Roboty Google indeksują linki szybciej, niż do tej pory

1 sierpnia 2015

Gary Illyes potwierdził wczoraj (31.07.2015) na Twitterze, że od tego momentu roboty wyszukiwarki mają większe możliwości jeśli chodzi o indeksowanie linków przychodzących do serwisu. Zgodnie z informacją od Gary'ego, zmiany związane są z rozbudową infrastruktury serwerów wyszukiwarki i dotyczą wszystkich jej wersji, również polskiej.

Google indeksuje więcej linków

Do tej pory czas indeksacji linków przez roboty wyszukiwarki pozostawiał wiele do życzenia. Bez sztucznego "wsparcia" Googlebotów, mógł on wynosić nawet 6 miesięcy. To stanowczo za dużo, zwłaszcza gdy w grę wchodzą nowe domeny i serwisy o mniejszym zasięgu.

Czy zmiany przysłużą się Webmasterom oraz pozycjonerom? W teorii tak, ale szybsza indeksacja może wiązać się również z całkowitą zmianą strategii linkbuildingu, zwłaszcza na początku procesu pozycjonowania.


Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst z Google w Szwajcarii, od czasu przedłużającego się urlopu Matta Cuttsa, jest osobą kontaktową pomiędzy Google, a Webmasterami. Na jego Twitterze pojawiają się informacje dotyczące bieżących zmian w algorytmie Google, nowych funkcjonalności i komunikatów w Search Console.

Ewelina Podrez-Siama
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Ewelina Podrez-Siama
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji. Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej. Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram