Zmiany w wyszukiwarce Google – październik 2022

4 listopada 2022

Październik to szereg zmian z punktu widzenia Google, choć bardziej w obszarze jego narzędzi oraz kosmetycznych zmian wizualnych w wynikach wyszukiwania. Mieliśmy także do czynienia z October 2022 Spam Update, czyli aktualizacją, która mogła potencjalnie wywołać wstrząsy w SERPach. Tak się jednak nie stało!


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w październiku 2022 roku?

W październiku Google przeprowadził aktualizację wymierzoną w wyniki wyszukiwania noszące znamiona spamu. October 2022 Spam Update, bo tak nazywa się najnowsza odsłona update’u, został ogłoszony 19 październiku z zapowiedzią jego ukończenia w około 7 dni. Finalnie, Google potwierdził finalizację procesu już 21 października. Warto zaznaczyć, że Spam Update ma charakter globalny i dotyczy stron we wszystkich wersjach językowych.

Źródło: https://developers.google.com/search/updates/ranking


Koniec Google Data Studio. Już teraz po odwiedzeniu datastudio.google.com w lewym górnym rogu ujrzysz nową nazwę Looker Studio. W ten sposób Google ujednolica gamę narzędzi Business Intelligence. Poza darmową podstawową wersją, narzędzie będzie dostępne także w wersji płatnej jako Looker Studio Pro.

Źródło: https://searchengineland.com/google-looker-studio-258871

Ważne!

Google określił 3 nowe przykłady opinii, które mogą zostać objęte algorytmem Product Review Update. Wśród nich są to niezależne opinie blogerów, sprzedawców / specjalistów doradzających konsumentom, a także członków redakcji w witrynach informacyjnych

Źródło: https://searchengineland.com/google-adds-more-example-categories-of-sites-that-may-be-impacted-by-the-product-reviews-update-388659


Wizualne nowości w wyszukiwarce! Od teraz w designie strony wyników wyszukiwania zmieniają się elementy nazwy witryny oraz favicon.

Źródło: https://searchengineland.com/google-rolling-out-site-names-and-updated-favicon-logos-in-search-results-388714



Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – październik 2022 r.

Zmienność w wynikach wyszukiwania Google niemal cały miesiąc oscylowała w granicach normy. Narzędzie SemRush Sensor. w dniu 13 października. odnotowało wysokie wahania. W żadnym wypadku nie były to jednak fluktuacje z gatunku ekstremalnych.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram