More

    DBF #57: Książki, które przygotują Cię do skutecznego prowadzenia działań marketingowych

    W 57 odcinku Dziennika Budowy Firmy, Krzysztof Rutkowski opowiada o książkach i publikacjach, które przygotują każdego zainteresowanego rozwijaniem swojego biznesu do skutecznych działań marketingowych w Internecie. W podcaście znajdziesz krótkie opisy tego, co zawarte jest w książkach i dlaczego są one ważne z punktu widzenia przedsiębiorcy, zajmującego się własną stroną internetową lub sklepem. Dzięki tym książkom zdobędziesz praktyczną wiedzę, którą natychmiast możesz wykorzystać w swoich działaniach marketingowych, aby być obecnym szerzej w Internecie.

    Książki omawiane w odcinku:

    1. Narzędzia Google dla e-commerce – Autor: Krzysztof Marzec. Książka opisuje podstawowe narzędzia Google, z których warto skorzystać i wyciągać z nich odpowiednie wnioski i planować działania marketingowe
    2. Kurs pozycjonowania dla początkujących – Autor: Marta Gryszko. Kurs pozycjonowania stron internetowych w wersji elektronicznej. Przygotuje Cię od podstaw do samodzielnego pozycjonowania witryny www i wszelkich zagadnień z SEO
    3. Twoja firma w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw. Autor: Marcin Żukowski. Podręcznik dostarczy nam wiedzy na temat Social Mediów i ich działania. Autor przedstawia w nich konkretne korki, w celu podjęcia działań marketingowych w SM
    4. SEO Playbook. Autor: Sławomir Czajkowski. Zbiór porad od 22 wyjątkowych gości, którzy zjedli zęby na marketingu internetowym. Dowiesz się z niej, m.in. o tworzeniu i optymalizacji treści na stronie, czynnikach on-site, jak i off-site, a także analityce i raportowaniu.
    5. Księga Adsów. Autor: Franciszek Georgiew. W treści książki znajdziesz porady na temat skutecznego marketingu online oraz przy tworzeniu kampanii marketingowych w SM.

    TRANSKRYPCJA ODCINKA

    Cześć, tej strony Krzysiek chciałbym cię dzisiaj zaprosić na 57 odcinek Dziennika Budowy Firmy, w którym opowiem ci o książkach, które przygotują cię do skutecznego prowadzenia działań marketingowych w Internecie. Weźmiemy sobie na tapet podstawowe narzędzia Google dla e-commerce, porozmawiamy sobie o źródłach pozyskiwania klientów, a także przedstawią Ci materiały z których możesz skorzystać w celu poszerzenia swojej wiedzy na temat marketingu internetowego. Zapraszam Cię więc już do drugiego mojego odcinka, lecimy z jinglem.

    Zaczynając swoją przygodę z marketingiem internetowym, jako specjalista do spraw SEO i contentu, natknąłem się na wiele publikacji książek, które były dla mnie bardzo pomocne. Jedną z pierwszych książek były narzędzia „Google dla e-commerce”, której autorem jest Krzysztof Marzec. Autor książki opisał w niej kilka podstawowych i obowiązkowych narzędzi od Google’a, bez których nie jesteśmy w stanie podjąć dalszych kroków przy rozwijaniu firmy i pozyskiwaniu nowych klientów. Znajdziesz tam informacje na temat Google Search Console, które powstało głównie po to aby sygnalizować właścicielom stron lub ich opiekunom jakie problemy napotkały roboty wyszukiwarki na ich stronie.

    Narzędzie jest bardzo proste w obsłudze, dlatego z całą odpowiedzialnością mogę ci je polecić. Kolejnym narzędziem opisanym w tej książce jest Google moja firma. Moim zdaniem, każda firma powinna posiadać własną wizytówkę. Jeżeli nadal jej nie posiadasz, książka pozwolić na to aby krok po kroku, założył własną wizytówkę dla swojego biznesu i zaczął ją sukcesywnie ulepszać. W książce podane są przykłady dobrych praktyk, które z pewnością pomogą Ci w realizacji celu. Następnym ważnym, o ile nie najważniejszym narzędziem przydatnym dla e-commerce, jest Google Analytics. Implementacja tego narzędzia pozwoli na lepsze zrozumienie zachowań użytkowników i wyciąganie odpowiednich wniosków. Na temat Google Analytics powstało wiele obszernych i wyczerpujących treści które z pewnością znajdziesz w internecie.

    Jeżeli jeszcze nie znasz tego narzędzia serdecznie polecam Ci tę książkę. Pomogła mi ona w zrozumieniu lepiej marketingu internetowego i na podstawie wymienionych narzędzi opieram swoją pracę z klientami. Niezależnie od tego czy jesteś właścicielem sklepu internetowego lub po prostu strony usługowej będziesz w stanie sam dla siebie wyciągnąć odpowiednie informacje i wprowadzić zmiany w obrębie Twojej witryny. Książka zawiera również osobny dział na temat płatnych reklam Google lat gdzie znajdziesz podstawowe informacje na temat tego narzędzia. Właśnie przy okazji reklam serdecznie zapraszam Cię do odcinków, które stworzył nasz specjalista Damian Kołodziej, który szerzej opowiadał o płatnych reklamach.

    To tyle na temat pierwszej publikacji, która była dla mnie bardzo przydatna. Mam nadzieję, że w skrócie wyjaśniłem Ci co ona zawiera i to właśnie z nią zaczniesz swoje pierwsze działania z optymalizacją strony internetowej lub sklepu. Kolejną publikacją, z której chyba korzystałem najbardziej, jest „Kurs Pozycjonowania dla Początkujących” – Lexy, jest on stworzony dla typowego laika, który nie zna w zasadzie zasad SEO ale chce się nauczyć samodzielnie pozycjonowania strony internetowej na dane słowo kluczowe. To właśnie z tym kursem w zasadzie zaczęła się moja przygoda z marketingiem internetowym.

    I to właśnie na nim opieramy swoje działania na pierwszych stronach internetowych. To właśnie tam dowiesz się jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe zoptymalizować treść na stronie oraz poznasz jeszcze dogłębnie narzędzia dla e-commerce, które będą dla ciebie bardzo pomocne. Kurs jest dość obszerny bo posiada 164 strony, ale jest napisany bardzo prostym językiem dlatego jest polecany wszystkim początkującym osobom, które planują działania marketingowe w Internecie. Kursy jest dostępne w wersji PDF, dlatego możesz śmiało skorzystać z niego w dowolnym momencie. Dzięki temu szybko będziesz lub odświeżyć swoją wiedzę na temat pozycjonowania stron internetowych lub wdrożyć nowego pracownika, którrgo dopiero zatrudniasz w swojej firmie.

    Bardzo polecam ci skorzystanie z tego kursu, mnie bardzo pomógł, dlatego liczą na to że również tobie pomoże. Przejdźmy zatem do kolejnej mojej propozycji jaką jest książka SEO Book. Gdzie znajdziesz setki wskazówek od 22 wyjątkowych gości i ponad 350 stron praktycznej wiedzy z zakresu SEO. Przyznam się szczerze, że przejście przez tę książkę zajęło mi znacznie więcej czasu niż pozostałych moich propozycjach. Ma to związek z tym, że są tam zawarte informacje już dla bardziej zaawansowanych osób m.in. tworzenie i optymalizacja treści, elementy optymalizacji on-side, jaki i offsite. Jednak wcale tego nie żałuję gdyż dzięki temu mam bardziej obszerną wiedzę niż jeszcze rok czy dwa lata temu dlatego mogę ją śmiało Wam polecić. Znajdziesz tam publikacje autorów gościnnych, którzy są specjalistami z zakresu marketingu internetowego i chętnie dzielą się swoim doświadczeniem związanym z marketingiem internetowym. W Fox Strategy chcemy, aby nasi klienci mieli pojęcie na temat SEO i SEM, dlatego staramy się edukować ich na bieżąco. Stąd również pojawiła się propozycja nagrania dzisiejszego odcinka. Po przeczytaniu tych trzech publikacji będziesz mógł samodzielnie tworzyć treści optymalizować własną witrynę internetową bądź sklep.

    A jeżeli będziesz chętny do współpracy z agencją marketingu internetowego pozwoli Ci to na skuteczną współpracę i realizację celów biznesowych. Pamiętaj jednak o tym, że optymalizacja SEO witryny internetowej i późniejsze wysokie pozycje, widoczność witryny to proces długotrwały, który wymaga zaangażowania obydwu stron. Właśnie w tym celu tworzymy nasze podcasty, aby edukować przedsiębiorców prowadzących własne biznesy w internecie. Teraz chciałbym nawiązać do mojego poprzedniego odcinka, który znajdziesz pod numerem 45. Gdzie przedstawiam kilka prostych rad dla biznesu w temacie social media opisywałem w nim jak ważnym aspektem są portale społecznościowe w celu promowania własnych działań w internecie również i w tym aspekcie staram się pojąć jak mają najobszerniejszą wiedzę, aby także doradzać moim klientom z tej strony.

    Chciałbym Ci polecić książkę która znajduje się u mnie na półce. Jest nią „Twoja firma w social mediach”. Podręcznik marketingu internetowego dla małych i średnich przedsiębiorstw autorstwa Marcina Żukowskiego. Ma on wieloletnie doświadczenie w pracy z mediami społecznościowymi, które możesz przekuć na działania swojego biznesu. Znajdziesz tam informacje na temat koncepcji działań social media marketingu, przegląd narzędzi oraz jak media społecznościowe przekładają się na istnienie biznesu w internecie. Facebook Twitter YouTube czy LinkedIn mogą sprowadzić ruch klientów którzy będą zainteresowani twoimi usługami bądź produktami.

    Ta książka naprawdę jest kopalnią wiedzy na temat mediów społecznościowych. Ja osobiście wiele się z niej dowiedziałem, dlatego z przyjemnością ją polecam. Jest to takie zebranie wiedzy w pigułce na temat mediów społecznościowych którą spokojnie możesz wykorzystać w swoich działaniach marketingowych. Media społecznościowe cały czas się rozwijają i dodają nowe funkcjonalności które możesz wykorzystać na swoich profilach społecznościowych. Bardzo zachęcam Cię do skorzystania z tej publikacji, gdyż jest to ogrom wiedzy, którą przynajmniej ja wykorzystuję bardzo w pracy z moimi klientami, a w samych mediach społecznościowych widzę ogrom możliwości.

    Sama książka liczy około 250 stron, ale gwarantuję Ci że dzięki temu będziesz wiedzą z zakresu mediów społecznościowych, którą później wykorzystać do swoich działań i być może zdobyciu w ten sposób nowych klientów. Obecnie profil na Facebooku Instagramie i YouTubie  staje się koniecznością, gdyż większość z nas sporą ilość czasu spędza właśnie na tych mediach społecznościowych, a klienci życzą sobie stałego kontaktu z firmami. Kolejną moją propozycję jest „Księga Adsów”, czyli przewodnik po mediach społecznościowych odnoszący się stricte do kampanii marketingowych na portalach społecznościowych. Dzięki temu możemy pojąć wiedzę na temat planowania strategii kampanii na Facebooku określić grupy docelowe i stworzyć strategię komunikacji.

    Materiały dostępne w książce posłużą osobom początkującym jak i tym doświadczonym, którzy dopiero co stawiają swoje pierwsze kroki w mediach społecznościowych. Jeżeli jesteś właścicielem mniejszej firmy pozwoli to tobie na dotarcie do nowych klientów dla Twojego biznesu i jeszcze szerzej promowania swoich produktów lub usług. Ten kompletny przewodnik doceniło wielu przedsiębiorców i markerów którzy stale chcą podnosić swoje kompetencje z zakresu reklamy na Facebooku i odnosić dzięki temu sukcesy sprzedaży. Zachęcam cię więc do przeczytania tej książki, która okaże się dla ciebie bardzo pomocna. W popularnych księgarniach internetowych znajdziesz wiele publikacji które pomogą Ci w realizacji swoich celów biznesowych i ogólnym rozumieniu marketingu internetowego.

    Uwierz mi, że nie są to skomplikowane rzeczy. Jesteś w stanie sam podjąć pierwsze kroki i zacząć rozwijać swój biznes w internecie. Dzięki właśnie takim publikacją bardzo zachęcam Cię do poszerzenia stale swojej wiedzy m.in. z kursów książek czy publikacji i wprowadzać je w życie na żywym organizmie, jakim jest Twoja strona internetowa sklep, bądź profil na mediach społecznościowych. Sam przymierzam się do zakupu kolejnych publikacji, które pomogą mi w kontakcie z moimi klientami i posyłać im co rusz nowe propozycje marketingowe. Z pewnością większa świadomość po stronie przedsiębiorcy na temat marketingu internetowego spowoduje rozwój biznesu większą widoczność dla potencjalnych nowych klientów oraz przywiązanie do marki.

    Dzięki zabiegom marketingowym weź pod uwagę to że jest to proces długofalowy i nie od razu przyjdą zamierzone efekty w pracy z moimi klientami zawsze staram się ich na to utrudniać i odsyłać im ciekawe publikacje, dzięki którym lepiej zrozumieją moje działania w obszarze ich strony internetowej.

    To wszystko w dzisiejszym 57 odcinku, w którym opowiedziałem ci o książkach i publikacjach, które przygotują cię do prowadzenia skutecznego marketingu w Internecie. Szczególnie polecam wam książkę pod „Tytułem narzędzia Google dla e-commerce”, która moim zdaniem powinna być takim podstawowym źródłem wiedzy dla każdego przedsiębiorcy chcącego zacząć pracę z agencją marketingu internetowego.

    Pozwoli ona na zrozumienie działań marketera, specjalisty SEO lub specjalisty Ads i samemu monitorować przeprowadzone działania ruch witrynie i naszą ogólną widoczność z serwisu. I ewentualnie potem wyciągać wnioski, czy ta praca jest efektywna jednocześnie. Zachęcam cię do przesłuchania naszych poprzednich odcinków, które również są świetnym skarbnikiem wiedzy dla ciebie jako przedsiębiorcy. Także do usłyszenia i śledź nasze kolejne odcinki Dziennika Budowy Firmy.

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Powiązane odcinki

    Zapisz się do newslettera

    .