Decydując się na usługę pozycjonowania swojej domeny, wiedz, iż jest to wyjątkowo złożony proces. Etapy realizowania zamierzonych celów i wdrażania optymalizacji są rozbudowane i wymagają czasu. Wynik zatem zależy od kilku składowych. Jednym z tych ważnych aspektów, który w realny i długoterminowy sposób wpłynie na osiągane rezultaty, jest tworzony content na stronie. Co oczywiste, powinien być on również dostosowany do działań realizowanych przez zespół specjalistów SEO.
Pamiętam jak dziś moment sprzed kilku lat, gdy zaczynałam swoich sił jako copywriter. Z pozoru proste zajęcie okazało się poważnym wyzwaniem, którego do dziś się uczę. Dlaczego? Bo tekst na Twojej stronie ma większą moc, niż możesz sobie to wyobrazić. Co więcej, nierzadko, jest to jedna z pierwszych form kontaktu z potencjalnym klientem.
Uzupełniając i redagując usługi pewnego specyficznego e-commerce, dziwiłam się jak tak niespójny opis produktów miał dotychczasową rację bytu. Jako klient czułabym się nie tylko zdezorientowana, ale momentami też – oszukana. Efekt? Napisałam wszystko od nowa, z troski o klienta i o jakość całego contentu na stronie.
Content SEO – co to znaczy?
Najprościej mówiąc – copywriting to tworzenie treści o wysokim współczynniku jakości, które jednocześnie są kompatybilne z zaleceniami SEO. Jego celem jest informowanie klienta o usługach I ofercie, zwiększenie ruchu na stronie oraz wzmocnienie pozycji w wynikach wyszukiwania. Pod tą nazwą kryją się — tytuły, meta tagi, treści znajdujące się na stronach głównych danych firm, na ich podstronach, ale także na serwisach zewnętrznych, w postaci artykułów sponsorowanych.
Jeśli więc myślisz, że bycie copywriterem to stworzenie kilku zdań opisowych – mylisz się. To tylko szczyt góry lodowej, pod którym mieści się szerokie spectrum działań.
Zaczynając swoje pierwsze, profesjonalne teksty na zlecenia, musiałam wykorzystywać złożone frazy, które w kontekście specyficznych branż mogą stanowić nie lada wyzwanie. Wbrew pozorom, użycie pozycjonującej frazy „dobry weterynarz centrum Gdynia”, nie jest takie proste i przekona się o tym każdy, kto będzie próbował umieścić ją w swoim, tworzonym tekście. Trudność namnaża się w sytuacji, gdy będziesz musiał zrobić to nawet trzykrotnie.
Content marketing zatem to złożony proces, w którym następuje tworzenie, redagowanie zarówno tekstu, wideo, obrazów, grafik jak i dokumentów zasobnych w inne treści.
Dlaczego warto inwestować w SEO Copywriting?
Poniekąd już we wstępie odpowiedzieliśmy na zadane, powyższe pytanie. To dzięki poprawnie stworzonej, unikatowej treści jesteśmy w stanie wzmocnić I wspomóc szerokie działania pozycjonowanej domeny. Copywriter to osoba, która pomaga zrealizować zamierzone przez Ciebie cele. W jaki sposób?
A co na to Google?
Nie jest tajemnicą, iż regularnie aktualizowane algorytmy Google’a przystają i traktują jako pewnik witryny bogate w wartościowe treści. Badania przeprowadzone przez serwis Hitwise wskazują, iż coraz częściej użytkownicy poszukują treści, wpisując frazy, składające się z więcej niż 3 słów.
Warto również w tym miejscu napomknąć o analizie, przeprowadzonej przez SerpIQ. Poniższy wykres pokazuje, jak długość zamieszczonego contentu wpływa na zajmowaną pozycję danej witryny.
Korelacja liczby znaków z linkowaniem jest imponująca i przekonuje tym samym o ogromnym znaczeniu contentu – głównie jako uzupełnienie całego procesu pozycjonowania. Wniosek więc nasuwa się sam: warto inwestować w treści, gdyż dają nam wartość niezwykle cenną – szeroko rozumianną przewagę nad konkurencją.