Zmiany w wyszukiwarce Google – listopad 2022

9 grudnia 2022

Listopad okazał się spokojniejszym miesiącem pod względem liczby szczególnie ważnych newsów pochodzących od Google. Czy obecna sytuacja dotrwa do końca roku? A może to tylko cisza przed burzą? 😊 Także pod kątem zmienności w wynikach wyszukiwania Google, ostatni miesiąc nie należał do obfitych w dni o wysokich fluktuacjach.


Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w listopadzie 2022 roku?

Google wprowadził nową zakładkę w narzędziu Google Search Console - "Zakupy", której głównym celem jest ułatwienie wyświetlania produktów w Google poprzez kartę "Zakupy". Nowa sekcja wdrażana jest stopniowo od połowy listopada.

Żródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/11/shopping-tab-with-search-console?hl=pl


Podczas listopadowych Google Office Hours, Duy Nguyen z Google Search Quality oznajmił, że linki stały się wyraźnie słabszym czynnikiem rankingowym. Wbrew wielu portalom, które podchwyciły temat nieco baitowo, warto sprostować, że obecna sytuacja porównywana jest do pierwszych lat, gdy linki były brane pod uwagę w ustalaniu rankingu. Informację od Google warto jednak zestawić ze słowami, które padły w podcaście Search Off The Record na temat tego, że w przyszłości linki będą mieć jeszcze mniejsze znaczenie.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-links-less-impact-34493.html

Ważne!

Duy Nguyen wspomniał także o algorytmach Google do walki z treściami plagiatowanymi lub generowanymi przez AI.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ai-plagiarized-content-34495.html


Google opublikował dokument o istotnych systemach rankingowych, który znajdziesz pod tym linkiem. Dowiemy się z niego, że wśród aktualnych technologii znajdziemy między innymi BERT i MUM, podczas gdy z użycia wyszedł doskonale znany Pingwin, czy Panda.

Źródło: https://developers.google.com/search/docs/appearance/ranking-systems-guide

Aktualizacja zasad dotyczących spamu w Google. Dodano punkt o omijaniu systemów przeciwdziałających niskiej jakości treści. Google w przypadku wykrycia takiej próby może podjąć działania wobec treści, witryny lub konta.



Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – listopad 2022 r.

Narzędzie MozCast wskazuje na jeden dzień istotnie podwyższonej zmienności - 4 grudnia.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram