Luty wśród ostatnich miesięcy po raz pierwszy wykazał nieco bardziej (choć nie całkowicie) spokojny okres. Nie oznacza to jednak, że nie wystąpiły w nim dni o wysokiej lub nawet bardzo wysokiej zmienności w wynikach wyszukiwania Google.

Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w lutym 2022 roku?

W okolicach początku lutego wyszukiwarka Google doświadczała problemu z crawlowaniem sklepów opartych o Shopify. 7 lutego Google powiadomił o uporaniu się z problemem.

Źródło

https://www.seroundtable.com/googlebot-stop-crawling-some-shopify-websites-32877.html

 

Google opublikował nową wersję API dla Google Ads. API v10 przynosi szereg zmian, które zostały omówione przez Google w nagraniu przedstawionym jako źródło.

Film możesz obejrzeć również tutaj

W lutym mieliśmy do czynienia z szeregiem bugów zgłaszanych przez użytkowników w interfejsie Google. Dotyczyły one:
– niewłaściwego (podwójnego) wyświetlania tekstu w polu zapytania wyszukiwarki Google,
– zamiany stron wyników płatnych z organicznymi, wskutek czego wyniki płatne pojawiały się po lewej stronie, a część organiczna po prawej,
– problem z poprawnym wyświetlaniem fragmentów rozszerzonych.

Wszystkie problemy zostały rozwiązane.

W odpowiedzi na drastycznie rosnącą liczbę zapytań dot. usunięcia adresów URL z wyszukiwarki Google w związku z łamaniem praw autorskich, Google wzmocnił walkę na tym polu, wprowadzając zmiany do DMCA. W efekcie, Google m.in. obniży widoczność domen w wynikach wyszukiwania, które otrzymują dużą liczbę zaakceptowanych żądań usunięcia wyników.

Źródło

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-pirate-dmca-penalty-strong-32970.html 

Długo przesuwany Google Page Experience Update przez długi czas praktycznie nie schodził z ust branży SEO. Po premierze aktualizacji dla urządzeń mobilnych, nadszedł czas na część dotyczącą także urządzeń desktopowych. Aktualizacja algorytmu zaczęła się 23 lutego i ma zakończyć się do końca marca.

Źródło

https://www.seroundtable.com/google-page-experience-update-for-desktop-live-32969.html

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – luty 2022 r.

Trzeba przyznać, że po wielu miesiącach, wyniki wyszukiwania  Google zaznały w lutym nieco większego spokoju. Nie oznacza to jednak powrotu do niższej zmienności znanej z wielu miesięcy np. 2020 roku. W lutym nadal obserwowaliśmy szereg dni o wysokiej lub bardzo wysokiej zmienności. Należały do nich: 8, 16, 18 (dzień o najwyższej obserwowanej zmienności), 23 i 24 lutego.

Co słychać w polskim Google?

Narzędzie SENUTO do mierzenia zmian w polskich wynikach wyszukiwania Google wskazuje na zdecydowanie niższe fluktuacje w lutym. Wyraźnie silne wahania wystąpiły wyłącznie 6 lutego. Podwyższoną zmienność wskazano także dla dnia 19 lutego. Porównując te wyniki z danymi światowymi możemy zauważyć sąsiedztwo wzmożonych ruchów w google.pl z szczególnie aktywnymi dniami zagranicą.