Pozycjonowanie Niemcy

Co należy wiedzieć, chcąc rozpocząć promocję swojego e-biznesu, w niemieckiej wyszukiwarce Google?

Na jakie elementy należy zwrócić szczególną uwagę, chcąc zacząć pozycjonowanie de oraz wdrażanie SEO (z niem. „Suchmaschinenoptimierung”), wprost do swojego serwisu? Czym charakteryzuje się tamtejsza odmiana wyszukiwarki Google? Bądź sprytny i zacznij rozwijać swój biznes za Odrą, w największych ośrodkach handlowych w Niemczech – Berlinie, Hamburgu, Monachium, Kolonii czy Frankfurcie nad Menem.

Zwiększaj swoją sprzedaż u naszych zachodnich sąsiadów – zapytaj Fox Strategy o pomysł na zwiększenie widoczności w niemieckim Google!

Na zdjęciu Kamil Demidowski - Lider Działu SEO.de

Zapytaj o ofertę na pozycjonowanie.DE

Pozycjonowanie stron w Niemczech

Pozycjonowanie w Niemczech posiada wiele cech wspólnych, z tymi jakie rządzą się na rynku polskim.

Nie mniej jednak, nie można pominąć specyfiki, wynikającej z różnic kulturowych i przyzwyczajeń, jakie posiadają obywatele obu krajów. Naturalnie w Niemczech, tak samo jak w Polsce, najważniejsze jest znalezienie się w TOP10 wyników wyszukiwania – ma to odwzorowanie zarówno wobec stron usługowych, jak i segmentu e-commerce.

Niemcy, poprzez siłę mocy nabywczej oraz bliskość z Polską, mogą być dla polskich przedsiębiorców rynkiem zbytu, w który warto zainwestować i rozpocząć na nim sprzedaż swoich produktów, bądź usług.

Chcesz wiedzieć więcej?

Poproś o ofertę na pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google
Zapytaj o ofertę na SEO niemcy

Jak wypromować swoją stronę w niemieckiej wyszukiwarce Google?

Ponad 60 milionów obywateli Niemiec regularnie korzysta z dostępu do internetu, a co najważniejsze, ponad 50% mieszkańców Niemiec regularnie dokonuje zakupów za jego pomocą.

Niemcy są największym partnerem biznesowym Polski. W 2017r. udział eksportu dóbr do Niemiec wyniósł blisko 28% całej wymiany zagranicznej Polski.
94
%
W Niemczech blisko 94% internautów korzysta z wyszukiwarki Google.

Posłuchaj naszego 
podcastu i dowiedz się 
więcej o SEO na rynku niemieckim

Live z SEO MeetUp w Poznaniu

Dlaczego warto nam zlecić pozycjonowanie na rynku niemieckim?

• Posiadamy ponad 9-letnie doświadczenie w pozycjonowaniu w niemieckiej wyszukiwarce Google;
 
• Swoje działania prowadziliśmy m.in. dla serwisów z branży motoryzacyjnej, consultingu, szkoleń, prawa, finansów;

• Posiadamy wiedzę na temat różnic kulturowych, jakie mają miejsce w Niemczech. Nasza merytoryczna wiedza jest wspierana przez znajomość tamtejszego rynku;

• Zajmujemy się kompleksową obsługą z zakresu SEO na rynku niemieckim– zarówno optymalizacją pod wyszukiwarki internetowe, jak i linkbuildingiem;

• Dostosowujemy swoje działania do celów biznesowych naszych klientów– wpasowując działania SEO w ogół strategii oraz działań wizerunkowych danej organizacji.

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google - dlaczego warto nam zlecić pozycjonowanie na rynku Niemieckim?

Konkurencyjność

Język niemiecki, poza Niemcami, jest językiem urzędowym również w Austrii, Szwajcarii, Lichtensteinie, Luksemburgu oraz w Belgii. Ogół rynków, na którym potencjalnie możesz zaistnieć, znacząco się zwiększa. Twoja strona będzie mogła konkurować w kilku wersjach niemieckojęzycznej wyszukiwarki Google.

Ruch

Pozycjonowanie w Niemczech, jak również reklama w Niemczech - Ads - tak samo jak w Polsce, przynosi największy udział w ruchu na stronach internetowych w Niemczech. Odpowiada tym samym za największą sprzedaż niemieckich przedsiębiorstw.

Rozpoznawalność

Taka usługa jak SEO Niemcy jako część marketingu internetowego wpłynie na rozpoznawalność Twojego e-biznesu, zwiększa świadomość marki, co w długim okresie jest niezwykle ważne z punktu widzenia rozwoju firmy, czy dostrzegania strony internetowej na największym rynku w Europie.

Prestiż

Obywatele Niemiec bardzo cenią sobie polskie produkty „z wyższej półki”, na przykład wyroby z drewna, ceramiczne i inne produkcji rzemieślniczej. Jeśli prowadzisz sprzedaż produktów luksusowych – to jest odpowiedni rynek zbytu dla Ciebie.

Zasięg

Dzięki SEO w niemieckiej wyszukiwarce Google, będziesz mógł stale zwiększać zasięg swojego biznesu, już nie tylko jako lokalny „gracz”, ale jako przedsiębiorca mający na celu rozwój swojego biznesu w ujęciu europejskim i globalnym. Dlatego też wraz z działaniami SEO wsparciem może być reklama w Google.de.

Minimalny budżet na działania SEO w Google.de

Minimalny budżet na działania SEO w Google.de:

6500
zł/netto
  • Koszty działań na rynku niemieckim są wyższe niż koszty działań SEO na rynku polskim. 

  • Powyższa cena uwzględnia takie elementy jak m.in. publikacja artykułów sponsorowanych (koszt minimum 200-300 EUR), współpraca z blogerami obcojęzycznymi, obsługa projektowa oraz pozyskiwanie linków z tematycznych niemieckojęzycznych serwisów internetowych

  • Reklama w niemieckim Google również wyceniana jest w sposób indywidualny. 

Zaufali 
nam

… i ponad 100 innych klientów

Pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google – charakterystyczne cechy

Poprawność językowa w Niemczech
Koszty pozycjonowania w Niemczech
Optymalizacja strony i kodu
Zdywersyfikowany linkbuilding niemieckiej strony internetowej

Tworząc content na strony www w języku niemieckim, warto zwracać uwagę na poprawność językową oraz brać pod uwagę różnice w wersjach językowych, jakie występują w każdym z państw posługujących się tym językiem. Pozycjonowanie w Niemczech bardzo mocno bazuje bowiem na wysoko jakościowych treściach.

Koszty pozycjonowania w Niemczech (Google niemieckie) znacząco są wyższe niż w Polsce. Wynika to np. z faktu, że stawki za publikację artykułów w serwisach tematycznych należy liczyć w setkach/ tysiącach złotych. Sam ten fakt, że przykładowa oferta na marketing szeptany również zaczyna się od kilkudziesięciu Euro (a nie złotych).

Optymalizacja strony i kodu w oparciu o standardy niemieckiej gramatyki, w tym stosowaniu przegłosów (np. ß, Ü, Ä, Ö). Warto również wziąć pod uwagę optymalizację pod kątem składowych, stosowanych w Niemczech. Stąd też wynika trudność przeprowadzania jednej i słusznej wersji optymalizacji serwisu, pod kątem Użytkownika w Niemczech.

Chcąc zaistnieć w różnych krajach posługujących się językiem niemieckim – stosować zdywersyfikowany linkbuilding, który wspiera pozycjonowanie w niemieckiej wersji Google.

Pozycjonowanie w Google de w odróżnieniu do pozycjonowania w PL nie skupia się na pozyskiwaniu linków z jakichkolwiek źródeł. Znacznie bardziej cenne są: a) linki ściśle z tematycznych/ branżowych portali, b) linki z serwisów lokalnych.

Marketing szeptany dla Twojej firmy w takim kraju jak Niemcy znacząco różni się od tego znanego w Polsce. Przede wszystkim jest on mocno tematyczny i oparty o serwisy branżowe, również skoncentrowane na danym zagadnieniu. Tym samym Twoja oferta nie jest już na wstępie linkowana po 1 zdaniu komentarza. Tylko tego typu wypowiedzi na forach, czy blogach znacząco są opisowe i wskazujące w obszernym komentarzu na USP danej usługi produktu bez nachalnej formy promocji nawet bez użycia linka tylko z nazwą firmy bez podlinkowania.

Odmiany wyrazów i Long Tail w pozycjonowaniu na rynku niemieckim
Content Marketing i Social Media
Prezentacja USP i zrozumienie potrzeb obywateli Niemiec
Naturalność procesu SEO w Niemczech

Stosowanie odmiany oraz fraz z „długiego ogona” – język niemiecki z zasady posiada długie wyrazy, które poprzez zastosowanie „long taila” dodatkowo znacznie wydłużają całą strukturę pod linkbuilding oraz optymalizację. Wyszukiwarka Google.de znacznie lepiej sobie radzi z odmianami fraz kluczowych, w porównaniu do polskiej odmiany wyszukiwarki.

Znajomość tych różnic może być kluczowa, aby pozycjonowanie w niemieckiej wyszukiwarce Google przyniosło oczekiwane rezultaty. 

Należy zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na content marketing. Niemcy w odróżnieniu do innych obywateli mocno cenią sobie szczegółowe opisy. Pod kątem wizualnym – strony nie są dla nich tak bardzo istotne – stąd często są tak minimalistyczne i skromne wizualnie.

Pozycjonowanie stron w niemieckim Google charakteryzuje się w szczególności współpracą na linii agencja SEOlokalni dziennikarze, którzy bardzo chętnie dzielą się linkami kierującymi do źródeł treści.

Pozycjonowanie Niemcy charakteryzuje się również tym, że linki z social media są znacznie chętniej używane do różnicowania profilu linków, niż to ma miejsce w Polsce. Każdorazowo będąc właścicielem danego produktu lub usługi – znacznie lepiej postrzegane jest, że tworząc raporty dla klientów z krajów niemieckojęzycznych warto wzbogacać swoje linki w te zaczerpnięte z social media.

Niemieckie Google dla polskich przedsiębiorców będzie znacznie bardziej ogólnodostępne w sytuacji, gdy polscy przedsiębiorcy pokażą unikalne
i jakościowe cechy swojego produktu oraz będą w stanie zrozumieć potrzeby z tym związane obywateli Niemiec.

Pozycjonowanie stron w Niemczech znacznie bardziej w odróżnieniu do rynku polskiego przypomina naturalne działanie użytkowników stawiając przede wszystkim na dzielenie się linkami pomiędzy partnerami biznesowymi (w Polsce to wciąż rzadkość), content marketing w prawdziwym tego słowa znaczeniu, znacznie silniejsze wsparcie w zakresie social media, czy dbałość o optymalizację onsite pod kątem przegłosów, składowych, jak i zapożyczeń (głównie z języka angielskiego).

Zapytaj o ofertę

    Kamil Demidowski

    Agencja SEO Wrocław

    Fox Strategy sp. z o.o.
    ul. Piłsudskiego 23 lok. 2-4
    50-044 Wrocław

    envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram