Protip #8 Komunikacja pracy firmy w dobie pandemii cz.1 Google My Business

7 kwietnia 2021

Cześć! Dzisiaj wyjątkowo w środę. Dlaczego? Uznaliśmy, że lany poniedziałek to czas świąteczny, poświęcony Twoim bliskim oraz odpoczynkowi. Czekaliśmy również aż lekko leniwy wtorek, pozwoli Ci uporządkować wszystkie zadania na ten tydzień. Teraz możesz wziąć swój ulubiony kubek, napełnić go kawą lub herbatą, zasiąść wygodnie w fotelu i przeczytać nasz kolejny protip :).

Pozostajemy dalej w temacie lockdown'u i dziś przypominamy Ci temat, jak powinna wyglądać komunikacja pracy firmy w dobie pandemii, na pierwszy ogień parę słów o Google My Business.


Wprowadzenie żółtej strefy w Polsce budzi różne, często skrajne emocje, również wśród Twoich klientów. Być może obostrzenia nie spowodują już takiej paniki jak w marcu (taką mam nadzieję), natomiast niezależnie od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, Twoi kontrahenci będą oczekiwać informacji, jak funkcjonuje Twoja firma.

W tym tygodniu skupię się na komunikacji w Google My Business.

Wizytówka Google Moja Firma (Google Maps), to element, na który użytkownicy zwracają szczególną uwagę po wpisaniu do wyszukiwarki nazwy Twojej firmy. Jej obecność pozwoli Ci zbierać opinie o marce i komunikować się z klientami poprzez wyszukiwarkę. Posiadanie wizytówki Google My Business jest ważne nie tylko dla biznesów lokalnych, posiadających stacjonarną siedzibę, ale wszelkich tych, które posiadają adres rejestracji (w wizytówce możesz przecież zaznaczyć spotkania wyłącznie online lub po uprzednim umówieniu się).

To właśnie w Google Moja Firma powinny znaleźć się wszelkie informacje dotyczące sposobu odwiedzin Twojej firmy, jej godzin pracy, adresu strony internetowej czy świadczonych usług. Od kwietnia Google stale udoskonala również opcje w wizytówce związane z funkcjonowaniem w czasie pandemii.


Bądź w kontakcie z klientami w czasie pandemii COVID-19

Zwróć szczególną uwagę na sekcję: Bądź w kontakcie z klientami w czasie pandemii COVID-19, widoczną na głównym ekranie panelu zarządzania wizytówką.

Obraz zawierający tekst Opis wygenerowany automatycznie

Możesz wprowadzić w niej informacje dotyczące dostępności usług (czy firma jest otwarta, czy oferuje wizyty stacjonarne czy online), zaktualizować godziny pracy, utworzyć wpis komunikujący sposób działania firmy, ale również poprosić klientów o wsparcie (zakup karty podarunkowej czy darowiznę).

Po zaktualizowaniu powyższych informacji, przejdź do sekcji "Atrybuty" widocznej w karcie Informacje:

Zdrowie i bezpieczeństwo

Drugim ważnym elementem zmian w wizytówce jest sekcja "Zdrowie i Bezpieczeństwo". To właśnie w niej możesz poinformować potencjalnych i obecnych klientów o zasadach panujących w siedzibie firmy.

Tego typu informacja będzie zarówno dawać poczucie bezpieczeństwa, jak i jasno wyznaczać zasady odwiedzin firmy.

Obraz zawierający tekst Opis wygenerowany automatycznie

DBF #1: Mała firma vs. koronawirus. 6 elementów zarządzania kryzysowego.

W kontekście Google My Business to tyle! W przyszłym tygodniu opowiem Ci, jak możesz komunikować wszelkie zmiany związane z COVID-19 w social media.

Jeśli jednak już dziś pandemia spędza Ci sen z powiek, posłuchaj pierwszego odcinka podcastu Dziennik Budowy Firmy, w którym opowiadałam, jak radzić sobie z sytuacjach kryzysowych, pod kątem biznesowym, jak i marketingowym. 

Jeśli nie wprowadziłeś/wprowadziłaś jeszcze tych zmian u siebie, masz jeszcze szansę, żeby zrobić to z nami krok po kroku. W kolejny poniedziałek, spodziewaj się wpisu o komunikacji za pośrednictwem Facebook'a i Instagram'a. Pamiętaj również, że w każdej chwili możesz zacząć otrzymywać takie porady, wystarczy, że klikniesz i zaczniesz pobierać nasz newsletter 🙂 Do dzieła!

-Protip Eweliny Podrez, w redakcji Agaty Kaliatzi i wsparciu graficznym Aleksandry Sudnik

Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Ewelina Podrez-Siama

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram