→ We wrześniu ponownie odnotowaliśmy problem z indeksacją nowych treści, który został potwierdzony przez Google. Błąd ten był najbardziej problematyczny dla dzienników internetowych oraz innych portali opierających się na „świeżości” treści. Podobne problemy związane z indeksacją nowych treści zdarzały się już wcześniej
w tym roku, jak i w latach ubiegłych. Na szczęście w tym przypadku błąd został rozwiązany w ciągu tego samego dnia.
Źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/1310722807446208512
→ Google zaczęło wspierać nowe znaczniki danych strukturalnych. Od teraz mamy możliwość korzystania z danych strukturalnych związanych z czasem dostawy oraz związanymi z tym kosztami. Tego typu rozwiązanie będzie przydatne w szczególności dla biznesów i sklepów internetowych, gdy szybka realizacja zamówienia i niskie koszty dostawy są jedną z przewag konkurencyjnych.
Źródło: https://searchengineland.com/google-confirms-fixing-issue-with-indexing-disqus-comments-336454
→ John Mueller (pracownik Google odpowiedzialny za kontakt z Webmasterami) na jednym z SEO hangout-ów zaznaczył wartość linków w formie samych adresów URL. Mueller na jedno z pytań uczestników wspomniał, że bardziej wartościowe dla Google są linki z kotwicą (czyli anchor text’ami). Drugorzędne dla Google wtedy staje się otoczenie opisu wokół samego linku. To po anchor text roboty Google są w stanie skuteczniej zrozumieć zawartość miejsca, do którego kierują.
To co możemy dodać od siebie to to, że należy tego typu doniesienia traktować z dozą niepewności. Strategia pozyskiwania odnośników w formie samych adresów URL wpisuje się w działania zróżnicowania profilu linków, co przekłada się na wielokrotnie zauważalne wzrosty w widoczności organicznej stron internetowych z różnych branż.
Źródło: https://www.searchenginejournal.com/how-google-handles-naked-links/382455/
Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania
Wrzesień był stosunkowo spokojnym okresem, jeżeli chodzi o fluktuacje w wynikach wyszukiwania. Mogliśmy zaobserwować kilka wahań wychodzących poza normę, jednak nie zauważyliśmy ich większego odbicia na większości stron. Końcówka września obfitowała natomiast już w nieco bardziej zauważalne wahania, co może sugerować, że pewne większe zmiany w algorytmie zostały wprowadzone. Do tej pory nie zostały jednak potwierdzone przez Google. Dodatkowo w polskich wynikach wyszukiwania nie zaobserwowaliśmy tak dużych wahań, jak w przypadku anglojęzycznych zapytań. Na chwilę obecną nie jesteśmy jednak w stanie w 100% potwierdzić tej informacji. Poniżej prezentujemy wykresy zmian w wynikach wyszukiwania z narzędzi do monitorowania SERPów.

WYKRES ZMIAN W WYSZUKIWARKACH GOOGLE WG ADVANCEDWEBRANKING.COM

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SEMRUSH.COM/SENSOR/

ŹRÓDŁO: HTTPS://WWW.SENUTO.COM/PL/