Ostatni miesiąc w wyszukiwarce Google to przede wszystkim jedno oficjalne wydarzenie – Google Product Review Update. W zakresie zmienności pojawiły się także ponadprzeciętne wahania, które mogą wiązać się z bardziej istotnymi zmianami algorytmicznymi, nieoficjalnie nazwanymi Spring Update 2022. W interfejsie wyszukiwarki pojawią się także nowe elementy, choć zmiany na razie dotyczyć będą wyłącznie wyników amerykańskich. Oto, na co warto zwrócić uwagę…

Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w marcu 2022 roku?

Google poinformował o planowanej dacie zamknięcia Universal Analytics, znanego także jako GA3. Od 1 lipca w pełni przesiądziemy się na 4. W tym dniu zakończą się pomiary, przy czym przez kolejnych kilka miesięcy dostępne pozostaną historyczne pomiary. Pamiętaj o eksporcie danych! Zachęcamy także do implementacji obu tagów, zarówno GA3, jak i GA4, co pozwoli płynnie przejść na nową wersję Analyticsa.

Źródło

https://support.google.com/analytics/answer/11583528?hl=en

W okresie 18-20 marca odnotowano podwyższoną zmienność w wynikach wyszukiwania. Zmianom nadano nawet nazwę – Spring Update 2022, przy czym nie wiąże się to z żadnym oficjalnym updatem algorytmu. Wykresy wskazują na szczytową aktywność w dniach 19-20 marca.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-spring-2022-33112.html

W marcu społeczność związana z SEO informowała o globalnym problemie z Narzędziem do Sprawdzania Adresów URL (URL Inspection Tool), które zwracało niezgodne z rzeczywistością błędy. Wygląda na to, że jeszcze w dniu 14 marca usterka pozostawała nierozwiązana. John Mueller informował o trwających pracach.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-search-console-url-inspection-tool-not-fixed-33082.html

W Profilu Google Firma pojawia się nowa zmiana w związku z pomocą Ukrainie. W nowej kategorii “emergency help” będzie można określić, czy firma przyjmuje datki, zatrudnia uchodźców, potrzebuje wolontariuszy oraz oferuje darmowe produkty i usługi. Dodatkowo, hotele będą mogły wskazać, czy oferują darmowe lub znacznie przecenione zakwaterowanie dla osób z Ukrainy.

Google ogłosił trzecią część aktualizacji dotyczącej opinii na temat produktów (Pierwsze dwa update’y pojawiły się w kwietniu i grudniu 2021 roku). Informacja o trwającym procesie wdrażania zmian została opublikowana 23 marca 2022 roku.

Początkowo oceniano, że wpływ aktualizacji nie należy do dużych, zwłaszcza w porównaniu do poprzednich edycji. Do większych wahań doszło jednak w kolejnych dniach.

Warto wiedzieć, że Google Product Review Update skierowany jest ku stronom publikującym opinie i recenzje na temat produktów. Jego działanie ma na celu promowanie obiektywnych i rzetelnych treści, kosztem sztucznych i stronniczych, co w zamyśle ma przekładać się na trafniejsze decyzje zakupowe konsumentów.

Źródło

https://www.seroundtable.com/volatility-march-2022-google-product-reviews-update-33177.html

 

Google planuje interesujące zmiany w obszarze interfejsu wyników wyszukiwania. Zmiana ma dotyczyć dodania sekcji “Highly Cited Stories”, czyli miejsca, w którym promowane będą często cytowane źródła w serwisach newsowych. Dzięki temu użytkownik będzie miał szansę dotrzeć do oryginalnej, wartościowej wiadomości na dany temat. Kolejna modyfikacja wpłynie na gorące i świeże tematy. Będzie to informacja na temat wysokiej częstotliwości zmian w wynikach wyszukiwania na dany temat. W takiej sytuacji interfejs zachęci użytkownika do ponownego sprawdzenia wyników w późniejszym czasie, a także do szczególnej weryfikacji rzetelności źródeł. Zmiany pojawią się w najbliższych tygodniach. Niestety, na ten moment nowe elementy mają dotyczyć wyników wyłącznie amerykańskich.

Google wprowadził modyfikację, które umożliwią obsługę danych z narzędzia dotyczących Google Discover i Google w Google Data Studio. W źródle znajdziesz informacje na temat wykonania połączenia.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-data-studio-discover-google-news-search-console-33174.html

Google ogłosił planowane zamknięcie narzędzia “Parametry w URL-ach” w Google Search Console, tłumacząc decyzję jego niską przydatnością. Do wyłączenia funkcji dojdzie 26 kwietnia 2022 roku

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – marzec 2022 r.

Narzędzie RankRanger w ostatnich 30 dniach wskazuje na szczególnie wysoką zmienność w dniach: 20 marca (nieoficjalny Spring Update), 25 oraz 31 marca. Dwie ostatnie daty sugerują wyraźny wpływ Google Product Review Update. Warto zwrócić przy tym uwagę na kwiecień, którego początek jest obfity w kolejne intensywne fluktuacje!