More

    DBF #65: SEO i Google Ads – dlaczego warto korzystać z tych dwóch ścieżek promocji?

    Promowanie swojego biznesu w różnych kanałach promocji jest bardzo istotne z punktu biznesowego oraz budowania własnej marki. Właścicielom sklepów internetowych nie tylko powinno zależeć na pozyskiwaniu klientów z wyników organicznych, ale także z płatnych wyników, których efekty możemy uzyskać nawet po kilku dniach. W 65 odcinku Dziennika Budowy Firmy Krzysztof Rutkowski wyjaśnia zalety i wady inwestowania w pozycjonowanie stron internetowych (SEO) oraz płatnych reklam Google Ads.

    Sprawdź także nasze kursy online!

    Sprytny Kurs SEO – kompleksowy kurs pozycjonowania stron internetowych dla początkujących i średnio zaawansowanych

    Sprytny Kurs Google Ads – ponad 40-godzinny kurs Google Ads dla początkujących i średnio zaawansowanych

    TRANSKRYPCJA ODCINKA

     Cześć, tej strony Krzysztof Rutkowski. Dziś to ja mam przyjemność nagrać dla Ciebie podcast. Chciałbym poruszyć pewien temat który jest dość szeroki. Odnosi się stricte do SEO i Google Ads. Chciałbym omówić wady i zalety tych dwóch kanałów promocji. Dlaczego warto korzystać z obu naraz? Nie tylko skupiać się na jednym? Chcąc promować swoje produkty lub usługi musimy docierać do szerszej ilości klientów na różne sposoby. W Fox Strategy pracuję zarówno z klientami stricte SEO jak i pod płatne reklamy. Łączenie tych dwóch usług może nam przynieść w przyszłości wymierne korzyści. Jednak na sam początek zaproszę cię na naszego jingla.

    Tematem mojego podcastu jest SEO i Google Ads. Dlaczego warto korzystać z tych dwóch ścieżek promocji? Chciałbym w nim omówić zalety i wady inwestycji SEO, zalety i wady inwestycji w Google Ads także zalety i wady połączenia obu usług. Zacznijmy więc może od zalet SEO. Przede wszystkim moim zdaniem jest to zwiększenie ruchu na stronie, możliwość wyświetlania się wyżej w wynikach wyszukiwania na konkretne frazy na których nam zależy oraz takie które wpisują użytkownicy w wyszukiwarkę.

    Dzięki temu możemy zdobyć coraz, coraz to więcej klientów. Naprawdę bardzo dużo użytkowników najpierw opisuje swoje frazy i w ten sposób szuka szuka przedmiotów/ produktu niż wchodzi bezpośrednio na Allegro czy inne tego typu platformy. Dlatego moim zdaniem optymalizacja własnej witryny internetowej i kategorii produktów jest bardzo istotna. Musimy zadbać o opisy produktów, o Meta-tagi tak aby były one przyjazne algorytmom. Algorytmy zmieniają się co jakiś czas, musimy pamiętać o tym aby dostosowywać strony/podstronę konkretnie do nich, a pamiętając o tym że nasza konkurencja nie śpi. Z pewnością możemy zaliczyć to że ten ruch organiczny może być stały. Wtedy kiedy już te pozycje na frazy kluczowe osiągniemy jesteśmy w stanie naprawdę ściągać spory ruch na stronę przez cały czas, a nie tylko gdy są włączone płatne reklamy np.

    To jest właśnie ta podstawowa różnica między Google Ads a SEO i promowaniem własnej witryny internetowej w internecie. Dzięki SEO mamy większą możliwość że tak nazwę – podpisania się – trochę w internecie np. dzięki artykułom blogowym budujemy rolę eksperta. Możemy się wyświetlać na naprawdę długo a nowe frazy które dodatkowo będą nam przyciągać ruch i dzięki temu budować budować sprzedaż a sam koszt SEO, przy tym porównując Google z Google Ads, może być o wiele niższy, ale dzięki temu budujemy rozpoznawalność marki. Musimy jednak liczyć się z tym że efekty SEO nie przychodzą od razu, tak jak Google tutaj pozycjonowanie strony internetowej wymaga naprawdę czasu i cierpliwości zarówno po stronie klienta jak i po stronie specjalisty SEO.

    Dlatego długotrwałe działania konkretne są tutaj jak najbardziej wskazane. Wszystko po to aby osiągnąć wymierne efekty. Na słowa kluczowe, na tych na których nam zależy, wyświetlać się jak najwyżej w Google. Wszystko po to aby przyciągnąć na naszą stronę internetową jak największą ilość klientów. Jedną z  największych zalet SEO może być niski koszt pozyskania użytkownika. Mam tu na myśli fakt, że w Google Ads płacimy za każde kliknięcie. Niejednokrotnie zdarza się także że te stawki za kliknięcia rosną. Zupełnie inaczej to wygląda w SEO. Oczywiście musimy na sam początek tworzyć treści/ opisy kategorii/ artykuły sponsorowane to też kosztuje, ale jednak później gdy uzyskamy już te wysokie pozycje ruch organiczny będzie nadal temu można powiedzieć że wejścia na stronę będą darmowe.

    Jednak tak jak wspomniałem wcześniej taki cel wymaga czasu i przynajmniej kilku miesięcy działań SEO operatora specjalisty do spraw pozycjonowania tak aby na te kluczowe frazy wyświetlać się jak najwyżej w celu osiągnięcia satysfakcjonujących wyników. Przejdźmy może teraz zatem do Google Ads, gdzie chciałbym Wam przedstawić wady oraz zalety oczywiście takiego promowania się w internecie. Z pewnością na pierwszym miejscu będą tutaj szybkie efekty działań takiej promocji już praktycznie od uruchomienia danej kampanii i możliwość kierowania reklam pod konkretne i sprecyzowane frazy docierania do konkretnych grup odbiorców lokalizacji gdzie chcemy się promować.

    To na pewno na pewno te rozbudowane ustawienia są bardzo przydatne jeżeli chodzi o kampanie Google niejednokrotnie o swojej pracy z nich korzystałem i naprawdę dają ogromne możliwości i później oczywiście późniejsze efekty. Dotarcie do takiej szerszej grupy odbiorców pozwala nam przykład Google Shopping lub reklamy u partnerów . Jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, używając konkretnych słów kluczowych. Przewagą Ads nad SEO jest to, że reklamy praktycznie wyświetlają się już od pierwszego dnia, a więc dla przedsiębiorcy czy właściciela strony internetowej który chce jak najszybciej reklamować swój biznes.

    Jest to naprawdę polecana forma promocji. Już od pierwszych dni prowadzenia działalności. Kolejnym ważnym aspektem jest to że reklamy płatne wyświetlają się na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania dlatego użytkownik który wpisze frazę przykładowo buty męskie. Już od razu sprecyzowane na górze strony produkty i linki do stron właśnie które zostały stworzone dzięki Google Ads. Chciałbym wspomnieć o tym że Google charakteryzuje się łatwością zmiany słów kluczowych. Jest to np. o tyle istotne gdy do naszego sklepu wchodzi dana promocja możemy w ten sposób zareklamować dane produkty bardzo szybko stworzyć reklamy o dogodnej dla nas treści.

    Minus 50 proc. Minus 90 proc. Wyprzedaż. Dzięki temu jesteśmy naprawdę w stanie dotrzeć do tej ilości klientów którzy są zainteresowani naszym produktem Śmiało możemy nazwać że system Google jest bardzo elastyczny i dzięki temu możemy dostosować zapytania użytkowników do naszej reklamy. Inaczej w przypadku SEO. Tam wymagana by była zmiana treści nagłówków które musiałyby być dostosowane do nowych słów kluczowych. Mówiłem również wcześniej o możliwości dotarcia do szerszej grupy odbiorców niż tylko w wyszukiwarce Google. Mamy możliwość generowania reklam na Mapach Google na portalu czy na platformie YouTube, w serwisach internetowych należących właśnie do partnerów Google, czy nawet na gmailu.

    Niestety jest to bardzo, bardzo ograniczone gdyż wyświetla się tylko w wynikach organicznych. Oczywiście budżet Google zależy od tego na jakie frazy chcemy się wyświetlać. Te które są najczęściej wyszukiwarce przez użytkowników oczywiście będą najdroższe i na górze i na dole strony. Dlatego warto zastanowić się nad tym na jakie słowa kluczowe chcemy aby wyświetlał się nasz biznes czy chcemy uderzać te słowa kluczowe najpopularniejsze. Czy jednak skupimy się na tych mniej popularnych? Mówiłem wcześniej o grupach odbiorców których chcemy się wyświetlać – w Google Ads jest możliwość np. stworzenia listy miast na które nie chcemy się wyświetlać. To dotyczy głównie głównie biznesów które działają lokalnie. Mamy możliwość wyszukiwania wyszukiwania hasła i wykluczenia wykluczenia przepraszam tych haseł na które nie chcemy się wyświetlać. Naprawdę, Google Ads daje ogrom możliwości, z którego aż żal nie korzystać. Przedsiębiorcy którzy zaczynają inwestować płatne reklamy istotne będzie to że mamy przejrzysty budżet mamy przejrzyste koszty na które składają się wszystkie reklamy, na które składają się kampanie grupy reklam. Wiemy ile wydajemy za kliknięcie wiemy wiemy jaki będzie prognozowany koszt takiej kampanii w przeciągu miesiąca.

    Także dzięki algorytmom Google, mamy szereg szereg informacji i w ten sposób możemy dostosować naszą kampanię. Pozwoli to na zoptymalizowane budżetu nawet na przyszły miesiąc. Zagospodarowanie takich środków na promocję aby reklamę przez cały czas się wyświetlały. Dlatego jest to bardzo istotne z punktu widzenia na pewno przedsiębiorcy lub właściciela strony internetowej. Jedno jest pewne że nie warto korzystać z tylko jednej ścieżki promocji własnej firmy dlatego SEO połączeniu z Google lat będzie jak najbardziej trafionym wyborem jeżeli chodzi o zalety i wady połączenia obu usług.

    Ja jestem zdania że nawet jak jesteśmy na pierwszym miejscu w wynikach organicznych na dane słowo kluczowe które naprawdę ściąga nam duży ruch warto również wspomóc te działania kampaniami płatnymi również na te same słowa kluczowe, które jeszcze bardziej dodatkowo podbiją nam wejścia na stronę internetową z danego słowa kluczowego. W ten sposób przyniosą nam dodatkowe konwersję w naszym sklepie. Zbliżamy się już do końca tego odcinka, dlatego chciałbym tak mini podsumować to co dzisiaj powiedziałem. Nie skupiamy się tylko i wyłącznie na jednej ścieżce promocji. Inwestujemy zarówno w SEO, jak i w płatne reklamy.

    Docieramy do konkretnych grup odbiorców do konkretnych osób które szukają danego produktu z poziomu SEO i z poziomu Google. Wiadomo, że ceny będą różne nie zawsze będzie ta sama cena dotycząca pozycjonowania jak i płatnych reklam. Wszystko jest w zależności od branży, od od trudności słów kluczowych. Np. kampania Google Ads jest bardzo pomocna przy promowaniu sezonowych produktów lub usług które świadczyły właśnie w szczycie sezonu, świetnie reklamy działają na rosnące produkty które wchodzą dopiero do sklepu i możemy w ten sposób je promować jak najszybciej oczekiwać efektów typowo w odniesieniu do tych dwóch zagadnień.

    Może pojawić się również pytanie czy warto takie usługi zlecać zewnętrznej agencji czy podejmować działania na własną rękę i pozycjonowanie sklepu bądź witrynę internetową samemu albo optymalizować kampanie tylko i wyłącznie na własnym komputerze? Tutaj oczywiście zdania mogą być podzielone, ja mam zdanie takie że to specjalista SEO/Ads ma wiedzę na temat branży słów kluczowych i potencjału, że naprawdę warto współpracować z takimi specjalistami. Współpraca z agencją przyniesie nam wymierne korzyści w przyszłości i pozwoli na późniejsze samodzielne działania. To już wszystko w 65 odcinku DBF z moim udziałem. Mam nadzieję że chociaż trochę przybliżyłem ci tematy związane z płatnymi reklamami oraz SEO i podejmie działania które będą zmierzały do tego aby jeszcze szerzej promować swoją firmę. Oczywiście więcej na temat Google Ads usłyszysz od Damiana Kołodzieja, który już przygotował kilka odcinków dotyczących płatnych reklam. Jaki z naszego kursu, gdzie dowiesz się od podstaw jak zbudować kampanie, jak ją zoptymalizować? Jak używać słów kluczowych aby trafiały do konkretnych osób, poszukujących dany produkt? Więc serdecznie zapraszam do zakupienia naszego kursu i w dalszym ciągu słuchania kolejnych odcinków Dziennika Budowy firmy. Cześć!

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Powiązane odcinki

    Zapisz się do newslettera

    .