ZMIANY ZACHODZĄCE W ŚRODOWISKU GOOGLE – PAŹDZIERNIK 2020

10 listopada 2020

W październiku pojawił się szereg wartych przytoczenia komunikatów ze strony Google:

  • Już 1 października Google potwierdził istotne problemy związane z indeksacją, o których już wcześniej donosiły media i społeczności branżowe. Problemy dotyczyły równolegle adresów kanonicznych, jak i indeksowania wyników mobilnych. Skutkowało to wyindeksowaniem części stron z wyszukiwarki Google. Więcej na ten temat przeczytamy w tym artykule serwisu Search Engine Land. 19 października, na swoim Twitterze, Google poinformował o naprawieniu prawie wszystkich (99%) zaistniałych problemów z indeksacją. Z szacunków Google wynika, że pozostały procent zostanie naprawiony w ciągu tygodnia lub dwóch od wydania komunikatu:

  • 14 października Google poinformował o tymczasowym wyłączeniu funkcji przesyłania adresów do ponownej indeksacji w narzędziu Google Search Console, na potrzeby prowadzonych prac. Więcej na ten temat przeczytamy w artykule Search Engine Roundtable,
  • Także 14 października, John Mueller z Google zakomunikował, że marzec 2021 roku, jest finalnie planowaną datą całkowitego przejścia na „Mobile First Index” (indeksowanie w oparciu o wersję mobilną strony). Wyniki wyszukiwania przystosowane wyłącznie do wersji desktopowych zostaną wyrzucone z indeksu Google. Problemy mogą odnotowywać także strony z dedykowanymi alternatywnymi wersjami mobilnymi (tak zwane m-doty),

Zmienność wyników wyszukiwania w październiku 2020 r.

Październik nie należał do miesięcy obfitych w dni o wyjątkowo wysokiej zmienności w wynikach wyszukiwania Google.

Narzędzie Algoroo, mierzące fluktuacje w wynikach organicznych Google.com wskazuje, że jedynym dniem października o wysokiej zmienności był 5 października: 

Choć narzędzie Semrush Sensor wskazuje, że niemal cały miesiąc charakteryzował się wyższymi fluktuacjami, potwierdza, że wyjątkowo odznaczająca się zmienność nastąpiła w podobnym okresie, 4 października :

Analizując dane dla polskich wyników wyszukiwania, w październiku podwyższoną zmienność obserwowaliśmy jedynie 2 października (zatem w zbliżonym okresie do zmienności dla google.com).

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram