ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU GOOGLE – wrzesień 2020

6 października 2020

       We wrześniu ponownie odnotowaliśmy problem z indeksacją nowych treści, który został potwierdzony przez Google. Błąd ten był najbardziej problematyczny dla dzienników internetowych oraz innych portali opierających się na „świeżości” treści. Podobne problemy związane z indeksacją nowych treści zdarzały się już wcześniej
w tym roku, jak i w latach ubiegłych. Na szczęście w tym przypadku błąd został rozwiązany w ciągu tego samego dnia.

Źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/1310722807446208512

       Google zaczęło wspierać nowe znaczniki danych strukturalnych. Od teraz mamy możliwość korzystania z danych strukturalnych związanych z czasem dostawy oraz związanymi z tym kosztami. Tego typu rozwiązanie będzie przydatne w szczególności dla biznesów i sklepów internetowych, gdy szybka realizacja zamówienia i niskie koszty dostawy są jedną z przewag konkurencyjnych.

Źródło: https://searchengineland.com/google-confirms-fixing-issue-with-indexing-disqus-comments-336454

        John Mueller (pracownik Google odpowiedzialny za kontakt z Webmasterami) na jednym z SEO hangout-ów zaznaczył wartość linków w formie samych adresów URL. Mueller na jedno z pytań uczestników wspomniał, że bardziej wartościowe dla Google są linki z kotwicą (czyli anchor text’ami). Drugorzędne dla Google wtedy staje się otoczenie opisu wokół samego linku. To po anchor text roboty Google są w stanie skuteczniej zrozumieć zawartość miejsca, do którego kierują.

To co możemy dodać od siebie to to, że należy tego typu doniesienia traktować z dozą niepewności. Strategia pozyskiwania odnośników w formie samych adresów URL wpisuje się w działania zróżnicowania profilu linków, co przekłada się na wielokrotnie zauważalne wzrosty w widoczności organicznej stron internetowych z różnych branż.

Źródło: https://www.searchenginejournal.com/how-google-handles-naked-links/382455/

Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania

Wrzesień był stosunkowo spokojnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować kilka wahań wychodzących poza normę, jednak nie zauważyliśmy ich większego odbicia na większości stron. Końcówka września obfitowała natomiast już w nieco bardziej zauważalne wahania, co może sugerować, że pewne większe zmiany w algorytmie zostały wprowadzone. Do tej pory nie zostały jednak potwierdzone przez Google. Dodatkowo w polskich wynikach wyszukiwania nie zaobserwowaliśmy tak dużych wahań, jak w przypadku anglojęzycznych zapytań. Na chwilę obecną nie jesteśmy jednak w stanie w 100% potwierdzić tej informacji. Poniżej prezentujemy wykresy zmian w wynikach wyszukiwania z narzędzi do monitorowania SERPów.

 

WYKRES ZMIAN W WYSZUKIWARKACH GOOGLE WG ADVANCEDWEBRANKING.COM
ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SEMRUSH.COM/SENSOR/
ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SENUTO.COM/PL/
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Kamil Demidowski

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram