Zorganizowaliśmy trzecią edycję – było wspaniale!

Inaczej nie mogliśmy zacząć “sempressowej” relacji – pomimo weekendowego odpoczynku i opanowaniu wszystkich emocji nadal jesteśmy zachwyceni frekwencją, prelekcjami zaproszonych gości i sumą, która trafi na konto potrzebujących zwierzaków. Dlatego bez zbędnych słów i już na początku wpisu – dziękujemy!

DLACZEGO TREŚCI?

Po SEMpresso #2 zorganizowaliśmy ankietę wśród uczestników, chcąc dowiedzieć się jaki temat będzie najbardziej interesujący i ciekawy w edycji jesiennej. W taki oto sposób padło na treści i ich funkcjonowanie w świecie marketingu.

Trzecia edycja to połączenie rozwiązań „starych” , sprawdzonych oraz nowych, nietestowanych wcześniej. Jak zawsze – wydarzenie odbyło się we wrocławskiej Strefie Kultury, w samym sercu miasta, z kawiarnią Etno Cafe, która serwowała kawy na zimno i ciepło (w tym kawę marchewkową – idealną na wrześniową pogodę!). Jak zawsze zapewniliśmy materiały, notatki i identyfikatory, aby przełamać „pierwsze lody”.

W tej edycji pojawiła się ważna, nowa idea – pomocy stworzeniom, które same o pomoc prosić nie mogą. Bilet wstępu kosztował od 20 zł do 50 zł – tak niewiele, a tak dużo dla czworonożnych przyjaciół.

Już teraz możemy powiedzieć, że dzięki Waszej dobroci, chęci poszerzania wiedzy i zaufaniu udało nam się uzbierać 1500 złotych dla podopiecznych Grupy Ratuj.

Niesamowite, prawda?

1 WARSZTAT I 3 PRELEKCJE

Zaczęliśmy punkt 12:00 od wystąpienia Pani Patrycji, która jest wolontariuszką Grupy Ratuj. W ten sposób dowiedzieliśmy się jak wygląda praca charytatywna i jakie wyzwania stawia stowarzyszenie. Wystąpienie chwytało za serce i dawało nadzieję, że przy odrobinie szczęścia wszystkie pupile znajdą prawdziwy, ciepły dom.

Trzymamy kciuki i dziękujemy za to co robicie!

Ola Sudnik Fox Strategy– warsztaty kreatywne

Pierwszy raz zdecydowaliśmy się na warsztaty, w których oprócz części teoretycznej pojawiły się też ćwiczenia i pomysły na rozwijanie swojej kreatywności. Pisanie nie musi być mechaniczne, nie musi opierać się na sztywnych technikach – to zabawa, możliwość odkrycia w sobie pasji, idealne pole do pobudzenia ukrytej, wewnętrznej twórczości.

Ola chciała udowodnić, że każdy z nas ma w sobie cząstkę kreatywności, każdy ma potencjał, który warto wykorzystać w swoim życiu. Z racji swojego wykształcenia powiedziała parę słów o znaczeniu psychologii w pracy nad dziełem (niekoniecznie tekstem) i przygotowała 5 praktycznych ćwiczeń, które oddają trud (i urok!) pracy copywriterów. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym i aktywnym – tym którzy spróbowali sparafrazować Kinga i tym którzy chcieli pisać o „wege smalcu” w tak interesujący sposób!

Jeśli chcecie wrócić do ćwiczeń i prezentacji – zerknijcie tutaj:

Prezentacja Oli Sudnik

Korzystajcie, inspirujcie się, twórzcie!

Damian Kołodziej Fox Strategy – Bądź jak Chuck Norris reklamy, czyli techniki, które sprawią, że twoje treści reklamowe zaczną wymiatać.

Po 13:30 na scenę wkroczył Damian, który pracuje na co dzień z krótkimi treściami. Napisać coś zwięźle, na temat, w sposób praktyczny i zachęcający do kupna to prawdziwa sztuka. Idąc za kultowym Chuckiem Norrisem – te treści po prostu MUSZĄ wymiatać.

