Fox Strategy na Festiwalu SEO 2017 w Katowicach [KRÓTKA RELACJA]

24 maja 2017

19 maja z udziałem najlepszych specjalistów z całego kraju odbyła się 5 edycja Festiwalu SEO w Katowicach, w którym brałyśmy udział. Część z naszej ekipy miała zaszczyt wystąpić na scenie, a reszta dumnie kibicowała z widowni.

Całe spotkanie podzielono na 4 bloki tematyczne, podczas których mieliśmy okazję wysłuchać 11 prelegentów specjalizujących się nie tylko w SEO, ale również szeroko rozumianym marketingu internetowym i skutecznym prowadzeniu kampanii link buildingowych.


Festiwal SEO 2017 w Katowicach – krótka relacja

10 najważniejszych zasad w SEO dla Twojego sklepu

Wśród tematów pojawiła się bardzo ciekawa prezentacja Marcina Duraja, dzięki której dowiedzieliśmy się, że kluczem do sukcesu nie jest samo posiadanie sklepu online, a jego optymalizacja poprzez wdrożenie 10 najważniejszych zasad SEO, aby zwiększyć jego widoczność w wynikach wyszukiwania!

Kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią w e-commerce pod kątem SEO

O tematyce e-commerce również opowiadała wiceprezes Fox Strategy Katarzyna Baranowska, która wymieniła kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią w e-commerce pod kątem SEO [link do slideshare]

O swojej prezentacji mówi tak:

Na optymalizację treści w sklepach internetowych składa się nie tylko ich tworzenie (tak by były wartościowe dla użytkowników a jednocześnie wpływały na widoczność w wynikach wyszukiwania), ale również usuwanie duplikatów i wdrażanie mechanizmów, które zapobiegną powielaniu się treści w przyszłości. W przypadku e-commerce warto pamiętać o tym, że treści nie ograniczają się jedynie do opisów produktów czy krótkich tekstów widocznych w obrębie kategorii, ale do dyspozycji mamy również moduł pytań i odpowiedzi, agregowanie opinii, recenzje itd. Wiele sklepów wciąż rzadko korzysta z recyklingu treści i nie ma określonej strategii zarządzania stronami produktów, które znikają z oferty. 

Startujemy od zera, czyli SEO nowej marki

A co zrobić, kiedy dopiero zaczynamy promować swoją markę w Internecie? Nic trudnego! Na to pytanie wyczerpująco odpowiedziała Marta Eichstaedt w swojej prezentacji Starujemy od zera, czyli SEO nowej marki!

Jak zarobić 10 000 na afiliacji w jeden miesiąc?

Piotr Bomba przedstawił zapadającą w pamięć prezentację, w której opowiadał, Jak zarobić 10 000 na afiliacji w jeden miesiąc”. Już wiecie, dlaczego temat wszystkich zainteresował? 😜

SEO, które zarabia miliony

A jeśli mowa o pieniądzach, Prezes Fox Strategy, Ewelina Podrez, przedstawiła prezentację o SEO, które zarabia miliony, czyli case study na przykładzie kampanii 1% [link do slideshare]. Wnikliwie opisała trzy różne metody realizacji celu 3 najpopularniejszych kampanii. Jak wspomniała, sami prowadzimy najlepszą z nich, ale z powodu NDA nie możemy ujawnić którą 😉

Nikt lepiej nie streści swojej prezentacji niż ona sama, dlatego pozwoliliśmy sobie przytoczyć jej słowa:

Branża PIT jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w polskiej wyszukiwarce. Dla samej frazy „pit” w wynikach wyszukiwania pojawia się blisko 330 milionów rywalizujących ze sobą podstron. Dodatkowo prawo podatkowe determinuje szczególną sezonowość branży, przez co liderzy wyników wyszukiwania muszą mocno „spiąć się”, aby w ważnych momentach kampanii pojawić się w topach. O specyfice branży, jej oryginalności, wiodących serwisach, ich celach oraz recepcie na sukces, a także utrudnieniach, z którymi muszą się mierzyć, miałam przyjemność opowiedzieć na Festiwalu.

Prowadzenie agencji SEO grającej w ekstraklasie

Prezentacją, która ujęła temat pozycjonowania  z innej strony, było wystąpienie Michała Heroka. Michał zamiast opowiadać o optymalizacji, uświadomił widowni, że aby prowadzić dobrą agencję SEO po prostu trzeba się dużo napracować! 😊

Bardzo kanoniczna historia

Na festiwalu pojawiła się Bardzo kanoniczna historia, czyli fantastyczna (!) opowieść Grzegorza Strzelca o tym jak sprawnie przenosić ruch i pozycje między serwisami za pomocą linków kanonicznych.

7 branż w Google – jak działać, żeby odnieść sukces

Milena Majchrzak postanowiła się nie rozdrabniać i w jednej, zachwycającej prezentacji pokazała aż 7 branż w Google – jak działać, żeby odnieść sukces. Głównymi branżami, które zostały wymienione były: nieruchomości, motoryzacja, zakupy, gry, finanse, zdrowie i usługi.

Milena pokazała, że dobrym sposobem na sukces jest wykorzystanie Social Media, aby ściągnąć ruch na stronę. SEO na Facebooku? Tego jeszcze nie było 😊

„Projekt denko” czyli case study współpracy z blogerkami urodowymi

Kolejną z wyróżniających się prezentacji był Projekt denko, czyli case study współpracy z blogerkami urodowymi. Dzięki tej prezentacji dowiedzieliśmy się jak trudnym procesem jest nawiązywanie kontaktów z blogerkami i pozyskiwanie wartościowych linków z artykułów.

Na jakiej planecie wyląduje Google?

Wśród tematów pojawiło się ciekawe pytanie zadane przez Damiana Sałkowskiego Na jakiej planecie wyląduje Google? Chcielibyście się dowiedzieć? Koniecznie wejdźcie na prezentację zamieszczoną przez Linkhouse: relacja i streszczenie prezentacji.

Mobile-first indexing

Ostatnią i bardzo ciekawą prezentację poprowadził Michał Magdziarz, który mówił o przyszłości, czyli o tym co się stanie, kiedy Google wprowadzi mobile-first indexing.

Podziękowania

Festiwal SEO jak co roku zapewnił nam sporą dawkę wiedzy i w naszej opinii był ogromnym sukcesem. Nie jest łatwo przygotować wydarzenie dla 550 osób, a to się bezsprzecznie udało 🙂  Tutaj, korzystając z okazji, chcielibyśmy wyrazić uznanie dla Artura Strzeleckiego z Silesia SEM, który był głównym organizatorem tego wydarzenia i zadbał o każdy szczegół! Dzięki jego uprzejmości, Fox Strategy było reprezentowane przez aż dwie prelegentki Ewelinę Podrez oraz Katarzynę Baranowską. Dziękujemy!

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Fox Strategy

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram