Sierpień, pod względem zmian w wynikach wyszukiwania Google, okazał się o tyle zaskakujący, że tym razem spore zamieszanie w pozycjach było wywołane nie kolejnym update’em… a awarią 😉
Usterka systemów indeksowania
W dniach 11-13.08 można było zaobserwować dość duże wahania i nielogiczne zmiany pozycji. Google dość szybko pospieszyło z informacją o awarii (usterce) systemów indeksowania, która wpłynęła na zmiany w wynikach wyszukiwania. Choć według deklaracji Google problem został naprawiony w stosunkowo krótkim czasie, to narzędzia monitorujące pozycje pokazywały anomalie jeszcze przez dwa, kolejne dni.
On Monday we detected an issue with our indexing systems that affected Google search results. Once the issue was identified, it was promptly fixed by our Site Reliability Engineers and by now it has been mitigated. Thank you for your patience!
Google już od lutego 2020 testowało zmiany w prezentowaniu i oznaczaniu obrazów widocznych w wyszukiwarce grafik. Celem było przede wszystkim dostarczenie informacji o możliwości korzystania z prezentowanych grafik i wyróżnienie danych na temat licencji.
Pod koniec sierpnia 2020 pojawił się komunikat o tym, że Google już oficjalnie wprowadziło nową funkcję. Obrazy, które są objęte licencją zostaną oznaczone w wynikach wyszukiwania plakietką "na licencji". Po wybraniu konkretnej grafiki pojawi się link do strony zawierającej informacje (zdefiniowane przez autora lub właściciela) na temat możliwości kopiowania, udostępnienia czy wykorzystania danego obrazu. Wśród narzędzi dostępnych przy wyszukiwaniu określonych treści powiały się dodatkowe filtry - Licencje komercyjne i inne, poprzez które można zdefiniować rodzaj wyszukiwanych obrazów.
Właściciele grafik czy licencjodawcy mogą za pośrednictwem określonej struktury mikro-danych przekazać informacje na temat obostrzeń dotyczących wykorzystania obrazów, tak by w wynikach pojawiła się etykieta "na licencji". Osobom zainteresowanym wprowadzeniem takich rozwiązań w swoim serwisie zostawiamy link do poradnika Google, dotyczącego użycia mikroformatów lub metadanych zdjęć IPTC -https://developers.google.com/search/docs/data-types/image-license-metadata#structured-data
Poniżej przykład nowych funkcji wyszukiwania i oznaczeń w wynikach wyszukiwania Grafiki:
WYKRESY ZMIAN W WYNIKACH WYSZUKIWANIA
W sierpniu większe zmiany zostały odnotowane w okolicach połowy miesiąca - w dniach 11-12 przy okazji usterki systemów indeksujących, przy czym niektóre narzędzia nawet nie "wykryły" tych wahań. Kolejny "pik" pojawił się 16.08 - co może wskazywać na kolejną zmianę w algorytmie - jak dotąd nie pojawiły się jednak żadne oficjalne potwierdzenia ze strony Google na temat wprowadzanych w tym dniu aktualizacji.
W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]
Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]
21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.