Listopad okazał się spokojniejszym miesiącem pod względem liczby szczególnie ważnych newsów pochodzących od Google. Czy obecna sytuacja dotrwa do końca roku? A może to tylko cisza przed burzą? 😊 Także pod kątem zmienności w wynikach wyszukiwania Google, ostatni miesiąc nie należał do obfitych w dni o wysokich fluktuacjach.
Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w listopadzie 2022 roku?
Google wprowadził nową zakładkę w narzędziu Google Search Console - "Zakupy", której głównym celem jest ułatwienie wyświetlania produktów w Google poprzez kartę "Zakupy". Nowa sekcja wdrażana jest stopniowo od połowy listopada.
Żródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/11/shopping-tab-with-search-console?hl=pl
Podczas listopadowych Google Office Hours, Duy Nguyen z Google Search Quality oznajmił, że linki stały się wyraźnie słabszym czynnikiem rankingowym. Wbrew wielu portalom, które podchwyciły temat nieco baitowo, warto sprostować, że obecna sytuacja porównywana jest do pierwszych lat, gdy linki były brane pod uwagę w ustalaniu rankingu. Informację od Google warto jednak zestawić ze słowami, które padły w podcaście Search Off The Record na temat tego, że w przyszłości linki będą mieć jeszcze mniejsze znaczenie.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-links-less-impact-34493.html
Ważne!
Duy Nguyen wspomniał także o algorytmach Google do walki z treściami plagiatowanymi lub generowanymi przez AI.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ai-plagiarized-content-34495.html
Google opublikował dokument o istotnych systemach rankingowych, który znajdziesz pod tym linkiem. Dowiemy się z niego, że wśród aktualnych technologii znajdziemy między innymi BERT i MUM, podczas gdy z użycia wyszedł doskonale znany Pingwin, czy Panda.
Źródło: https://developers.google.com/search/docs/appearance/ranking-systems-guide
Aktualizacja zasad dotyczących spamu w Google. Dodano punkt o omijaniu systemów przeciwdziałających niskiej jakości treści. Google w przypadku wykrycia takiej próby może podjąć działania wobec treści, witryny lub konta.
Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – listopad 2022 r.
Narzędzie MozCast wskazuje na jeden dzień istotnie podwyższonej zmienności - 4 grudnia.
Latest posts by Oktawian Kitala
(see all)