W swojej prelekcji Damian udowodnił, że kluczowe jest poznanie produktu, który reklamujemy, a także targetu, który zainteresowany jest tym produktem. W prelekcji pojawiły się przydatne narzędzia oraz podpowiedzi jak szukać informacji o swoich użytkownikach. Pomiędzy slajdem o celu biznesowym, a technikami, które przyciągają uwagę zobaczyliśmy zdjęcia Gertrudy i Alicji, które udowodniły, że tekst ma naprawdę ogromną moc.

Nóż krojący jak po maśle, reklama z tzw. „szczuciem cycem” (przypominamy – to nie jest dobry sposób na zdobywanie uwagi!) i znaczenie konkurencji w naszych działaniach to tylko namiastka tego co mogliście dowiedzieć się od Damiana. Dla chętnych i ciekawych podrzucamy Wam jego prezkę.

PREZENTACJA DAMIANA KOŁODZIEJA

Ps. W materiałach, które otrzymaliście od Damiana są też ćwiczenia, zróbcie je w wolnej chwili i podzielcie się rezultatem!

Maciej Tomczyk GRUPA TENSE – Copywriter vs przedsiębiorca. Pole minowe czy spacer w chmurach?

Maciek przyjechał do nas z Poznania i w drodze na SEMpresso był świadkiem wrocławskiego pożaru. Na szczęście dotarł do nas cały i zdrowy(!), dzięki czemu mogliśmy być świadkiem niezwykle wartościowej prelekcji na temat pracy copywritera i jego relacji z przedsiębiorcą.

Maciek zanim stał się Specjalistą ds. Content Marketingu pracował jako copywriter, dzięki czemu mógł opowiedzieć o pracy z dwóch stron – zatrudniającego i niegdyś zatrudnianego. W swojej prezce udowodnił, że copywriter SEO to nie specjalista ds. contentu, a praca nad tekstem nie ma nic wspólnego z pracą magika, artysty czy wyroczni. Pół żartem pół serio podkreślił, że praca z copy wymaga obopólnego zaangażowania, zrozumienia i dotarcia – nie wszystko zawsze jest kolorowe i łatwe.

Teraz uczestnicy wiedzą, że copywriter nie zagwarantuje rozpoznawalności marki, zysków ze sprzedaży i manny z nieba. Dziękujemy za tak rzeczowe i konkretne przedstawienie sprawy!

Relacja Adama Skrzypka

Piotr Polok – Bądź pomocny, bądź widoczny, bądź ekspertem, czyli jak dotrzeć do odbiorców za pomocą swojego bloga?

Czwartym prelegentem (last but not least!) był Piotr Polok, który również przyjechał do nas specjalnie na trzecią edycję SEMpresso. W swoim wystąpieniu udowodnił, że prowadzenie bloga ma znaczenie zarówno w kontekście budowania wizerunku, jak i w kontekście działań SEO. W prezentacji umieścił podpowiedzi jak sprawdzić (i dlaczego warto to robić?)  tzw. unikalność treści, odpowiedział na pytanie o funkcjonalność bloga i zaprezentował wiedzę z punktu widzenia tzw. „SEOwca”.

Pomiędzy case study i analizą długości wpisów (jak wiadomo – to zależy 😊) wspomniał o strukturze treści i roletach termicznych, które jak się okazało – teoretycznie nie istnieją. Jeśli chcecie poznać SEMpresso z jego punktu widzenia oraz obejrzeć ponownie prezkę wraz z video – zerknijcie koniecznie na jego wpis, o tutaj:

Prezentacja Piotra Poloka

I to tyle.

Za nami trzecia edycja SEMpresso, która nie odbyłaby się, gdyby nie Wy – ponad 50 uczestników, zaangażowanych i głodnych wiedzy osób, które chciałyby (albo już to robią) pracować z treściami i agencjami marketingowymi. Niesamowicie miło było Was poznać i spotkać.

Mamy nadzieję, że do zobaczenia w następnych edycjach – zostańcie z nami i czekajcie na więcej informacji wkrótce.

– Zespół organizatorów: Ola, Ewelina, Agata, Damian, Oktawian, Dawid, Kamil