W dniach 18-19 października, we wrocławskim kinie Nowe Horyzonty, odbyła się 6 edycja konferencji Marketing Progress. W tym roku jej hasło przewodnie brzmiało Back to basics, organizatorzy zafundowali nam więc powrót do korzeni, skupiając się na podstawowych zasadach, praktykach i narzędziach, wykorzystywanych w szeroko rozumianym marketingu. Nasz zespół prezentowali Agata i Dawid, którzy przygotowali krótką relację z wydarzenia.
W programie Marketing Progress pojawiło się 15 prezentacji oraz 3 warsztaty, rozłożone na dwa dni wydarzenia. W sumie na konferencji pojawiło się 24 prelegentów, zajmujących przeróżnymi dziedzinami marketingu. Było więc w czym wybierać 🙂
6. Marketing Progress 2018 - dzień I
Pierwszy dzień rozpoczęliśmy od porannej kawy i śniadania, zapewnionych przez organizatorów. Następnie, po otwarciu konferencji przeszliśmy do solidnej wiedzy, w postaci wyników badań dotyczących współczesnego konsumenta, zaprezentowanych przez Weronikę Niżnik i Olgę Wójcicką. W czasie prelekcji odpowiedzieliśmy sobie na pytanie, czy obecnie mamy do czynienia z innym konsumentem, niż tym sprzed epoki powszechnego dostępu do Internetu.
Kolejno, przeszliśmy do prelekcji Wojtka Walczaka, zatytułowanej Zapomnij o konkurencji. Pomyśl o konsumencie! Dotyczyła ona, zmieniającego się obecnie trendu, gdzie duże marki zamiast konkurować ze sobą nawzajem, konkurują o uwagę konsumenta. Świetnym podsumowaniem tego wystąpienia, są przytoczone podczas prezentacji słowa CEO Netflixa, Reeda Hastingsa. Stwierdził on, że Netflix nie konkuruje z innymi platformami VOD, czy z telewizją, lecz ze snem, czyli czasem, w którym moglibyśmy obejrzeć jeszcze jeden odcinek ulubionego serialu.
Bardzo ciekawym i inspirującym wystąpieniem zaszczycił nas również Jacek Kotarbiński, skupiając się na omówieniu haseł: autentyczność, innowacja, zmiana i ich znaczeniu we współczesnym marketingu. Bazując na przykładach, poznaliśmy jakie każde z wymienionych pojęć ma znaczenie w planowaniu działań marketingowych.
Po południu natomiast, wzięliśmy udział w warsztatach dotyczących influencer marketingu, prowadzonych przez Nastazję Rodziewicz i Monikę Wasińską. Podczas warsztatów przekonaliśmy się jak wygląda od środka, ta obecnie silnie rozwijająca się gałąź marketingu i odpowiedzieliśmy sobie na pytanie zadane w tytule warsztatów: „Czy warto płacić influencerom za picie wina?”. Pierwszy dzień uważamy więc za jak najbardziej udany. Zdobyliśmy wiedzę z różnych dziedzin marketingu, którą z pewnością będziemy mogli wykorzystać w codziennej pracy.

Reed Hastings - Marketing Progress

Back to the basics - Marketing Progress
6.Marketing Progress 2018 - dzień II
Drugi dzień konferencji, zaskoczył nas równie pozytywnie. Po porannej kawie z niecierpliwością czekaliśmy na wystąpienie prof. Dr hab. Dariusza Dolińskiego, który swoje wystąpienia zatytułował „Ludzie nie są racjonalni. Konsekwencje ludzkiej bezrefleksyjności dla działań marketingowych”, czyli jak wybór konsumenta kształtuje daną markę.
Tuż przed przerwą kawową, salą zawładnął Rafał Masny, z grupy Abstra , który opowiedział o historii kanału Abstrachuje TV i prowadzeniu i rozwoju kilku marek, które były ściśle związane z grupą Abstra. Znany Youtuber, odpowiedział również na pytanie czy warto influencerom płacić za picie wina. Według niego warto, a nawet trzeba czasem się z nim napić 😊
W świat marek i ich design’u wprowadziła nas Anna Uptas. Prelegentka opowiedziała, jak zaskoczyć konsumenta wyglądem produktu oraz podkreśliła, że zdanie i wybór konsumenta, a także najnowsze trendy żywieniowe i styl życia mają kluczowe znaczenie w tworzeniu designu opakowań.
Intensywne dwa dni, zakończyła prezentacja Krzysztofa Wyki oraz Oskara Biernacika, założycieli firmy TwoHeads, którzy opowiedzieli jak stworzyć dobrą stronę internetową, podkreślając między innymi to, z czym my SEO-wcy się zgadzamy, że dla każdej strony internetowej bardzo ważna jest jej optymalizacja pod kątem SEO 😊

Agata Kaliatzi i Dawid Pietkiewicz - Fox Strategy

Wykład na Marketing Progress
Jeszcze raz dziękujemy organizatorom oraz prelegentom za inspirujące dwa dni, podczas których mogliśmy poszerzyć swoją wiedzę i poznać ciekawe osoby z branży marketingu.