Zorganizowaliśmy trzecią edycję SEMpresso - było wspaniale!
Inaczej nie mogliśmy zacząć "sempressowej" relacji - pomimo weekendowego odpoczynku i opanowaniu wszystkich emocji nadal jesteśmy zachwyceni frekwencją, prelekcjami zaproszonych gości i sumą, która trafi na konto potrzebujących zwierzaków. Dlatego bez zbędnych słów i już na początku wpisu – dziękujemy!
DLACZEGO TREŚCI?
Po SEMpresso #2 zorganizowaliśmy ankietę wśród uczestników, chcąc dowiedzieć się jaki temat będzie najbardziej interesujący i ciekawy w edycji jesiennej. W taki oto sposób padło na treści i ich funkcjonowanie w świecie marketingu.
Trzecia edycja to połączenie rozwiązań „starych” , sprawdzonych oraz nowych, nietestowanych wcześniej. Jak zawsze – wydarzenie odbyło się we wrocławskiej Strefie Kultury, w samym sercu miasta, z kawiarnią Etno Cafe, która serwowała kawy na zimno i ciepło (w tym kawę marchewkową – idealną na wrześniową pogodę!). Jak zawsze zapewniliśmy materiały, notatki i identyfikatory, aby przełamać „pierwsze lody”.
W tej edycji pojawiła się ważna, nowa idea - pomocy stworzeniom, które same o pomoc prosić nie mogą. Bilet wstępu kosztował od 20 zł do 50 zł – tak niewiele, a tak dużo dla czworonożnych przyjaciół.
Już teraz możemy powiedzieć, że dzięki Waszej dobroci, chęci poszerzania wiedzy i zaufaniu udało nam się uzbierać 1500 złotych dla podopiecznych Grupy Ratuj.
Niesamowite, prawda?
1 WARSZTAT I 3 PRELEKCJE
Zaczęliśmy punkt 12:00 od wystąpienia Pani Patrycji, która jest wolontariuszką Grupy Ratuj. W ten sposób dowiedzieliśmy się jak wygląda praca charytatywna i jakie wyzwania stawia stowarzyszenie. Wystąpienie chwytało za serce i dawało nadzieję, że przy odrobinie szczęścia wszystkie pupile znajdą prawdziwy, ciepły dom.
Trzymamy kciuki i dziękujemy za to co robicie!
Ola Sudnik Fox Strategy– warsztaty kreatywne
Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na warsztaty, w których oprócz części teoretycznej pojawiły się też ćwiczenia i pomysły na rozwijanie swojej kreatywności. Pisanie nie musi być mechaniczne, nie musi opierać się na sztywnych technikach – to zabawa, możliwość odkrycia w sobie pasji, idealne pole do pobudzenia ukrytej, wewnętrznej twórczości.
Ola chciała udowodnić, że każdy z nas ma w sobie cząstkę kreatywności, każdy ma potencjał, który warto wykorzystać w swoim życiu. Z racji swojego wykształcenia powiedziała parę słów o znaczeniu psychologii w pracy nad dziełem (niekoniecznie tekstem) i przygotowała 5 praktycznych ćwiczeń, które oddają trud (i urok!) pracy copywriterów. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym i aktywnym - tym którzy spróbowali sparafrazować Kinga i tym którzy chcieli pisać o „wege smalcu” w tak interesujący sposób!
Jeśli chcecie wrócić do ćwiczeń i prezentacji - zerknijcie tutaj:
Warsztaty Kreatywne - SEMpresso 3
Korzystajcie, inspirujcie się, twórzcie!
Po 13:30 na scenę wkroczył Damian, który pracuje na co dzień z krótkimi treściami. Napisać coś zwięźle, na temat, w sposób praktyczny i zachęcający do kupna to prawdziwa sztuka. Idąc za kultowym Chuckiem Norrisem – te treści po prostu MUSZĄ wymiatać.
W swojej prelekcji Damian udowodnił, że kluczowe jest poznanie produktu, który reklamujemy, a także targetu, który zainteresowany jest tym produktem. W prelekcji pojawiły się przydatne narzędzia oraz podpowiedzi jak szukać informacji o swoich użytkownikach. Pomiędzy slajdem o celu biznesowym, a technikami, które przyciągają uwagę zobaczyliśmy zdjęcia Gertrudy i Alicji, które udowodniły, że tekst ma naprawdę ogromną moc.
Nóż krojący jak po maśle, reklama z tzw. „szczuciem cycem” (przypominamy – to nie jest dobry sposób na zdobywanie uwagi!) i znaczenie konkurencji w naszych działaniach to tylko namiastka tego co mogliście dowiedzieć się od Damiana. Dla chętnych i ciekawych podrzucamy Wam jego prezkę.
Wymiataj jak Norris - SEMpresso 3
Ps. W materiałach, które otrzymaliście od Damiana są też ćwiczenia, zróbcie je w wolnej chwili i podzielcie się rezultatem!
Maciek przyjechał do nas z Poznania i w drodze na SEMpresso był świadkiem wrocławskiego pożaru. Na szczęście dotarł do nas cały i zdrowy(!), dzięki czemu mogliśmy być świadkiem niezwykle wartościowej prelekcji na temat pracy copywritera i jego relacji z przedsiębiorcą.
Maciek zanim stał się Specjalistą ds. Content Marketingu pracował jako copywriter, dzięki czemu mógł opowiedzieć o pracy z dwóch stron – zatrudniającego i niegdyś zatrudnianego. W swojej prezce udowodnił, że copywriter SEO to nie specjalista ds. contentu, a praca nad tekstem nie ma nic wspólnego z pracą magika, artysty czy wyroczni. Pół żartem pół serio podkreślił, że praca z copy wymaga obopólnego zaangażowania, zrozumienia i dotarcia – nie wszystko zawsze jest kolorowe i łatwe.
Teraz uczestnicy wiedzą, że copywriter nie zagwarantuje rozpoznawalności marki, zysków ze sprzedaży i manny z nieba. Dziękujemy za tak rzeczowe i konkretne przedstawienie sprawy!
Relacja na blogu Grupa Tense
Czwartym prelegentem (last but not least!) był Piotr Polok, który również przyjechał do nas specjalnie na trzecią edycję SEMpresso. W swoim wystąpieniu udowodnił, że prowadzenie bloga ma znaczenie zarówno w kontekście budowania wizerunku, jak i w kontekście działań SEO. W prezentacji umieścił podpowiedzi jak sprawdzić (i dlaczego warto to robić?) tzw. unikalność treści, odpowiedział na pytanie o funkcjonalność bloga i zaprezentował wiedzę z punktu widzenia tzw. „SEOwca”.
Pomiędzy case study i analizą długości wpisów (jak wiadomo – to zależy 😊) wspomniał o strukturze treści i roletach termicznych, które jak się okazało – teoretycznie nie istnieją. Jeśli chcecie poznać SEMpresso z jego punktu widzenia oraz obejrzeć ponownie prezkę wraz z video – zerknijcie koniecznie na jego wpis, o tutaj:
Video i prezka na blogu Redelement.pl
I to tyle.
Za nami trzecia edycja SEMpresso, która nie odbyłaby się, gdyby nie Wy – ponad 50 uczestników, zaangażowanych i głodnych wiedzy osób, które chciałyby (albo już to robią) pracować z treściami i agencjami marketingowymi. Niesamowicie miło było Was poznać i spotkać.
Mamy nadzieję, że do zobaczenia w następnych edycjach – zostańcie z nami i czekajcie na więcej informacji wkrótce.
- Zespół organizatorów: Ola, Ewelina, Agata, Damian, Oktawian, Dawid, Kamil
Latest posts by Fox Strategy
(see all)