1 marca w życie weszła zmiana w silniku wyszukiwarki Google, dotycząca atrybutu rel=”nofollow”, opisywana przez nas już szerzej w poprzednich raportach. Od tego dnia linki nofollow, są wykorzystywane jedynie jako wskazówka do indeksacji i crawlowania strony, nie bezpośrednia wytyczna. Na chwilę obecną nie zaobserwowaliśmy jednak większego wpływu wprowadzonej zmiany na obserwowane przez nas strony internetowe.
- Na początku marca Google poinformował, za pośrednictwem bloga dla webmasterów, o fakcie przejścia 70% indeksowanych witryn na mobile-first indexing. Oznacza to, że zdecydowana większość indeksowanych stron internetowych jest już crawlowana za pomocą mobilnego Googlebot’a. Istotna w kontekście mobile-first indexing będzie spójność zawartości witryny na desktop i mobile oraz jej optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych. To natomiast czy strona przeszła już na mobile-first indexing można zweryfikować w Google Search Console, w raporcie Stan.

- Pod koniec miesiąca w Google Search Console pojawiły się nowe udoskonalenia. Tym razem dotyczą one powiadomień mailowych oraz podsumowania statystyk strony z poziomu wyników wyszukiwania. Od tego momentu możemy zdecydować czy chcemy być powiadamiani o danych błędach lub ostrzeżeniach za pomocą wiadomości mailowej oraz to czy na stronie wyników wyszukiwania wyświetlać dane o witrynie, zaciągnięte z GSC.

- Dane strukturalne odnoszące się do wydarzeń (Event Schema) zostały rozbudowane o możliwości nowych oznaczeń, do który zaliczymy odpowiednio: anulowanie wydarzenia, przeniesienie (na nieokreśloną przyszłość), przeniesienie (na określoną datę) oraz przekształcenie na wydarzenie online.
W przypadku wydarzeń online wprowadzona została również właściwość virtual-location, za pomocą której możemy oznaczyć taki rodzaj wydarzenia. Po szczegółowe informacje w temacie warto sięgnąć na: https://webmasters.googleblog.com/2020/03/new-properties-virtual-or-canceled-events.html.
Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania
W porównaniu do lutego marzec był stosunkowo spokojnym miesiącem jeżeli chodzi o przetasowania w wynikach wyszukiwania. Pewną zwiększoną intensywność wahań zaobserwowaliśmy w pierwszej połowie miesiąca oraz pod koniec marca, w kilku ostatnich dniach. Poniżej prezentujemy wykresy zmian w wynikach wyszukiwania z narzędzi do monitorowania SERPów.

