19 maja z udziałem najlepszych specjalistów z całego kraju odbyła się 5 edycja Festiwalu SEO w Katowicach, w którym brałyśmy udział. Część z naszej ekipy miała zaszczyt wystąpić na scenie, a reszta dumnie kibicowała z widowni.
Całe spotkanie podzielono na 4 bloki tematyczne, podczas których mieliśmy okazję wysłuchać 11 prelegentów specjalizujących się nie tylko w SEO, ale również szeroko rozumianym marketingu internetowym i skutecznym prowadzeniu kampanii link buildingowych.
Festiwal SEO 2017 w Katowicach – krótka relacja
10 najważniejszych zasad w SEO dla Twojego sklepu
Wśród tematów pojawiła się bardzo ciekawa prezentacja Marcina Duraja, dzięki której dowiedzieliśmy się, że kluczem do sukcesu nie jest samo posiadanie sklepu online, a jego optymalizacja poprzez wdrożenie 10 najważniejszych zasad SEO, aby zwiększyć jego widoczność w wynikach wyszukiwania!
Kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią w e-commerce pod kątem SEO
O tematyce e-commerce również opowiadała wiceprezes Fox Strategy Katarzyna Baranowska, która wymieniła kilka pomysłów na optymalizację i zarządzanie treścią w e-commerce pod kątem SEO [link do slideshare]
O swojej prezentacji mówi tak:
Na optymalizację treści w sklepach internetowych składa się nie tylko ich tworzenie (tak by były wartościowe dla użytkowników a jednocześnie wpływały na widoczność w wynikach wyszukiwania), ale również usuwanie duplikatów i wdrażanie mechanizmów, które zapobiegną powielaniu się treści w przyszłości. W przypadku e-commerce warto pamiętać o tym, że treści nie ograniczają się jedynie do opisów produktów czy krótkich tekstów widocznych w obrębie kategorii, ale do dyspozycji mamy również moduł pytań i odpowiedzi, agregowanie opinii, recenzje itd. Wiele sklepów wciąż rzadko korzysta z recyklingu treści i nie ma określonej strategii zarządzania stronami produktów, które znikają z oferty.
Startujemy od zera, czyli SEO nowej marki
A co zrobić, kiedy dopiero zaczynamy promować swoją markę w Internecie? Nic trudnego! Na to pytanie wyczerpująco odpowiedziała Marta Eichstaedt w swojej prezentacji Starujemy od zera, czyli SEO nowej marki!
Jak zarobić 10 000 na afiliacji w jeden miesiąc?
Piotr Bomba przedstawił zapadającą w pamięć prezentację, w której opowiadał, Jak zarobić 10 000 na afiliacji w jeden miesiąc”. Już wiecie, dlaczego temat wszystkich zainteresował? 😜
SEO, które zarabia miliony
A jeśli mowa o pieniądzach, Prezes Fox Strategy, Ewelina Podrez, przedstawiła prezentację o SEO, które zarabia miliony, czyli case study na przykładzie kampanii 1% [link do slideshare]. Wnikliwie opisała trzy różne metody realizacji celu 3 najpopularniejszych kampanii. Jak wspomniała, sami prowadzimy najlepszą z nich, ale z powodu NDA nie możemy ujawnić którą 😉
Nikt lepiej nie streści swojej prezentacji niż ona sama, dlatego pozwoliliśmy sobie przytoczyć jej słowa:
Branża PIT jest jedną z najbardziej konkurencyjnych w polskiej wyszukiwarce. Dla samej frazy „pit” w wynikach wyszukiwania pojawia się blisko 330 milionów rywalizujących ze sobą podstron. Dodatkowo prawo podatkowe determinuje szczególną sezonowość branży, przez co liderzy wyników wyszukiwania muszą mocno „spiąć się”, aby w ważnych momentach kampanii pojawić się w topach. O specyfice branży, jej oryginalności, wiodących serwisach, ich celach oraz recepcie na sukces, a także utrudnieniach, z którymi muszą się mierzyć, miałam przyjemność opowiedzieć na Festiwalu.
Prowadzenie agencji SEO grającej w ekstraklasie
Prezentacją, która ujęła temat pozycjonowania z innej strony, było wystąpienie Michała Heroka. Michał zamiast opowiadać o optymalizacji, uświadomił widowni, że aby prowadzić dobrą agencję SEO po prostu trzeba się dużo napracować! 😊
Bardzo kanoniczna historia
Na festiwalu pojawiła się Bardzo kanoniczna historia, czyli fantastyczna (!) opowieść Grzegorza Strzelca o tym jak sprawnie przenosić ruch i pozycje między serwisami za pomocą linków kanonicznych.
7 branż w Google – jak działać, żeby odnieść sukces
Milena Majchrzak postanowiła się nie rozdrabniać i w jednej, zachwycającej prezentacji pokazała aż 7 branż w Google – jak działać, żeby odnieść sukces. Głównymi branżami, które zostały wymienione były: nieruchomości, motoryzacja, zakupy, gry, finanse, zdrowie i usługi.
Milena pokazała, że dobrym sposobem na sukces jest wykorzystanie Social Media, aby ściągnąć ruch na stronę. SEO na Facebooku? Tego jeszcze nie było 😊
„Projekt denko” czyli case study współpracy z blogerkami urodowymi
Kolejną z wyróżniających się prezentacji był Projekt denko, czyli case study współpracy z blogerkami urodowymi. Dzięki tej prezentacji dowiedzieliśmy się jak trudnym procesem jest nawiązywanie kontaktów z blogerkami i pozyskiwanie wartościowych linków z artykułów.
Na jakiej planecie wyląduje Google?
Wśród tematów pojawiło się ciekawe pytanie zadane przez Damiana Sałkowskiego Na jakiej planecie wyląduje Google? Chcielibyście się dowiedzieć? Koniecznie wejdźcie na prezentację zamieszczoną przez Linkhouse: relacja i streszczenie prezentacji.
Mobile-first indexing
Ostatnią i bardzo ciekawą prezentację poprowadził Michał Magdziarz, który mówił o przyszłości, czyli o tym co się stanie, kiedy Google wprowadzi mobile-first indexing.
Podziękowania
Festiwal SEO jak co roku zapewnił nam sporą dawkę wiedzy i w naszej opinii był ogromnym sukcesem. Nie jest łatwo przygotować wydarzenie dla 550 osób, a to się bezsprzecznie udało 🙂 Tutaj, korzystając z okazji, chcielibyśmy wyrazić uznanie dla Artura Strzeleckiego z Silesia SEM, który był głównym organizatorem tego wydarzenia i zadbał o każdy szczegół! Dzięki jego uprzejmości, Fox Strategy było reprezentowane przez aż dwie prelegentki Ewelinę Podrez oraz Katarzynę Baranowską. Dziękujemy!