Wśród czerwcowych wydarzeń warto zwrócić uwagę przede wszystkim na zakończenie Google May 2022 Core Update, czyli jednej z głównych aktualizacji algorytmu Google. Oprócz tego warto zwrócić uwagę także na update dotyczący wielojęzycznych meta tagów title oraz nową odsłonę Google News.
Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w czerwcu 2022 roku?
9 czerwca, czyli nieco po planowanym terminie, zakończył się proces aktualizacji o nazwie Google May 2022 Core Update, który rozpoczął się 25 maja. Zapowiadany update miał potrwać 1-2 tygodnie.
Z obserwacji zmienności w wynikach wyszukiwania można wnioskować, że majowy Core Update przyniósł większe zmiany, niż poprzedni, który miał miejsce w listopadzie (November 2021 Core Update). Do najsilniejszych wahań doszło w dwóch momentach - tuż po ogłoszeniu aktualizacji oraz w okolicach 5 czerwca.
Google May 2022 Core Update to jedna z głównych aktualizacji algorytmu silnika wyszukiwarki Google. Z tym rodzajem update'ów spotykamy się do kilku razy w roku i wiążą się one z najsilniejszą zmiennością w wynikach wyszukiwania.
Źródło: https://searchengineland.com/google-may-2022-core-update-is-finished-rolling-out-385639
To nie koniec update'owych newsów od Google. Najnowsze wieści dotyczą aktualizacji dotykającej wielojęzycznych stron, a konkretnie jednego elementu - title. W związku z udoskonaleniem, Google ma ujednolicać meta tytuły w taki sposób, by dopasowywać je do dominującego języka obowiązującego na stronie internetowej.
Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/title-script-misalignment
Po okresie testowym nowej odsłony Google News (o którym informowaliśmy w naszym Sprytnym Newsletterze), przyszła pora na jej oficjalną premierę. Odświeżony design ujrzał światło dzienne, co miało miejsce 22 czerwca. Do głównych zmian należy zmiana struktury dotychczasowej postaci Google News. W ten sposób Google za cel postawił sobie ułatwienie dostępu do najważniejszych informacji, poprzez umieszczenie na szczycie widoku sekcji Top Stories, newsów lokalnych oraz aktualności dopasowanych do preferencji użytkownika.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-news-launches-new-design-33632.html
Google zaktualizował dokumentację, wskazując, że Googlebot crawluje i indeksuje wyłącznie 15MB zawartości strony internetowej.
Źródło: https://searchengineland.com/googlebot-will-crawl-and-index-the-first-15mb-of-content-per-page-385995
W związku z minioną odsłoną Google Product Review Update w sieci pojawiły się wątpliwości, czy aktualizacja dotknęła wyłącznie anglojęzycznych treści. Dla jasności, tak! Na Twitterze potwierdzili to Alan Kent oraz John Mueller.
Źródło: https://www.seroundtable.com/google-product-reviews-update-still-english-only-33585.html
Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – maj 2022 r.
Po zakończeniu burzliwego okresu związanego z ostatnim core updatem, nastąpiły spokojniejsze czasy. Ponadstandardową zmienność w wynikach wyszukiwania Google możemy wskazać w datach: 15, 16 oraz 23 czerwca, jednak nie należą one do wyjątkowo silnych fluktuacji. Lipiec także zaczął się łagodnym tonem.
Latest posts by Oktawian Kitala
(see all)