Penguin to jeden z algorytmów Google, odpowiedzialny za ocenę witryny na podstawie czynników off-site, czyli prowadzących do niej backlinków. Algorytm ten został wdrożony w kwietniu 2012 roku, całkowicie zmieniając podejście specjalistów do tematu pozycjonowania stron i do tej pory doczekał się aż 10 aktualizacji. To właśnie ten algorytm jest najczęściej odpowiedzialny za nałożenie kary filtra na stronę.
Dotychczasowe aktualizacje algorytmu Pingwin:
- Pingwin 1.0 – 24 kwietnia 2012,
- Pingwin 1.1 – 25 maja 2012,
- Pingwin 1.2 – 5 października 2012,
- Pingwin 2.0 – 22 maja 2013,
- Pingwin 2.1 – 4 październik 2013,
- Pingwin 3.0 – 17 października 2014,
- Pingwin 3.1 – 27 listopada 2014,
- Pingwin 3.2 – 2 grudnia 2014,
- Pingwin 3.3 – 5 grudnia 2014,
- Pingwin 3.4 – 6 grudnia 2014.
Jak donosi Search Engine Land, Gary Illyes przekazał na konferencji SMX East, że w najbliższej przyszłości będzie miała miejsce kolejna aktualizacja algorytmu Penguin. Nowa wersja ma działać w czasie rzeczywistym, a Gary wyraził nadzieję, że zmiany zostaną wdrożone jeszcze przed końcem 2015 roku. Informację tę kilka dni wcześniej potwierdził również John Mueller na jednym z hangoutów.
Aktualizacja
Na dzień 12.02, nadal nie został wdrożona najnowsza aktualizacja algorytmu. Google nie podaje dalszych informacji o terminie wdrożenia.
1 Gary Illyes, Webmaster Trends Analyst z Google w Szwajcarii, od czasu przedłużającego się urlopu Matta Cuttsa, jest obok Johna Muellera osobą kontaktową pomiędzy Google, a Webmasterami.
Na jego Twitterze pojawiają się informacje dotyczące bieżących zmian w algorytmie Google, nowych funkcjonalności i komunikatów w Search Console.
Założycielka i prezeska wrocławskiej agencji digital marketingu Fox Strategy, w której pracuje z zespołem doświadczonych specjalistów oraz propaguje i wprowadza w życie ideę samoorganizacji.
Ekspertka SEO z blisko 14-letnim doświadczeniem w pracy z blogami, sklepami internetowymi, aplikacjami mobilnymi i podcastami. W swojej pracy stawia na strategiczne podejście, nieszablonowe rozwiązania, otwartą komunikację i przede wszystkim: zwrot z inwestycji w SEO.
Trenerka i prelegentka na licznych wydarzeniach marketingowych (m.in. I❤️Marketing, Festiwal SEO, SEMKRK), gościni podcastów branżowych (m.in. Przygody Przedsiębiorców, Mała Wielka Firma, Akademia Allegro) i współprowadząca podcast Dziennik Budowy Firmy. Wykładowczyni przedmiotu „Skuteczne SEO” w Wyższej Szkole Bankowej.
Prywatnie autorka trzech bestsellerowych książek kucharskich oraz książki „SEO dla blogerów, influencerów i marek osobistych”.
Latest posts by Ewelina Podrez-Siama
(see all)