Zmiany w środowisku Google - marzec 2022

8 kwietnia 2022

Ostatni miesiąc w wyszukiwarce Google to przede wszystkim jedno oficjalne wydarzenie – Google Product Review Update. W zakresie zmienności pojawiły się także ponadprzeciętne wahania, które mogą wiązać się z bardziej istotnymi zmianami algorytmicznymi, nieoficjalnie nazwanymi Spring Update 2022. W interfejsie wyszukiwarki pojawią się także nowe elementy, choć zmiany na razie dotyczyć będą wyłącznie wyników amerykańskich. Oto, na co warto zwrócić uwagę…


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w marcu 2022 roku?

Google poinformował o planowanej dacie zamknięcia Universal Analytics, znanego także jako GA3. Od 1 lipca w pełni przesiądziemy się na Google Analytics 4. W tym dniu zakończą się pomiary, przy czym przez kolejnych kilka miesięcy dostępne pozostaną historyczne pomiary. Pamiętaj o eksporcie danych! Zachęcamy także do implementacji obu tagów, zarówno GA3, jak i GA4, co pozwoli płynnie przejść na nową wersję Analyticsa.

https://support.google.com/analytics/answer/11583528?hl=en

W okresie 18-20 marca odnotowano podwyższoną zmienność w wynikach wyszukiwania. Zmianom nadano nawet nazwę – Spring Update 2022, przy czym nie wiąże się to z żadnym oficjalnym updatem algorytmu. Wykresy wskazują na szczytową aktywność w dniach 19-20 marca.

https://www.seroundtable.com/google-search-ranking-algorithm-update-spring-2022-33112.html

W marcu społeczność związana z SEO informowała o globalnym problemie z Narzędziem do Sprawdzania Adresów URL (URL Inspection Tool), które zwracało niezgodne z rzeczywistością błędy. Wygląda na to, że jeszcze w dniu 14 marca usterka pozostawała nierozwiązana. John Mueller informował o trwających pracach.

https://www.seroundtable.com/google-search-console-url-inspection-tool-not-fixed-33082.html

W Profilu Google Firma pojawia się nowa zmiana w związku z pomocą Ukrainie. W nowej kategorii "emergency help" będzie można określić, czy firma przyjmuje datki, zatrudnia uchodźców, potrzebuje wolontariuszy oraz oferuje darmowe produkty i usługi. Dodatkowo, hotele będą mogły wskazać, czy oferują darmowe lub znacznie przecenione zakwaterowanie dla osób z Ukrainy.

Google Business Profiles new emergency help attributes for Ukraine support

Google ogłosił trzecią część aktualizacji dotyczącej opinii na temat produktów (Pierwsze dwa update’y pojawiły się w kwietniu i grudniu 2021 roku). Informacja o trwającym procesie wdrażania zmian została opublikowana 23 marca 2022 roku.

Początkowo oceniano, że wpływ aktualizacji nie należy do dużych, zwłaszcza w porównaniu do poprzednich edycji. Do większych wahań doszło jednak w kolejnych dniach.

Warto wiedzieć, że Google Product Review Update skierowany jest ku stronom publikującym opinie i recenzje na temat produktów. Jego działanie ma na celu promowanie obiektywnych i rzetelnych treści, kosztem sztucznych i stronniczych, co w zamyśle ma przekładać się na trafniejsze decyzje zakupowe konsumentów.

https://www.seroundtable.com/volatility-march-2022-google-product-reviews-update-33177.html

Google planuje interesujące zmiany w obszarze interfejsu wyników wyszukiwania. Zmiana ma dotyczyć dodania sekcji "Highly Cited Stories", czyli miejsca, w którym promowane będą często cytowane źródła w serwisach newsowych. Dzięki temu użytkownik będzie miał szansę dotrzeć do oryginalnej, wartościowej wiadomości na dany temat. Kolejna modyfikacja wpłynie na gorące i świeże tematy. Będzie to informacja na temat wysokiej częstotliwości zmian w wynikach wyszukiwania na dany temat. W takiej sytuacji interfejs zachęci użytkownika do ponownego sprawdzenia wyników w późniejszym czasie, a także do szczególnej weryfikacji rzetelności źródeł. Zmiany pojawią się w najbliższych tygodniach. Niestety, na ten moment nowe elementy mają dotyczyć wyników wyłącznie amerykańskich.

Google launches new highly cited label in search and improved about results for rapidly evolving topics

Google wprowadził modyfikację, które umożliwią obsługę danych z narzędzia Google Search Console dotyczących Google Discover i Google w Google Data Studio. W źródle znajdziesz informacje na temat wykonania połączenia.

https://www.seroundtable.com/google-data-studio-discover-google-news-search-console-33174.html

Google ogłosił planowane zamknięcie narzędzia "Parametry w URL-ach" w Google Search Console, tłumacząc decyzję jego niską przydatnością. Do wyłączenia funkcji dojdzie 26 kwietnia 2022 roku

Google’s URL Parameters tool is going away

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – marzec 2022 r.

Narzędzie RankRanger w ostatnich 30 dniach wskazuje na szczególnie wysoką zmienność w dniach: 20 marca (nieoficjalny Spring Update), 25 oraz 31 marca. Dwie ostatnie daty sugerują wyraźny wpływ Google Product Review Update. Warto zwrócić przy tym uwagę na kwiecień, którego początek jest obfity w kolejne intensywne fluktuacje!

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram