Decydując się na usługę pozycjonowania swojej domeny, wiedz, iż jest to wyjątkowo złożony proces. Etapy realizowania zamierzonych celów i wdrażania optymalizacji są rozbudowane i wymagają czasu. Wynik zatem zależy od kilku składowych. Jednym z tych ważnych aspektów, który w realny i długoterminowy sposób wpłynie na osiągane rezultaty, jest tworzony content na stronie. Co oczywiste, powinien być on również dostosowany do działań realizowanych przez zespół specjalistów .

Pamiętam jak dziś moment sprzed kilku lat, gdy zaczynałam swoich sił jako copywriter. Z pozoru proste zajęcie okazało się poważnym wyzwaniem, którego do dziś się uczę. Dlaczego? Bo tekst na Twojej stronie ma większą moc, niż możesz sobie to wyobrazić. Co więcej, nierzadko, jest to jedna z pierwszych form kontaktu z potencjalnym klientem.

Uzupełniając i redagując usługi pewnego specyficznego e-commerce, dziwiłam się jak tak niespójny opis produktów miał dotychczasową rację bytu. Jako klient czułabym się nie tylko zdezorientowana, ale momentami też – oszukana. Efekt? Napisałam wszystko od nowa, z troski o klienta i o jakość całego contentu na stronie.

Content SEO – co to znaczy?

Najprościej mówiąc – to tworzenie treści o wysokim współczynniku jakości, które jednocześnie są kompatybilne z zaleceniami SEO. Jego celem jest informowanie klienta o usługach I ofercie, zwiększenie ruchu na stronie oraz wzmocnienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Pod tą nazwą kryją się — tytuły, meta tagi, treści znajdujące się na stronach głównych danych firm, na ich podstronach, ale także na serwisach zewnętrznych, w postaci artykułów sponsorowanych.

Jeśli więc myślisz, że bycie copywriterem to stworzenie kilku zdań opisowych – mylisz się. To tylko szczyt góry lodowej, pod którym mieści się szerokie spectrum działań.

Zaczynając swoje pierwsze, profesjonalne teksty na zlecenia, musiałam wykorzystywać złożone frazy, które w kontekście specyficznych branż mogą stanowić nie lada wyzwanie. Wbrew pozorom, użycie pozycjonującej frazy „dobry weterynarz centrum Gdynia”, nie jest takie proste i przekona się o tym każdy, kto będzie próbował umieścić ją w swoim, tworzonym tekście. Trudność namnaża się w sytuacji, gdy będziesz musiał zrobić to nawet trzykrotnie.

Content marketing zatem to złożony proces, w którym następuje tworzenie, redagowanie zarówno tekstu, wideo, obrazów, grafik jak i dokumentów zasobnych w inne treści.

Dlaczego warto inwestować w ?

Poniekąd już we wstępie odpowiedzieliśmy na zadane, powyższe pytanie. To dzięki poprawnie stworzonej, unikatowej treści jesteśmy w stanie wzmocnić I wspomóc szerokie działania pozycjonowanej domeny.  Copywriter to osoba, która pomaga zrealizować zamierzone przez Ciebie cele. W jaki sposób?

