Lipiec był dość spokojnym miesiącem, jeśli chodzi o zmiany w wynikach wyszukiwania. Sezon wakacyjny, choć w tym roku wyjątkowy, widoczny jest w trendach, aktywności Google w kontekście zmian w produktach (w lipcu ograniczyły się one do dalszych zmian związanych z pandemią), jak i wynikach wyszukiwania.

Google My Business, a Covid-19

W Google My Business pojawiły się kolejne opcje kontaktu z klientami w czasie pandemii. Oprócz wpisów związanych z działalnością podczas pandemii, opcji prośby o pomoc od klientów, firmy mogą zaktualizować informację dotyczące możliwości wizyt online:

 

Komplikacje związane z Google My Business

W związku z Covid-19, wciąż obserwujemy problemy z czasem akceptacji zmian w wizytówkach.

Na forum produktowym pojawił się nowy status zmian w mapach w związku z COVID-19, z którego wynika, że ze względu na pracę zdalną pracowników Google, dla niektórych branż i lokalizacji, aktualizacje są nadal zawieszone. Przedłuża się czas moderacji opinii, jak i przeliczanie średniej opinii.

Aktualizacja wytycznych Google dotyczących Discover

16 lipca miała miejsce aktualizacja wytycznych dotyczących obecności w Discover:

źródło: https://twitter.com/searchliaison/status/1283815866228850689

Pełna treść wytycznych: https://support.google.com/webmasters/answer/9046777

Wykresy zmian w wynikach wyszukiwania

Pierwsze tygodnie lipca były dość spokojnym okresem pod względem zmian w wynikach wyszukiwania.Utrzymywały się one na niskim / standardowym poziomie. Dopiero 24 lipca pojawiły się znaczące fluktuacje, które mogą wskazywać na aktualizację algorytmu Google, lecz nie została ona potwierdzona.

 

źródło: https://www.semrush.com/sensor/

źródło: https://moz.com/mozcast/

źródło: https://app.senuto.com/visibility-analysis/serp-weather