Aktualizacja algorytmu Google Pingwin jeszcze w 2015 roku!

2 października 2015

Penguin to jeden z algorytmów Google, odpowiedzialny za ocenę witryny na podstawie czynników off-site, czyli prowadzących do niej backlinków. Algorytm ten został wdrożony w kwietniu 2012 roku, całkowicie zmieniając podejście specjalistów do tematu pozycjonowania stron i do tej pory doczekał się aż 10 aktualizacji. To właśnie ten algorytm jest najczęściej odpowiedzialny za nałożenie kary filtra na stronę.


Dotychczasowe aktualizacje algorytmu Pingwin:

  1. Pingwin 1.0 – 24 kwietnia 2012,
  2. Pingwin 1.1 – 25 maja 2012,
  3. Pingwin 1.2 – 5 października 2012,
  4. Pingwin 2.0 – 22 maja 2013,
  5. Pingwin 2.1 – 4 październik 2013,
  6. Pingwin 3.0 – 17 października 2014,
  7. Pingwin 3.1  – 27 listopada 2014,
  8. Pingwin 3.2  – 2 grudnia 2014,
  9. Pingwin 3.3  – 5 grudnia 2014,
  10. Pingwin 3.4  – 6 grudnia 2014.

Jak donosi Search Engine Land, Gary Illyes przekazał na konferencji SMX East, że w najbliższej przyszłości będzie miała miejsce kolejna aktualizacja algorytmu Penguin. Nowa wersja ma działać w czasie rzeczywistym, a Gary wyraził nadzieję, że zmiany zostaną wdrożone jeszcze przed końcem 2015 roku. Informację tę kilka dni wcześniej potwierdził również John Mueller na jednym z hangoutów.

Aktualizacja

Na dzień 12.02, nadal nie został wdrożona najnowsza aktualizacja algorytmu. Google nie podaje dalszych informacji o terminie wdrożenia.


Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst z Google w Szwajcarii, od czasu przedłużającego się urlopu Matta Cuttsa, jest obok Johna Muellera osobą kontaktową pomiędzy Google, a Webmasterami.

Na jego Twitterze pojawiają się informacje dotyczące bieżących zmian w algorytmie Google, nowych funkcjonalności i komunikatów w Search Console.

Ewelina Podrez-Siama
Udostępnij: 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O autorze

Ewelina Podrez-Siama
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji. Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO. Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej. Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.

Zobacz także:

TrustRank - o kontrowersyjnym algorytmie Google

W środowisku związanym z SEO często spotykany jest skrót TR (np. "listy TR"), odnoszącym się do TrustRanku strony. Pod pojęciem tym kryje się bardzo ważny dla właścicieli serwisów algorytm badający „zaufanie” strony, obliczający jej wartość m.in. na podstawie sąsiedztwa – linków przychodzących oraz wychodzących z witryny. Historia algorytmu TrustRank Algorytm TrustRank opracował Jan Pedersen z Yahoo, […]

Fox Strategy rekomendowanym ekspertem Woorank

Miło nam poinformować, że jako jedna z pierwszych firm w Polsce otrzymaliśmy certyfikat Woorank Experts i zostaliśmy Rekomendowanym Ekspertem Woorank w zakresie szeroko pojętego Digital Marketingu, ze szczególnym wyróżnieniem wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem SEO. Woorank.com jest jednym z bardziej popularnych online'owych narzędzi służących do analizy strony pod kątem jej podstawowej optymalizacji SEO i […]

Zmiany w wyszukiwarce mobilnej

21 kwietnia 2015 roku Google wprowadziło aktualizację mobilnej wersji swojej wyszukiwarki. Jest to dopiero pierwsza z wielu zaplanowanych zmian, mających na celu dostosowanie wyników wyszukiwania na smartfonach i tabletach w taki sposób, aby strony nieresponsywne i nieposiadające wersji "mobile" zniknęły z wysokich pozycji.

envelopephone-handset linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram