spędzony czas!

Podczas spotkania wyróżniliśmy wartości, które powinny przewodzić podczas kontaktu z obecnym lub docelowym klientem. Naszym zdaniem to one są filarem budowania wzajemnej relacji i owocnej współpracy.

  • szacunek – zarówno dla klienta, jego oczekiwań, jak i dla samego siebie. Dla nas, udana relacja to taka, która łączy obopólne zadowolenie oraz nie wymaga łamania indywidualnych zasad lub wartości firmy.
  • otwartość – na każdego, indywidualnego klienta, który jest przez nas traktowany i rozumiany w sposób odrębny. Nie zależy nam na “masowej” obsłudze klienta – nie jesteśmy fabryką 😉 Staramy się odpowiadać na potrzeby w sposób całkowicie świadomy i spersonalizowany.
  • transparentność – zależy nam na uczciwości zarówno pod względem przygotowywanej oferty, tworzonych treści, rozmowy jak i ogólnie rozumianej obsługi. Łączymy ją z elastycznym podejściem i ekspercką wiedzą, która jest podszyta doświadczeniem.
  • asertywność – wyznajemy zasadę szczerości i zaufania, dlatego nie boimy się wypowiadać słowa „nie”. Przytakujemy Klientowi tylko wtedy, gdy naprawdę wierzymy, że jest to słuszne i dobre dla jego wyników. Nie działamy na jego niekorzyść, bojąc się wyrazić własnego zdania.
  • równowaga – nie dajemy ponieść się emocjom, negatywną energię zostawiamy za sobą i nie przekładamy życia prywatnego na wzajemne relacje. Znajdujemy balans pomiędzy pracą, hobby, a rodziną. Taka postawa przekonuje nas, iż pracujemy efektywniej, co w kontekście prowadzenia rozmów i współpracy jest rezultatem mocno oczekiwanym.

Bazując na powyższych cechach wymieniliśmy się poglądami, doświadczaniem, naukami, które z tych doznań wynikają i perspektywą dalszego udoskonalania. Po raz kolejny przekonaliśmy się, iż burza mózgów może przynieść niesamowite rezultaty. Mamy nadzieję, że przekona się o tym każdy, kto podejmie decyzję o wspólnej współpracy.

Po odbytych warsztatach mieliśmy przyjemność zintegrować się w plenerze – pyszny grill, domowe sosy, sałatki i mnóstwo rozmów to ów balans, o którym wspomnieliśmy powyżej.

Jeśli jesteś zainteresowany fotorelacją, zerknij na nasze zdjęcia.