W październiku pojawił się szereg wartych przytoczenia komunikatów ze strony Google:
- Już 1 października Google potwierdził istotne problemy związane z indeksacją, o których już wcześniej donosiły media i społeczności branżowe. Problemy dotyczyły równolegle adresów kanonicznych, jak i indeksowania wyników mobilnych. Skutkowało to wyindeksowaniem części stron z wyszukiwarki Google. Więcej na ten temat przeczytamy w tym artykule serwisu Search Engine Land. 19 października, na swoim Twitterze, Google poinformował o naprawieniu prawie wszystkich (99%) zaistniałych problemów z indeksacją. Z szacunków Google wynika, że pozostały procent zostanie naprawiony w ciągu tygodnia lub dwóch od wydania komunikatu:

- 14 października Google poinformował o tymczasowym wyłączeniu funkcji przesyłania adresów do ponownej indeksacji w narzędziu Google Search Console, na potrzeby prowadzonych prac. Więcej na ten temat przeczytamy w artykule Search Engine Roundtable,
- Także 14 października, John Mueller z Google zakomunikował, że marzec 2021 roku, jest finalnie planowaną datą całkowitego przejścia na „Mobile First Index” (indeksowanie w oparciu o wersję mobilną strony). Wyniki wyszukiwania przystosowane wyłącznie do wersji desktopowych zostaną wyrzucone z indeksu Google. Problemy mogą odnotowywać także strony z dedykowanymi alternatywnymi wersjami mobilnymi (tak zwane m-doty),
Zmienność wyników wyszukiwania w październiku 2020 r.
Październik nie należał do miesięcy obfitych w dni o wyjątkowo wysokiej zmienności w wynikach wyszukiwania Google.
Narzędzie Algoroo, mierzące fluktuacje w wynikach organicznych Google.com wskazuje, że jedynym dniem października o wysokiej zmienności był 5 października:

Choć narzędzie Semrush Sensor wskazuje, że niemal cały miesiąc charakteryzował się wyższymi fluktuacjami, potwierdza, że wyjątkowo odznaczająca się zmienność nastąpiła w podobnym okresie, 4 października :

Analizując dane dla polskich wyników wyszukiwania, w październiku podwyższoną zmienność obserwowaliśmy jedynie 2 października (zatem w zbliżonym okresie do zmienności dla google.com).