  • Dzięki stworzeniu odpowiednich, niepowielonych nigdzie tekstów, możemy zawrzeć najważniejsze, istotne dla naszego pozycjonowania frazy kluczowe. Niejednokrotnie są one nieodmienione lub złożone z kilku członów (tzw. Long Tail).
  • Copywriter pomaga zdobyć wysoką pozycję na najtrudniejsze frazy. Zwłaszcza te frazy, których umieszczenie na stronie sprawia nam trudność i może wiązać się z redagowaniem całego, obecnego już tekstu. O ile w przypadku jednego opisu, możemy próbować robić to samodzielnie, o tyle w przypadku kilkunastu opisów produktowych – zaczynają się trudności. Rozwiązanie jest więc bardzo proste – lepiej zlecić to specjaliście, który znając pewne techniki, umieści je w sposób naturalny i zgodny z wymaganiami SEO. Ma to znaczenie, zwłaszcza gdy dowiadujemy się o tym, że ponad 70% przedsiębiorców nie ma zintegrowanej, niezbędnej dla oferty, treści.
  • Umożliwia uzyskanie dodatkowych linków, na stronach zewnętrznych lub na prowadzonym przez siebie blogu. Dlatego też, 38% przedsiębiorstw publikuje regularnie (średnio raz w tygodniu) treści w taki sposób.
    Podlinkowane fragmenty tekstu dają nam zatem linki wysokiej jakości, które poszerzają zasięg I ewentualną grupę odbiorców. Pisanie tekstów na stronę inną niż domena klienta, wymaga umiejętności. Ich celem jest zwrócenie się do klienta, który pierwotnie mógł nigdy do Ciebie nie trafić. Tekst więc powinien być łatwy, zachęcający, ale ciągle opierający się na standardach SEO. Niecały rok temu, pisząc teksty o tatuażach i piercingu, spotkałam się z pierwszą poważną ścianą. Jak bowiem zachęcić klienta, który być może nigdy nie myślał o ingerencji tego typu, do spróbowania i zdecydowania się, na taki krok?
  • Tworzy treści przystosowane do social – mediów, dając gwarancję zarobku i rosnącego zainteresowania.

    Powyższy wykres obrazuje poziom zainteresowania postami na jednym z fanpage’y, gdy ten zaczął obradzać w bardziej merytoryczne i dłuższe treści. Przedstawione wyniki sugerują wzrost zainteresowania o nawet 70% (Twitter) czy 30% (Facebook).

  • Dobrej jakości tekst, informujący I rzetelnie przygotowany, może być linkowany przez innych czytelników. Poszerza to naszą bazę, naturalnie stworzonego link buildingu. Dobrze zatem, aby SEO Content, odpowiadał na najczęściej zadawane I najtrudniejsze pytania z danej branży. Oczywiście, dużo łatwiej jest nam pisać o siatkarzach, którzy wygrywają Mistrzostwa Świata w Polsce, niż pisać w tym samym czasie o miejskim maratonie. Warto jednak, aby zarówno pierwszy, jak i drugi tekst, zawierał merytorykę, która trafi do węższej lub szerszej grupy odbiorców.
  • Copywriter informuje klienta o produktach, usługach czy zakresie ofert, umieszczonych na stronie. Wzbudza to poczucie zaufania, wiarygodności I rzetelności, co daje realną szansę na pozyskanie współpracy. Tu znowu wracamy do sytuacji, o której wspomniałam na początku wpisu. Klient, podający różne wymiary produktu oraz sprzeczne informacje odnośnie jego koloru, nie zdecyduje się na zakup. W najlepszym przypadku – zmusi go to do zadzwonienia i próby uzyskania odpowiedzi na nurtujące pytania. Większość z nich jednak zrezygnuje i znajdzie usługę u konkurencji. Aż 58% badanych uważa, że trafność tekstu jest kluczem do uzyskania skutecznego przekazu. Zadaniem profesjonalnego copywritera jest nie tylko dopilnowanie tych szczegółów, ale również zaproponowanie opisów, które zatrzymają klienta na dłużej.

A co na to Google?

Nie jest tajemnicą, iż regularnie aktualizowane algorytmy Google’a przystają i traktują jako pewnik witryny bogate w wartościowe treści. Badania przeprowadzone przez serwis Hitwise wskazują, iż coraz częściej użytkownicy poszukują treści, wpisując frazy, składające się z więcej niż 3 słów.

Warto również w tym miejscu napomknąć o analizie, przeprowadzonej przez SerpIQ. Poniższy wykres pokazuje, jak długość zamieszczonego contentu wpływa na zajmowaną pozycję danej witryny.

Korelacja liczby znaków z linkowaniem jest imponująca i przekonuje tym samym o ogromnym znaczeniu contentu – głównie jako uzupełnienie całego procesu pozycjonowania. Wniosek więc nasuwa się sam: warto inwestować w treści, gdyż dają nam wartość niezwykle cenną – szeroko rozumianną przewagę nad konkurencją.