Zmiany zachodzące w środowisku Google - luty 2022

2 marca 2022

Luty wśród ostatnich miesięcy po raz pierwszy wykazał nieco bardziej (choć nie całkowicie) spokojny okres. Nie oznacza to jednak, że nie wystąpiły w nim dni o wysokiej lub nawet bardzo wysokiej zmienności w wynikach wyszukiwania Google.


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w lutym 2022 roku?

W okolicach początku lutego wyszukiwarka Google doświadczała problemu z crawlowaniem sklepów opartych o Shopify. 7 lutego Google powiadomił o uporaniu się z problemem.

https://www.seroundtable.com/googlebot-stop-crawling-some-shopify-websites-32877.html

Google opublikował nową wersję API dla Google Ads. API v10 przynosi szereg zmian, które zostały omówione przez Google w nagraniu przedstawionym jako źródło.

Film możesz obejrzeć również tutaj

W lutym mieliśmy do czynienia z szeregiem bugów zgłaszanych przez użytkowników w interfejsie Google. Dotyczyły one:
- niewłaściwego (podwójnego) wyświetlania tekstu w polu zapytania wyszukiwarki Google,
- zamiany stron wyników płatnych z organicznymi, wskutek czego wyniki płatne pojawiały się po lewej stronie, a część organiczna po prawej,
- problem z poprawnym wyświetlaniem fragmentów rozszerzonych.

Wszystkie problemy zostały rozwiązane.

Źródło: [i]https://www.seroundtable.com/recent-weird-google-search-interface-bugs-32937.html


W odpowiedzi na drastycznie rosnącą liczbę zapytań dot. usunięcia adresów URL z wyszukiwarki Google w związku z łamaniem praw autorskich, Google wzmocnił walkę na tym polu, wprowadzając zmiany do DMCA. W efekcie, Google m.in. obniży widoczność domen w wynikach wyszukiwania, które otrzymują dużą liczbę zaakceptowanych żądań usunięcia wyników.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-pirate-dmca-penalty-strong-32970.html

Długo przesuwany Google Page Experience Update przez długi czas praktycznie nie schodził z ust branży SEO. Po premierze aktualizacji dla urządzeń mobilnych, nadszedł czas na część dotyczącą także urządzeń desktopowych. Aktualizacja algorytmu zaczęła się 23 lutego i ma zakończyć się do końca marca.

https://www.seroundtable.com/google-page-experience-update-for-desktop-live-32969.html

Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – luty 2022 r.

Trzeba przyznać, że po wielu miesiącach, wyniki wyszukiwania  Google zaznały w lutym nieco większego spokoju. Nie oznacza to jednak powrotu do niższej zmienności znanej z wielu miesięcy np. 2020 roku. W lutym nadal obserwowaliśmy szereg dni o wysokiej lub bardzo wysokiej zmienności. Należały do nich: 8, 16, 18 (dzień o najwyższej obserwowanej zmienności), 23 i 24 lutego.

Co słychać w polskim Google?

Narzędzie SENUTO do mierzenia zmian w polskich wynikach wyszukiwania Google wskazuje na zdecydowanie niższe fluktuacje w lutym. Wyraźnie silne wahania wystąpiły wyłącznie 6 lutego. Podwyższoną zmienność wskazano także dla dnia 19 lutego. Porównując te wyniki z danymi światowymi możemy zauważyć sąsiedztwo wzmożonych ruchów w google.pl z szczególnie aktywnymi dniami zagranicą.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram