Cześć! Dzisiaj wyjątkowo w środę. Dlaczego? Uznaliśmy, że lany poniedziałek to czas świąteczny, poświęcony Twoim bliskim oraz odpoczynkowi. Czekaliśmy również aż lekko leniwy wtorek, pozwoli Ci uporządkować wszystkie zadania na ten tydzień. Teraz możesz wziąć swój ulubiony kubek, napełnić go kawą lub herbatą, zasiąść wygodnie w fotelu i przeczytać nasz kolejny protip :).

Pozostajemy dalej w temacie lockdown’u i dziś przypominamy Ci temat, jak powinna wyglądać komunikacja pracy firmy w dobie pandemii, na pierwszy ogień parę słów o Google My Business.

Wprowadzenie żółtej strefy w Polsce budzi różne, często skrajne emocje, również wśród Twoich klientów. Być może obostrzenia nie spowodują już takiej paniki jak w marcu (taką mam nadzieję), natomiast niezależnie od tego, jakiego rodzaju biznes prowadzisz, Twoi kontrahenci będą oczekiwać informacji, jak funkcjonuje Twoja firma. 

W tym tygodniu skupię się na komunikacji w Google My Business.

Wizytówka Google Moja Firma (Google Maps), to element, na który użytkownicy zwracają szczególną uwagę po wpisaniu do wyszukiwarki nazwy Twojej firmy. Jej obecność pozwoli Ci zbierać opinie o marce i komunikować się z klientami poprzez wyszukiwarkę. Posiadanie wizytówki Google My Business jest ważne nie tylko dla biznesów lokalnych, posiadających stacjonarną siedzibę, ale wszelkich tych, które posiadają adres rejestracji (w wizytówce możesz przecież zaznaczyć spotkania wyłącznie online lub po uprzednim umówieniu się).

To właśnie w Google Moja Firma powinny znaleźć się wszelkie informacje dotyczące sposobu odwiedzin Twojej firmy, jej godzin pracy, adresu strony internetowej czy świadczonych usług. Od kwietnia Google stale udoskonala również opcje w wizytówce związane z funkcjonowaniem w czasie pandemii.

 

Bądź w kontakcie z klientami w czasie pandemii COVID-19

Zwróć szczególną uwagę na sekcję: Bądź w kontakcie z klientami w czasie pandemii COVID-19, widoczną na głównym ekranie panelu zarządzania wizytówką.

Obraz zawierający tekst Opis wygenerowany automatycznie

Możesz wprowadzić w niej informacje dotyczące dostępności usług (czy firma jest otwarta, czy oferuje wizyty stacjonarne czy online), zaktualizować godziny pracy, utworzyć wpis komunikujący sposób działania firmy, ale również poprosić klientów o wsparcie (zakup karty podarunkowej czy darowiznę).

Po zaktualizowaniu powyższych informacji, przejdź do sekcji “Atrybuty” widocznej w karcie Informacje:

 

 

Zdrowie i bezpieczeństwo

Drugim ważnym elementem zmian w wizytówce jest sekcja “Zdrowie i Bezpieczeństwo”. To właśnie w niej możesz poinformować potencjalnych i obecnych klientów o zasadach panujących w siedzibie firmy.

Tego typu informacja będzie zarówno dawać poczucie bezpieczeństwa, jak i jasno wyznaczać zasady odwiedzin firmy.

Obraz zawierający tekst Opis wygenerowany automatycznie

W kontekście Google My Business to tyle! W przyszłym tygodniu opowiem Ci, jak możesz komunikować wszelkie zmiany związane z COVID-19 w social media.

Jeśli jednak już dziś pandemia spędza Ci sen z powiek, posłuchaj pierwszego odcinka podcastu Dziennik Budowy Firmy, w którym opowiadałam, jak radzić sobie z sytuacjach kryzysowych, pod kątem biznesowym, jak i marketingowym. 

Jeśli nie wprowadziłeś/wprowadziłaś jeszcze tych zmian u siebie, masz jeszcze szansę, żeby zrobić to z nami krok po kroku. W kolejny poniedziałek, spodziewaj się wpisu o komunikacji za pośrednictwem Facebook’a i Instagram’a. Pamiętaj również, że w każdej chwili możesz zacząć otrzymywać takie porady, wystarczy, że klikniesz i zaczniesz pobierać nasz newsletter 🙂 Do dzieła! 

-Protip Eweliny Podrez, w redakcji Agaty Kaliatzi i wsparciu graficznym Aleksandry Sudnik