Zmiany w wyszukiwarce – czerwiec 2022

26 czerwca 2022

Wśród czerwcowych wydarzeń warto zwrócić uwagę przede wszystkim na zakończenie Google May 2022 Core Update, czyli jednej z głównych aktualizacji algorytmu Google. Oprócz tego warto zwrócić uwagę także na update dotyczący wielojęzycznych meta tagów title oraz nową odsłonę Google News.

Co zmieniło się w wyszukiwarce Google w czerwcu 2022 roku?

9 czerwca, czyli nieco po planowanym terminie, zakończył się proces aktualizacji o nazwie Google May 2022 Core Update, który rozpoczął się 25 maja. Zapowiadany update miał potrwać 1-2 tygodnie.

Z obserwacji zmienności w wynikach wyszukiwania można wnioskować, że majowy Core Update przyniósł większe zmiany, niż poprzedni, który miał miejsce w listopadzie (November 2021 Core Update). Do najsilniejszych wahań doszło w dwóch momentach - tuż po ogłoszeniu aktualizacji oraz w okolicach 5 czerwca.

Google May 2022 Core Update to jedna z głównych aktualizacji algorytmu silnika wyszukiwarki Google. Z tym rodzajem update'ów spotykamy się do kilku razy w roku i wiążą się one z najsilniejszą zmiennością w wynikach wyszukiwania.

Źródło: https://searchengineland.com/google-may-2022-core-update-is-finished-rolling-out-385639

To nie koniec update'owych newsów od Google. Najnowsze wieści dotyczą aktualizacji dotykającej wielojęzycznych stron, a konkretnie jednego elementu - title. W związku z udoskonaleniem, Google ma ujednolicać meta tytuły w taki sposób, by dopasowywać je do dominującego języka obowiązującego na stronie internetowej.

Źródło: https://developers.google.com/search/blog/2022/06/title-script-misalignment

Po okresie testowym nowej odsłony Google News (o którym informowaliśmy w naszym Sprytnym Newsletterze), przyszła pora na jej oficjalną premierę. Odświeżony design ujrzał światło dzienne, co miało miejsce 22 czerwca. Do głównych zmian należy zmiana struktury dotychczasowej postaci Google News. W ten sposób Google za cel postawił sobie ułatwienie dostępu do najważniejszych informacji, poprzez umieszczenie na szczycie widoku sekcji Top Stories, newsów lokalnych oraz aktualności dopasowanych do preferencji użytkownika.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-news-launches-new-design-33632.html

Google zaktualizował dokumentację, wskazując, że Googlebot crawluje i indeksuje wyłącznie 15MB zawartości strony internetowej.

Źródło: https://searchengineland.com/googlebot-will-crawl-and-index-the-first-15mb-of-content-per-page-385995

W związku z minioną odsłoną Google Product Review Update w sieci pojawiły się wątpliwości, czy aktualizacja dotknęła wyłącznie anglojęzycznych treści. Dla jasności, tak! Na Twitterze potwierdzili to Alan Kent oraz John Mueller.

Źródło: https://www.seroundtable.com/google-product-reviews-update-still-english-only-33585.html


Wykresy zmienności w wynikach wyszukiwania Google – maj 2022 r.

Po zakończeniu burzliwego okresu związanego z ostatnim core updatem, nastąpiły spokojniejsze czasy. Ponadstandardową zmienność w wynikach wyszukiwania Google możemy wskazać w datach: 15, 16 oraz 23 czerwca, jednak nie należą one do wyjątkowo silnych fluktuacji. Lipiec także zaczął się łagodnym tonem.

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Oktawian Kitala

Opis Okatawiana, lorem ipsum Opis Okatawiana, lorem ipsum Opis Okatawiana, lorem ipsum Opis Okatawiana, lorem ipsum Opis Okatawiana, lorem ipsum

Opis Okatawiana, lorem ipsum

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram